القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت المنزل المريب البارت الاول بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


اسكريبت المنزل المريب البارت الاول بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

سكريبت ♥️بقلم سولييه نصار♥️

-اه...الحقني يا فارس .

صر*خت مراتي فجأة فر*ميت الاباجورة اللي كانت في أيدي وجريت عليها وانا بقول :

-لطيفة ...لطيفة مالك ؟!

كانت هي باصة علي الحيط وعيونها متوسعة دموعها بتنزل...كانت متجمدة ..مسكت ايديها وهزيتها وقولت:

-لطيفة فوقي ...

فجأة رجعت لورا وفاقت ..شاورت علي الحيطة وصوتها بيترعش وقالت:

-فارس ...فارس مر من جمبي طفل صغير ودخل الحيطة دي ...أنا شوفته بعيني ...دخل الحيطة واختفي...

مقدرش امسك نفسي وضحكت ...بصتلي لطيفة بغض*ب وضر*بتني علي كتفي وقالت؛

-بتتريق عليا يا راجل ...ده بدل ما تطمني ...أنا حاسة أن البيت ده مس*كون ...خلينا ناخد فلوسنا من الراجل ونشوف بيت تاني يا فارس ابوس ايديك ..

مقدرتش ابطل ضحك وقولت:

-انتي بتصدقي الكلام ده يا لطيفة. ..والله عي*ب عليكي..عفا*ريت ايه وخر*افات ايه ...عيب الكلام ده انتي دكتورة ...اكيد بس انتي مجه*دة ..متنسيش أن الايام اللي فاتت انا وانتي منمناش تقريبا بسبب العزال وكده ..خلينا نخلص ترتيب البيت عشان نستقر نهائيا وبعدين نرتاح براحتنا ...

بلعت ريقها وبصتلي وقالت:

-تفتكر أن ده مجرد إجها*د والبيت مش مس*كون ولا حاجة ...

ضحكت وانا بهز راسي وقولت:

-انا متأكد مليون في المية أن البيت مفهوش حاجة ...يالا انتي كملي هنا وانا رايح اكمل ترتيب اوضة النوم ....

ابتسمت براحة وهزت رأسها وقالت بتعب :

-حاضر أنا قربت اخلص ...

-برافو يا حبيبتي ...

وبعدين روحت الاوضة وبدأت اكمل ترتيب ...

-السلام عليكم ..

-وعليكم الس.....

الكلمات اتح*شرت في بوقي...يا المرا*ر الطافح أنا برد السلام علي مين ...رفعت عيني بخو*ف ولقيت واحد ماشي من غير راس رجعت بخ*وف وانا حاسس بأعراض الس*كتة القلبية ...اكيد دي هلو*سة ...اكيد انا بحلم ...فضلت اضر*ب علي وشي يمكن افوق والراجل اللي من غير راس ده بيمشي في الاوضة ...

فجأة لقيته نط فوق ناحية مروحة السقف واختفي ...

بصيت فوق وانا حاسس اني مص*عوق وقلبي بيدق جامد ...ايه اللي بيحصل ده ...

هزيت راسي وانا بض*رب في نفسي :

-فوق يا فارس ...دي مجرد هلو*سة ...اكيد عشان منمتش كويس حصلي كده. .مش اكتر ...ده مستحيل يكون حقيقي ....

بدأت اكمل ترتيب الاوضة وبصراحة بدأ الفار يلعب في عبي ...البت لطيفة ممكن يكون عندها حق ...

بس طول ما أنا في الاوضة كنت حاسس ان فيه حد بيتنفس في قفايا ...

....

اخيرا خلصت ترتيب الاوضة المر*يبة دي ونمنا أنا ولطيفة زي المي*تين علي السرير ...كانت القطة بتاعتنا نايمة جمبنا بهدوء ...

.......

بعد ساعات صحينا واكلنا واكلت لطيفة قطتها اللي كان  شكلها غريب النهاردة ....

بدأنا نتابع فيلم أنا وهي سوا ...كنت أنا مبتسم براحة وبقول:

-ياااه اهم حاجة في الحياة هي الاستقرار والله ...أنا خلاص عجبني البيت ده مش هعزل تاني ..

ضحكت ليا لطيفة وبعدين مسكت أنا قطتها وقولت:

-انتي ليه زعلانة النهاردة ...

ضر*بتني لطيفة علي كتفي وقالت:

-فارس قولتلك كام مرة أن ده قط مش قطة احترمه شوية وعاملة كأنه ذكر ...

ضحكت عليها وبعدين بوست القطة وقولت:

-يا ختي لوزة مقموصة عشان... 

وقبل ما كمل كلامي بصتلي القطة بصة غريبة مر*يبة وقالت:

-هي مش قالتلك اني قط ...يا اخي قر*فتني الله يأخدك ...

اتصدمت ور*ميت القطة وبعدين بصينا علي بعض أنا ولطيفة وبدأنا نص*رخ بف*زع ونقول في صوت واحد:

-القط بيتكلم!!!!

يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع