رواية انهيار البارت الاول والثاني والثالث بقلمNaglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية انهيار البارت الاول والثاني والثالث بقلمNaglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية انهيار البارت الاول والثاني والثالث بقلمNaglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
قولت مية مره متسيبيش حاجاتك مرميه كدا ي رؤى مش معقوله انتي مش صغيره دي اوضه بنت عندها 22 سنه؟
رؤى بنوم: ماما صدقيني هروقها اول م اصحا
صابرين: قومي علشان الجامعه وبعدين انا اديت كل الشغالين اجازه النهارده يعني مش هتلاقي حد يجهز هدومك ف قومي بسرعه
رؤى بملل: اوكاي قايمه
....
انا رؤى 22 سنه ف جامعه science and technology
انجلش قضيت حياتي كلها ف مدارس إنترناشيونال كنا عايشين ف امريكا بس بابا حب يرجع مصر لأنها بلده الام ماما مش بتحب اي مكان مش نضيف ودي كل مشاكلي معاها
قومت وانا زهقانه لي تدي اجازه لكل الشغالين لي متسيبش حد واحد بس مع العلم انا بحبهم اوي وبعتبرهم من اهلي علشان كدا بصراحه مش بحب حد فيهم ياخد اجازه يمكن كمان في اتنين منهم أقرب ليا من أصحابي في الجامعه وبرا البيت عموما
نضفت الاوضه بسرعه وقررت ادخل اخد شاور سريع وبعدين خرجت جهزت نفسي ونزلت
رؤى: ماما انا خارجه.
صابرين: اوكاي حبيبتي متتأخريش برا ومتنسيش ان اونكل سعد صاحب بابا جاي يتعشى معانا النهارده
رؤى: ااااه علشان كدا متعصبه من الصبح تمم تمم انا خارجه
طلعت وركبت عربيتي دورتها واخيرا خرجت في طريقي ل الجامعه
في الجامعه
نور: صاحبتك اتأخرت تاني يستي وانا ابتديت ازهق
ريما: ف اي ي نور انا مش فاهمه اي موقفك معايا اصلا على فكرا انت اللي وقفت محدش اجبرك
نور: انا مش واقف علشانك يعني انا مستني رؤى
ريما بقلة صبر: يبني زمانها جايه
وصلت الجامعه وداخله بعربيتي لقيت نور واقف مع ريما عرفت انه اكيد مستنيني وبجد ي رتني م نزلت الجامعه هحكيلكوا بعدين لي مش بطيقوا بجد
نزلت من العربيه لقيته قرب عليا
نور: كل دا تأخير ي رؤى؟
رؤى: سوري ي نور عندي محاضره ياللا ي ريما
لقيته شدني من ايدي
نور: استني هنا انا بكلمك
سحبت ايدي بهدوء بحاول متعصبش: نعم؟
نور: ازاي ابقا بكلمك وتسيبيني وتمشي كدا؟
رؤى: نور لاحظ انك اصلا اتعديت حدودك وشدتني من ايدي ودا مش من حقك
نور: لا حقي ي رؤى انتي عارفه اني بحبك
رؤى: والحب مش بالعافيه ي نور عن اذنك عندي محاضره
مشيت وانا في ف دماغي الف سؤال اشمعنا انا من بين كل بنات الجامعه اللي كل شويه حد يقولي انه بيحبني بجد مش معقول اكيد مش من جمالي مثلا..
ريما: متزعليش ي رؤى بس انتي عارفه انه بيحبك
رؤى: يبنتي مش بحبه انتي نسيتي عمل اي السنه اللي فاتت؟ وكان مش من حقه اصلا دا شخص غير سوي وانا مش جاهزه ادخل اي شخص حياتي وادخل ف علاقات ي ريما
ريما: بصراحه عندك حق دا جيه وقف جمبي الصبح وكمان بيزعق انك اتأخرتي ومحسسني ان انا اللي وقفته
رؤى: سيبك منه يبنتي دا مجنون
احمد: رؤى ي رؤى
رؤى بملل: هه بدأنا اهو يستي ايوا ي احمد؟
احمد: كنت عايز كويزات دكتور ياسر معاكي؟
رؤى: لا والله للاسف مش معايا بس وعد لما تبقا معايا هكلمك على طول
احمد بفرحه: ماشي عن اذنك
رؤى بضحك:وادي دا كمان مش عارفه بجد اودي نفسي فين
ريما: م قولتلك اتخطبي زيي محدش هيكلمك
رؤى:انا مش جاهزه دلوقتي ي ريما مش ناقصه بجد
ريما: خلاص خلاص
بس هو كان واقف بعيد وبيراقب ضحكها وهزارها مع اصحابها الشباب وبشر...
يتبع.....
#_انهيار
ل #Naglaa_Esmail
الثاني
بعد كام ساعه
رؤى: اد اي محاضرات ممله ومش بفهم منها حاجه
ريما: كله خير يبنتي انشاءالله هننجح
رؤى: طب ي رب ياللا نروح ناكل
كنا ماشيين بنضحك لحد م شوفته اووووف
نور: رؤى استني
رؤى: نعم ي نور
نور: تعالي نخرج
رؤى بضحك: نخرج؟ مفيش بيني وبينك كلام اصلا علشان نخرج ي نور وي ريت تشيلني من دماغك بقا
نور: انا بحبك ي رؤى ومش هشيلك من دماغي
رؤى: استغفرالله عن اذنك
مشيت انا وريما وانا متوتره زياده
ريما: متحطيش كلامه ف دماغك ي رؤى
رؤى: عادي عادي المطعم اهو ياللا ندخل ناكل
دخلنا وريما استأذنت ودخلت الحمام قعدت بهدوء استناها لحد م لاقيت شخص واقف قدامي اي دا؟ دا دا فهد طب طب انا متوتره لي دلوقتي
فهد: اهلا ي رؤى اتفضلي قولي طلبك
رؤى: هو انت شغال هنا؟
فهد: اه بخلص الجامعه بدري وباجي بحب اعتمد على نفسي بصراحه
رؤى: اه ربنا معاك طيب انا هستنى بس صاحبتي تيجي
فهد: تحت امرك
مشي وانا مش عارفه لي اتوترت اول م شوفته رغم اني بشوفه ف الجامعه كتير اوووف ريما اتأخرت اوي
لقتها جايه عليا
ريما: بتكلمي نفسك؟
رؤى: لا لا اصل اصل شوفت شوفتت
ريما: م تخلصي شوفتي مين
رؤى: فهد فهد شغال هنا ي ريما
ريما: فهد؟ فهد مين
رؤى: فهد اللي معانا ف الجامعه يبنتي
ريما: وانتي اتوترتي كدا لي؟؟
رؤى: مش عارفه حاسه احساس غريب
ريما: بتحبي؟؟؟؟
رؤى: ياللا نطلب ناكل
طلبنا الاكل وبجد كنت متوتره مش عارفه لي رغم اني كنت بشوف فهد ف الجامعه ديما وكان عادي
كلت وانا سرحانه كنت بفكر ف حاجات كتير دماغي متلغبطه فوقت على صوت ريما
ريما: هتفضلي سرحانه كتير
رؤى:هسرح ف اي يعني ي ريما
ريما: ف فهد مثلا
رؤى: بصي اسكتي ياللا ندفع علشان نروح
نسيت اقولكم ان ريما ساكنه ف الفيلا اللي جمبي بس سبقتني ع الجامعه الصبح علشان حبيبها خدها يوصلها وانا صحيت متأخر كالعاده
دفعنا الحساب ومروحين وانا برضو سرحانه........ سرحانه ف فهد
اكيد مش هحبه انا رافضه فكره الحب ومش عايزه اي شخص يدخل حياتي مش عايزه تحكمات وقرف كفايه ماما وبابا بجد
وصلنا البيت ريما كانت متضايقه جدا وفكراني مش عايزه احكيلها بس متعرفش اني مستنيه بس اتأكد انا مالي
سلمنا على بعض وكل واحد دخل بيته
صابرين: اطلعي اجهزي ي هانم ابوكي وصاحبه زمانهم جايين
رؤى: وطبعا اونكل سعد هيجيب ابنه
صابرين: يبنتي هو انتي عمرك شوفتي ابنه؟ شوفتيه يبنتي عندك 22 سنه وعمرك م شوفتي ابنه م تسكتي بقا
رؤى: انا طالعه اجهز
طلعت وانا بضحك بصراحه هي عندها حق انا عمري م شوفته ولا اعرفه
دخلت خدت شاور بصراحه بحب الميه جدا وخلصت وطلعت لبست
هدومي كانت عباره عن:
بنطلون اسود مقطوع من الركبه
تيشيرت اسود اوفر سايز
وربطت شعري ديل حصان
مش بحب الميك اب ف قررت اني بس احط بلاشر خفيف وروج
خلصت ونزلت جري ل ماما لقتها حلوه كعادتها
لابسه دريس اسود وحاطه ميك اب خفيف واد اي كانت حلوه مش عارفه اوصف جمالها
اول م شافتني حضنتني ماما بتحبني اوي وفضلت تمدح فيا وف جمالي
المهم جهزنا بابا وصل وخلاص صاحبه وأهله داخلين
رؤى: ماما هو احنا واقفين كدا لي هو رئيس الجمهورية؟
صابرين:يبنتي اسكتي بقا اسكتي
ضحكت وفضلت واقفه ساكته لحد م دخل اونكل سعد ومعاه مراته اد اي ماليه وشها ميك اب وشكلها مش اوي يعني حسستني انها رايحه بارتي ف مكان مشهور اوي يعني دا مجرد عشا ودخلت بنته قمر واوه عامله ماتشينج معايا اي الصدف دي ولقيت ابنه داخل ومبتسم وبصدمه
رؤى:انت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يتبع..
#_انهيار
ل #Naglaa_Esmail
الثالث
رؤى: انت بتعمل اي هنا؟
فهد بضحك: جاي مع بابا
رؤى: طب ازاي ازاي دا بباك وانت بتشتغل
فهد بسرعه: بس وطي صوتك محدش يعرف اني بشتغل
رؤى: لي؟؟؟؟
صابرين: اي دا انتوا تعرفوا بعض؟
رؤى وفهد: اه احنا غ نفس الجامعه
دخلوا كلهم وقعدوا واد اي يخربيت الصدف اللي تخليه يطلع ابن صاحب بابا انا كنت متوتره مش عارفه اتصرف ازاي وخصوصا ان دي تاني مره اشوفه فيها ف يعني يادوب عرفت انه ابن صاحب بابا قررت اتسحب بهدوء علشان اطلع اوضتي لقيت ماما بتنده
صابرين: تعالي ي رؤى اقعدي معانا شويه
بصتلها وانا متعصبه انا مش بحب قعدات الشغل دي
قعدت وانا مش طايقه نفسي وفهد بيبصلي بدأت اتوتر تاني
خدت بالي من كلام بابا واونكل سعد انهم عايزين يخلوني انا وفهد كابلز واد اي انا مش طايقه حد فيهم وفجأه بدون اي مقدمات
محمد: انا من رأيي نسيب الولاد يقعدوا مع بعض شويه
رؤى: بس انا كدا فهمت العزومه دي علشاني انا وفهد مش علشان شغل خالص
قاموا وسابوني انا وفهد مع بعض
فهد بدأ يتكلم: انا عارف ان اللي بيعملوه دا غلط بس لازم نقعد هفهمك الحوار كله
ركزت مع كلامه وهو بدأ
فهد: بابا وبباكي شغالين مع بعض من زمان وفي صفقه كبيره اوي هتحصل بينهم لو احنا الاتنين اتجوزنا علشان كدا مفيش حد فيهم معترض ع الجواز بصراحه انا شايف انهم غلطانين انهم يغصبونا
رؤى: كان بيتكلم وانا قاعده بفكر هل هو بيقول كدا علشان في حد ف حياته بس محرج يقول معقول هيبعد عن حبيبته بس علشان خاطر الشغل والفلوس
لقيته فجأه هزني
فهد: اي يبنتي سرحتي ف اي بقالي ساعه بتكلم
رؤى: ها؟؟؟ لا لا مفيش بس حاسه اني دايخه
لقيته قرب واداني كوبايه عصير من المحطوط قدامنا شربتها وانا متوتره مش عارفه لي واي احساسي دا بس كل اللي اعرفه اني عايزه اقوم
لقيت بابا وكله داخل ومبتسمين لما لقوا ان فهد مقرب مني
قومت بسرعه وقولتلهم اني تعبانه هطلع اوضتي
نظره بابا انا فهمتها كويس اوي عرفت على طول هيحصل فيا اي بعد م الضيوف يمشوا ابتسمت بهدوء وبعدين قولت
رؤى: حاسه اني بقيت كويسه
فضل بابا باصصلي وانا خايفه لحد م لقيت ماما نجدتني
صابرين: ياللا الاكل جاهز
قعدنا كلنا على السفره بناكل والكبار بيتكلموا
حبيت اكلم اخت فهد اد اي هي قمر بجد وحبيتها
كنت مبسوطين بكلامنا مع بعض لحد م لقينا الباب بيخبط وماما قررت تقوم هي بما ان مفيش شغالين النهارده قامت ماما وفتحت
ولقت نور
رؤى: انت انت بتعمل اي هنا
بصلها نور ببرود: جيت اتطمن عليكي فيها اي
مش قادره انسى نظره بابا كنت مرعوبه لحد م بابا قام زعق معاه وانتهى الموضوع ب ان نور مشي وكمان الضيوف مشيوا
طلعت على اوضتي جري مكنتش عايزه أواجه بابا دلوقتي خالص
لحد م لقيته دخل الاوضه من غير اذن وبيزعق صوته بقا عالي اوي وانا خايفه منه
ماما دخلت اتعصب عليها وطردها برا الاوضه وقفل بالمفتاح وبدأ في حملة التعذيب اللي متعوده عليها بقالي 22 سنه..
يتبع..تكملة الروايه اضغط هناااااااا
#_انهيار
ل #Naglaa_Esmail
تعليقات
إرسال تعليق