القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سارقة قلبي البارت الاول والثاني والثالث بقلمNaglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية سارقة قلبي البارت الاول والثاني والثالث بقلمNaglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية سارقة قلبي البارت الاول والثاني والثالث بقلمNaglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية سارقة قلبي البارت الاول والثاني والثالث بقلمNaglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




طبعا انت عارف لو مخرجتنيش من هنا هيحصل فيك اي 

ادم ببرود: هتعملي اي يعني اي حركه منك الحراس كلهم هيدخلوا وهتكوني ميته

ريم بإبتسامه أخرجت مسدس من خلفها: على م الحراس بتوعك يدخلوا هتكون انت يعيني ميت وأطلقت في أسفل صدره رصاصه وقع مغشي عليه 

التقطت هاتفه وأرسلت رساله الى احد الحراس كان محتواها

" روحوا امنوا الباب الخلفي ل المخزن بدون صوت ودوشه بطلوا غباء " 

قرأ الرساله على من معه وذهبوا جميعا إلى الباب الخلفي 

فتشت ريم ادم حتى وجدت مفاتيح السياره ف اخذتها وخرجت 

ركبت ريم السياره وانطلقت خارج المخزن

ذهبت ريم إلى المنزل 

جلال والد ريم: كنتي فين ي ريم لحد دلوقتي 

ريم: كنت مخطوفه ي بابا هربت منهم بالعافيه

صفعها جلال على وجهها: انتي كدابه كنتي فين بدل م هتشوفي وش مش هيعجبك 

ريم ببكاء: ي بابا والله كنت مخطوفه حتى اطلع شوف العربيه اللي برا دي مش بتاعتي واكيد ممكن تلاقي فيها رخصه او اي حاجه وتعرف مين اللي كان خاطفني 

جلال بحده: اطلعي برا شوفي كنتي فين مش عايز اشوفك في القصر تاني

ريم ببكاء: بابا انا.

قاطعها جلال: قولتلك اطلعي برا

خرجت ريم راكضه وركبت السياره وغادرت لا تعلم إلى أين تذهب ولكن طرقات لها  فكره قررت الذهاب إلى صديقتها رغد 

انا ريم المنصوري عندي 24 سنه ماما لما معجبهاش معامله بابا وبروده قررت تمشي مشيت وانا عندي 7 سنين ومشوفتهاش من وقتها بابا اللي رباني وكبرني بس للاسف بروده هيخليه يخسرني انا كمان بابا ليه أعداء كتير ومستعدين يعملوا اي حاجه علشان يخلصوا منه

رغد من خلف الباب: مين؟

ريم: افتحي ي رغد انا ريم

فتحت رغد وبصدمه: خارجه من بيتك دلوقتي؟

ريم: دخليني بس وهحكيلك

رغد: ادخلي 

دخلت ريم ورغد وبدأت تقص عليها ما حدث

في المخزن

احد الحراس: الباب الخلفي متأمن احنا لازم نروح لادم بيه نعرفه 

ذهب شخصين منهم ليعلموا ادم انه لا يوجد خطر على المخزن 

وجدوا ادم ملقي أرضا وينزف الدماء

احد الحراس: اتصل بالاسعاف بسرعه

في منزل رغد

رغد: ينهار اسود ي ريم الواد دا لو فضل عايش هيقتلك 

ريم: مش انا للاسف هو مش هيعرف يوصلي

رغد: لي؟

ريم: هسافر الصبح امريكا

رغد: وانا؟

ريم: انتي عبيطه يبت مش كان حلمك تكملي دراسه هناك؟

رغد بفرحه: بجد ي ريم؟

ريم: بجد عندك اكل اي؟

رغد: حظك حلو انا طلبت ماك ياللا ناكل

يتبع...



الثاني

أتى صباح يوم جديد

ريم: ياللا ي رغد علشان نلحق الطياره

رغد بنعاس: ماشي ماشي قايمه

ريم بصراخ: ياللا قومييييي

رغد بفزع: اي ي متخلفه اي اي اتزفتت

ريم: قومي اجهزي علشان منفوتش الطياره بدل م الواد اللي  قتلته امبارح دا يلاقيني

رغد: استني طيب هتصل ب المهزء اللي مكلمنيش من امبارح اقوله اني مسافره

رغد: اوف مبيردش برضو ياللا مش مهم هسافر وخلاص

ريم: ياللا يختي 

جهزت ريم ورغد الحقائب وانطلقوا إلى المطار

ريم: بابا بيتصل

رغد: طب ردي

ريم: مش هرد عليه دا طردني ف نص الليل استحاله دا يكون اب 

رغد: يمكن عرف غلطه

ريم: يستي فكك الطياره هتطير دلوقتي وضحكت

بادلتها رغد الضحك وناموا حتى يصلوا

-----------------------------------------

في المستشفى 

الطبيب: ادم بيه البوليس هيجي يحقق علشان يعرف مين عمل فيك كدا

ادم: مشوفتهمش كانوا 3 رجاله تقريبا

احد الحراس: مش يمكن يكونوا تبع البنت اللي كانت في المخزن ي ادم بيه

نظر له ادم نظره هو يفهمها جيدا ف التزم الصمت

ادم: بقول مشوفتش حد ومكانش فيه بنات

الطبيب: ماشي ي ادم بيه 

وتركه وغادر 

ادم بشر: اقسمبالله لاندمك ي بنت جلال المنصوري والله ل اخليكي تتمني الموت ومتعرفيش تطوليه

--------------------------------------‐

بعد مرور وقت

ريم: واخيرا وصلنا

رغد: ريم احنا هنقعد فين؟

ريم: عيب عليكي بابا كان مشتري فيلا هنا لما كنا بنيجي ف الاجازه زمان ولما كبرت كتب الفيلا ب اسمي وكمان فيه عربيات ف الفيلا يعني مش هنحتاج اي حاجه 

رغد بفرحه: ومفيش حد هيقولنا رايحين فين ولا جايين منين

ريم: بس نحافظ على نفسنا ي رغد احنا ف بلد غريبه

رغد: غريبه اي يبت انتي دا انتي من ساعه م نزلتي من الطياره وكل شويه حد يوقفك يسلم عليكي 

ريم بضحك: يبنتي دول عارفين بابا بس مش اكتر وبعدين يعني فيها اي م انا جيباكي هنا علشان انتي كمان تعرفيلك شويه هنا بدل حبيبك الغامض دا

رغد: عندك حق ي ريم وكذا مره اقوله يكلمني عنه يتوه ف الموضوع

ريم: انا من رأيي علاقه السوشيال دي مش هتنجح ف الاحسن ليكي انك تنسيه 

رغد: مينفعش انساه بحبه

ريم: بتحبي واحد متعرفيش شكله حتى 

رغد:اوف بقا ي ريم همشي والله

ريم:خلاص متزعليش مش هتكلم ف المووضوع دا تاني ياللا نروح

رغد: ماشي 

-------------------------------------

ادم بعصبيه: يعني اي مش موجوده ف بيتها ولا عند اصحابها تطلعلي من تحت الأرض فاهمين اليوم لو عدا وهي مش تحت ايدي هقتلكوا

----------------------------------------

عشيقه جلال وهي تجلس بجانبه: امال فين ريم ي جلال

جلال: معرفش ومش عايز اعرف دي طالعه لأمها تلاقيها مشيت وغارت ف داهيه

جيجي بدلع: اهدى بس ي حبيبي اكيد هنا ولا هنا يعني 

جلال: اقفلي السيره دي 

جيجي: حاضر ي حبيبي 

يتبع...



الثالث

ادم: مش شايفها قدامي يعني؟؟

احد الحراس: ي ادم بيه قلبنا عليها الدنيا مش موجوده 

ادم بعصبيه: بهاااايم بهايم امشوا من وشي 

ادم: الو؟ انا تمم اه الدنيا ماشيه كويس اه اه 

-------------------‐-------------------

جيجي: بنتك برضو مظهرتش شكلها فعلا زي م بتقول كدا زي امها واكيد طبعا تلاقيها مع واحد

جلال بحده: بنتي مش زي امها ف ناس من امريكا كلموني وقالوا انها هناك هي وصاحبتها ي ريت تعدلي لسانك وانتي بتتكلمي عن بنتي

جيجي بحزن مصطنع: اكيد مش قصدي يعني ي بيبي واقتربت منه.......

---------------------------------------

ريم: رغد ي رغددد

رغد: اي ف اي م توطي صوتك يبنتي

ريم: بقالي ساعه بنده

رغد: معلش مخدتش بالي كنت بكلم حبيبي

ريم: اوعا بقا الناس المرتبطة

رغد: ارتبطي انتي كمان

ريم: بس قرف هي ناقصاكي 

رغد: خلاص يستي مترتبطيش كنتي عايزه اي

ريم: ياللا ننزل نجيب هدوم

رغد: ممممم ماشي يستي

---------------------------------------

في مصر

ادم: جبتولي ابوها؟

الحارس: ايوا ي باشا في المخزن 

ادم بشر: والله لاندمهم على كل حاجه

دخل ادم المخزن

ادم: اهلا اهلا اهلا بقاتل ابويا وامي اهلا

جلال بحقد: كان لازم اقتلهم ولو رجع بيا الزمن هقتلهم تاني عارف لي علشان ابوك حرامي ابوك حرامي وانا مبحبش الناس تسرقني 

ادم: ابويا مش حرامي انت اللي خاين وكداب وزباله علشان كدا مراتك سابتك وبنتك برضو هاهاهاهاهاها كله سابك علشان انت زباااااله

جلال بحقد: انا زباله؟ طب اسمع بقا اللي هيخليني زباله اكتر 

نظر له ادم بغموض

ليكمل جلال بضحك: امك لسه عايشه ومش بس كدا دي عايشه معايا كمان هاهاهاها ومش بس كدا دي قريب اوي هتكون حامل ف اخوك 

ظل ادم يضرب جلال: امي ماتت انت كداب انت كداب امي مااتتتت

جلال: مش مصدق روح البيت وشوف بعينك

ادم: روقوا عليه لحد م ارجع

ركض ادم مسرعا وركب سيارته حتى وصل إلى منزل جلال 

ظل يصفع الباب حتى أتت جيهان(جيجي): اي ي جلال ي حبيبي كل دا تأخ.......

وقف ادم ودموعه تنزل بغزاره: ماما؟؟؟؟؟؟

جيهان بصدمه: اااادم؟ انا انا انا انت بتعمل اي هنا

نظر لها ادم بإشمئزاز وغادر مسرعا إلى منزله

حطم ادم كل شئ بالمنزل وظل يصرخ: لاااااااااااا لاااااااااااااااااااا مش هرحمكوا مش هرحمكوا

ادم: الو؟ اه خلصوا عليه

--------------------------------------

في أمريكا

رغد بتعب: اااه كفايه ي ريم ياللا نروح بقا 

ريم: عندك حق ياللا 

وركبوا السياره وعادوا إلى المنزل

رغد: مش ناويه تتصلي ب ابوكي؟

ريم بحزن: تعرفي انه وحشني اوي ونفسي اسمع صوته واشوفه بس خايفه من رد فعله

رغد: ومامتك ي ريم؟

ريم: بقولك مشيت وانا عندي 7 سنين هعرف عنها حاجه؟ ضحكتيني بصراحه قومي قومي خلينا ناكل وننام عندنا جامعه بكرا

رغد وهي تعانق ريم: انا جمبك ف اي وقت ي حبيبتي

ريم: ربنا يخليكي ليا ربنا مرزقنيش ب اخوات ولا اهل بس رزقني بيكي

رغد: ياللا ناكل

-------------------------------------

ادم: الانتقام لسه بيبدأ لسه كدا معملتش حاجه هاخد حقي وحق ابويا منكم كلكم حتى انتي ي....... ي ماما وضحك بسخريه

يتبع.. 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 




تعليقات

التنقل السريع