القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سارقة قلبي البارت الرابع والخامس والسادس بقلم _Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




رواية سارقة قلبي البارت الرابع والخامس والسادس بقلم  _Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية سارقة قلبي البارت الرابع والخامس والسادس بقلم  _Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية سارقة قلبي البارت الرابع والخامس والسادس بقلم  _Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




الرابع

رغد: ريم ي ريم 

ريم: اي ف اي

رغد بفرحه: حبيبي جاي أمريكا النهارده

ريم بضحك: مبروك يستي واخيرا هتتقابلوا 

رغد: انا مش مصدقه نفسي بعد حب 4 سنين اخيرا هشوفه اخيرا مش مصدقه

ريم: يااااه شكلك بتحبيه اوي 

رغد: بحبه بس؟ دا لو طلب عمري اديهوله

ريم: ربنا يخليكوا لبعض ياللا قومي خلينا ننقيلك حاجه علشان تلبسيها وانتي رايحه المطار 

رغد: ياللا

--------------------------------------

في مصر

ادم بشر: ولسه ولسه بنتك ي منصوري لسه بنتك هندمها ع اللي عملته فيا 

نهض ادم وذهب إلى والدته

ادم بقرف: منوره ي مدام جيهان

جيهان ببكاء: ادم اسمعني انا انا مكنتش 

ادم: عايزك تكملي المسلسل بتاعك كملي طبعا كملي ياللي ساعدتي ف قتل جوزك وبعدتي عن ابنك كل السنين دي طب مصعبتش عليكي وانا لسه عندي 18 سنه وسيباني زي الكلب 

جيهان ببكاء: صدقني يبني كنت براقبك وبطمن قلبي عليك كل يوم

ادم بسخريه: لا كتر خيرك اسمعي انا هنتقم لابويا حتى منك واه على فكرا انا قتلت جلال

جيهان بصدمه: اي؟؟؟؟؟ قتلت جلال؟؟؟؟ انت اي مش انسان قتلت ابو ابني قتلته قتلته منك لله

ادم: وانتي كنتي انسانه لما قتلتي ابويا وهربتي مع البيه؟ كنتي انسانه لما سبتيني لوحدي علشان ترضي نفسك وبس

جيهان بشر: هقتلك ي ادم هقتلك

ابتسم لها ادم

ادم بحده:سااااامي

أتى سامي: امرك ي ادم بيه

ادم بابتسامه: اللي قاعده دي معرفهاش خلصوا عليها

جيهان بصراخ: هتقتل امك ي ادم هتقتل امك؟

ادم: شكلك نسيتي انك مش امي وانك كنتي مجرد واحده ربتني وانا من احترامي قولتلك ي ماما خلصوا عليها 

وتركهم وغادر 

----------------------------------------

في أمريكا

ريم: هو فاضله كتير؟

رغد بفرح: ركب الطياره 

ريم: ربنا يفرح قلبك ديما ي حبيبتي ياللا ناكل لحد م يجي 

رغد: ياللا

بعد مرور ساعات

رغد: وصل وصل ي ريم 

ريم: طيب خليكي في المطار بقا لحد م يطلعلك واخرجوا شويه

رغد: ماشي ياللا هقفل 

ريم: باي

واغلقت الخط 

جلست ريم بهدوء تفكر حتى وجدت انه من المفترض أن تحدث والدها طلبت رقمه وحاولت الاتصال به ولكن هاتفه مغلق 

ابتسمت ريم بسخريه حتى انه لم يتصل بها هو ليعلم أين هي 

يتبع....

#




الخامس

ريم: ايوا ي رغد في حاجه ولا اي

رغد: معلش ي ريم هو مش عنده سكن ينفع اجيبه الفيلا وكدا كدا في اوض كتير وكدا

ريم: هاتيه ي حبيبتي مفيش مشكله 

نهضت ريم لتغير ملابسها وتضع بعض المكياج لتغطي آثار البكاء الذي بكته منذ أن وجدت هاتف والدها مغلق

بعد  مرور ساعه واحده

ريم: اهلا اهلا.......انت؟؟؟؟؟؟؟؟

ادم: مفاجأه مش كدا

ريم: انت انت عرفت مكاني ازاي

نظر ادم ل رغد وامسك بيدها: هكون عرفت ازاي اكيد 

ريم: انتي انتي كنتي عارفه ان هو؟

رغد: معلش ي ريم بس انا قولتلك اني بحبه ولو طلب عمري هديهوله

ريم ببكاء: انا صحبتك؟

رغد: متزعليش مني

ريم ببكاء اكثر: انتي ازاي بجحه كدا دا انا سفرتك وفلوسي كانت هي فلوسك وبيتي هو بيتك دا انا عملتلك كل حاجه بتبعيني؟؟؟

رغد: هو ف اي ي ريم انتي هتذليني يعني م قولتلك بحبه ومتزعليش مني

ريم: مزعلش منك؟ انتي انتي عارفه انتي عملتي اي ولا مش واخده بالك 

رغد: هيعمل اي يعني رصاصه زي م انتي ضربتيه وهتدخلي المستشفى 

مش اكتر

ريم بصدمه: انا ازاي مكنتش شايفه وشك القذر دا 

ادم: بس بقا صدعتوني اسكتي ي رغد انا هتكلم ثم نظر ل ريم

واكمل: ممممم بنت المنصوري اللي ضربتني بالنار وهربت هو انتي كنتي فاكره اني مش هلاقيكي لا ي  روحي مش ادم المجد  اللي لما يدور على حاجه ميلاقيهاش وبرضو بشكر رغد حبيبتي انها وصلتني ليكي بسرعه 

ريم: اطلعوا برا بيتي انتوا الاتنين

ادم: هو انا مقولتلكيش ان احنا مش هنطلع

ريم: هتصل ب بابا يجي يتصرف معاكوا 

ادم بضحك: بابا هههههههه بابا اه هو انتي مقولتلهاش ي رغد؟؟ 

رغد: لا مكنتش عايزه ازعلها

ادم بضحك اكثر: لا لا فيكي الخير هقولها انا مش بابا انا قتلته؟ 

ريم: انت كداب

ادم بضحك: مش بكدب لا قتلته ههههههههه يعيني بعد م عذبته الاول

صفعته ريم على وجهه وببكاء: حرام عليك حرام عليك انت مش انسان؟

ادم بعصبيه: لا مش انسان ومن هنا ورايح هوريكي مين اللي مش انسان هخليكي تتمني الموت وميوصلكيش

وبصراخ: سااااامي

أتى سامي راكضا: اوامرك ي بيه

ادم: خدها ارميها ف اوضه واقفل عليها 

سامي: اوامرك

نظرت ريم ل رغد ببكاء: انا مش مسمحاكي

رغد: خلاص بقا ي رورو المسامح كريم دا هو ادم كدا بيحب يهزر

نظرت لها ريم بصدمه حتى سحبها سامي إلى الغرفه 

ألقاها سامي في الغرفه واقفل عليها وخرج

ريم ببكاء: ي رتني م سبتك ي بابا ي رتني م سبتك هعيش ازاي ولمين ربنا يرحمك ويسامحك ي بابا 

نظرت ريم حولها تحاول البحث عن مخرج وتحمد الله انهم حبسوها في غرفتها نظرت ريم حولها جيدا ف تذكرت المخبأ التي كانت تختبأ به في الماضي عندما يحدث شجار بين والدها واعدائه نهضت ريم وازاحت السرير وبعدها فتحت الباب الذي يوصل ل قبو المنزل وسحبت السرير مره اخرى ونزلت

بعد مرور ساعات

ادم: اطلع هاتلي البت اللي فوق دي ي سامي

سامي: اوامرك ي باشا

صعد سامي ليجلب ريم فتح باب الغرفه فلم يجدها

سامي راكضا: ادم بيه البنت مش فوق 

ادم بعصبيه: ازاي مش فوق انت مش قفلت عليها بالمفتاح؟

سامي:ايوا والله 

ركض ادم ورغد لينظروا فلم يجدوا لها اي اثر 

ادم بحده: هجيبكككك هجيبك ومش هرحمك روح دور عليها برا الفيلا كلها روح

ادم: متعرفيش راحت فين 

رغد: والله لا م انا قاعده معاك من ساعتها

في القبو

ريم: الحمدلله اني مقولتش المكان دا ل رغد الحمدلله

يتبع..

#_سارقة_قلبي 

ل #Naglaa_Esmail


السادس

ادم بحده: يعني اي مش موجوده ف البيت كله اي اختفت 

سامي: والله ي ادم بيه قلبنا الدنيا مش موجوده 

رغد بتفكير: طب م تدوروا ف المخزن بتاع البيت كدا

ادم: امشوا قدامي هندور هناك

ذهب ادم ورغد وسامي وباقي الحراس إلى قبو المنزل ليبحثوا عن ريم

رغد بتصنع: ريم انتي هنا؟ رييمممم؟ لو سمعاني ردي متخافيش محدش معايا ي ريم ريم ردي عليا 

ولكن لم يخرج اي صوت ل ريم 

ادم: مش هنا كمان ازاي ازاي راحت فين واكمل دوروا كويس دوروا 

فتح سامي الضوء وبدأو في البحث

رغد: هو انت لي عايز ريم اوي كدا م تسيبها تمشي مش خدت بيتها وفلوسها

ادم: هنتقم اكتر واكتر

رغد: يعني هي مش عجباك علشان كدا مش عايز تسيبها تغور؟

ادم بتوتر: عجباني اي وزفت اي بقولك عايز انتقم تقولي إعجاب

رغد بشك: مممممم اه يمكن

ادم: دوروا عليها عايزها تطلع من تحت الارض فاهمين 

ظل سامي وباقي الحراس يبحثون عن ريم ولكنها اختفت حقا الجميع يبحث ويبحث ولا يوجد أي اثر لها 

سامي بتعب: مش موجوده ي ادم بيه شكلها هربت

ادم بحده: هربت اي وزفت اي دا انا اقتلكوا كلكوا لو ريم مخرجتش فاهمين اقتلكوا كلكوا 

رغد: هدي نفسك ي حبيبي مش معقول كدا

ادم بصوت عال: وانتي مالك ابعدي عني دلوقتي

رغد: انت بتكلمني كدا لي؟ ولا علشان مش لاقي حبيبة القلب تصدق اني انا لو لقتها هقتلها 

ادم: يبنتي دي صاحبتك ع الاقل مثلي عليا انك بتحبيها بدل م انا شايفك رخيصه كدا

رغد: م انا بحبها بس هي كانت شايفه نفسها بفلوسها عليا

ادم: مش قولتي جابتك امريكا ودخلتك الجامعه اللي كنتي بتحلمي بيها وكمان جابتلك عربيه وعيشتك ف فيلا

رغد: هي جابتنا هنا علشان كانت هربانه منك

ادم: كان ممكن تهرب لوحدها اي يجبرها تاخدك معاها هه.

رغد بتوتر: اتلكك وبعدين انت بتدافع عنها لي كدا خير م انت قتلت ابوها يعني مش فهماك 

ادم: مشاكلي معاها مختلفه سامعه 

 واوعي اسمعك بتطلعي اي كلمه سمعتيها تاني فاهمه واكمل بحده سامعهههههه

رغد بخوف: سامعه سامعه

ادم: شطوره ودلوقتي بقا غوري من وشي

رغد بحزن: حاضر 

خرجت رغد ووجدت الصدمه امامها ف صرخت:ادددددددددددددم

أتى ادم مسرعا حتى انصدم هو الاخر

يتبع.....اللي عاوز تكملة الروايه قبل أي حد يعمل انضمام من هناااااا 

علشان يوصلكم اشعار بالنشر 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



تعليقات

التنقل السريع