القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طليق اختي من البارت الحادي عشر الي البارت الخامس عشر 11_12_13_14_15بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية طليق اختي من البارت الحادي عشر الي البارت الخامس عشر 11_12_13_14_15بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية طليق اختي من البارت الحادي عشر الي البارت الخامس عشر 11_12_13_14_15بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 







رواية طليق اختي من البارت الحادي عشر الي البارت الخامس عشر 11_12_13_14_15بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




البارت 11

زين طلع يجري علي صوت الزعيق لقي فرح ماسكه ماري من شعرها و موقعاها علي الارض و نازله ضر*ب فيها زين مش عارف يدخل يسلك بينهم بعد شويه عرف يشيل فرح من عليها و ماري جريت استخبت ورا ام زين 

زين: فرح اهدي بقا بتضربيها ليه 

فرح بزعيق: اسال الحيو*انه دي و سيبني اكمل 

زين بصلها بغضب: صوتك يا مدام صوتك و اطلعي حسابي معاكي فوق  

فرح بصتله بغيظ: مش طالعه و يا انا يا البت دي هنا 

زين: خوديها ياما عندك علشان لو اتكلمت تانب هكسر دماغها

سميحه: تعالي ي بتي الله يهديكي 

فرح بعند: مش طالعه و راحت عند ماري تاني تضربه*ا راح زين شاددها و نازل علي وشها بالقلم

فرح رفعت عنيها و بصتله و طلعت تجري علي فوق

زين: معلش يا ماري حقك عليا خديها يا ريم دخليها اوضتها 

فرح طلعت مسكت الشنطه و بقت تلم فيها هدومها و هي بتعيط


زين: شاطره كنتي هقولك لمي هدومك علشان هننزل القاهره بكره عندي شغل و هنقعد كام يوم

فرح بغضب: انا مش نازله معاك في حته و هروح لاهلي و انت هتطلقني سامع 

زين وقف قصادها: سمعيني تاني كده قولتي ايه 

فرح ببعض الخوف: اللي سمعته 

زين قرب منها لحد ما خبطت في الدولاب: عاوزه تطلقي 

فرح بتبلع ريقها بخوف: اه

زين همس عند ودنها: نجوم السماء اقربلك و راح بايسها و هي تاهت 

زين: يلا حضري الشنط و شنطتي كمان 

فرح: مش محضره حاجه لو سمحت يا زين انا عايزه اروح عند اهلي 

زين: تعالي ومسك ايديها و قعدها و هو قعد قدامها

زين: هو ينفع الروايه كامله في رواياتي مع روميو اقولك تطلعي و متسمعيش كلامي اما مراتي متسمعش كلامي اومال هسيطر علي اهل البلد ال انا كبيرهم ازاي و كان نازله ضر*ب و انا مش فاهم و ابعدك تروحيلها هااا قولي انتي ينفع 

فرح بعياط: تقومي تضربن*ي صح و دي تاني مره زين تاني مره قدامهم 

زين مسح دموعها و باس خدها: انا اسف يا قلب زين بس متعنديش معايا قدامهم و حقك علي قلبي 

فرح: ماشي

زين: بس ايه الحلاوه دي احنا كل اما نتخانق بتحلوي 

فرح: زين بس بقا انت مش كانت رايح الشغل 

زين بغمزه: تؤ عندي شغل هنا اهم 

و نسيبهم علشان عيب 😂😂

الباب خبط 

زين: منك لله يالي بتخبط 

فرح بضحك: افتح يا زين 

زين: سيبك منهم سيبك 

الباب خبط جامد اتعصب و قام فتح 

الخدامه باحراج: احم الحجه سميحه عايزاكم علشان الغدا 

زين بغيط: قوليلها نزلين و دخل 

فرح بتكتم ضحكها 

زين: اضحكي يا روحي اضحكي 

فرح فتحت في الضحك و مكنتش عارفه تسكت 

زين بغيظ: والله ل نازل الشركه جاتكم نيله نسوان و دخل الحمام و رزع الباب 

خلص و طلع و هي حضنته من ضهره: حبيبي هتسبني انزل الامتحانات

زين ببرود: لا 

فرح: و حياتي يا زينو يا قمر انت 

زين بضحك: امم ليا شروط 

فرح بسرعه: موافقه موافقه  

زين بخبث: مش لما تعرفي الاول 

فرح: قول 

زين:... 

فرح بصدمه:.. 

يتبع الباقي




اتفاعلوا  اسرع وانشر اسرع


البارت 12


زين: تنزلي الجامعه بس ليا شروط 

فرح بسرعه: موافقه موافقه 

زين: مش لما تعرفي الاول 

فرح: قول 

زين بخبث: تلبسي بدله رق*ص و ترقص*ي

فرح بصدمه: يا قلي*ل الاد*ب استحاله هو ايه ده 

زين: اممم خلاص مفيش جامعه 

فرح بمسكنه: طيب اي طلب تاني يا زين علشان خطري 

زين بخبث: هو ده يا بلاش 

فرح بتنهيده و غيظ: حاضر يا زين حاضر 

زين بضحكة استفزاز: اجي الاقيكي جاهزه يا قلب زين

فرح: ماشي ماشي 

زين طلع 

فرح بغيظ: منك لله اعمل ايه اعمل تعبانه مش هيصدقني دا زين

عدي اليوم و جه الليل و فرح حاطه البدله و قاعده قدامها و حاطه اديها علي خدها سمعت صوت عربيته طلعت تجري علي الحمام 

زين طلع و هو بيسفر اول ما افتح الباب ملقاش فرح 

زين: والله و لسه هيكمل لقاها طالعه 

زين سفر: اووو ايه القمر ده يالهوي متجوز قمر 

فرح بكسوف: بس يا زين بقا الاه 

زين: هدخل اغير هدومي و اجيلك يا قشطه انتي 

زين خلص و طلع: يلا 

فرح: يلا فين 

زين: ارقص*ي 

فرح: لا لا انا داخله اغير انا مش مرتاحه 

زين: براحتك مفيش جامعه 

فرح: عااا منك اعمل ايه 

زين ببرود: يلا 

فرح شغلت اغنيه و قعدت ترق*ص و هو كان مبهور بيها و بعدين شالها و نسكت احنا علشان عيب 

الصبح 

زين قام علي صوت فرح كانت تعبانه و واقفه في الحمام 

زين بخضه: في ايه انتي وشك اصفر ليه 

فرح بتعب: معرفش والله بس بطني مش قادره يا زين

زين راح عندنا و سندها 

فرح: زين اطلع هتقرف 

زين بحنان: لا 

خلصت و هو غسلها وشها و شالها حطها علي السرير 

زين: هكلم الدكتوره 

فرح: لا انا كويسه لما غسلت وشي فوقت احنا هنمشي القاهره امتا

زين: هروح الشغل بس ساعه و ارجع انتي كويسه بجد

فرح: اه كويسه والله يلا خد دش علشان ننزل 

خلصو و نزلو ياكلو 

علي السفره

سميحه: مالك يابتي مبتكليش ليه 

فرح: مليش نفس انا هقوم عن اذنكم و لسه هتطلع 

جدة زين بحده: اقعدي مكانك لحد ما جوزك يروح شغله و اطلعي مطرح ما تطلعي 

زين هيتكلم فرح مسكت ايده بمعني عادي و قعدت تاني هو قام باس ايد امه و دماغ فرح و مشي 

سميحه: يابنتي بلاش تطلعي فوق استني عبال ما جوزك ييجي 

ريم: ايوا يا فرح 

فرح: حاضر هقوم اعمل نعناع اعملكم 

ريم: خليكي هعمل انا

فرح: لا انا بحب اعمله

و راحت تعمله و اتاخرت 

سميحه: ادخلي يابني شوفي مرت اخوكي اتأخرت قوي 

ريم دخلت لقت فرح واقعه علي الارض مغمي عليها صوتت: الحقوووني 

كلهم راحو علي صوتها و حاولو يفوقوها مفاقتش 

زين كان في اجتماع ريم رنت عليه قام يرد. 

ريم: الوو الوو زين الحق فرح مغمي عليها و مش بتفوق خالص 

زين بخضه: ايييي انا جاي اطلبي الدكتوره بسرررعه يا ريم 

وصل و دخل جري لقاها زي ما هي و بيحاولو يفوقوها راح شالها و طلع فوق 

ريم: الدكتوره يا زين 

الدكتوره كشف عليها : الف مبروك حامل 

زين بفرحه كبيره:... 

يتبع الباقي



البارت 13


الدكتوره: الف مبروك حامل 

زين بفرحه: الله يبارك فيكي شكرا ي دكتوره 

الدكتوره: الفعو هي شويه و هتفوق ولازم تهتم باكلها و بلاش الحركه الكتير و ده العلاج تمشي عليه مظبوط

زين: تمام وصليها يا ريم 

الدكتوره طلعت و زين قعد جنبها و هي بدأت فوق 

زين بلهفه: حبيبتي انتي كويسه. 

فرح بتعب: الحمدلله هو ايه اللي حصل 

زين بفرحه و مسك اديها حطها علي بطنها: هنا في حاجه صغننه كده هتشرفنا بعد 9 شهور 

فرح بصدمه: بتهزر صح 

زين حضنها: مبروك يا حياتي 

فرح: الله يبارك فيك ي حبيبي مبروك لينا احنا الاتنين  

الباب خبط و كانو اهل الدار كلهم باركولها و نزلو بس امه و ريم فضلو معاهم

زين: معلش يا حجه احنا نازلين كام يوم القاهره علشان عندي شغل 

سميحه: ماشي يا حبيب قلبي هخلي ام صلاح تطلع ليكم الوكل قبل ما تمشو 

ريم: انتو هتمشو ازاي و مرتك حامل 

زين: هنروح في طياره خاصه متقلقوش 

سميحه: ماشي يا ولدي احنا نازلين انتو هتمشو امتا 

زين: كمان ساعتين

سميحه: ماشي يا قلب امك و نزلت و زين نده ريم 

 ريم: مالك يا خوي 

زين: تكلميني دايما و تقوليلي كل حاجه بتحصل هنا اخواتك الاتنين جايين كمان كام يوم 

ريم بفرحه: بجدد 

زين: والله و مش عايز ارجع الاقي امك تعبانه سمعتي خليكي معاها دايما متسبيهاش

ريم: حاضر يا خوي متقلقش هنزل انا بقا و سابتهم و نزلت 

زين: يلا يا حبيبتي قومي البسي 

فرح بابتسامه: حاضر و قامت تلبس و طلعت

زين بصلها: الخمار قصير طويله 

فرح: يا زين يلا والله طويل اهوه 

زين: قولت الخمار يطول يلا 

فرح نفخت و راحت طولته 

زين: ايوا كده حلو يلا و مسك ايدها و نزلو 

سلمو عليهم و مشو و شويه و كان وصلو قدام قصر زين و زين خدها و دخلو سلمو علي الداده و طلعو اوضتهم 

فرح: زين هنزل الكليه بكره 

زين بتنهيده: ماشي ي حبيبتي المهم تعالي ارتاحي عبال ما الاكل يجهز اكيد تعبتي من الطريق 

فرح: حاضر هغير بس و اجي 

دخلت تغير و طلعت زين كان مغمض عينيه نامت جنبه و فردت ايده و نامت عليها

فرح: مالك يازينو 

زين ضمها ليه: مليش يا نور عيني 

الباب خبط كانت الداده مطلعالهم الاكل قعدو كلو و نامو علي طول 

الصبح فرح قامت قبله و قعدت تتقلب 

زين بنوم: اثبتي يا بت خليني انام 

فرح: يا زين قوم هتاخر علي الجامعه 

زين اتعدل: متحمسه انتي اوي مكنتش بتصحي دلوقتي 

فرح بحماس: جدا جدا 

زين: طيب يلا 

فرح نطت بسرعه و جريت 

زين بزعيق: فرح اطلعي حالا 

فرح: فيه ايه يا زين هاخد دش و اطلع

زين بزعيق: قولت اطلعي 

فرح طلعت بخوف: نعم 

زين مسك ايديها: انتي بتنطي من علي السرير و نسيتي انك حامل و الدكتوره قالت بلاش حركه كتير ايه شغل الاطفال بتاعك ده

فرح بدموع:انا مخدتش بالي والله

زين:مخدتيش بالك ايه و زفت ايه انتي مهمله سابها و طلع من الاوضه راح اوضه تانيه 

فرح عيونها دمعت و دخلت الحمام قعدت تعيط 

طلعت الروايه كامله ف رواياتي مع روميو لقت زين واقف قدام المرايا بيسرح مبصتلوش و دخلت تلبس خلصت و طلعت تستناه 

زين بصلها في المرايا: الفستان ضيق ادخلي غيريه و الخمار يطول اظن مش هقول كده كل شويه 

فرح قامت من غير كلام غيرت الفستان و طلعت 

زين بحده: يلا افطري و خدي علاجك علشان نمشي 

خلصو فطار و مشو وصل عند جامعتها قبل ما تنزل مسك ايديها 

زين: متمشيش من هنا غير لما اجيلك هتطلعي امتا

فرح من غير ما تبصله: 3 

زين: تمام ملكيش تعامل مع اي شاب حتي لو دكتور سمعتي انزلي يلا 

فرح نزلت من غير ولا كلمه و دخلت صحابها قابلوها جريو حضنوها و بعد السلامات دخلو 

خرجت لقت واحد زميلها بينادي عليها بيديها المحاضرات 

زين كان في اجتماع وصلته رساله علي التليفون فتحها و بعدين ساب الاجتماع و مشي بغضب راح الكليه 

وصل عند الكليه لقاها واقفه مستنياه 

زين بحده: اركبي 

وصلو و طلعو فوق اول ما دخلت زين شدها من شعرها جامد و اتكلم بغضب اعمي و زعيق: انتي ايه وقفك مع شاب في الكليه انا مش مأكد عليكي متقفيش مع الدكاتره نفسهم 

فرح بخوف و فزع من صوته: والله هو هو كان بيديني المحاضرات والله مش اكتر  

زين بغضب: مفيش زفت كليه تاني سمعتي 

فرح بعياط: يعني ايه مفيش كليه حرام عليك 

زين بحده: اللي سمعتيه اخر كلام عندي و سابها و طلع 

فرح الروايه كامله ف رواياتي مع روميو قعدت علي الارض تعيط لحد باليل هو جه لقاها قاعده و ضمه رجليه مكلمهاش الباب خبط و زين فتح اخد الاكل 

زين بحده: تعالي كلي عشان علاجك 

مردتش عليه ولا بصتله راح عندنا و وقفها: انا قولت تعالي كلي يا مدام 

فرح بزعيق و عياط: مش واكله ولا واخده علاج سييني انشاءالله امو*ت ملكش دعوه بيا مستقبلي ضاع كده 

زين خد نفس و شالها حطها علي السرير و قعد قدامها و اتكلم بهدوء: انا مش قولتلك متقفيش مع ولاد صح ولا غلط مش بتسمعي كلامي و بترجعي تزعلي لما بزعقلك 

فرح بعياط: والله كان بيديني المحاضرات و اداهالي اصلا و مشيت موقفتش دقيقه 

زين بيحاول يهدا: و مين عرفه انك عايزه المحاضرات اصلا 

فرح: سمعني بتكلم مع صحابي والله هو ده كل الي حصل اقسم بالله 

زين: تمام يا فرح

فرح: بس ثواني انت ايه عرفك انت مراقبني يا زين 

زين طلع تليفونه وراها صور ليها و هي واقفه مع الولد 

فرح: هو ايه ده مين ده 

زين: مش عارف بس هشوف الموضوع ده تعالي كلي يلا 

فرح: مش عايزه و لسه زعلانه منك اصلا فاسكت 

زين بغمزه: ما انا اصالحك يا جميل 

و نسكت علشان عيييب 

 جه الليل 

فرح: زين انا عاوزه اكل فسيخ 

زين بقر"ف: ايه القر*ف ده و بعدين فسيخ ايه اللي باليل 

فرح: بتوحم يا حبيبي عايزه فسيخ 

زين: اما نرجع البلد 

فرح باعتراض: لا دلوقت 

زين قام و سابها... 

يتبع


هو انا كل يوم اقول هو التفاعل بيزيد ولا بيقل ولما اتاخر ف النشر انتوا بتزعلوا محدش يزعل مني بعد كده


البارت 14 


عدت امتحانات فرح و رجعو البلد تاني

ريم جريت حضنت فرح: وحشتيني قوي قوي في حاجات كتير عايزه احكيهالك 

فرح: و انتي كمان والله و في عندي حاجات برضو احكيها بس نرتاحو انزلك يا معلم 

ريم بضحك: حلو قوي 

و بعد السلامات بقا طلعو فوق 

فرح اترمت علي السرير: ياني تعبت مش قادره والله 

زين: والله ولا انا عايز انام تعالي نغير و ننام قبل ما يخبطو 

فرح بضحك: حاضر 

و غيرو و زين حضنها و نامو 

جه الليل فرح قامت و قعدت تهزه  

زين: عايزه ايه يا بت سبيني انام 

فرح:احنا بقالنا كتير نايمين قوم ننزلو 

زين: ننزلو الصبح 

فرح: زين انا جعانه مش هتنزل سيبني انزل اكل انا 

زين بصلها و قام دخل الحمام 

خلصو و نزلو اخواته حضنوه 

زين: حمدلله علي السلامه يا حبايبي

اخوه حمزه: الله يسلمك ياخوي اذيك يا مرت اخوي 

فرح ابتسمت: الحمد


اخوه التاني مالك: تعالي بره في كلام عايزك فيه.

زين بصلها: روحي اوضة ريم 

فرح: حاضر وراحت خبطت و دخلت 

ريم: تعالي نامي جنبي هنا بقا خليني اقولك 

فرح نامت جنبها: هاا ي ستي قولي

ريم حكتلها اللي حصل  

فرح بقلق: ريم انتي متاكده من مصطفي ده اصل بصراحه امه و اخته قاطعتها ريم: والله هو كويس و انا بحبه و هو قال لما زين يرجع هيطلب ايدي 

فرح بسعاده:ماشي ي حبيبي ربنا يفرحك يارب 

ريم: يلا احكيلي 

فرح حكتلها اللي حصل معاها 

فرح: بت انا شامه ريحة فسيخ 

ريم: هي فين دي والله نفسي فيه 

فرح: اخوكي قالي لما نرجع هيخليني اكله هنا بصي هرن عليه ييجي و اقوله 

فرح رنت عليه و هو راح ليها قربت منه و حاوطت رقبته 

فرح بدلع: بقولك يا زيزو 

زين: نعم يا قلبه  و بعدين خد باله ان ريم قاعده احم في اي

فرح: عايزه فسيخ 

زين: برضو 

ريم: ياخوي دي بتتوحم لازم تاكله 

زين: تمام هجيب بس تاكلوه في الجنينه بره 

فرح و ريم بفرحه: اشطااا يلا بسرعه 

زين طلب ليهم فسيخ و خدوه و طلعو الجنينه 

حمزه بقر"ف: ايه الريحه دي مين جاب فسيخ 

زين: انا يا حبيب اخوك 

حمزه: انت ازاي انت  مبتكلوش و محدش فينا بياكله 

زين: مراتي و اختك 

حمزه: اه قولتلي 

و قعدو يتكلمو و فرح و ريم نازلين علي الفسيخ 

زين راح عندهم و بص بقرف عليهم: فرح كفايه كده غلط عليكي 


فرح وهي ماسكه الفسيخ: اخر واحده بس 

زين بزعيق: قوومووو 

الاتنين اتخضو و سابو الاكل و جريو 

فرح طلعت من الحمام بتبص في المرايا لقت وشها منفوخ 

فرح بصدمه: ايه ده انا وشي عمل كده ليه انا نفخت ليه قعدت الروايه كامله ف رواياتي مع روميو تعيط زين كان داخل لقاها بتعيط جري عليها  : في ايه رفعت وشها و هو بصلها شويه و قعد يضحك علي شكلها 

زين بضحك: مش قادر مش قادر 

فرح عيطت: زين وشي منفوخ صح منفوخ اوي 

زين قرب منها و قال بجديه: قولتلك متكليش كتير يا فرح مش بتسمعي الكلام 

فرح بدموع: كان كان نفسى فيه يا زين اعمل ايه يعني 

زين حضنها: طيب اطلبلك الدكتوره 

فرح: لا هنام 

زين خدها في حضنه و نامو 

تاني يوم زين فاق قبلها و مرضاش يصحيها نزل و سابها نايمه 

جدته بحده: زين تعالي عايزاك 

زين راحلها و قعد ف قالت: هي مرتك منزلتش معاك ليه 

زين:تعبانه والله و سبتها تنام 

جدته: انت مدلع مرتك قوي و انا ميعجبنيش الحال ده 

زين خد نفس: ستي لو سمحتي دي مراتي انا و هي حامل و في الشهور الاولي 

جدته بحده: كلنا كنا حوامل مرتك تنزل كل يوم زييها زي نسوان عمامك سامع هي علي رجليه نقش الحنه 

زين: تمام و قام مش قدمها و طلع بره بغضب

فرح صحت بتعب ملقتش زين جنبها: هو راح فين رنت عليه مردش الروايه كامله في رواياتي مع روميو قامت لبست و نزلت سالت كله محدش عارف جه الليل و هو مجاش و امه و فرح و ريم مستنينه بره

حمزه دخل: مالكم قاعدين هنا ليه 

سميحه: اخوك مرجعش و مرته قلقانه شوفو اكده 

حمزه: حاضر و رن عليه كتير مردش برضو 

شويه و لقوه جاي فرح جريت عليه: انت كنت فين انا رنيت عليك كتير 

زين: كنت في الشغل و التليفون صامت والله 

سميحه: خد مرتك و اطلع و لينا كلام الصبح 

زين خدها و طلع 

فرح بغضب: انت كنت فين يا استاذ مش سائل في الكلب*ه اللي متجوزها لا و كمان مبترودش 

زين بحده: قولتلك مسمعتش ايه مبتفهميش 

فرح: مبفهمش تمام و سابته و دخلت الحمام 

طلعت و راحت نامت علي الكنبه و هو خلص و شالها  و نام علي السرير 

زين: بلاش شغل عيال احنا متخانقين بس متنميش بعيد عني سامعه و دي اخر مره هقولهالك الباب خبط 

مصطفي: احم زين معلش انا عايزك

زين: مينفعش بكره يا مصطفي 

مصطفي: لو سمحت يا زين 

زين قام لبس و نزل معاه قعدو في الجنيه 

مصطفي: بص يا زين بصراحه انا بحب ريم و سكت شويه و قال: و عايز اتجوزها 

زين: و ريم رأيها ايه 

مصطفي: ابقي اسألها 

زين حضنه: انا مش هلاقي زيك يا مصطفي والله و انا هسألها و هقولك

مصطفي بفرحه: ماشي يا حبيبي اطلع نام معلش قلقت نومك 

زين بضحك: لا و انت الصادق كنت هتخانق لسه 

ضحكو الاتنين و طلعو زين خد فرح في حضنه و نام

يتبع.. الباقي



البارت 15


الصبح قامو و نزلو 

زين: ريم مصطفي طالب يدك رأيك ايه 

جدته: انت هتاخد رايها معندناش بنات تقول رايها و مصطفي ابننا و موافقين 

ردت فرح: معلش يا تيتا بس هي اللي هتتجوز مش حضرتك ف الرأي رايها هيا 

جدته بحده : و انت لما جوزوكي واد ولدي كانو خدي رايك جوزوكي علشان خايفين علي رجالتهم البنات ملهمش راي يا مرت الكبير

فرح بصت ل زين بدموع و طلعت 

زين بصلها بغضب: تعرفي لولا انك جدتي كنت هتصرف تصرف الروايه كامله ف رواياتي مع روميو تاني مع اللي يقول الكلمتين دول و يقهر مرتي و هي معاها حق الراي رأي ريم و لو موافقتش براحتها و سابها و طلع لقاها قاعده شارده

زين باس ايديها: حقك علي قلبي 

فرح بابتسامه: انا مش زعلانه و علي فكره ريم بتحبه و موافقه بس كلام جدتك عصبني 

زين: عارف كده و اسف يا عيوني 

فرح: ولا يهمك 

زين: طاب يلا ننزلو بقا نشوفو الموضوع ده 

خدها و نزلو كانو كلهم متجمعين 

زين: هااا يا ريم 

ريم بكسوف: الراي رأيك ياخوي

زين بص علي مصطفي و ضحك: و انا موافق 

مصطفي قام حضنه: الفرح امتا بقا 

زين بضحك: الفرح مره واحده لا الخميس الجاي الشبكه كلهم زرغطو 


يوم الشبكه عملوها في جنينة البيت و كانو فرحانين و رقصو كلهم و هيصو و  

عدي 3 شهور و جه وقت ما يعرفو نوع الجنين 

زين: يلا يا حبيبتي هنتاخر 

فرح: حاضر يا حبيبي حاضر اهدي مستعجل ليه كده 

زين: خلصتي استني شعرك باين و وقف يظبطلها الخمار 

فرح بصتله بحب و ابتسمت

زين: مالك بتبصي كده ليه 

فرح: بحبك 

زين حضنها: والله اول مره تقوليها يا مفتريه 

فرح ضحكت و هو قال: يالهوي يلا كده مش هنروح 

نزلو راحو للدكتوره 

الدكتوره كشفت عليها: ولدين ان شاءلله 

الاتنين بصو لبعض بصدمه: ولدين 

الدكتوره: ضحكت علي شكلهم الف مبروك 

فرح بسعاده: الله يبارك فيكي ي دكتوره

طلعو من عند الدكتوره و روحو علي البيت 

سميحه: الدكتور قالكم ايه يا ولدي 

زين قرب من امه و باس ايديها : ولدين يا حجه ان شاءلله 

ريم زرغطت و حضنتهم: مليون مبروووك ياخوي 

بت عمته جات: خير ان شاءلله بتزرغطي ليه يا ريم 

ريم حبت تكيدها: مرت اخوي حامل في ولدين 

بت عمته بصدمه: ايي بقا دي تجيب ولدين هه و سابتهم و مشت 

فرح بصت ل زين حطت ايديها علي بطنها و قالت بخوف: ربنا يستر 

زين ابتسملها: متقلقيش 


يتبع.. تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


الرواية كامله من👈( طليق اختي) 


تعليقات

التنقل السريع