القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طليق اختي من البارت السادس عشر الي البارت العشرون 16_17_18_19_20بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية طليق اختي من البارت السادس عشر الي البارت العشرون 16_17_18_19_20بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية طليق اختي من البارت السادس عشر الي البارت العشرون 16_17_18_19_20بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية طليق اختي من البارت السادس عشر الي البارت العشرون 16_17_18_19_20بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



يلا عايز اشوف تفاعل حلو زي الفصل اللي فات 


البارت 16


عدت الشهور و فرح بقت في التاسع 

وقفت قدام المرايه: زين انا بقيت وحشه صح 

زين حضنها: مين يقدر يقول كده دا انتي قمر والله 

فرح ابتسمتله: انت رايح فين 

زين: هنزل القاهره يوم بس و هاجي والله 

فرح بدموع: انا خايفه اولد و انت مش هنا بقيت بتسبني كتير علي فكره ابعد و زقته

زين: روح قلبي ده شغلي 

فرح: تمام يا زين روح 

زين باس ايديها: متزعليش مني يا قلب زين يلا تعالي ننزل و تنامي مع ريم يا فرح والله لو نمتي لوحدك لاطين عيشتك سامعه

فرح: ماشي و نزلو و زين مشي 

ريم: مالك يا بت انت شكلك تعبان ليه كده 

فرح بضحك: تفتكري هولد الليله 

ريم ضحكت: جايز

فرح: تعالي ندخلو جوه بت عمتك جات هي ملهاش راجل دي ولا ايه 

ريم ضحكت جامد: لا و دخلو جوه 

جه الليل و كل واحد دخل ينام 

باليل فرح بتعب: ريم قومي ريييم ااه 

ريم بخضه: في ايه 

فرح: ااه بولد بولد 

ريم جريت قومت امها و الدار كلها قامت علي صوت فرح 

فرح بعياط و الم: انا عايزه جوزي رنيلي عليه ااااه 

ريم رنت عليه بسرعه: زين فرح بتولد 

زين بخضه: اييييه طيب اديني حمزه بسرعه 

زين: حمزه خدها علي المستشفي بسرعه و انا هاجي بس بسرعه يا حمزه الله يخليك 

حمزه: حاضر و قفل معاه و شالها و نزلو كلهم علي المستشفي و دخلت العمليات

زين جه و نزل يجري عليهم 

زةجين: طلعت ولا لسه

ريم: لسه 

طلعت الممرضه ادتهم الولدين واحد ل ريم و التاني ل زين

زين بلهفه: طيب و فرح 

الممرضه: كويسه جدا و هتطلع دلوقتي اوضه عاديه

زين اول ما شافهم دمع و كبر في ودنهم 

نقلو الروايه كامله في رواياتي مع روميو فرح اوضه عاديه و كلهم دخلو و زين قعد جنبها 

فرح بهلوسه: لو مت اوعك تتجوز بت عمتك العقربه يا زين 

زين: يخرب عقلك ي شيخه 

ريم ضحكت: والله مراتك دي مجنونه  

فرح بدأت تفوق: اااه 

زين: حمدلله علي سلامتك يا ام العيال 

فرح: عيالي فين متتكلمش معايا لو سمحت 

زين جابلها الولدين: هاا هنسمي ايه 

فرح: يزن و ياسين 

زين ابتسم ليها: حلوين زي امهم 

فرح عملت نفسها زعلانه زين ميل عليها و همسلها: زعلانه اصالحك في بيتنا و غمزلها

فرح طلعت من المستشفي و روحت البيت زين حطها علي السرير براحه 

سميحه: انزل نام تحت يا ولدي انا و ريم هنام هنا علشان نغير ليها هدومها و نوكلها 

زين: لا ي حبيبتي انزلي انتي انا معاها  

سميحه:مش هتعرف يا ولدي 

زين: والله هعرف 

سميحه: طيب ريم هتطلعلها الوكل و نزلو 

زين قرب منها: حمدلله علي سلامة القمر بتاعي

فرح بصت الناحيه التانيه

زين شالها: غيري و تعالي نتصالحو 

دخلها الحمام و غيرت و شالها نيمها علي السرير براحه و دخل هو كمان غير طلع لقي ريم قاعده توكلها 

زين: هاتي يا حبيبتي و انا هوكلها انزلي نامي زمانك تعبتي 

ريم: لا ياخوي نام انت و لسه بتكمل الولد عيط 

ريم: طيب تعالي و انا هاخد ياسين اسكته 

زين وكلها و ريم سكتت الولد و نزلت و هما نامو 

تاني يوم الباب خبط و زين قام فتح بالراحه

ريم: اهل مرتك تحت عايزين يشوفوها 

زين: طيب هصحيها و ربع ساعه و خليهم يطلعو 

زين راح صحاها و غسلها وشها و عدلها 

اهلها طلعو امها حضنتها و ابوها و شالو الولاد 

مامت فرح:مشاء الله علي الجمال 

فضلو معاها لاخر اليوم.. 

يتبع الباقي



التفاعل بيقل مش بيزيد لو القصة مش عجباكوا  اوقفها وانشر غيرها  هعرف الرد من تفاعلكوا ياريت تتفاعلوا اكتر من كده 

 

البارت 17


جه يوم السبوع الصبح 

زين: صلاح ادب*ح العجول يلا 

فرح ندهت عليه من البلكونه و مخدتش بالها انها بشعرها 

زين بصلها و هي دخلت تجري طلعلها فوق 

زين: عارفه انا مش هنكد عليكي دلوقت بسبب اللي عملتيه بس هحاسبك بعدين 

فرح: حبيبي والله مخدت بالي 

زين بحده: عاوزه ايه انجزي 

فرح بزعل: مش عايزه يا زين 

زين: يكون احسن و نزل و سابها 

ريم طلعتلها لبسو الولاد و هي لبست و نزلو كان الليل جه و السبوع بدأ 

فضلو يغنو و الناس تدي فرح هدايا

حمزه اداها انسيال و قال بابتسامه: مبروك يا مرت اخوي يتربو في عزكم حبايب عمهم 

فرح بابتسامه: الله يا حمزه جميل عقبال ما اجيب ل مراتك يارب 

حمزه ابتسملها: ربناا يخليكي يارب 

زين جه و طلع سلسله دهب مكتوب عليها يزن و ياسين

فرح بصتله بسعاده: الله تعيش و تجيبلي يا حبيبي 

زين اداها السلسله: هلبسهالك فوق بقا و غمز و امه و ريم ضحكو و هو طلع بره

السبوع خلص و هما خدو الولاد و طلعو 

فرح: ااه تعبت مش قادره بالله مش قادره و جعانه 

زين: انتي مكلتيش اكيد عارفك والله مهمله هنزل اجيب تكوني غيرتي انتي و الولاد و نزل 

فرح قامت غيرت هدومها و لبست بجامه و غيرت للولدين و حطتهم في سرايرهم كان زين جه 

زين: يلا تعالي 

فرح راحت قعدت جنبه و كلو

زين: اه كان بينا حساب بقا انك طلعتي بشعرك 

فرح باستعطاف: زين والله مخدت بالي و اخر مره والله والله اخر مره 

زين:تؤ تتعاقبي عقاب بسيط كده علشان تفتكري 

فرح:طاب الصبح بس خلينا ننام دلوقت تعباانه 

زين:امم ماشي و شالها حطها عالي السرير وخدها في حضنه و نامو الروايه كامله في رواياتي مع روميو شويه و يزن عيط زين قام علي عياطه بص علي فرح لقاها رايحه في النوم قام شاله لحد ما نام و حاطه في سريره و نام هو كمان 

الصبح 

زين: فرح قومي حضري هدومي علشان امشي 

فرح بنوم: بالله حضرهم انت مش قادره 

زين بزعيق: فرح قووومي 

فرح قامت نطت من علي السرير و حضرت لبسه و هو لبس و باس رأسها و مشي و هي كملت نوم 

عدي أسبوعين و فرح نزلت تحت و كانت بتقعد معاهم لحد ما زين ييجي عشان يساعدوها 

زين: بما انكم كلكم متجمعين كده انا قررت اننا نخطب ل حمزه رضوي بت مسعود 

حمزه بصدمه: كيف يعني ياخوي انا مبحبهاش 

زين: هتحبها بعدين يا حمزه 

حمزه بزعيق: علي جثتي لو اتجوزتها سامع

زين قرب منه و ضرب'ه بالقلم: بتعلي صوتك عليا وبتقف قدامي ايه رايك بقا هتتجوزها غصب عنك

حمزه بصله مشي بغضب من قدامه 

سميحه: تعالي يا زين جوه و قامت و هو راح وراها 

سميحه بلوم: بتض'رب اخوك قدامنا منظره ايه بقا لما يرجع هو  الروايه كامله في رواياتي مع روميو مش عيل صغير يا ولدي هو غلط لما علي صوته بس مكنش يصح 

زين بندم: والله ياما مقصدتش حاجه حمزه و مالك عيالي انا مربيهم بس ميقفش قصادي انا كلمتي بتمشي علي الكبير و الصغير في البلد 

سميحه قاطعته: عارفه ياولدي و لما ييجي هخليه بتأسفلك بس انت كمان راضيه 

زين انتهد: حاضر ياما هطلع اشوف العيال 

طلع و فرح طلعت وراه لقته قاعد علي الكنبه و حاطط ايده علي دماغه نيمت الولاد و راحته حضنته

فرح: حبيبي مكنش ينفع كده 

زين: عارف بس هو غلطان و البت كويسه و حلوه 

فرح بغيره و بعدت عنه: و حضرتك شوفتها فين بقا ان شااء الله 

زين ضحك بغلب و شدها تاني: تعالي بس والله ما يملي عيني غيرك يا ام العيال 

فرح ضحكت: امم بحسب يلا قوم بس خد دش و تعالي 

زين: ماشي طلعي هدوم يلا 


تحت سميحه قاعده مستنيه حمزه لقته داخل 

سميحه: حمزه تعالي 

حمزه راحلها: نعم ياما 

سميحه: ينفع اللي حصل ده 

حمزه: ياما انا مش عيل صغير تجوزوني غصب عني

سميحه: انت شوفتها والله غلبانه و هتحبها قوي قوي والله اخوك مبيخترش غير الحاجات الحلوه اسمع مني 

حمزه بتنهيده: ماشي ياما 

سميحه بحنان: قوم بقا راضي اخوك مكنش ينفع تقف قصاده اكده ده هو اللي مربيك 

حمزه: ماشي ياما طالعله 

و طلع خبط عليه زين فتحله و بص بعيد

حمزه: اسف ياخوي و انا موافق و اللي تأمر بيه و لسه هينزل زين شده حضنه 

زين: انت ابني يا حمزه انت و مالك عيالي 

و كمل و انا كمان اسف اني مديت ايدي عليك 

حمزه بابتسامه: ولا يهمك ياخوي انت ابويا هنزل انام بقا 

زين بابتسامه: ماشي 

حمزه نزل و زين قفل الباب... 

اتفاعلو

يتبع



البارت 18


عدي أسبوعين و جه فرح حمزه 

عند فرح و زين 

فرح باسته من خده: صباح الخير يا زينو 

زين بنوم: هنام و اقوم اصبح عليكي يا قلب زين

فرح: طيب هاخد يزن و انزل تحت و انتي اصحي براحتك و هات ياسين علشان انت عارف زمان ريم طالعه 

زين: لا متنزليش 

فرح: ستك هتضربني تحت علي فكره و الناس هتبدأ تيجي انت ناسي النهارده الحنه

زين ضحك: طيب انزلي يا روحي و انا هلبس و اجي

فرح خدت يزن و نزلت تحت لقت ريم مشغله اغاني 

ريم: بقولك يا مرت اخوي هنعمل ايه في الحنه اكده 

فرح: هنهيص شويه متقلقيش 

جدة زين من وراهم بزعيق: واقفين تتحدتو روحو علي شغلكم 

زين نزل و فطرو و اشتغل الرقص بره عند الرجاله 

باليل زين بيلبس و فرح لبست زين قرب منها 

زين: لو رقصتي هتنامي النهارده مع ريم تحت و غير عقابك برضو 


فرح حاوطت رقبته: تقدر تنام بعيد عني يا زين 

زين: المرادي هقدر يا قلب زين و اديني قولتلك اهوه علشان مترجعيش تزعلي انا كلامي جد

فرح: ماشي يلا ننزلو بس خد يزن يلا 

نزلو زين طلع بره و فرح دخلت للحريم 

البنات قعدت ترقص و في واحده شدت فرح ترقص و فرح رقصت 

بره عند الرجاله زين كان بيرقص مع اخوته و كانو فرحانين

اليوم خلص و كله كان فرحان و زين طلع فوق و فرح طلعت بعده 

زين: تاخدي نفسك مع غير كلام و تنزلي ل ريم تحت تنامي معاها 

فرح بتوتر: ليه يا حبيبي

زين: انتي سمعتي انا قولت ايه 


فرح:والله هما اللي شدوني و 

قاطعها زين: ششش انزلي 

فرح نزلت و خبطت علي ريم 

فرح: احم عاوزه انام هنا معلش 

ريم بضحك: فيه ايه انطردتو ولا ايه انتي و عيالك 

فرح: من غير استظراف بجد طردنا علشان رقصت 

ريم: طيب تعالي هاتي يزن و نامي

فرح فضلت تتقلب مش جايلها نوم قامت طلعت فوق لقته واقف في البلكونه و بيشرب سجاير 

زين من غير ما يبصلها: عاوزه ايه 

فرح: عايزه انام 

زين: هو حد حاشك ما تنامي 

فرح: في حضنك زي كل يوم 

زين: لا انزلي علشان مش هتنامي هنا 

فرح: يا زين والله هما شدوني 

زين ببرود: والله لو قولتي اعذار من هنا ل بكره مش هتنامي هنا برضو 

فرح بصتله و سابته و نزلت 

الصبح زين قام و راح خبط علي اوضة ريم و دخل لقي ريم صاحيه و قاعده ب ياسين و فرح نايمه هي و يزن 

زين راح عند فرح و بيصحيها 

زين: فرح قومي الوقت اتاخر 

فرح قامت بصتله و خدت عيالها و طلعت فوق 

ريم بصتله و ضحكت: بصراحه معاها حق مكنش يصح تنزل تنام هنا هي و عيالها و بعدين كنا ليلة فرح مكنتش تنكد عليها كده 

زين بغضب: و هي مكنتش ترقص علشان محظرها مبتسمعش الكلام عنيده و طلع متعصب 

فوق فرح حطت العيال علي السرير و دخلت الحمام لبست و نزلت 

المزمار اشتغل و الرجاله بترقص بره و كذلك الحريم برضو 

المغرب كله طلع يلبس 

زين: كويتي الهدوم 

فرح حطت الهدوم قدامه 

زين شدها عليه: بكلمك تردي  

فرح: الهدوم اهيه انا داخله البس و سابته و مشت 

زين خلص و استناها علشان ينزلو سوا بصلها: امسحي اللي في وشك علشان ننزل 

فرح بنعد: كله حاطط 

زين مسك منديل: و احنا مش زي حد ايوا كده احلي يلا 

بصتله بغيظ و نزلو 

الفرح اشتغل و البلد كلها كانت فرحانه 

زين بيرقص و بيبص بعيد لقي.. 

زين نزل جري 

يتبع.. الباقي



البارت 19


زين بيرقص و بيبص بعيد لقي واحد واقف وموجه مسد'س ناحية فرح 

زين نزل جري و امر رجالته يمسكوه و محدش خد باله من حاجه 

الفرح خلص و زين خد حمزه و اتكلمو  

زين: يلا يا حمزه خد مرتك و اطلع 

حمزه: حاضر و شالها و طلع فوق حطها علي السرير 

عند زين 

فرح واقفه قدام المرايا زين حضنها من ضهرها 

فرح بصتله في المرايا و فكت ايده و راحت علي السرير 

زين برفعة حاجب: والله هنفضلو زعلانين كده كتير يعني 

فرح الروايه كامله ف رواياتي مع روميو اداته ضهرها و مردتش عليه و هو نفخ

عند حمزه كشف وشها لقاها حلوه 

حمزه: احم قومي غيري و تعالي 

رضوي: حاضر 

قامت غيرت لبست قميص و وقفت تفرك في ايديها

حمزه قرب منها و شالها و نسكت علشان عيب 

شويه و اشتغل ضر'ب الن'ار 

عند زين


فرح اول ما سمعت ضرب النار نطت حضنته 

زين: والله مش كنا متخاصمين 

فرح: هما بيضربو نار ليه يخربيتهم

زين ضحك و ضمها ليه و غمزلها: تعالي اقولك بيضربو ليه 

فرح زقته: ابعد يا قلي'ل الاد'ب انا فهماك 

زين ضحك جامد: و طلاما فهماني بتسأالي ليه يا سوسه انتي 😂😂😂

فرح ضحكت و شالت يزن علشان عيط و فضلت قاعده بيه لوقت لحد الفجر و بعدين نامت

الصبح قامو علي خبط جامد علي الباب 

زين فتح لقي عمته: انتي بتخبطي كده ليه مش في بني ادمين نايمين يا عمتي

عمته: مرتك فين ستك قاعده تحت وشها مقلوب 

زين باستغراب: ليه 

عمته: علشان مرتك المفروض تعمل الفطور و تطلعه للعرسان قومها يلا بسرعه

زين حاول يتحكم في غضبه: تمام عشر دقايق و تكون تحت و قفل و راح عندها 

فرح: خلاص يا زين هنزل و اطلع مش هتاخر 

زين : معلش يا حياتي 

فرح ابتسمت و قامت نزلت لقت جدته قاعده: لسه فاكره تقومي الساعه بقت 7 و جنابك نايمه 

فرح من تحت درسها: انا سهرانه ب ابني طول الليل و لسه نايمه من شويه هروح هحضر الفطار و اطلعه و سابتها ومشت 

جدة زين: والله لازم اخليه يطلقك و يرميكي يا بومه

فرح سمعتها و مردتش عليها راحت حضرت الفطار و طلعت خبطت 

حمزه بابتسامه: صباح الخير يا مرت اخوي

فرح: صباح الورد يا عريس الفطار اهوه هنزل انا علشان العيال 

حمزه: معلش تعبناكي 

فرح بابتسامه: مفيش تعب ولا حاجه تتهنو يارب و نزلت و حمزه قفل الباب و دخل 

حمزه: رضوي قومي كلي 

رضوي : حاضر 

قامت كلو و دخلو يلبسو علشان ينزلو

عند فرح دخلت الاوضه بتنفخ راحت نامت في حضن زين 

زين: حاجه حصلت 

فرح قلدتها و قالت: والله لاخليه يطلقك و يرميكي يا بومه انتي 

زين ضحك: معلش استحمليها و انا هاخدك و ننزل القاهره شويه 

فرح بسعاده: لا متهزرش 

زين بضحك: والله و لسه هيكمل ياسين عيط 

زين بغيظ: هي العيال دي مالها 

فرح ضحكت: هي مش مكتوب نوم اصلا قوم علشان ننزل 

خلصو و نزلو شويه و حمزه و رضوي نزلو 

جدة زين: بسم الله ماشاء الله ايه القمر ده تعالي في حضني اكده كيف القمر مش زي ناس و بصت علي نفس 

فرح بصت ل زين و سكتت 

كله جه يبارك ل حمزه و رضوي و اليوم خلص

يتبع..



البارت 20 


قبل ما زين يطلع ينام مصطفي نده عليه 

زين: خير يا مصطفي مالك 

مصطفي: احم زين احنا بقالنا كتير مخطوبين و اخوك خطب و اتجوز قبلي 

زين: مش دلوقت يا مصطفي هي لسه صغيره

مصطفي بزعيق خفيف: هو ايه اللي مش دلوقت و ريم مش صغيره

زين بحده:مصطفي اتكلم ب ادب و بلاها الجوازه دي و دهبك هيجيلك الصبح و سابه و طلع 

فتح الباب و رمي العبايه بتاعته 

فرح:مالك يا زين 

زين مليش يا حياتي عايز انام بس 

فرح:طيب يلا ننام 

زين:يلا و خدها في حضنه و نام 

عند مصطفي رن علي ريم تطلعله الجنينه 

ريم: في ايه يا مصطفي مالك مطلعي ليه

مصطفي حكالها كل اللي زين قاله 

ريم بدموع: انت هتسبني صح 

مصطفي سكت و مردش عليها و هي دخلت ل جوه جري و كانت بتعيط 

الصبح فرح قامت قبل زين و قعدت تبصله 

زين فتح عينه بكسل: بتبصيلي كده ليه يا بت 

فرح: امم بحبك 


زين: لا دا احنا نقوم نتعدل بقا و نشوف الرومانسيه دي 

فرح ضحكت: لا نام و انا هنزل تحت قبل ما يطلعو يكسرو الباب ولا حاجه 

زين بضحك: طيب يا حبيبتي انزلي و انا هخلص و انزل علشان ماشي 

فرح باسته و قامت: ماشي يا عيوني هدومك متحضره جوه و نزلت و زين قام 

فرح نزلت ملقتش حد: الحمدلله زمانها مخموده لسه اما اروح اقوم ريم 

خبطت علي ريم و دخلت 

فرح بخضه: فيه ايه يا بنتي عيونك حمرا كده ليه و بتعيطي ليه 

ريم حضنتها عيطت: زين قال ل مصطفي نلغي الجوازه دي 

فرح بصدمه: بتهزري ليه حصل ايه طيب 

ريم حكتلها اللي مصطفي قالهولها 

فرح: طيب اهدي انا هطلع اشوف في ايه و انزلك و بعدين زين استحاله يعمل كده متخفيش هطلع و اجي تكوني غسلتي وشك 

ريم: حاضر 

فرح طلعت لقت زين واقف قدام المرايا حضنته من ضهره 

فرح: حبيبي 

زين: نعم يا روحي 

فرح: انت قولت ل مصطفي بلاها الجوازه دي 

زين بصلها: اه قولت و الدهب هياخده النهارده 

فرح الروايه كامله في رواياتي مع روميو وقفت قدامه: زين متهزرش علي فكره ريم تحت مش مبطله عياط 

زين ببرود: متبطلش انا نازل رايح شغلي تعالي حضري الفطار يلا

فرح مسكت ايده: زين استن فهمني 

زين ببرود: لما ارجع و خد يزن و نزل و هي خدت ياسين و نزلت وراه

علي الفطار و كلهم حاضرين

زين ببرود: حضري الدهب يا ريم مصطفي هياخده و مفيش جواز 

كلهم اتصدمو و بصوله 

سميحه: فيه ايه ياولدي حصل ايه 

زين ببرود: ولا حاجه ياما

مصطفي بزعيق و عصبيه قام وقف: والله العظيم ريم ما هتكون لحد غيري حتي لو انت مش موافق يا زين 

زين قام وقف و قرب منه: و انا مش موافق و وريني هتتجوزها ازاي ولا ايه رايك يا ريم 

ريم بصتله بدموع و سكتت

حمزه: ياخوي اهدي و فهمنا في ايه

زين ببرود: مفيش حاجه 

مصطفي بعصبيه و زعيق: والله ريم ليا و محدش يقدر يقرب منها سامع هيا ليا و بس و مش هتتجوز غيري

زين بصله و ضحك بصوت عالي وكلهم استغربوه 

زين بضحك: الفرح الخميس الجاي يلا الحق جهز نفسك يا عريس 

مصطفي بصله بصدمه: انت قولت ايه 

زين: خليك مصدوم و هغير رأيي 

مصطفي مسك فيه: استني يا جدع والله منا مصدق وقعت قلبي منك لله منمتش طول الليل 

زين ضحك علي شكله و قرب من ريم و حضنها: انتي بنتي انا اللي مربيكي تفتكري اني هديكي لاي حد كده لازم ابقي عارف انه هيحافظ عليكي 

ريم حضنته: ربنا يخليك ليا ياخويا و ابويا و سندي 

زين: يلا همشي انا اتاخرت و باس راس امه و فرح و مشي

فرح طلعت وراه 

زين بصلها: مالك طالعه ورايا ليه 

فرح حضنته: متتاخرش 

زين بغمزه: ليه يا تري 

فرح ضربته في كتفه: يا بارد امشي 

زين ضحك و مشي 

الليل جه و زين اتاخر و بترن عليه تليفونه مقفول

فرح بقلق: استر يارب هيكون فين و لسه بتكمل لقت الباب بيتفتح و كان زين و هي جريت عليه 

فرح بدموع حضنته: انت كنت فين انا كنت علي اعصابي من ساعتها و تليفونك مقفول 

زين حضنها: والله التليفون فصل و كان عندي شغل كتير معلش يا حبيبي حقك علي قلبي 

فرح مسحت دموعها: طيب غير يلا عبال ما اجيب الاكل انا مكلتش 

زين بابتسامه: حاضر 

نزلت تجيب الاكل و هي طالعه سمعت صوت حمزه و رضوي بيتخانقو و كان صوتهم عالي 

فرح جابت الاكل و طلعت و قعدو ياكلو

فرح بتوتر: احم زين هو كنت عاوزه اقولك حاجه بس والله انا مقصدتش اسمع 

زين انتبه ليها: في ايه 

فرح: و انا نازله سمعت صوت حمزه و رضوي بيتخانقو و حمزه بيقولها والله كلمه كمان عليها لتكوني طالق والله مش قصدي اسمع هما صوتهم كان عالي 

زين انتهد: مش عارف فيه ايه نشوف الصبح سيبك منهم و قوليلي ايه الحلاوه دي 

فرح بكسوف: زين اسكت 

زين: اسكت ايه دا بوز الاخص الاتنين نايمين و شالها و هي ضحكت و نسكت علشان عيب 

الصبح ياسين عيط و زين قام شاله مكنش بيسكت برضو

زين راح جنب فرح: حبيبتي ياسين بيعيط و مش راضي يسكت شكله جعان

فرح بنوم: هات يا حبيبي و نام انت 

زين اداها الولد و نام و هي قعدت بيه لحد ما نام 

الصبح زين قام لبس و مرضاش يصحيها باس راسها و باس الولاد و نزل 

زين لقي ريم قاعده: ايه يا عروسه قاعده كده ليه 

ريم بابتسامه: مفيش حاجه هي فرح فين منزلتش 

زين: الروايه كامله في رواياتي مع روميو نايمه مرضتش اصحيها كانت سهرانه ب ياسين 

مالك اخوه من وراه:كانت سهرانه ب ياسين ولا مع ابو ياسين و غمزله 

زين: والله هضر'بك اخرس احسلك 

امه جات و هو باس راسها و فطرو و زين مشي 

رضوي قاعده قالبه وشها ل حمزه 

حمزه بصلها بقرف: انا ماشي ياما عايزه حاجه 

سميحه: سلامتك يا حبيب امك 

حمزه مشي و سميحه نادت علي رضوي 

رضوي: نعم يا حجه 

سميحه: انتي متعاركه مع جوزك 

رضوي بتوتر: لا

سميحه باستغراب: ماشي يا بتي 

رضوي: هيا فرح منزلتش ليه 

سميحه: زين قال نايمه علشان عيالها كانو صاحيين طول الليل 

رضوي: ماشي و قامت 

سميحه في سرها: يا تري وراكي ايه يا بت مسعود 

و طلعت ل فرح خبطت 

فرح قامت فتحت ب كسل: تعالي يا ماما معلش والله زين مقومنيش 

سميحه بحنان: عادي يا حبيبتي زين قال ان العيال سهروكي لو صحيتي هاتيهم يلا مبقتش اعرف اقعد من غيرهم تحت 

فرح بضحك: عيوني اغير هدومي بس و اجي استنيني ننزلو سوا بقا و قامت بسرعه دخلت الحمام 

خلصت و نزلو 

لقت جدة زين بتزعق جامد و رضوي واقفه ساكته 

جدة زين:.. 

يتبع اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله من👈( طليق اختي) 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع