القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طليق اختي البارت الواحد وعشرين والثاني وعشرين 21_22بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية طليق اختي البارت الواحد وعشرين والثاني وعشرين 21_22بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية طليق اختي البارت الواحد وعشرين والثاني وعشرين 21_22بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية طليق اختي البارت الواحد وعشرين والثاني وعشرين 21_22بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



البارت 21


طليق اختي اية زين 


جدة زين بزعيق: اهلا ب اللي لسه صاحيه نمسيتك كحلي انت قاعده فوق و سلفتك بتعمل لوحدها 

فرح: سلفتي بتعمل ايه هي ام صلاح مش عملت الفطار انا صاحيه ب ولادي طول الليل

جدة زين: انتي كمان بتقاوحي و بتردي عليا انا هتصل بجوزك ييجي يشوفلك حل 

فرح بزعيق: هو ايه اللي كل شويه تزعقيلي انا عملتلك ايه كل يوم تصحوني انا و جوزي هتكسرو الباب و اقول يا بت معلش انتي بتيجي عليا ليه علشان مش بتكلم انا بسكت احتراما ل جوزي و لحماتي و بس 

جدة زين:انتي قليلة الربايه و لازم ارن علي اهلك ييجو يربوكي 

فرح بزعيق: انا مش قليلة الادب و كله يلتزم حدوده بقا علشان مش هسكت لحد و خدت عيالها و طلعت 

جدة زين رنت عليه و هو جه و حكاتله كل حاجه 

زين طلع ل فرح و قال بحده: ايه اللي حصل تحت 

فرح بصتله: ستك زعقت فيا 

زين: اه و انتي عملتي ايه 

فرح بلعت ريقها بخوف: زعقت قصادها بس والله 

قاطعها زين: تنزلي تعتذري يلا 

فرح: اعتذر علي ايه لا مش هعتذر هي اللي غلطت فيا الاول 

زين بحده: انا قولت تنزلي تعتذري 

فرح بعند: و انا مش هعتذر يا زين 

زين: تمام لمي هدومك هتروحي بيت اهلك 

فرح بصتله بصدمه: ايي 

في الوقت ده الباب خبط و كانت امه 


سميحه: مرتك مغلطتش ياولدي والله الكلام كان قدامي 

زين بعصبيه: تنزل تعتذر ليها هو حلو كده لما تقولي مش عارف تحكم مراتك و تمشي كلمتك عليها 

فرح بدموع: والله منا نازله ولا معتذره منها انا مغلطتش فيها اصلا 

زين: قومي لمي هدومك هوصلك بيت اهلك 

سميحه: وه ياولدي اتجننت ولا ايه هتغضب مراتك وكمان مش غلطانه 

زين: ده اخر كلام عندي و سابهم و نزل 

فرح حضنت سميحه و عيطت: والله ي ماما مغلطتش فيها و الكلام كان قدامك 

سميحه بحنان: اهدي بس و هتتحل والله هاتي عيالك و تعالي معايا تحت

فرح: لا يا ماما انا همشي 

سميحه: والله ما تحصل يا هبله هيفرحو فيكي قومي بس

فرح نزلت و دخلت معاها الاوضه 

زين طلع باليل ملقهاش نزل لامه 

خبط و دخل 

زين: نمتي ياما 

سميحه: لا يا ولدي جاي مالك 

زين: هاخد العيال مش هعرفو ينيموكي طول الليل 

سميحه: لا سيبهم مع امهم 

زين: لا وخدهم و طلع 

سميحه بحنان: هو بيصالحك والله اطلعي معاه

فرح بحزن: حاضر يا ماما 

طلعت لقت يزن صاحي و زين منيمه علي بطنه دخلت غيرت هدومها و راحت خدت منه الولد نيمته 

زين شدها عليه: متبقيش تعندي معايا

فرح بعدت وشها عنه: لو سمحت سيبني عايزه انام 

زين بخبث: لا نتحاسبو بقا 

فرح بعياط: نتحاسبو علي ايه انت اكتر واحد عارف انها بتكرهني و بتتسلق ليا شوفت طريقتها مع رضوي و تقولها كيف القمر مش زي ناس 

زين ضحك علي طريقتها و مسح دموعها: متزعليش بس كلامها خلاني مش شايف قدامي والله 

فرح: يعني كنت هتغضبني و كانت هتفرح فيا و تجوزك بنت عمتك الحربايه 

زين: انا اقدر ابعد عنك يا قمر انت 

فرح: اه كنت هتبعد و قلدته يلا لمي هدومك هتروحي بيت اهلك 

زين ضحك عليها: خلاص بقا خلي قلبك ابيض و كمل بخبث و بعدين تعالي اقولك كلمه

فرح نفخت و هو قرب منها و نسكت علشان عيب  

الصبح 

فرح قامت الاول و دخلت الحمام خلصت و طلع لقت زين قاعد بيفرك في عنيه 

زين: صاحيه بدري ليه 

فرح: علشان انزل اخلص و اطلع احمي الولاد بقعد كتر 

زين: طيب حضري الهدوم انا عايز انزل

فرح:حاضر و دخلت و خلصو و نزلو 

سميحه: صباح الخير يا حبايبي 

زين قرب منها و باس ايديها و كذلك فرح 

قعدو مستنيين حمزه علشان يفطرو سمعو صوت زعيقهم 

زين: انا هطلع اشوف في ايه 

زين طلع خبط عليهم حمزه فتح و هو متعصب 

زين: البس و تعالي عايزك انجز 

حمزه: حاضر و زين نزل و هو قفل الباب 

حمزه لبس و نزل و قعدو في المكتب 

زين بحده: عايز افهم انت و مرتك كل يوم كده ليه 

حمزه انتهد بضيق: مفيش حاجه يا زين 

زين بحده: حمزه صوتك انت و مراتك ميطلعش بره الاوضه بتاعتكم علشان امك سمعت و انا هخلي فرح تكلم مراتك 

حمزه بسرعه: لا لا خلاص هكلمها انا 

زين استغربه: تمام يلا علشان نطلع نفطر و كل واحد يشوف مصالحه

طلعو فطرو و زين نده علي ريم 

زين: بصي انا عايزك تتكلمي مع مراتك اخوكي بهدوء و تشوفي سبب مشاكلها مع حمزه علشان قولتله مراتي تكلمها قال لا

ريم بتوتر: حاضر 

زين بشك: في ايه 

ريم: بصراحه هو المشكله بسبب مراتك 

زين باستغراب: مراتي انا و هي ايه دخلها 

ريم بتوتر: انا سمعتها امبارح و كانت بتزعق برضو باليل و تقوله هي مرات اخوك احسن مني في ايه علشان كله يعاملها حلو و تبقي مرت الكبير 

زين:... 

يتبع الباقي



البارت 22


زين: طيب يا ريم لما اجي و نشوف الموضوع ده و فرح متعرفش حاجه يا ريم 

ريم: حاضر و دخلت ل جوه لقت رضوي بتبص ل فرح 

ريم: فروحه مش قولتي هتطلعي تغسلي للولاد يلا

فرح: يلا تعالي معانا يا رضوي 

رضوي: لا انا هقعد اعمل كيكه 

فرح بابتسامه: ماشي لو خلصتي تعالي 

ريم في نفسها: دا احنا جيبنا حيه في وسطنا والله 

فرح: يا بت سرحتي في ايه يلا نطلع 

ريم انتبهت: يلا و خدو العيال و طلعو

خلصو و لقو رضوي بتخبط تديهم الكيكه و نزلت 

فرح: الله حلوه اوي شكلها شاطره 

و بعدين لسه بتاكل حست بتعب جامد 

فرح بالم: ريم بطني بتوجعني اوي 

ريم بقلق: مالك يا بت 

فرح بالم: ااه مش عارفه اتصلي ب زين كده 

ريم: حاضر و قامت بسرعه ترن علي زين 

بعد شويه زين جه

زين: مالك يا حبيبتي


فرح بتعب و الم: ااه بطني يا زين بطني 

زين: اهدي اهدي هنروح المستشفي دلوقتي تعالي ساعديني يا ريم نلبسها 

و كمل بصوت عالي: حمزه جهز العربيه بسررعه

زين شالها و نزل بسرعه: ريم خليكي مع الولاد متسبهمش يا ريم سامعه و نزل 

بعد شويه وصلو المستشفي و شالها طلع بيها 

الدكتوره دخلت تكشف عليها و زين و حمزه و مصطفى وقفو بره 

شويه و طلعت 

زين بلهفه: مالها يا دكتوره 

الدكتوره باسف: هي واكله حاجه مسم'مه و احنا بنعملها غسيل معده 

زين بصدمه: مسم'مه طيب و هيا كويسه

الدكتوره: الحمدلله كويسه يا زين باشا و شويه و هتطلع عن اذنكم

حمزه: حمدلله علي سلامتها ياخوي الحمدلله انها جات علي قد اكده

زين: الحمدلله 

بعد شويه كانت فرح فاقت و بقت كويسه و زين دخلها 

زين باس ايديها: حمدالله على سلامتك يا حبيبت قلبي 

فرح بتعب: الله يسلمك يا حبيبي انا عايزه امشي 

زين: حاضر ي حبيبتي هروح انادي الدكتوره تشوفك و نمشي

الدكتوره كشفت عليها و قالت انها كويسه و زين شالها و مشو 

وصلو عند البيت و نزلو 

ريم جريت عليهم: حمدلله علي السلامه عامله ايه 

فرح: انا كويسه يا حبيبتي والله 

زين: انا هطلعها و طلعو زين نيمها علي السرير و غطاها و لسه هيطلع مسكت ايده

فرح: زين نام جنبي 

زين: عيوني الاتنين و خدها في حضنه 

زين: حبيبي هو انتي كلتي ايه بعد ما مشيت 

فرح بنوم: كيكه رضوي عملاها بس كانت جميله ملحقتش اخلص الطبق 

زين في نفسه: الحمدلله انك مخلصتيهوش

بعد شويه اتاكد انها نامت غطاها و نزل لقاهم كلهم قاعدين

زين: ريم و مصطفى تعالو عايزكم 

خدهم و راحو المكتب 

زين: ريم انتي كلتي من الكيكه بتاعت رضوي 

ريم: ايوا كلت منها هو ايه اللي حصل فهمني ياخوي 

زين: الدكتوره قالت انها واكله حاجه مسم'مه 

ريم بخضه: يالهوي 

مصطفى: زين انت شاكك في رضوي بص انا معاك تشك فيها بعد الروايه كامله في رواياتي مع روميو اللي ريم حكته بس معتقدش انها تقدر تعملها

زين: هنشوف يا مصطفى بس والله لو هيا ما هرحمها 

ريم: خير ان شاءلله اطلع بس ل فرح و انا هاخد العيال معايا النهارده


زين: ماشي ي حبيبتي تصبحو علي خير 

الاتنين: و انت من اهل الخير 

و طلعو كل واحد علي اوضته 

في اوضة حمزه 

حمزه مسكها من شعرها: وربي لو كان ليكي يد في اللي حصل ل مرت اخوي ما هرحمك الظاهر اننا جبنا حيه وسطينا

رضوي بالم: و انا هعمل فيها ايه يعني والله معملتش حاجه 

حمزه ساب شعرها: هنشوف يا بت مسعود هنشوف 

في اوضة زين 

زين: انا عمري ما شوفت واحده تعبانه و حلوه كده 

فرح بضحك: يا زين بقا 

زين قرب منها: قلب زين والله 

فرح: هما عيالي فين 

زين بغمزه: تحت وزعتهم عند ريم

فرح ضحكت بصوت عالي و هو قرب منها و نسكت علشان عيب

عدي اسبوعين جه يوم حنة ريم 

عند زين و فرح بيلبسو

زين: ابقي ارقصي هااه ابقي ارقصي علشان هنيمك بين مصطفي و ريم المرادي 

فرح بضحك: والله هما بيشدوني 

زين قرب منها: لو شدوكي قولي لا جوزي قايل مترقصيش سمعتي 

فرح: حاضر اه صح عندي ليك مفجأه 

زين: استر يارب خير قولي 

فرح: تؤ مش دلوقتي و يلا ننزل هنتاخر كده

زين: هي ريم خلصت 

فرح: طبعا هو انا اصلا كنت هطلع البس غير لما اطمن انها خلصت 

زين حضنها بحب: ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي 

فرح: و يخليك لينا يارب ي حبيبي و يلا ننزل 

نزلو فرح راحت ل الحريم و قعدو يرقصو 

الحنه خلصت و طلعو فوق 

فرح بتعب: مش قادره 

زين: والله ولا انا بس تعالي هنا ايه المفجأه بقا 

فرح:.... 

يتبع تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

يتبع اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله من👈( طليق اختي) 

تعليقات

التنقل السريع