القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طليق اختي البارت الثالث وعشرين والرابع وعشرين 23_24بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية طليق اختي البارت الثالث وعشرين والرابع وعشرين 23_24بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية طليق اختي البارت الثالث وعشرين والرابع وعشرين 23_24بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية طليق اختي البارت الثالث وعشرين والرابع وعشرين 23_24بقلم اية زين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





البارت 23


زين: ايه المفاجأه بقا 

فرح قامت اتعدلت و قعدت و هو نايم 

فرح: احم بص 

زين: بصيت اخلصي يا بت 


فرح غمضت عنيها: انا حامل 

زين كان ساكت و متنيح ليها هي لما لقت مفيش صوت فتحت 

فرح: زين مالك انت زعلت 

زين: زعلت ايه و قام شالها و لف بيها دا انا مش قادر اوصفلك فرحتي والله انا فرحان اكتر من المره الاولي 

فرح بضحك: طيب نزلني 

زين نزلها: عرفتي امتا بقا 

فرح: الصبح و كنت ناويه اقولك وقتها بس لقيتك مشغول والله قولت اقولك باليل في هدوء 

زين مسك ايديها باسها: الف مليون مبروك يا نور عيني 

فرح: الله يبارك فيك ي حبيبي بقولك اقول للعيله ولا استني اما يخلص الفرح 

زين: لا استني يخلص و بعدها هنقول بس خلي بالك الا تقعي ولا تتخبطي بكره ولا حاجه 

فرح حضنته: حاضر 

ياسين عيط 

فرح بصت ل زين: قوم هاته والله مش قادره 

زين عمل نفسه نام 

فرح زقته: زييين قووووم 

زين بصلها و ضحك و قام جاب الولد و هي فضلت تطبطب عليه لحد ما نام 

الصبح 

زين قام من بدري علشان يشوف الاكل و يشرف علي كل حاجه فرح صحت ملقتوش لبست و نزلت لقاته واقف مع الرجاله لسه هتدخل لقت رضوي بتبص عليه و مبتسمه

فرح باستغراب و غيره: هي مالها دي بتبص ل جوزي كده ليه راحت عندها

فرح: مالك يا رضوي واقفه كده ليه 

رضوي بتوتر: مفيش حاجه قومت اشوف هنعمل ايه علشان الفرح 

فرح: لسه بدري يا رضوي اطلعي جنب جوزك

رضوي بابتسامه صفراء: تمام و طلعت 

فرح هي كمان طلعت لقت يزن صاحي بس ساكت راحت تلاعبه لقت زين بيفتح الباب 

زين: حبايبي صاحيين بدري ليه 

فرح: انا ملقتكش جنبي نزلت اشوفك 

زين: كنت واقف اشوف عملو ايه علشان ميكونش في غلط حطي بس يزن و اكويلي العبايه بس بسرعه 

فرح: حاضر و راحت تكوي و هو دخل الحمام  

زين خلص و طلع بيلبس فرح راحت وقفت قدامه 

فرح بغيره: بص انا عارفه انك هتقولي عادي بس بالنسبالي مش عادي الحكايه دي 

زين قرب منها: في ايه بس يا حبيبتي حكاية ايه 

فرح: من شويه نزلت ادور عليك لقيت رضوي واقفه تبص عليك و تبتسم ي زين 

زين باستغراب: ليه 

فرح: معرفش بس مش اول مره تعمل كده و انا اللي بعدي بمزاجي هي شكلها بتحبك 


زين بحده: فرح انتي بتقولي ايه بطلي جنان دي مرات اخويا 

فرح: لا مش جنان يا استاذ 

زين بغضب: انا نازل بدل ما اعمل حاجه هنندم عليها احنا الاتنين و سابها و نزل و هي بتاكل في نفسها 

خلصت و نزلت هي كمان لقت كله تحت راحت قعدت جمب حماتها لحد ما جه وقت الفرح و كله طلع يلبس 

زين واقف قدام المرايه و كل شويه يبص عليها و هي مش بتبصله خلص و استناها علشان ينزلو سوا 

الفرح خلص و مصطفي خد ريم وطلعو( بحكم انهم عيال عم عايشين في نفس البيت) 

في اوضة زين 

فرح واقفه بتمسح وشها و زين نايم علي السرير بيبص عليها 

خلصت و راحت نامت علي طرف السرير زين بص عليها وقرب منها حضنها من ضهرها و همس في ودنها: انا اسف 

فرح فكت ايده من عليها و مردتش عليه 

زين عدل وشها عنده: علي فكره انتي اللي بتعصبيني والله هو ايه مرات اخوك بتحبك اعقلي كلامك 

فرح بعصبيه: والله ده اللي احنا شايفينه

زين بتركيز في كلامها: انتو مين بالظبط 

فرح: انا و ماما و ريم 

زين انتهد: طيب عايزاني اعمل ايه و انا اعمله ولا تزعلي مني كده 

فرح: ملكش اي كلام مع البني ادمه دي نهائي

زين ابتسم علي غيريتها: ماشي ياستي بس متزعليش والله العيال هيطلعو عصبيين بسببك 

فرح: و انت اللي هادي 

زين قرب باسها: عند اعتراض

فرح ضحكت بكسوف: بس اسكت سيبني انام

زين حضنها: هتقومي علي صوت ضر'ب النا'ر دلوقتي 

فرح قامت: والله منا نايمه استن بقا مش كل مره اقوم مخضوضه

زين ضحك علي شكلها

في اوضة ريم و مصطفى 

مصطفى: يا بت الناس اتهدي بقا و بطلي عياط فرهدتيني 

ريم بعياط: مصطفى اسكت 

مصطفى انتهد: طيب انتي عاوزه ايه و انا اعمله

ريم: سيبني 

شويه و ضرب النار اشتغل 

مصطفى: ياريم قومي غيري علشان نتخمد

ريم بعصبيه و دموع: قولتلك اسكت و سيبني عايز تتخمد اتخمد انت 

مصطفى بحده: ريم انتي مالك و طريقتك بقت عامله كده ليه براحتك و سابها و نام و هي بصت عليه و انتهدت و قامت دخلت الحمام 

يتبع الباقي



البارت 24


الصبح فرح قامت بدري عملت الفطار ل ريم و مصطفى و طلعت تصحي زين 

فرح: زين اصحي كده 

زين بنوم: انتي صاحيه بدري كده ليه 

فرح: حضرت الفطار ل ريم و مصطفى 

زين ابتسم: لسه بدري نص ساعه و خبطي و اديهم الفطار و دلوقت تعالي كده نامي و خدها في حضنه 

فرح: مش عايزه انام 

زين بصلها: عايزه ايه 

فرح: ولا حاجه نام انت و انا هنزل 

زين: ماشي يا حبيبتي 

فرح نزلت لقت سميحه قامت قرب منها و باست ايديها 

فرح: صباح الخير يا ست الكل 

سميحه بحب: صباح الورد والفل يا حبيبت قلبي 

فرح: انا حضرت الفطار ل ريم اطلعه ولا لسه بدري 

سميحه: و تعبه نفسك و قايمه بدري ليه بس كنتي سبيه و اي حد يحضره 

فرح: ايه ايه اي يعني يحضر فطار ريم بتاع الصباحيه و الله عيب 

سميحه بحب: ربنا يديكي الصحه و يخليكي ل عيالك يا حبيبتي 

فرح: و يخليكي لينا يا احلي ماما 

و قعدو يتكلمو بيبصو لقو رضوي نازله 

رضوي: صباح الخير يا جماعه 

فرح و سميحه: صباح النور 

رضوي: هي ستي صحت ولا لسه 

سميحه باستغراب: هتلاقيها صاحيه في اوضتها 

رضوي: ماشي و مشت و سابتهم 

فرح بقلق: ماما انا مش مرتاحلها 

سميحه: والله ولا انا يابتي قومي قومي طلعي الفطار يلا 

فرح: حاضر و راحت المطبخ جابت الفطار و طلعت ل ريم 

خبطت علي الباب ريم فتحت و كانت عنيها حمره 

فرح بخضه: في ايه 

ريم خدت منها الصنيه و حضنتها 

فرح: في ايه بس 

ريم بعياط: مفيش حاجه 

فرح: جوزك فين 

ريم: نايم 

فرح: طيب تعالي معايا الاوضه بتاعتي احكيلي مالك 

ريم: هاخد دش و اجيلك متنزليش استنيني في اوضتك

فرح: حاضر حاضر ادخلي يلا 

ريم دخلت و قفلت الباب و مصطفى كان صاحي و سمع كلامهم 

مصطفى: انا مش فاهم مالك او انا عملت ايه فهميني 

ريم مكنتش بتتكلم كانت بتعيط بس 

مصطفى لسه هيقرب منها هي رجعت لورا 

مصطفى غمض عنيه: طيب انتي خايفه مني قولي اي حاجه 

ريم هزت دماغها بمعني ايوا 

مصطفى: طيب انتي عارفه انا بحبك قد ايه والله 

ريم: انا عايزه ادخل الحمام علشان اروح اتكلم مع فرح 

مصطفى انتهد: طيب يا حبيبتي ادخلي 

ريم خلصت و طلعت و مصطفى دخل بعدها 

ريم خبطت علي باب فرح و زين فتح 

زين حضنها: العروسه بنفسها هي اللي جيالنا مليون مبروك يا روح قلبي 

ريم: الله يبارك فيك يا حبيبي قولي اومال البت دي فين 

فرح من رواه: انا اهوه يلا يا زين انزل 

زين بصلهم الاتنين: مش مرتحلكم في حاجه انتو مخبيينها 

فرح:والله ابدا انا بس عايزه اتكلم معاها

زين بشك: ماشي متتاخروش و نزل 

فرح: تعالي بقا في ايه 

ريم عيطت و حكتلها اللي حصل 

فرح: و انتي بتعيطي ليه يا بت الهبله 

ريم: مش عارفه 

فرح: يخربيت النكد يخربيته 

ريم: متقوليش ل ماما حاجه علشان هتاكلي 

فرح: اشتمك يعني هو انا بقول 

ريم: طيب تعالي ننزلو الا حماتي تعملها حكايه مشاء الله بتموت فيا 

فرح بضحك: جدا 

و نزلو الكل بارك ل ريم 

علي الفطار

زين: عايزه اقول حاجه 

كلهم انتبهو ليه 

زين: فرح حامل 

ريم راحت مزرغطه و حضنتها: و مقولتليش طيب طيب حسابنا بعدين

فرح بضحك: اخوكي اللي قالي حاسبيه هو 

كلهم باركولها الا رضوي كانت في ملكوت تاني خالص 

فرح: ايه يا رضوي مالك 

رضوي بتوتر: مفيش بس مصدعه هطلع ارتاح 

و طلعت و سابتهم و فرح بصت ل زين 

حمزه: زين معلش انا عايزك ياخوي 

زين: تعالي المكتب يلا و دخلو 

زين: مالك 

حمزه: انا عايز اطلق رضوي 

زين بهدوء: ليه يا حمزه

حمزه: اكده ياخوي مش مرتاح 

زين بهدوء: بص يا حمزه انت ابني و انت عارف كده انا هتكلم معاك بصراحه انا سمعت كل اللي رضوي قالته علي مراتي و لو انت عايز تطلقها علشان كده ف ده غلط 

حمزه قاطعه: لا مش علشان مرتك بس ياخوي لو سمحت مش هعرف اتكلم بس انا عايز اطلقها

زين: طيب اديها اخر فرصه و انا هخلي امك تتكلم معاها 

حمزه: يا زين لو سمحت لا مفيش فرص تاني كفايه كده انا طالع اقولها علشان تحضر نفسها و طلع و سابه 

عند رضوي كانت قاعده تاكل في نفسها لقت حمزه بيفتح الباب 

حمزه: قومي جهزي نفسك علشان هتروحي دار ابوكي 

رضوي: ليه 

حمزه: علشان هنتطلق يلا قومي 

رضوي ببجاحه: نتطلق ليه ان شاءلله 

حمزه قرب منها و مسك شعرها: مش عارفه نتطلق ليه احمدي ربك اني هطلقك من غير ما اقول عمايلك السوده انتي و ستي ل زين و مرته 

رضوي بصدمه و توتر: عمايل ايه انا معملتش حاجه 

حمزه مسك شعرها جامد: خليني ساكت يا بت مسعود و غوري لمي هدومك يلا 

رضوي زقته جامد: مش همشي و مش طالعه من هنا غير لما اخلص اللي جيت علشانه 

حمزه: انتي اللي جبتيه لنفسك و نزل فوقها ضر'ب و هي تصوت و كلهم طلعو يجرو علي فوق 

زين بزعيق و بيخبط علي الباب: حمزه افتح 

زين كسر الباب و دخل بعده عنها و فرح قربت تحضنها راحت زقاها 

رضوي بغل و حقد: ابعدي عني كله بسببك انتي 

فرح بصدمه: بسببي انا 

رضوي: ايوا بسببك والله مش هخليكي تتهني و جابت سكي'نه و حطها علي رقبة فرح 

كلهم وقفو مصدومين 

زين: سبيها اقسم بالله لو اذيتيها مش هيكفيني فيها مو'تك 

رضوي بغل: همو 'تهالك  

فرح بدموع: زين الحقني 

زين: اششش اهدي اهدي رضوي سبيها بقولك سبيها 

حمزه قرب منها 

رضوي: متقربش يا حمزه سامع 

حمزه بيقرب برضو و ماسك ايديها اللي فيها السكي'نه و فرح فلتت و راح ضار'بها بالقلم موقعها علي الارض 

زين حضن فرح: اهدي اهدي حمزه رن علي اهلها 

حمزه علي ابوها و اخوتها و زين خد فرح و ريم و امه و دخلهم اوضته و طلع ل رضوي كان اخواتها جم 

زين: هتاخد بنتك الزباله دي و اخوي هيجيب المأذون بكره و يطلقها و مش عايز اشوفها قدامي علشان هقت'لها سااااامعيين 

مسعود ابو رضوي: ايه اللي حصل 

زين حكاله كل حاجه و عمايلها 

مسعود قرب منها و راح ضار'بها بالقلم و لسه هيمشو 

زين: استنووو حمزه ارمي اليمين عليها 

حمزه بصلها بقرف: انتي طالق بالتلاته 

رضوي بصتله بغل و كره و ابوها خدها و مشي 

زين قرب من حمزه: حقك عليا مكنتش اعرف انها كده والله 

حمزه حضنه: حقك عليا انا مرتك كانت هتتأذي 

زين: الحمدلله انها كويسه انا هطلعلها و طلع لقاهم كلهم قاعدين و فرح لسه بتعيط 

زين قرب منها حضنها: اهدي بقا هي اصلا مشت 

سميحه: ايه يا ولدي ايه اللي حصل 

زين: مفيش ياما اهلها جم خادوها و حمزه رمي اليمين عليها و بكره هيطلقها رسمي

سميحه: الحمدلله انها جات علي قد اكده يا ولدي 

زين: الحمدلله 

سميحه: احنا هننزل يلا يا ريم و نزلو 


فرح بعياط:هو انا وحشه يا زين انا مأذيتهاش والله 

زين بحنان: هي اللي مش كويسه والله انتي ست الناس كلها 

و كمل بهزار علشان يخفف عنها: و بطلي عياط ي بت انتي يخربيت النكد 

فرح ضحكت علي طريقته: حاضر 

بقولك يا زينو يا قلبي انتي 

زين: قولي يا عيون زينو 

فرح: في حاجه عايزه اكلها كده نفسي فيها بجد

زين: ايه هيا و تيجي حالا 

فرح:.. 

زين: نعم ياختي والله ما تحصل 

يتبع اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله من👈( طليق اختي) 



تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع