رواية عشق الاسد الجزء الثاني البارت الرابع عشر والخامس عشر 14_15الاخير بقلم جني محمد
رواية عشق الاسد الجزء الثاني البارت الرابع عشر والخامس عشر 14_15الاخير بقلم جني محمد
روايه عشق الاسد الجزء الثاني ١٤
فتحيه بصدمه:اييه؟؟* بس انا عملت ايه
جنه بابتسامة: ببساطه انتي مشتركه مع يونس وعوزاني اسامحك علشان تكملي الخطه ومشكش فيكي
اتفضل خديها يا حضره الظابط
فتحيه بغضب وانهيار:مش هسيبك يجنه هموتك صدقني هموتك
جنه :جدو عاوزه انام في حضنك
مالك بغضب:نعااااام يختي
جنه باستغراب:في ايه
مالك بتوتر:احم لا افتكرت حاجه كده
جنه :ها ياجدو موافق
عاصم بحنان:هو انا اطول ان جنتي تنامي في حضني
وكلهم طلعوا يناموا ومالك مش عارف ينام من الغيره
في اليوم التالي
جنه :جدو هروح مشوار وراجعه
عاصم:طب خدي حد معاكي
جنه :لا هروح لوحدي سلام
في القسم
يونس بتوهان:هموتك يا جنه مش هسيبك تتهمني هموتك
جنه بسخريه:ايه يدرش عامل ايه
يونس بصريخ:طلعيني من هناااااااا
جنه بسخريه:تؤتؤ يحرام شوف حالك عامل ازاي
يونس:انت عرفتي ازاي
جنه بابتسامه : هقولك
فلاش باك
ببساطه عرفت انك مشترك مع مرسي في كل الجرايم بتاعته وعرفت لما جيت دافعت عني كان اتفاق بينك وبينه
انت ساعدته انو يخطفنا انا وتيا وعرفت انك كنت بتعذب تيا وهي صغيره وهي تعرف عنك كل حاجه
جت حكتلي وعرفت انك عاوز تستولي علي كل الأملاك
باااك
جنه بابتسامه:ايه رايك
جنه:للاسف مبحبش اقعد مع مجرمين تشاااو
ومشيت
يونس بصريخ:لااااااااااا
عند جنه
جنه راحت لعاصم مكتبه وخبطت ودخلت
جنه:جدو عاوزه اقولك حاجه
عاصم:في ايه
جنه :بصراحه يونس .....وحكتله كل حاجه
عاصم بحزن:مكنتش حارمه من حاجه معرفش عمل كده ليه
جنه:متزعلش نفسك يجدو وبعدين انت مش بتحبني
الجد بابتسامه:انت روح قلبي
عند ابراهيم
كان قاعد بيفكر في خطيبته وفي انهم مكنوش يناسبو بعض
وفجاءه جت صوره تيا في مخه وابتسم تلقائي
عند مصطفي
راح عند فتحيه وطلقها
والعائله كلها متجمعه
خالد: عاوز اقولكم حاجه
انا اسف علي اي حاجه حصلت مني واسف اني كنت ببص لجنه بنظره وحشه
وعارف اني كنت شاب طايش اتمني تسامحوني
جنه بابتسامه:انا مسمحاك وكلنا مسامحينك
خالد بابتسامه:شكرا
جنه :مفيش شكر بين الاخوات صح
خالد بابتسامه:صح
مالك :احم احم جنه
جنه باستغراب:نعم
مالك:*******
جنه بصدمه:اييه
يتبع
روايه عشق الأسد الجزء التاني ١٥ الاخيرة
مالك:جنه تقبلي تتجوزيني
جنه بصدمه:اييييه
مالك اتنهد :جنه لما كنا بنمسل ان احنا مخطوبين كانت امنيه حياتي نتخطب انا بحبك اووي لا مش بحبك انا بعشقك
ابراهيم :وانا كمان عاوزه اقول حاجه
تيا انا بحبك اووي كنت فاكر ان محبتش غير سمر يس طلعت غلطان انتي الوحيده اللي امتلكتي قلبي موافقه تتجوزيني
تيا وجنه يصوت واحد:موافقين
البيت كل اتملا فرح وسعاده وحددو الفرح الاسبوع اللي جاي
عدي الاسبوع بسرعه وسعاده لكلا
الطرفين
في اوضه في اوتيل كانوا بيجهزوا تيا وجنه
جنه بتوتر: ها شكلي حلو
تيا :انتي قمر اووي
جنه:انتي اللي قمر بجد بعيونك دي
مالك وابراهيم جم وخبطوا علي الباب
الميكب ارتست فتحت لهم
مالك بصدمه:يلهوي يما ايه الجمال ده
جنه بتوتر:بتتريق صح
مالك :واللهي ابدا انتي قمر فعلا
عند ابراهيم
ابراهيم :احييييه انتي مين ،إيه الحلاوه ديه
تيا بتوتر:بجد حلو
ابراهيم:جمر
وتنتهي الروايه بمشهد للعروسين وهما يقيفون بسعاده بجانب ازواجهم
مالك بهمس:بحبك
جنه بضحك :بعشقك
جنه في نفسها :وحشتوني اووي بحبكم يا "عشق الاسد"
ثم ياتي الجد عاصم ومصطفي وخالد ويقيفون بجانبهم ويلطقطون صوره في حب وسعاده
تمت
يتبع...اللي عاوز الروايه الجديده يعمل انضمام من هناااااا
الروايه كامله 👈(عشق الاسد)
رايكم
هتوحشوني
تعليقات
إرسال تعليق