القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر والنمر البارت الخامس عشر 15بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية الصقر والنمر البارت الخامس عشر 15بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية الصقر والنمر البارت الخامس عشر 15بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية الصقر والنمر البارت الخامس عشر 15بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





الفصل الخامس عشر 


عدى كام يوم وحمزه بلغ ريان بمواقفة لينا ومامته وقاله منتظرينك يوم الخميس الجاي  


ريان: ان شآء الله يابشمهندس  هاجى انا وام ريان 


حمزه: تشرفونا عن اذنك يامعلم 


ريان: اذنك معاك  ياهندسه اروخ بقى ابلغ ام ريان  


حمزه بضحك ماشي ربنا يسعدك  ومشى ودخل بيته وقف ورا الباب، واتنهد تنهيده كلها حزن هو زعلان من نفسه ومن قلبه اللى كان قافله من بعد خيانه مايا له بس ازاى لينا اخترقت قلبه وكيانه كله بيحاول يشيلها من قلبه مش قادر  ولا عارف  طلع وكانوا قاعدين ليشتغلوا  وقالهم انا بلغت المعلم ريان اعملوا حسابكم ان هو جاى الخميس هو الست والدته 


لينا: تمام كده اووووى بقولكم احنا عايزين نستعد ليهم استغداد كامل مش عايزة ربان يمشى غير وهو مخترق هو والست الوالده


محمد؛طيب مااهواحنا مخترقين حياته كلها عن طريق اللاب 


لينا: لا مش كلها انا طول الليل بفكر واتصلت باللوا فاروق  وحكتله وطلبت منه جهاز نزرعه فى شعر ريان وفى شعر مامته 


هدير: ازاى 


لينا: هنحط حاجه فى المشروب اللى هنقدمه تتدوخه  هو مامته حوالى عشر دقايق يكون عملنا اللى احنا عايزينه ومش هيحس بحاجه


حمزه: على فكره رجالة المافيا ممكن يحسوا بالخطر عن بعد بسبب الاجهزه اللى بيزروعها فيهم وممكن يعرف 


لينا: لا الجهاز ده مش هيحس بيه  ولا يعرف بيه اصلا ولا هو ولا اللى معاه


حمزه: تمام  بس مين اللي هيجيب الاجهزه دى


لينا: اللوا فاروق هو هيحضر بصفته خالى وهيبقى معانا خطوه بخطوه


حمزه.: اوك هدخل اغير هدومى واطمن على ماما


هدير: ماما نزلت راحت الفيلا تتطمن على احوالها وكمان تاخد اجازه مننا


حمزه: طيب هى مااتصلتش بيا ليه


هدير: تليفونك مقفول وقالتلى ابلغك ومتخافش متامنه انا اتصلت بحازم وكريم معاها خطوه بخطوه 


حمزه: تمام انا داخل عايزين منى حاجه 


الكل قالوله لا دخل حمزه وهدير بتقول حمزه زعلان من اللى بيحصل 


لينا: باللخ عليكى ياهدير تسكتى ومتغتحيش الموضوع ده تاني 


هدير: حاضر وتعالوا نكمل شغلنا العد التنازلى قرب 


محمد: هو حدد ميعاد استلام الثفقه


هدير: اه عرفت من شويه 


لينا: طيب ماقلتيش ليه للبيه كان قعد معانا بدل ماهو قافل على نفسه  وبياخد الشغل على الجاهز


محمد: ماتتهدى هو فى اييه هو معذور واحد مراته بتتخطب منه والشخص اللى عايز يخطبها بيقوله بحبها


لينا: وفيها اييه احنا اتنين مش بنحب بعض يعنى الجوازه كلها علشان خاطر الشغل مش ذنبى انا بقى هو حاسب ان اتا مراته يشيل شلته لوحده ماليش فيه ويا ريت محدش يكلم فى اى حاجه تانيه ممكن انا ردى  هيبقى عنيف ودخلت الاوضه وهدير  لينا مش هتغير رائيها


محمد: انا مش عارف اللى يشوفها وهى رافضه الجواز يقول اتعرضت للخيانه حد ضحك عليها مش عارف مالها انا ساعات كتيير بحس انى معرفهاش


هدير: خيانه اييه وضحك اييه هى لينا بتاعة الكلام ده  بردوا هو يقدر، يقف قدامها اانت عارف لقب الصقر ده  متلفبه بيه قبل دخولها الشرطه يلقى خيانة اييه وبتاع اييه تعالى ياعم نشوفها بتعمل اييه 


محمد: والله انا شاكك فيكى انتى تكونى عارفه حاجه ومخبيه


هدير: اخس عليك ياميدو حتى لو اعرف هقولك 


محمد: عارف يااختى يالا ادخلى  ودخلوا يكملوا شغلهم 


فى فيلا خديجه  قابلت اخوها فاروق 


فاروق: خديجه مالك مهمومه كده 


خديجه: صغبان عليا حمزه 


فاروق ليه ماله


خديجه: حب لينا والبنت ولا فى دماغها 


فاروق: اش اعرفك ان هو حبها


خديجه: ابنى وانا عارفه  نظرة الحب لما بتظهر فى عينيه انت مشفهوش لما خرج من الاوضه وشافها خارجه من البلكونه وغيرته عليها جننته 


فاروق: غيره ازاى ده ماماكانش طايقها هيحبها ويغير عليها


خديجه: اه تصدق ايام رنا ماكانش كده بالعكس كنت بشوفوا عادى اما مع لينا حاجه تانيه عيونى بدور عليها


فاروق: بس اناوانتى عارفين ان الموضوع مش هيكمل احنا قلنا نرجعه لعقله اما ان هو يحب ويغير هو مش صغير ممكن  يخليها تحبه وتعشقه كمان


خديجه: البنت مفيش فى دماغها غير شغلها وده من عشرتى ليها فى اليومين اللي فاتوا انا ماكنتش ناويه اجى هنا بس لاقيت نفسي اتخنقت انا ماكننتش اعرف ان الموضوع هيبقى صعب عليا وعلى ابنى كده


فاروق: ديجا هى من الاول اتفاق  نرجعه لعقله ويبعد عن الارف اللى كان بيعمله اما موضوع بقى حب وكده ماكانش فى الخطه


خديجه: عارفه يافاروق بس نفسي لينا تبقى من نصيبه لينا بنت بميت راجل 


فاروق:والله اتمنى لينا بنتى وتربيتى وقبل كده بنت اعز اصحابى واصحاب ابوه لو كان عايش كان تمنى ده


خديجه: يارب يافاروق تبقى من نصيبه 


فاروق: ادعيله لو هى وهو خير لبعض رينا يقربهم 


خديجه'يارب  

فاروق: انا همشى اه صحيح  ريان وامه جايين يوم الخميس جايين يطلبوا ايد لينا


خديجه: يالله الموضوع هيبقى صعب على حمزه


فاروق: متقلقيش هتعدى يلا سلام  وانتى كمان اتفضلى روحى مكانك 


خديجه  :  الفيلا وحشتنى وعثمان وحشنى قلت اجى اشم ريحته وازوره وارجعلهم 


فاروق: اوصلك


خديجه: لا زياد هيوصلنى 


فاروق: تمام اتصلى بيه خليه يوصلك لحد هناك 


خديجه: حاضر  سلملى على دنيا وسوزى


فاروق: حاضر  يالا سلام وخرج وخديجه اتصلت بزياد قالها انا بره الفيلا ابنك جننى قالى متمتيش من قدام الفيلا وخلى عنيك عليها


خديجه ياواد احترم نفسك دانا عمتك وابنى رئيسك فى الشغل 


زياد: ياديجا انتى حبيبتى  ابنك مفترى مش عايزنى اجوز مزتى هو خاله


خديجه: خلصوا القضيه وانا هخليهم يوافقوا


زياد: وربنا ادخل الفيلا اجى ابوسك 


خديجه: ههههههه لا يامجنون خلى البوس لمزتك انا طلعالك 


زياد: اوك ياقلبي  منتظرك بره 


خديجه: حاضر ياحبيبي  انا جايلك اهو وخرجت ديجا وركبت مع هزار زياد  معاها وبيقولها ديجا اوعى تنسى  انتى وعدتينى


خديجه: حاضر ياحبيبي ان شآء الله تخلصوا القضيه دى  وهكلم حمزه وعمك فاروق  وربنا يسعدك ياحبيبي 


زياد: يارب ياحبيبتي  وصلنا اهو فتح باب الناكسى ونزل منه ونزل خديجه  وريان شافها وهى نازله جرى عليها وبيمسك ايديها بيقولها اتفضلى ياست الكل  وشكرا ليك يااسطى وبيحسبه بيقوله الست الحجه حسبتنى يامعلم


ريان: ليه كده بس ياست الكل  طيب والله ماهم راجعين خدهم يااسطى تعالى كمان خد واجبك


زياد  : تسلم ياسيد المعلمين  كفايه اللى اتدهولى وشكرا  ليك ورايا شغل وغادر زياد وخديجه ماسكه فى ايدين ريان وصل بيها لحد باب بيتهم 


ريان: اساعدك واوصلك لفوق


خديجه: الله يباركلك ياحبيبي  انا هطلع لسه خالتك ام سمير بصحتها 


ريان: ربنايديكى الصحه والعافية يارب  وتفضلى منورها حياتنا يارب


خديجه: تسلم من كل شر   عن اذنك يابنى هطلع هاله وسمير وعادل مابطلوش رن عليا 


ريان: ربنا يخليكي ليهم يارب  هو الواحد من غير ام ليه لازمه


خديجه: ربنا يباركلك في الست الوالده يارب


ريان: يارب وخديجه طلعت ولينا كانت شيفاهم خرجت قبلتها ديجا وحشتيني  


خديجه: وانتي اكتر ياقلب ديجا ودخلوا وهزورا وبعدها كل واحد دخل يرتاح


  


واتى اليوم الموعود وطبعا خديجة استعدت ليوم كأى ام. مصريه بنتها هتتخطب ولينا هى كمان استعدت للااسقبال ريان ومامته وحمزه طول النهار فى اوضته ومامته بتنادى عليه كان بيقولها انه مش فاضي  


هدير واقفه فى المطبخ مع خديجه وبتقولها هو ليه مش عايز يخرج من اوضته هو ليه عامل فى نفسه كده  الموضوع كله معروف ان هو علشان الشغل جوازه او خطوبة لينا للريان 


خديجه: ابنى صعبان عليا اوووى صعب على اى راجل يشوف مراته هتتخطب لواحد غيره


هدير: ياديجا الموضوع كله لعبه علشان ااشغل من ذنب لينا ان هو حبها صح ولااايه


خديجه: اه  حمزه من وراهم  ومين قالك ذنب حد 


ياحضرة الظابط 


هدير: طيب كويس انك عارف ده عن اذنكم هروح اشوف  لينا جهزت ولا


خديجه: ماشى ياحبيبتي  تعالي ياحمزه ياحبيبي اجهزلك حاجه  تاكلها انت مااكلتش حاجه من بدرى


حمزه: ماليش نفس ياامى شوفيلى حاجه تريح قلبى هو انا ليه مكتوب عليا وجع القلب ليه ياامى ليه


خديجه: بعد الشر عليك من وجع القلب  ياحبيبي   انت عارف  ان النموضوع  ده علشان شغلكم يعنى لاانت ليك ذنب ولا هى ليها ذنب


حمزه: عارف ياامى عارف  اناهدخل البس خلاص مفيش وقت ياريت تقوليلهم يجهزوا  اه صحيح  فين محمد 


خديجه: قالى هنزل اجيب  مشروبات وحلاويات علشان  نقدمهم للريان ومامته


حمزه: اوك هدخل انا ودخل وخديجه  بتقول يارب يريح قلبك ياحمزه ياابتى  ويهديكى يالينا وتعدى اليوم على خير  من غير مشاكل 


عدى الوقت وخديجه وحمزه ومحمد كانوا بيستقبلوا ريان ومامته  ورحبوا بيهم وخديجه بتقولهم ياام ريان  نورتى ياحبيبتي 


ام ريان  : دنورك يااست ام سمير  والله ريان  عالطول بيشكر فيكم بيقولى الست ام سمير دى ست الكل والله


ام حمزه: علشان هو اين اصول انا من ساعة ماجيت هنا وانا اعتبرته ابن زى سمير وعادل 


مامة ريان: هو والله اعتبركم اهله ومفيش يوم لما يجيب سيرتكم بالخير   وعلشان كده حب ياناسبكم اييه ريان ساكت ليه ياحبيبي اتفضل  اتكلم انت


ريان: ربنا يحفظك لينا ياست الكل حضرتك قلتى كل حاجه عايزه اقولها وانا لما طلبت ايد ست البنات  هاله قبل مااكون معحب بيها  انا حبيت اقرب من البشمهندس سمير  والبشمهندس عادل وست الكل ام سمير 


حمزه(سمير) : ده شرف لينا يامعلم 


عادل: والله ده شرف لينا يامعلم ريان


ريان: انا اخوكي  الصغير ريان  والشرف ليا 


مامة حمزه: انت ونعمه الناس زين ماربيتى ياام ريان 


ريان: تسلمى ياست الكل  انا بجدد طلبى فى طلب ايدى للانسه هاله طلبتكم اييه وانا تحت امركم  


محمد(عادل): واحنا موافقين من غير  طلبات اهم حاجه تعامل اختنا بمايرضى الله  


مامة ريان: طيب  مدام مفيش مشكله واتفقتوا نقرا الفاتحه  


حمزه:معلش سؤال يامعلم هى اختى هتقعد  هنا فى الحاره ولا فى مكان تانى


ريان: المكان اللى تخب تسكن فيه حتى لو عايزه قصر 


حمزه(سمير): طيب تمام قوم ياعادل نادى لمراتك لهاله 


محمد(عادل): حاضر وقام ونادى لينا  وهدير  خرجوا من شقته ودخلوا الشقه اللي موجود فيها ريان ومامته دخل محمد وهدير  وراهم لينا واول ماشافها حمزه وقف

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع