القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر والنمر البارت السابع وعشرين والثامن وعشرين 27_28بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية الصقر والنمر البارت السابع وعشرين والثامن وعشرين 27_28بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية الصقر والنمر البارت السابع وعشرين والثامن وعشرين 27_28بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية الصقر والنمر البارت السابع وعشرين والثامن وعشرين 27_28بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





الفصل السابع والعشرون 


لينا يابني  اهدى وقبل مايفتح الباب  فى اييه شكلى قدام زمايلى  هتشدنى كده قدامهم انت ناسى انا مين 


حمزه  : انتى تعرفي تسكتى انتى خلتينى الف حوالين نفسي 


لينا:  اسكت انت  اييه اللى جرالك. يابنى انا الصقر لو شافونى بتشدنى كده يقولوا اييه


حمزه: اولا مفيهاش حاجه هما عارفين احنا كنا متحوزين وثانيا الصقر مش بيهمه حاجه صح ولااييه


لينا  صح بس انت كده بتهد هيبتى ممكن تقعد بس انت ناسى ان انا مخطوبه  


حمزه: لا ماكان فى وخلص


لينا يعنى اييه مش فاهمه 


حمزه البيه كان متفق مع ماما على كده علشان اتحرك 


لينا نعم انت بتقول اييه 


. حمزه زى ماسمعتى ديجا عامله خطه ترحعنا لبعض


لينا بضحك مامتك دى ملهاش حل


حمزه:  هى الصراحه اه بس خطتها نفعت اهيييه 


لينا بس انت عرفت من مين 


حمزه منه هو شخصيا من بعد الخطوبه كان مختغى وانا كنت بدور عليه وخليت حد يراقب المستشفى  ولما رجع روحتله المستشفى واول ماشافنى قالى اوعى تتهور انا هحيلك وحكالى وكمان الباشا كاتب كتابه على بنت خالته وهى كمان دكتوره معاه فى نفس المستشفى  وكمان مشتركه معاهم


لينا والله  اتاريه بيقولى حمزه بيحبك واتا بساله مدان عارف انه بيحبنى مصر تخطبنى ليه قالى عادي انتى مش فى دماغك 


حمزه بيقرب من وشها اووووى وبيقولها وانتى مش فى دماغك 


لينا فى الاول لا بس لما جه وطلب يتقدملى حسيت بقلبى اتخطف وفجاه جيت فى دماغي 


حمزه صلاة النبي احسن قوليها يابنت الزينى 


لينا اقول اييه 


حمزه قولى بحبك ياحمزه


. لينا قامت بتوتر، بي ياعم اقول اييه 


حمزه ياساتر عليكي بس انا هخليكى تقوليها وشدها وخرج ونادى على كل الموجودين فى العمليات الخاصه  ياجماعه يالللى هنا انا بحب الصقر وهموت واتجوزها بحب ياصقر قلبى


لينا يانهارى يابنى عيب كده 


حمزه بيبص على زمايلاهم بيقولهم ايييه العيب فى اللى انا قلته


هدير مفيش عيب خالص  


حمزه اهو صحبتك ومرات اخوكي اهىى بتقول مفيش حاجه 


اللوا عبدالرحمن تعالى ياباشا انت والهانم


لينا باباوالله انا مااعرف الجنان اللى عمله ده


. عبدالرحمن رجع لمكتبه وبيقولهم تعالوا ورايا ولينا بتقوله عجبك كده الله يسامحك بقولك ايه انا مش موافقه  


هدير متصدهاش بتحبك اخترقت قلب الصقر يانمر


لينا اخرسى بابت انتى 


هدير: هههههههه هنزغرط وهنبل الشربات ومحمد بيقولها يابنتي اسكتي لينا شويه وهتغرقع يالا كل واحد على مكتبه 


هدير هههههههه بتقوله تعالى نروح وراهم


محمد يابنتي انتى هبله هو فرح العمده ده سيادة اللوا هينفخهم 


هدير ماهو اللى عمله ده جنان


محمد لينا حننته يالا على مكتبك وهنعرف اللى هيحصل بعدين 


هدير اوك ياميدو وداخله مكتبه محمد يابت ده مكتبى انا


هدير طيب ماانا عارفه انا قلت اكيد انا وخشتك هقعد معاك شويه 


محمد ضحك طيب ادخلي يامصيبة قلبى 


هدير حبيبي والله العظيم بحبك وبموت فيك 


محمد زقها ادخلى يخربيتك اللوا عبدالرحمن هيطلبنا بوليس الاداب ادخلى وقفل الباب وبيقرب منها انتى دخلتى لقضاكى 


هدير ميدو عيب كده اقعد بادب


محمد اقعد بادب داخله مكتبى  وعايزه تغرغرى بيا 


هدير وكتاب الله ماحصل  انا داخله مؤدبه انت اللى قليل الادب 


محمد هو فى احلى من قلة الادب  وطبق على شفايفها وهدير ميدو


محمد بصوت محبحوح نعم


هدير حد يفتح الباب


محمد  متخافيش اللى بتعمل كده مش فاضيه  وكمان انا قفلته ماهى مش مضمونة برضو 


هدير يعنى اخنا الاتنين وتلتنا الشيطان 


محمد يخربيتك شيطان اييه يابت ياهبله انتى مراتى ودلوقتى فى بيت واحد 


هدير  اييه ده بجد طيب، خلاص نكمل فى البيت اوعى كده مااروح اكمل شغل


محمد والله يعنى تعملى فيا كده. وتسيبتى وتمشى 

هدير هو انا عملت فيك 


محمد غرغرت بيا 


هدير ضحكت وباسته من خده والله العظيم بموت فيك يااغلى من حياتي 


محمد حضنها وانتى اغلى من روحى يالا روحى مكتبك علشان هخدك ونروح مكان كن بتوع زمان

هدير بجد ونتقغش فيه


محمد لا ماخلاص كله عرف فضخينا سيبنا براحتنا  وضحك وهدير خرجت هو ضحك على جنانها وشقاوتها اللى اكتشفها بعد جوازهم الىى مظهرتش غير فى بيتهم  وليه هو وبس  وبعدها كمل شغله نسيبه ونروح للوا عبدالرحمن 


تللوا عبدالرحمن قعد على مكتبه وهما دخلوا وراه وعو بيقولهم ينفع اللى انتوا عملتوا داخل المقر


لينا مش انا والله يابايا هو


حمزه اه انا اللى عملت  بص ياسيادة اللوا انا بحب بناك وعشقتها وعايز اكتب عليها من تانى واعملها فرح مصر كلها تكلم عليه


اللوا عبدالرحمن وانتى يالينا مواقفه 


لينا هزت دماغها ومواطيه راسها


حمزه رفع راسها الصقر، ميوطيش راسه انتى ترفعى راسك كده 


اللواعبدالرحمن يابنى احترم وجودى البنت مكسوفه


حمزه اييه عى لينا فيها من حاجات البنات دى

لينا نعم ياخويا اومال ماليش 


حمزه وعبدالرحمن ضحكوا وحمزه بيقولها ايوه هى دى لينا علشان مش لايق عليكى دوؤ الكسوف ده 


لينا خبطته فى كتفه بابا ازا مش مواقفه وكانت هتخرح


حمزه شدها وحطها تحت دراعته وبيقولها انا بهزر معاكى انتى احلى بنت شفتها عيونى يااغلى من عيونى 


اللوا عبدالرحمن بضحك ياض انت اتهبلت انت بتحب فى بنتى قدمى


حمزه انا احبها قدام العالم كله 


لينا من جواها مبسوطه ومش مصدقه ان هى حبة وحبة مين حمزه اللى. كانت مش طيقاه 


اللوا عبدالرحمن خلاص ياسيدى هات خديجه هانم والوا فاروق واتقدم رسمى


حمزه هو انا لسه هتقدم بقولك اييه ياسيادة اللوا انا هاجي اكتب الكتاب عالطول ونحضر للفرح. ماشي 


اللوا عبدالرحمن انت بتهددنى 


حمزه لا طبعا اتا مقدرش بس بقول خير البر، عاجله انت عارف بنتك فى ثانيه ممكن تغير رائيها


لينا قصدك ايه بقى بالكلام ده 


حمزه مش قصدي حاجه بقولك اييه تعالي هنخرج نقضى اليوم مع بعض 


لينا نقضى اييه انا عندي شغل


حمزه شغل اييه هو الشغل بيخلص قولها ياسيادة اللوا  


اللوا عبدالرحمن روحى يالى لى واتبسطى


حمزه شوفتى اهو قالك اهو رئيسك فى الشغل وشدها وخدها ونزلوا وركب عربيته وكان بيجرى بيها باعلى سرعه وفجاه


استوب لحد هنا ونكمل بالليل

باقى الفصل السابع والعشرون 


وفجاه واول ماركبوا عربية حمزه الضرب عليهم نار بس اتعاملوا مع ضرب النار وطبعا الشخص اللى مكلفه بمرقبة لينا من قبل باباها اتصل بيه


الشخص سيادة اللواء فى ضرب نار على حمزه بيه ولينا هانم


اللوا عبدالرحمن  اتعامل ياعلاء لحد ماجيلك هما قربين من المقر صح


علاء ايوه يافندم وانا بتعامل شكلهم مش مصريين وحضرات الظابط بيتعاملوا 


اللوا عبدالرحمن تمام اخنا جايين وقفل واتصل بمحمد بيقوله محمد اختك وحمزه بيضرب عليهم نار واحتمال يكونوا المافيا


محمد قام وقف حضرتك بتقول اييه هما قريبن من هنا 


اللوا عبدالرحمن ايوه اتصل بباقى زمايلك وانزلوا اتعاملواوانا نزلت اهووووو رايح عليهم


فى عربية حمزه لينا وحمزه بيضربوا نار وحمزه بيقولها خلى بالك من نفسك  


لينا ماتقلقش مش اول مره وانت خلى بالك من نفسك  

حمزه شكلهم مافيا 


لينا فعلا هما اتا قلت مش  هيعدوها على خير وكمان عرفوا هوايتى وكنت مستعده للحظه دى


حمزه اه ماهما رحالتنا اللى هناك قالولنا وفى حد نزل مطلوب يصفونا


لينا عند امهم ان شاء الله وبيضربوا وزمايلهم انضموا ليهم وبعد عراك طويل بينهم وبين رجالة المافيا كان الانتصار للشرطة المصرية وتم القبض على العناصر الاجراميه ولينا شافت ابوها واخوها وباقى زمايلهم بتقولهم هو انتوا عرفتوا ازاى 


اللوا عبدالرحمن انا سمعت صوت ضرب النار وطبعا انتى عارفه ان فى عناصر نزلت ومطلوب تصفيتك انتى والنمر


حمزه اه بس عادي اخنا اتعاملنا مش اول مره يعنى 


لينا ولا هتبقى اخر مره بس تمام يارجاله رجالتى صقور


هدير طبعا مش تبع فريق الصقر بس قوليلى انتوا كنتوا رايحين كده


لينا يابنتى انتى بقيتى حشريه بس هقولك كنت انا والنمر هنقضى اليوم مع بعض 


هدير ايوه باعم الله يسهلوا 


لينا اتنيلى  ماهو كده هنرحع علشان نشوف اللى اتقبض عليهم


اللوا عبدالرحمن روحى انتى وحمزه وقضوا اليوم مع بعض ومالكيش دعوه بحاجه انسى الشغل شويه


حمزه البه يباركلك ياسيادة اللوا قولها


اللوا عبدالرحمن اهو انا بقول يالا ياشباب نرجع وانتوا قضوا وقت كويس علشان واتفقوا علي كل حاجه  


حمزه ان شاء الله يالا سلام وركب عربيته لينا حمزه انا اتصبت فى كتفى


حمزه وقف بعربيته نعم انتى بتقولي اييه 


لينا اه حالى طلقه بس هى سطحيه تعالى نروح المستشفى 


حمزه مشى بسرعه جدا ولينا بتقوله براحه يابنى دى حاجه بسيطة 


حمزه بسيطه واقفه تهزرى وانتى بتنزقى 


لينا عادى انا متعوده على كده 


حمزه  ماشي ياست المتعوده وصلوا المستشفى  وحمزه جاى يشيلها بتقوله انت هتعمل ايه 


حمزه هشيلك


لينا هشيلك ايدك جنبك لتوحشك يانمر انا مفيش فيا حاجه  انا همشى على رجلى 


حمزه يابنتى انتى فصيله مش كفاية بتوع المافيا اللى ضعيوا علينا الفسحه لا وختمت باصابه


لينا: الاصابه خفيفه وهما مش هيعدوا اللى حصل كده بالساهل


حمزه اه مااحنا عارفين واحنا سهلنا دخول ناسهم بس انا قلت هياخدوا راحه دووول لسه جايين 🤣


لينا ليه حايين فرح الغمده دووول قتله محترفين بيخلصوا علشان لو جديد مش جايين يتفسحوا


حمزه ياستى عارف انا بهزر تعالي  ادخلي  ودخل كانت فرحه واول ماشافتهم منورين


لينا هههههههه الدكتوره اخت خطيبي 


فرحه لا ماخلاص بقى شكل حضرة الظابط قالك على السر 


لينا قالى ياستى بس ماشي انا بقى  عايزه اشتغل دكتور خالد

حمزه طيب نشوف جرحك. وبعدها نشوف موضوع  تشتغلى  الدكتور ولا وبعدها وطى على ودنها بقولك ايه  انا بغير، ها بدل ماخلص عليه


فرحه طيب ليه ياحضرة الظابط دانا هو غلابه احنا كنا عايزينكم. ترجعوا للبعض


لينا وحمزه بيضحكوا عليها ولينا بتقولها هو انتى خاطه ودانك معانا


فرحه بضحك ايون وضحكوا ولينا قالتلها على مكان الاصابه بتقولها  لازم عمليات


لينا لا هنا فى العياده الموضوع بسيط


فرحه ياحضرة الظابط  لازم بنح كلى


لينا انا قلت هنا يادكتوره هى مش اول مره يعني 


فرحه حاضر امرى لله وبالفعل الممرضه جهزت كل حاجه  وطلعت الرصاصه من كتفها وعقمتلها الجرح وفرحها بتقولها انتى جباره


حمزه هههههههه دى مفتريه حتى على نفسها 


لينا انتوا ليه مافورين الدنيا الموضوع سهل اصله مش اول مره  ولو كل مره هندخل العمليات يبقى هناجر غرفة عملياا لحسابى 


فرحه الصراحه شغلكم صعب ربنا معاكم


لينا كل واحد شغله صعب ومهم  احنا جنود الله فى الارض انا وكل الظباط شرطه او جيش موجودين لحمايتكم  ووالدكاتره ربنا جعلهم سبب لشفاء  المرضى  والمدرسين الاساس، فى كل ده يعني كل واحد مهم وشغلته صعبه فى مجاله


فرحه عندك حق ياحضرة الظابط  بالشفا ان شاء الله 


لينا ان شاء الله  هو دكتور خالد موجود 


حمزه تانى 


فرحه للاسف سافر، انهارده عنده مؤتمر طبى


لينا وحمزه ربنا يوفقه 


فرحه يلرب ويفوقكم انتوا كمان


لينا وحمزه يلرب  وخرجوا وحمزه بيقولها هنرجع البيت علشان ترتاحى 


لينا اوك اصل دلوقتي حسيت ان تعبانه 


حمزه طيب  يالا علشان تاخدى علاجك وانا هتصل بيكى اطمن عليكي واحدد ميعاد مع عمى لكتب الكتاب 


لينا اوك وصلها البيت وحمدت ربنا ان هى ملقتش، مامتها طلعت عالطول 


تسريع فى الاحدا ث تم كتب كتاب لينا وحمزه  وحدوا ميعاد الفرح والكل كان مبسوط برحوع حمزه ولينا لبعض  واكتر واحده كانت مبسوطه  مامة حمزه  


انتظروا الفرح 


استوب


ل الثامن والعشرون 


فلاش باك


بعد حمزه ماوصل اينا لبيتها رجع بيته كانت مامته قاعده بتقرا كناب دخل سلم عليها  وبيقولها وحشانى باست الكل


مامته وانت اكتر ياحبيبي  عامل ايه ياحمزه حاسه ان فيك حاجه متغيره لا وراجع بدرى


حمزه  حاجه وحشه ولاحلوه


مامته لاحلوه طبعا  اييه قر واعترف


حمزه فهمانى انتى ياست الكل  انا ناويت والنيه لله اتجوز


مامته مبروك ياحبيبى حد نعرفه 


حمزه بخبث اكيد لا هى بنوته اظن ماتعرفهاش 


مامته نعم ده دكتور خالد  وسكتت


حمزه كملى ياديجا بتتامرى عليا انتى وابن الهوارى


خديجه: الله ماانا حاسه بيك وبقلبك اللى هيموت عليها اسكت يعني 


حمزه بضحك لا تتامرى عليا ماشي ياستى


مامته طيب ولينا


حمزه مالها لينا


مامته مش هتحوزها ليه مدام بتحبها وهى والله بتحبك 


حمزه بضحك واش عرفك ان هى بتحبنى 


مامته انت ناسي ان حبيبه قديمه واعرف اللى  يحب ببيبان عليه هى بتعاند بس بتحبك انت بس اقتحم قلبها وهى هتقول حقى برفبتى


حمزه بضحك طيب بذمتك اللى زى لينا هتتعترف بسهوله 


مامته الصراحه لا بس هى بنت قويه وطيبه وهى الوحيدة اللى شيفاها مرات ابنى وام احفادى


حمزه وانا هحققلك امنيتك ياست الكل  


مامته بجد قول والله لينا واقفت


حمزه اه 


مامته خلاص قوم نروح ليهم  دلوقتي 


حمزه اهدى انا كنت معاها ولسه مواصلها البيت وحكى اللى حصل  ومامته طيب هى كويسه 


حمزه اه الحمدلله  وانا هتصل وحدد ميعاد كتب الكتاب والفرح واستعدى ياديجا  للاول خفيد. من الصقر والنمر


خديجه يارب يارب دانا عايشه لليوم ده يوم مااشيل عثمان الصغير


حمزه خلاص سميته عثمان طيب لو جت بنت 


خديجه ياخراشى بنت هسميها ليان قريبه من اسم مامتها وتاخد طبع لينا كده قويه بس قلبها كله حنيه


حمزه نفسي اعرف سر حبك للينا


خديجه بتدخل القلب كده عالطول 


حمزه فعلا انا كنت قافل قلبى بس هى دخلت وحلفت ماتخرج


خديجه اوعى ياحمزه فى يوم تكسر قلبها


حمزه مش هكدب عليكي كان فى الاول بس دلوقتى هى روحي  اللى مقدرش استغنى او اعيش، من غيرها


خديجه ربنا يسعدكم ياحبيبي يلرب


حمزه يارب اه متتصليش بيها تلاقيها نايمه انا لو كلمتها اسلملك عليها 


خديجه حاضر ياحبيبي  وطبعا بعدها خديجه خربت الدنيا وكل يوم  تتصل بالينا وتشاكسها لحد. كنب الكتاب اللى كانت فرحانه بيه اكتر منهم هما شخصيا


باك 


قبل الفرح بيوم ليلة الحنه لينا نايمه وهدير نايمه جنبها دخلت عليهم مامة لينا  وهما نايمين 


مامة لينا ياحلاوه عليكم انتم الاتنين انتى ياهانم انتى وهى 


هدير يامحمد سبنى انام شويه والنبى


مامة لينا:  محمد   قومى يااخرة صبرى انتى وهى 


لينا فتحت عينها اييه ياماما فى اييه


مامة لينا:  هقولك فى ابيه انهارده الهانم حنتها ونايمه والحلوه اللى نايمه جنبك قولتلها اطلعى صحيها جت نامت جنبك


لينا: ياماما سببها انتى عارفه ان هى حامل جديد  وجايلها بالنوم ده انا بدخل عليها المكتب بلاقيها نايمه  وبتحلم 


مامتهابتضحك والله ساعات بقول اخوكى ربنا بلاه ببلوه 


هدير بقى كده ياشوشو انا كنت ناويه لو جبت بنوته هسميها شهيره خلاص رجعت فى كلامى 


مامة لينا احسن يااختى انتى عايزه البت يجيلها عقده قومى انتى وهى فزى  علشان البنات بتوع البيوتى سنتر كلها ساعه وجايين


لينا مش عارفه اييه لازمتها 


مامة لينا بت انتي اسمعى الكلام واخلصى 


لينا حاضر هقوم اهوووواخدين اجازه  علشان  نرتاح  مفيش فايده  


مامة لينا:  يالا قوموا 


هدير طيب سيبونى انام هى عروسه  انا واحده حامل وعايزه انام جعاته نوم ياناس


مامة لينا قومى ياجعانه كولى وشوفى هتعملى ايييه مش تنامى 


هدير يوووووه  حاضر  اه صحيح هى ماما جت


مامة لينا اه وهى اللى قالتلى اطلعى هتلاقى هدير نامت جنب لينا البت بتنام فى الحمام 


هدير بضحك اه انا مالى الكائن اللى جوه هو اللى عامل فيا كده 


لينا  بيعوض ايام الكليه والشغل


هدير تصدقي عندك حق  حاسس اوحاسه بيا قلب امهم


لينا طيب يالا قومى اتوضى وصلى الضهر وانا هصلى وهنزل نفطر، لحد ماالبنات يوصلوا 

هدير حاضر وقامت واتوضت وصلت وبعدها نزلوا كانت مامة لينا ومامة هدير قاعدين وباقى العيله بيوصلوا وجم البنات وجهزوا لينا وخديجه جت هى وبقيت العيله وعملوا حنه للينا لليله ولااروع  والكل فرحان  ومبسوط ولينا من جواها فرخانه ومبسوطه


وعدى اليوم على خير  


فى صباح يوم جديد  يوم الفرح الصبح صحيت لينا او بالاصح منامتش حاسه  بقلق جدا وخرجت تجرى وحمزه واقف فى الشباك شافها نزل يجرى وبيعاكس فيها بس مغير صوته وهى ولاسالها فيه وكل شويه بيقرب وهى ولاكانه موجود  وفجاه وقفت وكانت هتضربه وحمزه بيقولها اهدى يامجنونه 


لينا هو انت انت كنت مغير صوتك صح


حمزه اه قلت اشوف رد فعلك اصلى شوفته قبل كده من سنه زى انهارده 


لينا من سنه


حمزه اه كنتى بتجرى وعربيه. كان فيها شباب وكانوا بيضقوكى وحرفيا كسرتيهم


لينا بضحك عيال سيس بس انت اول مره تقولى  عن الموضوع ده 


حمزه ماجاتش فرصه بس لما لاقيتك بتجرى قلت انزل اجرى واحرب اعاكس انا كمان 


لينا والله وانت متعود تعاكس 


حمزه عمرى بس اتا بعاكس مزتى اللى جننت امى 


لينا  هههههه ديجا تسمعك


حمزه  ديجا كان ناقص ترفع عليا قضية حجر بسببك 


لينا ديجا دى حبيبتي  


حمزه عارف وكمان لما اصريتى انك تقعدى معاها


لينا  بص ياحمزه مامتك ربيتك ومش جزائها ان احنا نسيبها لوحدها نبقى انانين وديجا مش حما ديجا ام انا حسيت معاها بدفا اللى بحسه مع امى


حمزه يارب ماتعمل عليكى حما


لينا ياعم براحتها بقولك ايه كمل جرى بقى الشمس قربت تطلع وانا منمتش 


حمزه: لينا انتى قلقانه


لينا للاسف اه مش عارفه حاسه بقلق 


حمزه  ياستى الموضوع بسيط تعالى نفطر بره وفكى كده انا عايز الصقر الواثق من نفسه


لينا: للاسف انا حاسه ان داخله قضيه كبيره 


حمزه يااه قضيه يابنتى الموضوع مش مستاهل 


لينا  مش عارفه  والله  


حمزه: تعالى بس نفطر بس وهتفكى  بس انا اكتشفت حاجه 


لينا  اكتشفت اييه


حمزه:  طلعتى زى البنات


لينا والله  وزقته فى كتفه خاف على نفسك ياابن السيوفى 


حمزه بضحك حاضر 


لينا  ايوه كده اتعدل قال زى البنات قال ومشيت  قدامه دانا مزه يابنى 

حمزه بضحك طبعاً واحلى مزه فى الكون كله  ياصقر قلبى. يالا وصلنا المطعم تفطرى وروحى نامى شويه وانا هاجى  اخدك اوصلك للبيوتى سنتر


حمزه هتركبى معايا  ولا هتقولي عايزه محرم


لينا  😂😂انت لسه فاكر انا كنت خابه اضايقك


حمزه ودلوقتى 


لينا لو ماكناش كتبين الكتاب كنت مش هركب  انا زعلت من نفسي من اللى حصل فى المكتب وكمان ركوبى معاك لوحدنا


حمزه تعرفى يالينا انا كنت بستغرب التزامك بس لمابقعد وافكر عرفت ان انتى صح  كل يوم بثبتيلى ان انتى اللى اديكى عمرى وانا مبسوط 


لينا  تعرف انا عمري  فى حياتى ماكنت افكر ان احب او اتجوز بس معرفش حبيتك امتى  نش عارفه بس فى الاخر حبيتك


حمزه مش مهم اهم حاجه ان انتى حبيتينى وانا حبيتك وبس وده  كفايه 


كملوا فطار وحمزه رجعوا مشى وقالها يالا اطلعي نامى وانا هتصل بيكى قبل مانروح على البيوتى سنتر ولينا طلعت نامت  عالطول حست ان هى مرتاحه  


فى البيوتى سنتر  وحمزه اتاخر لينا بتتصل بيه تليفونه مقفول  وانتظرت ساعه اتنين تلاته والكل كان قلقان حمزه بعت رساله للينا 


يابنت الزينى انتى طالق وانا كده اخدت حقى متك وقفل لينا بتقرا الرساله دموعها نازله وبعدها اغمى عليها 


باقى فصل الثامن والعشرون 


بعد اغماءليناهدير مسكت فونها والكل اتلم حواليها ومامتها بتقولها فى ايببه 


هدير حمزه بعتلها رساله بيقولها انتى طالق


مامته اييه انتى بتقولي اييه 


مامة لينا بتفوقها ودموعها نزلت ولينا بتفوق هو اللى انا قريته صح يعنى كان بيضحك عليا ها ردى ياديجا ابنك كان بيضحك عليا  وبتصرخ وبتقولهم ردوا عليا حمزه ضحك  عليا وبيقول اخدت حقى منك ليه عملتله اييه علشان يكسر قلبي اه وبدات تضرب فى قلبها انت السبب، انت الخاين انت اللى قولتلى حبيه حبيته وكسرنى اه وانهارت مامتها وهدير حتى مامة حمزة  منهارين جنبها ولينا بتصرخ بصوت عالى 


هدير دخلت  عليها بتصحيها وبتقولها لينا يابنتي قومى مالك عماله تصرخى ليه 


لينا بتفتح عينها وعندها صداع رهيب وبتبص حواليها هو انا اللى جبنى هنا


هدير  انتى يابنتى نايمه فى اوضتك


لينا يعنى ايه مش كنت فى البيوتى سنتر  وحمزه طلقنى 


هدير نعم طلقك اييه ده رن عليكي كتيير وتليفونك  مغلق


لينا:  بيتصل بيا يعني انا كنت بحلم


هدير ده صوتك هو اللى طلعنى سمعت صوت صريخك قلت فى حاجه 


لينا:  كله ده كان حلم معقوله 


هدير: كان حلم اييه اللى يخليكي  تصرخى كده


لينا حكت ليها عن الحلم 


هدير ياساتر ده كابوس يابنتى يالا قومى واستعيذى  بالشيطان وقومى صلى  والبسى علشان حمزه على وصول


لينا من كتر عياطها  دماغها مصدعه بتقولها مصدعه قولى للداده تعملى فنجان قهوه 


هدير طيب مش تفطرى


لينا فطرت الصبح مع حمزه فى المطعم اللى فى الكومبوند


هدير ماشى هنزل واقول للداده بس انزلى اشربيه تحت ماشى 


لينا: ماشى  ودخلت اخدت دش  واتوضت وصلت ونزلت والداده جهزت ليها القهوه شربتها كان حمزه وصل وقعد شرب فنحان قهوه وخدت لينا وركب عربيته ولينا مس هى اللى شافها الصبح


حمزه لينا مالك 


لينا مصدغه اووووى


حمزه: طيب نعدى على صيدلية تاخدى اى مسكن 


لينا لا انا شربت فنجان قهوه وان شاء الله هيختفى 


حمزه:  طيب لو حسيتى بحاجه رنى عليا اجيلك عالطول 


لينا ربنا يخليك ان شآء الله مفيش حاجه هتحصل وصلوا للبيوتى كانت مامته موجوده  ومامتها وهدير وبقيت ستات العيله موجودين والبنات  جهزوا لينا  ولينا جاله رساله على الفون وبسبب الحلم خايفه تفتحها بتبص للهدير اللى اخدت الفون وضحكت بتقولها كلمى عريسك مسكت الفون وقرات المسج كان فى ياربى هو الجمال كله هيبات فى حضنى انا مش مصدق  وسمعت رنة فونها كان حمزه ردت بتقوله الوووو


حمزه احلى الووو من احلى عروسه  واجمل عروسه فى الكون انا تحت  من بدرى 


لينا معقوله 


حمزه هو انتى مفكره ان انا بلبس جنبك فى صالون قريب منك علشان اول ماتحهزى اكون فى انتظار برنسيسة قلبى وصقره اللى ملت قلبى حب وعشق كمان


لينا: حمزه يحبك


حمزه وانا بعشقك اقسم باالله اطلع اخدك كده بجمال امك اللى يجنن ده ليناخبى وشك مش عايز حد يشوفك غيرى ها


لينا: ليه هلبس نقاب ماهما الناس هتشوفتى فى الفرح


حمزه اتصرفى بقولك اييه اللبس اللينسز السوده اوعى حد يشوفك بعيونك اللى تدوب


لينا: خاضر وهو ده اللى اتا عملته بذمتك لوحد من زميلنا شافنى بعيونى دى هيصدقها فقلت احط العدسات السوده وخلاص 


حمزه  ايوه كده ياحب سيادة اللواء طالع بسرعه ياقلبى  هموت وهاخدك فى حضنى 


لينا بس ياحمزه بتكسفنى 


حمزه لا انهارده مفيش كسوف انهارده شقلبظات وضحك 


لينا هقفل عيب كده


حمزه بضحك لسه وقت العيب مجاش يالا ياقلبي بابا طالع وانا منتظر على نار قفل معاها وباباها طلع ودهل بيقولها ماشاء الله ربنا يسعدك ويحفظك ياحبيبتي الف مليون مبروك ياقلب ابوكى وباسها من جبينها 


لينا الله يبارك فيك ياحبيبى   وخدها ونزل بيه حمزه كان واقف على سلم البيوتى سنتر ومحمد وزياد ماسكين فيه علشان كان عايز يطلع بس بابا لينا قالهم اوغى يطلع   واول ماشافها نازله مع باباها زق محمد وزياد وبيقولهم اوعى عيال رخمه وشدها من باباها وحضنها وعصرها جوه حضنه بيقولها ياه اخيرا دانا كنت بحلم باليوم ده  وباسها من شفايفها  ولينا بتقوله حمزه الناس


حمزه محدش هياخد باله الطرحه مخبيه طيب بذمتك اخدك القاعه ازاى بشكلك ده


لينا مابى وخشه


حمزه وحشه اييه يابنتى دانتى صاروخ ارض جو اييه يابنتى الجمال ده  قال صقر قال قولى  ملكة جمال الكون ده كويس ان انتى مش بتروحى العمليات الخاصة بشكلك ده كانوا ظباط الداخلية انتخروا


لينا مش لدرجادى يعني انا عاديه


حمزه عادية مين ياماما يالا يالينا اللهى يسترك بس بقولك جنان فى القاعه مش عايز ها


لينا الله مش هرقص ولااييه


حمزه فى حضتى بس


لينا طيب فكنى الناس كلها متنحه معايا ومامته بتقوله حمزه حبيبى يالا اتاخرنا


لينا اتكسفت شوفت 


حمزه يووووه بقولك تعالي نسافر، وهما يرحوا القاعه


مامته واد اعقل


حمزه جننت امى مصدقت ياديجا 


مامته حضنته وحضنت لينا ربنا يسعدكم ياحبايبى وحمزه خد. لينا ركب عربته وحرفيا لينا جوه حضنه زمش عايز يسيبها ولينا بتقوله حمزه  سيبنى علشان تعرف تسوق


حمزه  متخافيش انا عارف اسوق متقلقيش انا ل. دلوقتي حاسس ان بحلم انتى حقيقه ولا حلم


لينا بضحك لا حقيقه وفى حضنك كمان اهو وصلوا للقاعه ودخلوا على اغنية طلى بالابيض وبعدها حمزه مسك المايك وبدا يغنى اغنيه لحماقى  للينا وهى فى خضنه


لمست إيدي عملت كونتاكت الكهربا مسكت في الشرايين

زودت الأدرينالين

قلبي وعيني مش قادرين

مشيت قلبي على الخط مراحش شمال وماشافش يمين

أنا هنجت اتبنجت اتمزجت أنا معمول لي كمين

الله ع البسمة، البسمة

والعود والرسمة، الرسمة

جاية في وقتها والله

ماهي جات في اللحظة الحاسمة

الله ع الخفة، الخفة

والعود واللفة، اللفة

جاية في وقتها والله

ماهي جات من بعد اللهفة

ولمست إيدي عملت كونتاكت الكهربا مسكت في الشرايين

زودت الأدرينالين

قلبي وعيني مش قادرين

مشيت قلبي على الخط مراحش شمال وماشافش يمين

(أنا هنجت اتبنجت (اتمزجت أنا معمول لي كمين

ثانية واحدة بس نفهم

الجمال ده مش بيرحم

الجمال ده ناره قايدة

كل نظرة متعة زايدة

ثانية واحدة بس ندرس

الجمال ده يهري يفرس

الجمال ده ناره والعة

من الدلع و من الملاوعة

لحظة واحدة بس هدّوا

الجمال ده مين اللي قده

الجمال ده ناره جنة

معذورين لو اتفتننا

لحظة واحدة، لحظة واحدة

لا بجد أحلى واحدة

في الطعامة زايدة حتة

حتتين ثلاثة ستة

الله ع البسمة، البسمة

والعود والرسمة، الرسمة

جاية في وقتها والله

ماهي جات في اللحظة الحاسمة

الله ع الخفة، الخفة

والعود واللفة، اللفة

جاية في وقتها والله

ماهي جات من بعد اللهفة

ولمست إيدي عملت كونتاكت الكهربا مسكت في الشرايين

زودت الأدرينالين

قلبي وعيني مش قادرين

مشيت قلبي على الخط مراحش شمال وماشافش يمين

(أنا هنجت اتبنجت (اتمزجت أنا معمول لي كمين وشالها ولف بيها والكل كان فرحان ومبسوط بيهم وحبهم اللى ظاهر فى عيونهم  والكل دعالهم بالسعاده والهنا  واشتغلت اغانى كتييير ولينا وحمزه غنوا اغنيه لبوسى محمود الليثى


حمزه


قبل مانعمل اي حاجة اسمعيني هقولك ايه

في موضوع لازم اشرحهولك ونتفق مع بعض عليه


هتجوز تاني لو طلعتي

نكدية عندية حشرية بوزك مقلوب شبرين


لينا


تتجوز ايه كده سمعني

انا اكسر واخسر لا قصر

مع السلامة شوف رايح فين


حمزه


كنت عايزة عايزة ايه عايزة اقولك

كنت عايزة عايزة ايه عايزة اقولك


لينا 


اسمع مني يا مجنني

على راحتي انا يا ابني حرة مش هستنى تجيبلي درة

وهقولك امشي برة مش هطبطب عليك


لينا


متفكرنيش ضعيفة في الغرام يا ابني وخفيفة

لا والنعمة الشريفة ده أنا اكسرلك ايديك


حمزه 


هتجوز تاني ل طلعتي

كدابة لا لا ندابة لا لا قلابة لا لا

الكلام ده معايا ميجش


لينا


ده انا راسي براسك يا حبيبي

انا برسم وبخطط واتنطط الكلام ده ميعجبنيش


حمزه

تنزلي لالا تخرجي لالا

تسهري لالا لالا


لينا 


تخنقي لالا تضايقني لا لا

تهجرني لا لا لالا


لينا بتشاور على الرجاله فى القاعه


سيبك من القيامة لهقولك بالسلامة

اهي الرجالة ياما على قفا من يشيل


حلوة وعلى خدي خوخة يا واد مش ناقصة دوخة

ليلتك هتبقى سوخة اهدى وخليك تقيل


حمزه


انا هرجع تاني واقولهالك

هتغني هتزني هترني

هسمعك اللي مقولتوش


لينا


الحقني أنا دوخت كده الحقني

خضيتني هديتني هزتني لا يا واد خوفتني حوش


شكلك مش ناوي تجيبها لبر وغاوي يا واد يا تلاكيك

وهخليك عبرة ياعم الخبرة الناس بقا تفرح فيك


شكلك مش ناوي تجيبها لبر وغاوي يا واد يا تلاكيك

وهخليك عبرة ياعم الخبرة الناس بقا تفرح فيك


على راحتي وبمزاجي انزل اطلع مش هحايل فيك واداي

اركن على جنب روح

هتعيش في الدور ده تاني مش هتخلص من جناني

وهتيجي تقولي ياني لما تنام في السطوح


حمزه 


انا كنت بهزر وياكي يا مراتي يا حياتي وحماتي

كل يوم تيجي هنا وتبات


لينا


خد بالك انا ست بمية راجل

تضايقني تخنقني صدقني هفرجك شغل الستات


الكل صقف والفرح كان ولااروع 


اييه رايكم فى الفرح ولينا وحمزه 


وهنا انتهت الصقر والنمر  ياريت تكون الروايه عجبتكم واكون ضيفه خفيفه على قلبكم وكتاباتى تكون عجباكم عايزه بقى ريفيوهات من حبايبى 

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله هنا👈( الصقر والنمر)

الخاتمه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع