القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر والنمر البارت الخامس وعشرين والسادس وعشرين بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية الصقر والنمر البارت الخامس وعشرين والسادس وعشرين بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية الصقر والنمر البارت الخامس وعشرين والسادس وعشرين بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية الصقر والنمر البارت الخامس وعشرين والسادس وعشرين بقلم مريم سيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



الفصل  الخامس والعشرون والسادس وعشرين 


لينا وصلت بيتها ومامتها بتقولها يعنى جايه بدرى مش عوايدك


لينا مش عندنا فرح ولازم نجهز


مامتهانعم يعنى انتى جاية بدرى علشان الفرح 


لينا اه طبعا مش حضرتك طلبتى منى ده 


مامتها لينا انتى سخنه


لينا: ليه بس ياشوشو هو انا متعبه اووووى كده


مامتها متعبه لا العفو دانتى ملاك 


محمد داخل بيقولها هى مين اللى ملاك معلش ياماما


لينا: انا يابنى وهو انت هتعترض عليا ولااييه


محمد طيب بذمتك انتى مصدقه كلام ماما


لينا بضحك الصراحه لا اصلها مش مصدقه ان انا سمعت كلامها وجايه بدرى علشان الفرح


محمد حقها هو انتى من امتى بتروحى افراح


لينا: اهو بحاول اتغير هطلع بقى  علشان البس وانت اتصل بمراتك علشان كلنا نروح مع بعض 


محمد لا ياحبيبتي انا ومراتى هنروح مع نفسنا مش بحب عزول دانا سكنت بره علشان لازقتك دى


لينا: بقى كده ماشى ان ماجيت غلست عليك انهارده مبقاش لينا الزينى


محمد:احنا سفرنا اصلا وضحك ومامته بتقوله اومال باباك فين


محمد جاى ورليا يس بيكلم عمى عثمان علشان الجنينه حاسس ان هى ناقصه حاجه انتى عارفه بابا الجنينه بالنسباله اييه


مامته: اه عارفه انا هطلع اجهز لحد مايدخل عبدالرحمن من وراها انا دخلت  هطلع اخد شاور ونلبس ونمشى فاروق عمال يرن عليا بيقولي روح اقف مع زياد 


محمد اوك وانا اطير قبل بنتك الغلسه تيجى معايا سلام 


مامته وباباه سلام وهما كمان جهزو ونزلوا وجاسر كان معاهم بعد ماربنا من عليه بالشفاء  ولينا كمان جهزت  وبتركب عربيتها سمعت صوت فونها بيرن كانت خديجه 

لينا ديجا حبيبتي  عامله اييه


خديجه الحمدلله انتى اللى عامله  ومجتيش، الفرح لحد دلوقتي ليه


لينا: هى العروسه وصلت 


خديجه  زياد اتصل عليا  وقالى جايين فى الطريق 


لينا مش انتى قلتى هتروحى معاه


خديجه: فاروق قالى روحي القاعه اقفى مع زياد علشان زوجة وزير الداخلية  وزوجات قيادات الوازه هيبقوا موجودين وانا وسوزى هتبقى معاه ومع بنتهم


لينا خلاص انا هطير واجيلك 


خديجه:  واتا فى انتظارك وقفلت معاها واتصلت بخالد. وبتقوله جايه فى الطريق 


خالد انا منتظرها بس ابنك 


خديجه: هههههه متخافش الحكومه كلها هنا هيبقى عاقل


خالد وربنا اشك بس ماشى لما تشوف اخرتها ونخلص بقى واحد فيهم يخطف التانى او يفتله


خديجه هههههههه يقتله لا مش هتوصل لكده يالا اسيبك علشان هى على وصول 


خالد باباها ومامتها واخواتها داخلين عليكى


خديجه اوك هقفل واول ماتوصل رن رنه اعرف ان هى جت


خالد اوك وقفل وبعد شويه  لينا وصلت  وبتنزل من العربيه خالد عمل نفسه نازل هووكمان ونادى عليها حضرة الظابط لينا


لينا بتبص وراها قالتله دكتور خالد  ازيك عامل اية 


خالد الحمدلله تمام وانتي طمنيني عليكي  اخبارك ايه والجرح عامل اييه


لينا لا انا تمام الحمدلله  حضرتك داخل الفرح


خالد اه زياد عزمنى هو اللوا فاروق 


لينا اه طيب انا داخله عن اذنك 


خالد انا داخل معاكي  وداخلوا الاتنين  وحمزه بيرحب بناس وبيبص ناحية باب القاعه شاف لينا مندمجه مع الدكتور خالد اتعصب وعروقه برزت ماشي يادكتور الغبره ان معرفتك وراخ عليهم


حمزه اهلاوسهلا يادكتور هو انتم جايين مع بعض لينا كانت هترد خالد سبقها قاله اه ياحضرة الظابط هتعترض تانى  وتضربنى هنا كمان


لينا ضربك


خالد اه جالى المستشفى وضربتى وقالى ابعد غنك علشان عرف ان عايز اخطبك


لينا هى وصلت لضرب وانت مالك  وتضربه ليه


حمزه مراتى والبنى ادم ده هيتحوزك فى الاخره


. لينا نعم مراتك لا هى راحت منك انا هتخطب للدكتور خالد عن اذنك ياحضرة الظابط 


حمزه  لينا متخبريش صبرى خطوبه وحواز مش هيحصل على جثته


خالد: هو انت علشان ظابط البلد دى بلد قانون وهعرف اخد حقي المره اللى فاتت انا سكت علشان خاطرها المرادى انا مش هسكت


حمزه ابقى ورينى ياحليتها انت عارف لولا فرح زياد انا كنت خلصت عليك بس الصبر


لينا زقته فى كتفه منقدرش تعمل حاجه واستعد لخطوبتى ياابن السيوفى  يالا يادكتور  وحمزه بيجز على سنانه وخالد بيقولها على فكره بيحبك


لينا بيحبنى مع نفسه انا مش ناويه احب ولا اتحب


خالد غريبه ليه معلش هو مش تتطفل منى بس ليه 


لينا من غير ليه انا واحده احتاج الرجل فى اييه 


خالد سكن وامان وطمانينه


لينا هو الجواز كده بذمتك


خالد لو اخترتى صح اه 


لينا طيب لو مخترتش صح اعيش حياتي تعيسه بقولك يادكتور انا كده فل اووووى هو يروح يشوفله واحده يحبها ويتجوزها


خالد بس هو بيحبك انتى بصى عليه كده انتى مشفتهوش هو بيهجم عليا ويقولى لينا خط احمر 


لينا لا ده اجنن وانت ليه مشتكتهوش او اتعاملت معاه


خالد بضحك هو ده حمزه طول عمره غشيم ومردتش اشتكيه لانه صاحبى بس هو ناسى ومامتى ومامته كانوا اصحاب  وعلشان كده مخدتش  رد فعل


لينا بس انت غريب الصراحه عارف ان حمزه بيحبنى وطلبت ايدى بردوا


خالد ماهو انا شايفك مش فى دماغك حمزه خالص ليه  بقى انا مطلبش ايدك 


لينا اه قولتلى ماشي  يادوك استاذن  منك 


خالد هاجى اسلم على مامتك  وباباكى 


لينا اوك اه طبعا اتفضل وكل ده حمزه متبعهم ومامته جت عليه مالك ياحمزه واقف مش طايق نفسك ليه


حمزه مفيش 


مامته بردوا لينا يابنى عايزها اقتحم حصونها


حمزه ماما انا لاعايزاها ولاعايز غيرها عن اذنك هروح استقبل الناس وسابها ومشى ومامته بتقوله ربنا يهديك. انت وهى فرهدونى انت وهى 


نروح عند مامة لينا اول ماشافت خالد. دكتور خالد ازيك عامل ايه  هو انتم جايين مع بعض 


لينا لا اتقبلنا عند باب القاعه والدكتور مشكور بيطمن عليا وعلى جرحى 


خالد ده شئ اكيد ياحضرة الظابط وانا بهتم بكل المرصى بتوعى وبذات اللى بعزهم 


لينا متشكره لحضرتك  ومامتها بتقوله اتفضل يادكتور 


خالد ربنا يخليكى يافندم  انا اروح اقعد على تربيزه


لينا ليه يعنى خليك معانا ولا منتظر حد


خالد لا خالص انا معرفش غيركم وغير طنط خديجه حتى بدور عليها اسلم مش لاقيها 


مامة لينا: خديجه اهييه واقفه وراك 


خالد طيب اروح اسلم عليها  وبعدين اجى اقعد معاكم 


مامة لينا  اتفضل  وخالد غادر التربيزه وهدير بتقولها حمزه كان واقف معاكم مش طايق نفسه


لينا ده واحد همجى تصدقي راح ضرب الدكتور خالد فى المستشفى وبيقوله لينا مراتى


هدير نعم ضربه واييه مراتى دى


لينا انا عارفه حمزه شكله عايز يتعلم عليه من تانى علشان هى هبت منه خالص 


هدير بيحبك يامزه


لينا بت انتى بطني حب اييه وزفت اييه انا ماليش فى الكلام ده قومى قومى نسلم على العروسه علشان امشى


هدير تمشي اييه يابنتى ده لسه الفرح فى اوله 


لينا  انا ماليش فى الجو ده يالا قومى وقاموا ومامتها بتقولها رايحين فين 


لينا هنسلم على العروسه والعريس


مامتها: ماشي بس مفيش مشيان من الفرح فاهمه يالينا


لينا حاضر ياماما وراحت تسلم على العروسه  وهدير بتضحك مامتك عارفه عادتك


لينا والله امى مبقتش طيقانى ولاطايقه وجودى حمزه من وراها والله عندها حق  لينا بتبص وراها والله  ماشي ياخفيف


حمزه ومين قالك عرفتيها ازاى


لينا هى اييه


حمزه انى خفيف🤣🤣


لينا اقسم بالله بنى ادم مستفز جه عليها خالد. لينا فى حاجه 


حمزه نعم وانت مالك 


لينا الله مش خطيبي لا مفيش يادوك اصل الباشا بيرحب بينا عقبال مانرحب بيه فى فرحنا عن اذنك ياحضرة الظابط  


حمزه شدها وخرج بيها بره القاعه ولينا بتقوله لا دى راحت منك خالص انا اتشد كده


حمزه لينا متختبريش صبرى جواز من حد تانى غيرى على جثتى


لينا نفضت ايديها من ايده وبتقوله ييبقى على جثتك ياابن السيوفى  وكانت هتمشى رجعتله تانى وانا هعرفك تشدنى كده ازاى ماشي مش لينا الزينى اللى تجر كده وضربته بوكس فى كتفه ودخلت تانى القاعه وخديجه  قبلتها ولسه هتكلم ديجا قولى لاابنك يحترم نفسه ولو اخر واحد فى الكون مش هتحوزه اه وقوليله هى فى خلال اسبوع هتكون اتجوزت 


خديجه فى اييه بس


لينا مفيش انا بقولك علشان ابنك لو جاب اخره معايا مش هيحصله كويس  لو كان حد خد باله من اللى عمله كان شكلى هيبقى ايه بس حظه ان الناس مشغوله فى الفرح


خديجه طيب اهدى وانا هكلمه 


لينا انا هاديه بس قوليله يبعد عنى شخص مستفز


خديجه حاضر  روخى لمامتك بتبص عليكى 


لينا بصت على مامتها شافتها مركزه قالتلها هروحلها وانتى اتصرفى معاه


خديجه حاضر  ولينا راحت على مامتها بتقولها هو انتى خرجتى مع حمزه ليه


لينا مفيش بيكلمنى على القضيه الجديده فقولتله مش وقته ودخلت وهو واقف بره مع حد من اصحابه 


هدير: بتقولها وده وقته يابنتى يتكلم فى الشغل


لينا انتى عارفه شغلنا مالوش وقت 


هدير عارفه  وخالد بيقولها  متزعليش منه هو بيحبك ويغير عليكى 


لينا محدش  قاله يحبنى وبقولك يادكتور لو لسه عند طلبك انا موافقه


خالد معقوله


لينا اه ابقى خد ميعاد من بابا وتعالى اطلب ايدى وياريت فى اقرب وقت 


خالد: خلاص انهارده اكلم سيادة اللوا واخد الميعاد 


لينا اوك وبتقول لهدير ومحمد تعالوا نهيص مع زياد  ودينا شويه

. خالد ممكن احى معاكم


ليتا ياسلام يالا وقاموا وحمزه داخل شاف لينا الاغاتى شغاله وهى بترقص مع  البنات وخالد واقف يسقف وحمزه  عايز يدخل  يحيبها من شعرها بس مامته لينا مش بتيجي بالعند ادخل ارقص معاها واعمل ان انت مش فارق معاك وجودها ولارقصها وهى حره بص لمامته وسكت وتوحه لمكان الرقص وكانت اغنية لو انت نار انا ميه


لو انت مين مش هجري وراك,,,, لو انت ايه مش هترجاك

لو انت ناااار انا ميه ,,,,لو انت قسوة انا حنيه

لو انت غنوة انا موال,,, لو انت رحله انا رحال 

لو انت جرح انا مداوى عاشق يا عين و مغناوى

ولينا وحمزه ابدعوا فى الرقص قصاد بعض  وهدير بتقول لمحمد اختك حبة حمزه 


محمد نعم


هدير لينا بتعاند قصاده بس شوف نظرة عينها وانت تعرف  


محمد: جايز بس لينا عينها كلها تحدى مش حب


هدير لا دى صحبتى وااختى وروحى وانا عارفه هى كده كوبيد الحب شعلل قلبها وبكره تقول دودو قالت


محمد ياريت محدش هيختوى لينا غير حمزه  


هدير ان شاء الله 


خالد راح على خديجه بيقولها ابشرى ياديجا لينا حبة حمزه  استعدى للاحفاد بقى


خديجه شقت وعرفت اصلى حبيبه قديمه بس ربنا يهديهم بقى علشان دوووول فرهدونى 


خالد خلاص فاضل تكه وهيوصلوا لاخر السكه 🤣


خديجه يارب بقى قريب

خالد يارب 


استوب

الفصل السادس والعشرون


قبل انتهاء الفرح خالد كلم اللوا عبدالرحمن  وخد منه ميعاد يجيى يتقدم للينا وهووافق وقاله على الميعاد


فلاش باك


خالد ديجا الحقينى لينا بتقولي خد ميعاد  ان انا اروح اخطبها


خديجه وفيها اييه 


خالد  طيب وفرح دى تعلقنى على باب المستشفى 


خديجه بضحك ماهى عارفه كل حاجه  وانت ناسي  ولااييه


خالد طيب عرفيها اصلى عرفها اصلها مش بتكلم غير بالمشرط من وراه فرح هى مين ياخالود


خالد هى ولا بيتهبقلى


خديجه هزت دماغها وبتضحك وبتقوله اه


خالد  والله يافروحه ياحبيبتي 


فرح اه قول ياحبيبي قول 


خديجه فرح تعالي  اقعدى وانا هخكيلك ولقول كان بيقول عليكي ايييه


خالد كده ياديجا


خديجه متخافش مش هقول ان انت بتقول عليها مش يتكلم غير  بالمشرط


خالد يالهووووى هو انتى كده مقلتيش


فرح بقى كده ياخالد انا زعلانه 


خالد انا مقلتش كده قولى حاجه ياديجا


خديجه حاجه 


خالد والله اروح اقول لاابنك على اتفاقنا ها


خديجه يابنى اهدى ماهى فرح عارفه كل حاجه 


فرح  يابنى ماهى طنط قيلالى على كل حاجه  واقوم روح لاابوها واطلبها للجواز 


خالد يعني انتى مواقفه


فرح اه طبعا  وهاجى معاك وهتقول عليا اختك


خالد نعم كمان


فرح اومال اسيبك تستفرد بالمزه


خديجه لا خافى عليه منها ده محدش يقدر يستفرد بيها دى بتضيع المستقبل عالطول


خالد احيييه وهى كانت بتعمل كده مغ ابنك ومصره تجوزهاله


خديجه اه اصلها هتطلع القديم  والجديد عليه قوم بقى واخلص وبالفعل قام


باك


اللوا عبدالرحمن هنتظرك بكره ان شاء الله يادكتور خالد 


خالد ان شاء الله ياسيادة اللوا  وبعدها استاذن بعد ماقال لخديجه على ميعاد وخد فرح وومشيو والفرح خلص وزياد اخد دينا  وسافر والكل رجع بيته وبابا لينا بيقولها دكتور خالد جاى بكره يطلب ايدك


لينا اوك يابابا هوقالى وانا قلتله خد ميعاد من حضرتك 

. مامتها بكره مفيش شغل


لينا حاضر ياماما عن اذنكم وطلعت  قلبها بيقولها  انتى ازاى تدبس نفسك فى خطوبه  


عقلها وفيها ايببه


قلبها انتى بتحبىى حمزه


عقلها لا طبعا  حب اييه اللى بحبه له ده واحد همجى 


قلبها لا بتحبيه خلى بالك انتى بتظلمى الدكتور خالد معاكى

. عقلها لا مش هتظلمه هو عارف ان حمزه بيحبها وبردوا طلب بتحوزها


قلبها علشان واحد غبى مش عارف هو ازاى راضى على نفسه كده


عقلها  لينا مش بتحب حمزه وانت عارف وانا عارف


قلبها بس انت مش فاهم حاجه  

عقلها لينا بس انت هو انا لابحب ولاعايزه اتخب انا اتخطبت علشان ارحم نفسي من زن ماما وكمان الرخم اللى تسمه حمزه السيوفى وتمددت على السرير  وبعد تفكير كتيير نامت  


فى يوم جدبد على سماء جمهورية مصر الكل صحى بنشاط لينا صحيت وعملت تمارينها ورجعت نامت من تاتى انهارده مش هتروح شغلها لااستعداد للمقابله


تخت فى فيلا لينا مامتها طلبت من الداده تطلع تصحى لينا وحاسر


الداده جاسر بيه نزل من بدرى بيقول عنده محاصرات بدرى ولينا هانم قالتلى  صحيتى قبل ااذان العصر


مامة لينا ماشى ياداده ادخلي جهزى الغدا والحاجه اللى هنقدمها للضيوف 


الداده اماءت براسها ومامة لينا سمعت صوت فونها بيرن كانت خديجة فتحته ديجا حبيبتي عامله اييه


خديجه الحمد ياشوشو انتى عامله اية والبت لينا فين برن عليها مش بترد


مامة لينا نايمه اصل الدكتور خالد جاى انهارده يطلب  ايديها 


خديجه الف مليون مبروك 


مامة لينا انتى فرحانه 


خديجه طبعا فرحانه هو علشان هى وابنى انفصلوا هزعل لاطبعا الاتنين ولادى ربنا يسعدهالينا  بنت حلال وتستاهل 


مامة لينا تسلميلي ياديجا طول عمرك قلبك كبير ربنا يرزق حمزه بعروسه حلوه تهنيه


خديجه يارب والف مليون مبروك  واتا هتصل بيها واباركلها وقفلت دعاها وحمزه سمعها مين تانى هيتجوز


خديجه؛ دى مامة لينا بتقولى ان انهارده دكتور خالد هيخطبها


حمزه: والله مبروك عن اذنك


خديجه رايح فين 


حمزه اروح فين الشغل طبعا وبعد مامشى اتصلت خالد لو فى المستشفى امشى دلوقتي حمزه عرف وممكن المره دى تموت ورمل فرح وبتضحك 


خالد انتى بتضحكي ياديجا ابنك مجنون ويعلمها الحق امشى يالاسلام قفل ومسك مفاتبح عربيته وخارج شاف حمزه داخل زى الاعصار دخل اوضه جنب اوضته وحمزه دخل الاوضه وخرج وبيسال عليه قالوله كان هنا ممكن يكون مشى خرج وركب عربيته وتار بيها وخالد. بيقوله ياابن المجنونة ده لو كان شافنى كان خلص عليا  واتصل بخديجه بيقولها ابنك كان هنا بس انا استخبيت منه


خديجه طيب كويس روح بقى اجهز علشان المقابله وبعد ماتخلص ابقى اتصل وعرفنى 


خالد كان نفسي تبقي معايا بس مشكله فى فرحى انا وفروحه 


خديجه ان شآء الله ربنا يهديك ياحمزه ونخلص من لعبة القط. والفار دى


فى فيلا لينا بتجهز لمقابلة خالد وهدير معاها بتقولها مالك يابت انتى كده 


لينا مالى مااتا كويسه اهوووو


هدير عليا انا دانا عرفاكى اكتر من نفسك 


ليتا بتتنهد بتقولها خايفه اظلم خالد انا مش مستعده ولا عاوزه اتجوز من الاساس انا حاسه ان انت فى دوامه مره اتجوز علشان القضيه ومره اتخطب بردوا علشان القضيه ودلوقتى بتتخطب علشان زن ماما بجد انا تعبت  نفسي اخرج من  الحياه كلها


هدير انتى حبيتى حمزه


لينا بتوتر، حمزه اييه اللى احبه انتى هبله ولااييه


هدير لا يالينا انتى حبيتى حمزه وانتى دلوقتى فى صراع مع نفسك


لينا بالله عليكي بطلى هبل انا لابحب  ولاهتنيل احب


هدير ماشي يالى لى هعمل مصداقاكى 


لينا: اعملى براحتك يالا علشان ننزل وبالفعل نزلت وكان خالد وصل ومعاه فرح اللى قدامها ليهم ان هى اخته ولينا بطبعها بتشك وشايفه فى عيون فرح حاجه غير ان هى اخته بس مش قادره تفسر ده  وقعدوا مع بعض وخالد بيقولي عمى حضرتك عارف ان انا حاى اطلب ايد الاستاذه لينا 


بابا لينا عارف ولينا قدامك اهيييه لو عايز تسال اوهى تسالك على حاجه مع بعضكم وبعد تتفقوا نفرا الفاتحه


لينا اتا انا مش عايزه اسال عن حاجه هو عارف كل حاجه 


خالد انا مع رائى لينا وانا عارف عنها كل حاجه 


مامتها بتقوله يعنى انت تعرف ان هى كانت متجوزه


خالد طبعا عارف


باباها خلاص على خيرة الله وقرؤا الفاتحه وبعد قرأة الفاتحه  اتعشوا وبعدها غادروا منزل لينا وهما راكبين العربيه 


فرح خالد


خالد نعم ياقلبي 


فرح لينا بتحب حمزه 


خالد طيب ماانا عارف  ده. تعرفي ان هو جالى المستشفى واتا استخبيت منه


فرح نغم وانت كنت عارف 


خالد اه طبعا مامته اتصلت بيا وقالتلى امشى هو خرج لما عرف ان انت هتخطب لينا وقالها ان هو رايح شغله بس هى قالتلى شكله بيقول غيركده واول ماخلصت كلامى معاها مسكت مفاتيحى وموبايلى ولسه خارج من مكتبى لاقيته داخل زى الاعصار دخلت الاوضه اللى جنب مكتبى


فرح ميته على نفسها من الضحك  طيب ماهو بيحبها سبها ليه


خالد مش هو لينا اللى فهمته ان الاتنين كانوا ماسكين قضيه ولازم يعيشوا مع وعلشان لينا ملتزمه مكنش ينفع  تعيش كده معاه


فرح يعنى هى طلقت نفسها 


خالد بالظبط كده بس حمزه مصر ان هى مراته 


فرح فعلا هى مراته هى مش من حقها تطلق نفسها 


خالد لا ممكن بس ده رائى حد من الائمه بس الجمهور رافض ده 


لا يجوز للمرأة أن تطلق زوجها لأن له القوامة عليها قال تعالى فى سورة النساء"الرِجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِسَآءِ(34) " معنى كون العصمة بيدها أن لها أن تطلق نفسها منه لا أن تطلقه، فيجوز للزوجة أن تطلق نفسها إذا أعطاها الزوج هذا الحق فيكون تفويضاً منه لزوجته فى أن تطلق نفسها  وحمزه معملش ده


فرح يبقى كده حمزه من حقه يرجعها ليع بدون ماتعرف


خالد لا طبعاً لانه كتب كتاب بس يعني ملهاش عده وهو كده عايز يرجع لازم كتب كتاب جديد بعقد جديد 


فرح اه ربنا يفرحهم ويرجعوا لبعض بقى ونخلص من التمثليه دى


خالد ان شآء الله سمع صوت فونه كانت ديجا بترن 


خالد الو ايوه طنط اه قرينا الفاتحه اه ابنك جه بس طبعا مشفنيش، اه انا مقرر كده ماشى سلام 


فرح دى طنط خديجه 


خالد اه بتقولي خدلك اجازه يومين وبعدها ارجع وقول لحمزه 


فرح يعني هتاخد اجازه ونشوف اييه اللى ناقص فى الشقة 


خالد اه مش انا كنت متفق معاكي على كده


فرح اه بس انا مخدتش اجازه 


خالد اخدتلك 


فرح اخدتلى من مين


خالد انتى ناسيه ان انا المدير 


فرح ضحكت نسبت  ومشيوا وصلها للبيت وهو وصل بيته واختفى لمده اسبوع بعد قراءة الفاتحة وحمزه يوميا يروح يسال عليه وكان حد. بيراقب المستشفى  وفى يوم وحمزه قاعد فى مكتبه الشخص اللى بيراقب خالد  قاله ان هو وصل المستشفى حمزه خليك عندك لحد ماوصلك  ولو خرج خليك وراه الشخص حاضر وبالفعل حمزه نزل من مقر الامن خد عربيته وتوجه للمستشفى الموجود فيها دكتور خالد ودخل زى التور واول ماشافه خالد وقاله  اهلا حمزه بيه 


حمزه: مش انا قلتلك ابعد عن لينا روحت خطبتها بردوا 


خالد: وانت مالك 


حمزه: لا مالى لينا بتاعتى انا وانت جنيت على نفسك 


خالد  بضحك طيب، اقعد ياحموزى وانا افهمك


حمزه  : حموزى محدش كان بيقولي  غير واحد صحبى ومن ساعة ماساب البلد ومجدش قالها هو انت خالد الهوارى


خالد اينعم انا قلت هتعرفنى بس طبعا الباشا مش مركز غير مع مزته


حمزه احترم نفسك لما انت عارف ان هى تخصنى ليه روحت خطبتها


خالد اقعد واتا احكيلك وحكى عن الاتفاق اللى بينه وبين مامته 


حمزه معقوله يغني ان انت وامى متفقين وهى عرفتك 


خالد اه عرفتنى وعالفكره هى عارفه ان كاتب كتابى على بنت خالتى 


حمزه فرح معقوله  هى كبرت وبقت عروسه  البنوته الصغننه اللى كنا بنشيلها وتقول انا بحب حالد


خالد: وخالد بيموت فيها 


حمزه ربنا بسعدك هى اتخرجت 


خالد طبعا ومعانا هنا فى المستشفى دكتوره جراجه 


حمزه ماشاء الله  كمان دكتوره 


خالد مش هى طوب عمرها تقول انا زى خالد وفعلا دخلت كلية الطب وتخصصت جراجه بس هى جراجه عامه وهما بيتكلموا دخلت عليهم فرح واول ماشافت حمزه بتقول حمزه باشا السيوفى منورنا  


حمزه بضحك ازيك يادكتوره ولا اقولك زى ماكنت بقولك زمان


فرح اللى تقولى كله حلو ياباشا مدام قاعد وبتضحك يبقى الدوك قالك على كل حاجه 


حمزه؛ وانتى  كمان عارفه 


فرح بضحك طيب بذمتك لو هو عمل ده من غير، مااعرف كان عاش دانا كنت شرحته


خالد بضحك يابنى دى من ساعة ما بقت دكتور جراحة  وهى ماسكه المشرط خوفت على نفسي 


حمزه: ياساتر اومال فين فرح الكيوته هما البنات جرالها اييه


خالد: لا مخلاص البنات الكيوت راحوا فى الوبا ياحمزه ياخويا 🤣


فرح: ياراجل ماشي ياخالود 


حمزه هقوم انا وانتى خدى راحتك يادكتوره  وخرج وبيضحك وخالد بيقوله اقتحم ياباشا الهانم بتحبك بس بتقاوح 


فرح: اه انا شفت ده فى عيونها ساعة قراءة فاتحتها على خالد وهى حزينه 


حمزه خلاص جه وقت المواجهه سلام وخرح وركب عربيته ورجع شغله


فى مقر العمليات الخاصه لينا قاعده فى مكتبها وبتكلم خديجه  بتقولها مبروك عليكى على خطوبتك 


لينا الله يبارك فيكي  عقبال حمزه


خديجه هو انا مقلتليكيش 


لينا قولتيلى على اييه 


خديجه مش هو هيخطب بكره رايحين للعروسع


لينا والله مبروك انا هبقى اتصل بيه واباركله 


خديجه: هو هيجيى يغزمك هو بنفسه هو قالى كده علشان العروسه عايزة  الخطوبه  تبقى فى قاعه هو قالها اللى تؤمر بيه


لينا مبروك  وقفلت وشردت فيه وبتقول هو انتى زعلتى طيب ماانتى اتخطبتى زعلان ليه فاقت على صوت خبط كان حمزه 


 


من داخل مبنى العمليات الخاصه 


لينا قاعده في مكتبها بتشتغل وسمعت خبط على باب مكتبها وقالت للى بره ادخل والشّخص دخل بيقولها ازيك ياصقر 


لينا: اهلا يانمر حمدلله على سلامتك  


حمزه: الله يسلمك انا جاى اشكرك على اللى عملتيه معايا 


لينا: انا معملتش غير اللى مفروض يتعمل انت فديت حياتى وانا اديتك حته من جسمي  كده خالصين


حمزه: انا عمرى كله فداكى 


لينا: غيرت الموضوع وبتقوله  سمعت ان انت هتجوز مبروك 


حمزه بخبث الله يبارك فيكي  عقبالك 


لينا بضحك: انا لا الموضوع ده مش موجود في حياتي  أصلا  وميروك تانى مره ابفى اعزمنى 


حمزه: طبعا انتى اول المعزومين  انا ماشي وشكرا ليكى مره تانيه  ولينا عملت نفسها مشغوله  وسمعت صوت الباب بيتقفل بتبص لاقت حمزه مكانه واقف بيبص عليها وهو مبتسم 


لينا اييه هو انت مجرجتش


حمزه: تؤ واخرج ليه 


لينا: ديجا قالتلي ان كنتوا ريحين انت وهى عند عروستك


حمزه: طيب ماانا عندها 


لينا: هى مين 


حمزه  : عروستى 


لينا: هى مين 


حمزه بيقرب منها انتى 


لينا: مين انا اللى هو ازاى انا طليقتك احنا هنستهبل 


حمزه: رديتك


لينا: نعم ياروح اهلك ازاى بقى 


حمزه: لسانك ده هقصهولك سالت وقالولى عادى ورديتك  وخد شفايفها فى جوله من العشق


لينا بصوت مش مسموع حمزه


حمزه: نن عين ونبض قلب حمزه


لينا: الباب 


حمزه: مقفول ولينا اندمجت هى وحمزه  فى جوله من العشق الحلال 


لينا ماينفعش لازم عقد. جديد 


حمزه: واتا موافق وشدها وخرج


انتظروا فرح الصقر والنمر

تكملة الروايه اضغط هناااااااا

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله هنا👈( الصقر والنمر)

تعليقات

التنقل السريع