القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لعبه الحب البارت 21_22_23_24الاخير بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


رواية لعبه الحب البارت 21_22_23_24الاخير بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 



رواية لعبه الحب البارت 21_22_23_24الاخير بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 





رواية لعبه الحب البارت 21_22_23_24الاخير بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 



ال21


عادل بخبث: امممم ينفع اعرف من ناس تانيه ان ابننا ماات بس مش اشكال انا جايبك هنا عشان نعوض الطفل اللي خسرناه 

اميره بخوف: ابعد عني ي عادل... وبنبره تحذير.. اوعي تقرب مني ي عادل انا ممكن اذيك 

عادل بسخريه: لا بجد هتأذيني وانتي ايدك مربوطين ومش عارفه تفكي نفسك حتي وابتدي يقرب منها 

عادل بخبث: تعرفي ي اميره انك متغيرتيش وايده بتلمس وشها 

اميره وهي بتبعد وشها عنه بقرف: يوم م افكر اتغير.. اتغير عشان ادهم بس 

عادل بغضب وهو بيمسكها من شعرها: طوول منتييي معاايااا مسمعش لسانك ينطق براجل غيري وبعدين قال بنبره متملكه.. انتيي ليااا.. لياااا انا وبس ي اميره.. فاهمهههه 

اميره بصريخخ: شعرري ي حيوااان 

عادل وهو بيمسك وشها بكفوفه وبيتكلم بنبره جنونيه: اميره.. حبيبتي.. قولي انك بتحبني.. قولي انك ليااا... ومش هتبقي لغيرري.. انا.. انا.. انا بحبك 

اميره بغضب: واناااا بكرهكككك وعمررري م كرهتتت قدكككك ولو هقول بحب حد فالحد دا... ادهم.. ساامع ادهم 

عادل وهو بيلطشها كف علي وشها اسقطها ارضا: غلططططط ورجع رفعها ووشها ليه وبيتكلم بغضب: قولي انك محبتيش ادهمم قولي انك لياااا قووووولي 

اميره بخوف من هيئه وشه بس حاولت تبان قويه: ل.. لا.. لا.. انا مش ليك وقلبي معدش ليك.. قلبي بق مع ادهم دلوقتي 

عادل وهو بيقوم بغضب: يبق ادهممم لازززم يمو'ووت

 اميره بصدمه: انتت بتقول ايه 

عادل بغضب وغل: طوول عمرره بياخد الحاجه اللي مش لييه خد مني جنه واتجوزها مع اني كنت بحبها بس هي اختارته مع انه محبهاش مسك اميره من كتفها.. حاولت ابعد بس كل م اشفهم مبسوطين اتغل اكتر فقررت اقتـ'ل فرحتهم بمـ'وت جنه ايوه انا قتـ'لتها

اميره بصدمه وخوف ودموع في عنيها: قتلـ'ت جنه ويتمت عيل صغير عاش من غير امه خمس سنين قتلتـ'ها وحرمته من حنيه الام.. انتت شخص مجر'م

 واناني ي عادل.. وانا بلعن نفسي ميه مره اني في يوم من الايام حبيت واحد زيك وبعد كده اتكلمت بنبره استغراب.. بس ثانيه واحده انت متقربش حاجه ل ادهم وبعدين حبيت جنه ازاي وجنه في الصعيد وانت في مصر 

عادل ضحك بسخريه: لاني ولاسف ابن عمه وابن عمك

اميره بصدمه: ازاي 

عادل: لاني ابن عمك صالح 

اميره بصدمه: انت كدااب عمي صالح معندوش الا بت واحده بس وهي كريمه 

عادل وهو بيقعد علي الكرسي وبيحط رجل علي رجل: لا منا اخو كريمه الكبير من ام تانيه.. وكفايه كده عليكي ي حلوه دلوقتي عاوزين فديو صغنن كده نهدد بيه حبيب القلب عشان يعدلنا الشحنه بتاعتنا 

في مكان تاني 

ادهم وهو قاعد علي الكرسي وقدامه الراجل مربوط وجمبه صاعق كهربا 

ادهم: فين مكان ابني ومراتي 

الراجل بتوتر ووشه متخرشم من ضرب ادهم: انت بتقول ايه.. ابن مين ومرات مين وبعدين انت جايبني هنا ليه وازاي تربطني كده 

ادهم وهو بيضربه بوكس في وشه: مرررااااتي وابنييبببي فييييين 


الراجل بوجع: معرررفش... معرررفش 

ادهم وهو بيشغل الصاعق وبيحطه في جسم الراجل 

ادهم بغضب: مييين اللي بعتكككك ترقبني يبن ال***** انطققققق 

الراجل بضعف: خلاص هقول... هقول

ادهم بغضب: اخلصصصص 

الراجل بخوف: اضمن منين اني لو قولتلك هو مين مش هتسلمني 

ادهم بنفاذ صبر: انا كلمتي واحده... انجزززز

الراجل: العبقري 

ادهم بتسأل: مين العبقري دا 

الراجل بسرعه: صالح عمك

ادهم بصدمه: ايهههه



ال22.


ادهم بتسأل: مين العبقري دا 

الراجل بسرعه: صالح عمك

ادهم بصدمه: ايهههه..... انت كدااب

الراجل: لا انا مش كداب والله 

ادهم بجمود: المكان اللي فيه فين 

الراجل': في*****

ادهم: تمام.. وراح فتح الباب ودخل منه عساكر 

ادهم وهو بيكلم الضابط: خدو وهتلاقو التسجيل الاعتراف علي الطربيزه 

الضابط: تمام ي سياده المقدم... معلش سؤال

ادهم: اسأل

الضابط: هتعمل ايه مع عمك

ادهم بيتنهد: عمي ده طلع حكايه وانا معرفش وبعد كده اتكلم بغموض انما عمي ده محدش هيجيبه غيري في حساب لازم نصفيه مع بعض 

في مكان تاني 

العبقري او صالح دخل ع عادل 

العبقري بخوف: عادل لازم نهرب ادهم عرف كل حاجه 

عادل بصدمه: انت بتقول ايه... يعني ايه عرف 

صالح بخوف: خطف الراجل للي كنا بعتينه عشان يرقبه وزمانه عرف كل حاجه وعرف مكانا 

عادل بغل: بس انا مش ههرب اهرب انت في حساب لازم نخلصو مع بعض 

صالح بخوف: يبني ادهم خطر علينا دلوقتي نهرب وبعد كده نخطط ونعمل اللي عاوزينه 

عادل بغضب وحقد: قوووولت لاااااا لازم حد فينا هو اللي يعيش ينا ي هو

فجاه سمعو حاجه اتفجرت برا 

صالح برعب: ادهم جه ي عادل... مش هيرحم حد 

عادل ببتسامه: ي اهلا بيك وبعد كده مسك اميره من شعرها وطلع المسد'س ووجه كلامه لابوه روح جيب الواد... روووح مفيييش وووقتتت 

صالح طلع ينفذ كلام عادل وعادل مسك اميره وطلعو برا 

عادل وهو طلع وواقف في نص المخبأ: ي اهلاااا وسهلاااا بيك ي سياده المقدم نورت الركن بتاعي.... عيب عليك ي سياده المقدم انك تستخبي زي الحر'يم كده يعني عيب ع رتبتك... اطلعلي والا روح حبيبتك هتطلع للي خلقها دلوقتي... اطلععععع 

ادهم ربط الحبل في الحزام بتاعه ونزل من فوق ولسه عادل هبضرب عليه نار هوب ادهم بيديله بالرجل في وشه بيقع علي الارض واميره بتقع هي كمان 

ادهم راح لاميره: انتي كويسه 

اميره : ادهم هو...هو اللي ق'تل جنه وكمان كان وعاوز يقت'لك ويقت'ل زياد

ادهم بصدمه':بتقولي ايه  

عادل راح يجيب المسد'س اللي وقع بعيد قبل م يجيبه كان ادهم مسكه ونزل فوقه ضرب 

ادهم بغضب وهو بيضربو بوكس في وشه منخيره نزلت دم وجمب بوقه نزل خط دم: وحيااات امييييييي مهرحمكككككك انتتتتتت موتكككككك ع ايددددي يين ال**** ونزل فوقه

 ضرب لحد يعني امه وشه اتشلفت ومش قادره يتحرك حرررراااااامممم عليكككك ليييي تقتـ'لهاااااا 

عادل يضعف: عشان... عشان حبيتك انتت... حتى.. حتى اميره كمان حبيتك انا هقتـ'لها هي كمان 

ادهم بغضب اعمي وبيضربه في بطنه: يبن الكللللللللل'بببببب لييييييييي وفجاه قام ومسك المسد'س 

ادهم بغضب وهو بيشد الزيناد: اتشاهد علي روحككككككك

فجاه صوت من وراه: نزل مسدسـ"ك يما تتشاهد علي روح ابنك



ال23.    


ادهم بغضب وهو بيشد الزيناد: اتشاهد علي روحككككككك

فجاه صوت من وراه: نزل مسدسـ"ك يما تتشاهد علي روح ابنك

ادهم بص وراه وشاف زياد والمسد'س محطوط علي راسه فجاه وبدون مقدمات رمي السلا'ح من ايده وزقه بعيد 

صالح وهو بيدي اشاره للرجاله بتاعته فورا مسكو العصيان واللي مسك الجنزير واللي مسك حديده ونزلو عليه ضرب

اميره بصريخ: ادهممممم 

ادهم وهو بيقع علي الارض من شده الضرب وبص لاميره بوجع وابتسم 

اميره ببكاء: ادهم والنبي.. متسبنيش 

زياد وهو بيحاول بفلت من صالح: باباااااااا... اوعي سيبني... يباباااااا.... هموتكو يباباااااا قووووم... ي اميرررره خلييييه يقووووم 

صالح بنرفزه: اسكتتت بقققق واذا زياد يعض ايده ويجري علي الراجل اللي بيضرب ابوه وبيضربو 

زياد بغضب: سيبببب بابااااا.. اوعي.. اذا الراجل شاله ورماااه بعيد وزياد دماغه اتفتحت 

اميره: زياااااااااد

ادهم وهو بيقوم: زياااااااااااد ولسه الراجل هيضربه بالجنزير ادهم مسك الحنزير ولفه حولين ايده وشد الراجل وبصله بغضب ولف الجنزير حولين رقبته والرجل التاني لسه هيضربه بالحديده ادهم بحركه سريعه منه ضرب الراجل برجليه في وشه وزق الراجل اللي كان في ايده وقعه ع الارض ونزل ضرب في الباقي 

اما اميره اغمي عليها من منظر زياد 

ادهم وهو بيقوم بعد م طحن الرجاله وشافهم مرمين كلهم ع الارض وبص لصالح اللي بيبصله برعب 

ادهم وهو بيقرب منه بكسره والم وغضب: لييييببه 

صالح لسه هيهرب لقي اللي مسكه وخنقه 

ادهم وهو بيجز ع سنانه بغضب: لييييييييبببه... عملنااالكككك اييييي.. ايييييببببييي سرررررر العدووووه ددددي ليييييييي وببخنقه جاامد فجاه صوت سرينه بوكس دال ع ان الشرطه وصلت وعربيات الاسعااف 

العساكر دخلت وبيحاولو يفكو الاشتباك بين صالح وادهم واخيرا بعدو ادهم عنه

ادهم والعساكر بتشده: والللله م هرحمككككككك 

اللواء وهو بيوجه كلامه للعساكر: خدو المجر'م دي من هنا وبيوجه كلامه لادهم: اهدي ي ادهم مش كده 

ادهم وعينه بتدور علي مكان زياد

اللواء: متخفش الاسعاف خدته وهو والمدام متقلقش هيكونو بخير 

ادهم بص للواء بضعف واذا بدون سابق انذار وقع واغمي عليه

اللواء بخضه: ادهم... اسعاف بسرعه

في المستشفى 

ادهم دخل العمليات هو وزياد واميره دخلت اوضه عاديه 

اميره وهي بتفوق: اااه انا فين وبتبص علي الجدران واذا بتفتكر ادهم وزياد وبتحاول تقوم من ع السرير

اذا بتتفجئ باللواء في وشها 

اميره بتعب واضح عليها: ادهم.. ادهم ي سياده اللواء

اللواء: ادهم وزياد في اوضه العمليات دلوقتي 

اميره وهي بتبص عليهم من الشباك والدموع مغرقه عنيها: ياارب قومهولي... يارب انا مليش غيره واذا بتسمع صفاره داله ع انه القلب توقف.......



انا عارفه عشان الاخير مش هيبقي في تفاعل 🙂


ال24.         #والاخير  

#لعبه_الحب


   ❤#بقلم_اسماء_السرسي ❤

اميره وهي بتبص عليهم من الشباك والدموع مغرقه عنيها: ياارب قومهولي... يارب انا مليش غيره واذا بتسمع صفاره داله ع انه القلب توقف....... 

اميره بصدمه: ادهم ورجعت ورا كام خطوه 

لقت الدكتور طالع اميره جريت عليها

اميره: ادهم.. ادهم كويس 

الدكتور: البقاء لله الطفل مقدرش يستحمل الخبطه كانت شديده عليه 

اميره بشهقه: زياد!!!!! 

الدكتور: البقاء لله شدي حيلك 

اميره قعدت ع الارض وهي بتفتكر المواقف اللي كانت مع زياد لحد اخر موقف

اميرة وهي بتمسك زياد: خد تعالي هنا 

زياد: طب ايدك 

اميره: اهو يعم شلتها ممكن تقعد بق 

زياد قعد وبصلها بقرف

اميره: يبني هو حد قالك اني معفنه ولا حاجه بتبصلي بقرف كده لي 

زياد: طب هتخلصي امتي عشان ورايا مذكره 

اميره بصدمه: يبني انا لما كنت قدك مكنتش بفتكر اسمي 

زياد: دي مشكلتك انا مالي

اميره: كت مله ع جنابك

زياد كان هيقوم اميره مسكت ايده 

اميره: طب اي 

زياد: اي

اميره': هنقضيها ناقر ونقير كدا كتيرر 

زياد ببرود: المطلوب 

اميره وهي بتمد ايديها: اصحاب 

زياد وهو بيمد ايديه ولسه اميره هتسلم شل ايده وعمل اكنه بيهرش في شعره: افكر وقام جري

اميره بصوت عالي: لااااا مهو انا مش هستحمل اتنين خد يلااا مهو ي نبقي صحاب لاموتك خد يلااااا

اميره بصريخ: زياااااااااااااااااااد

اللواء بحزن: اهدي.. اهدي ي بنتي مش كده 

اميره بعياط: يعني يوم م نتصاحب انا وهو وخلاص علاقتنا بقت حلوه يسبني بعد م اتعودت عليه في حياتي طب ادهم لما يفوق ويسأل عليه اقوله ايه اقوله ابنك ماتت وهنا انفجر دموعها كلاشلال

اللواء بحزن: اهدي يبنتي كل م يصيبنا الا م كتب الله لنا استحملي يبنتي 

اميره بعيااط: مش قادره اتخيل... اننا هنعيش من غيره.. انا من اول يوم وانا اعتبرته ابني والله وبعد كده قامت 

اللواء: راحه فين يبنتي 

اميره بعيااط: داخله اشوفه.. وودعه 

اميره دخلت الاوضه اللي زياد فيها.. اميره رفعت الغطا وايديها بترتعش 

اميره بعياط وهي بتمسك ايده: زيزو قول انك ممتش ي حبيبي... طب لو بابا صحي هقوله اي... طب احنا مش هنشوفك كده تاني... طب مش هتقعد تناقر فياا وتتبارد عليا واتنرفز واجري وراك... طب عارف لو قمت مش هناقر فيك تاني والي انت عاوزه اعمله... ي زياااد والنبي قوم... ولا انت خلاص عاوز تسبني وتروح لماما.... زياد عشان خاطري قوم فجاه صوت من وراها... زيااد؟؟؟ 

اميره بصت وراها: ادهم!!!!! 

اميره راحت عليه عشان تسنده قام زقها وكانت هتقع لولا مسكت في الباب

ادهم بتوهان: زيااد قوم ي حبيب ابوك... هو مبيقمش لي... اميره هو زياد ماله... هيقوم صح... عشان عارف ان بابا ميقدرش يستغني عنه... هيقوم.. زياد.. زيزو.. قوم.. عشان بابا ميزعلش... انت عارف لو زعلت مش هكلمك... طب قوم وانا مش هزعل منك 

اميره بنهيار وهي شايفاه كده وبتقرب من ادهم: ادهم زياد راح للي خلقه خلاص 

ادهم: ابعددددددي واوعي تقولي كده تاني... زيااد ممتششش عشان عارف ان ابوه ميقدرش يستغني عنه ادهم وهو بيضربه ع وشه ضربات خفيفه... زيااد يلااا قوم المقلب ده وحش اوى وانا هزعل 

ادهم بنهيااار: زياااااااااااااااااااد لااااااااااااا 

في الصعيد 

"يا ايتها النفس المطمئنه.. ارجعي الي ربك راضيه مرضيه..وادخلي في عبادي وادخلي جنتي" صدق الله العظيم 

الناس ابتدت تعزي ادهم 

.. الباقيه في حياتك ي ولادي

.. شد حيلك

.. ابنك دلوقتي في مكان احسن 

.. البقاء لله 

ادهم بجمود: منجلكمش ي رجاله في حاجه وحشه 

عند الستات 

اميره قاعد جوه وحرفيا منهاره سمعت اتنين بيتكلمو بصوت هامس بس هي سمعته 

الست1 بسخريه: شوفي شكلها ولا اكنها امه وحزينه عليا 

الست2 بلويه بوز: اقعدي تلاقيها بتمثل عشان تكسب عطف اللي حوليها واكنها مرات الاب المثاليه اللي بتحب ولاد جوزهم 

الست1:والله ع رأيك 

هنا اميره انفجرت وراحت عندهم: هو انتو في ايه ولا في ايه انتوووو جييين تعزووو ولا تتكلموووو ع خلققق اللله حراااام عليكوووو الوادددد لسسسه ميتتتتت حراااام بققققفق وهنا مقدرتش تستحمل وهوب وقعت واغمي عليها 

سليمه وهي بتجري عليها بخضه: بنتي... اميره والناس صوتت 

ادهم برا 

ادهم بخوف: اي صوت الصويت ده ي ابوي 

سليم بخوف هو الاخر: معرفش يبني تعالي ودخلو جري 

ادهم وهو بيزق الستات وشاف اميره وقعه جري عليها بخوف: اميرره... فوقييي

ادهم بزعيق: وسعوو شوييه وشال اميره وطلع بيها اوضتهم.. اطلب دكتورة يبوي 

سليم: طلبت ي ولدي 

الدكتوره خرجت 

ادهم: مالها ي دكتوره 

الدكتوره: جلها انهيار عصبي وقله تغذيه هما اللي عملو معاها كده ارجوكم ابعدوها عن الدوشه والشوشره واهتمو بأكلها شويه 

ادهم هز راسه ودخلها وابوه خد الدكتوره يوصلها وكلهم دخلو لاميره

الكل: الف سلامه 

اميره بصت لهم وهزت راسها بتعب

سليمه وهي بتقعد جمبها: انزل يولدي خد عزا ولدك وانا هقعد جار اميره وانتم انزلو خدو مكاني يلاا وجفين لييي 

ادهم بحزن: خلي بالك منها ي اماا 

سليمه: في عنياا يولادي دي مرات الغالي 

بعد مرور سنه ونص بعد جواز  ادهم واميره 

اميره بصريخ: ادهمممم... الحقنيييي.. بولددددد

ادهم قام من ع السرير بخضه؛ اميره حاسه بوجع 

اميره بصويت: الحقونييييي ومسكت دراع ادهم وعضته 

ادهم بصريخ: ااااااااه يبنت العضاضه 

كل العيله جم وبيخبطو ع الباب من صوت الصويت 

ادهم فتح لهم 

سليم: في ايه يولدي

ادهم: اميره بتولد يبوي 

سليم: طب بسرعه وديها المستشفى 

في المستشفى 

ادهم رايح جاي واكنه اول مره

لحد م سمع صوت عياط طفل جو 

ادهم ضحك بدموع: اميره ولدت 

سليم بفرحه: الف مبروك يولادي 

لقي الممرضه طلعه بطفل شبه زياد الله يرحمه 

ادهم شاله وحس باحساس اكنه اول مره يحسه: اميره... اميره كويسه 

الممرضه: ايوه وممكن تشوفوها اما تتنقل اوضه عاديه 

بعد وقت 

ادهم دخل ع اميره وهو شايل ابنهم 

ادهم وهو بيقربه منها 

اميره بدموع وهي بتبوسه: شبه زياد اوي ي ادهم 

ادهم بدموع وهو بيفتكر زياد: الله يرحمه ي اميره هو في مكان احسن وزمانه شايفنا دلوقتي.. هاا هنسميه اي

اميره بحب: زياد عشان يعوضنا عن كل فتره عشناها من غير زياد 

ادهم بحب وهو بيبوس راسها: ربنا يديمك ليا وميحرمنيش منك ي اميره الصعيد 💙

اميره بحب: وميحرمنيش منك ي روح اميره الصعيد💙

ياااااه اخيرااا خلصت اول روايه لياا ويارب تكون نهايه سعيده بالنسبالكم هما صحيح خسرو زياد بس عوضهم ب زياد الصغير وبالنسبه ل عمه صالح وعادل ابنه خدو اعد'م عشان قتـ'ل جنه واما بالنسبه ل فهيمه فهي لقو جثتها مرميه في قبو المخبأ واللي قتلهـ'ا كان صالح ودي احسن عقوبه ليهم ع اللي عملو في حياتهم 

يارب تكون نهايه سعيده للكل ورأيكو في روايتي اي 

#لعبه_الحب

#الاخير

الرواية كامله من👈( لعبه الحب) 

انضموا لقناة التليجرام ليصلكم اشعار بالنشر فورا عند نشر الروايات الكامله والحصريه عندنا وبس من هنااااااا



تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع