القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لعبه الحب البارت 16_17_18_19_20بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


رواية لعبه الحب البارت 16_17_18_19_20بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 



رواية لعبه الحب البارت 16_17_18_19_20بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 




رواية لعبه الحب البارت 16_17_18_19_20بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات 




ال16.

      

اميره بصريخخ ووجع وهي بتمسك بطنها: اااااااااه الحقني ي ادهمممم 

ادهم بخضه: مالك ي اميره وسرعان م اتصدم وهو شايف دم نازل من اميره 

ادهم بخووف: اميررررره وسرعان م شالها ونزل من البرج وساق العربيه وطلع علي المستشفى باقصي سرعه 

ما هي الا دقائق معدوده ووصل المستشفى لانها كانت قريبه من البرج 

اميره في غرفه العمليات وادهم رايح جاي علي الاوضه وكل شويه يبص من شباك الازاز 

ادهم وهو بيرجع شعره لوره بتوتر وخوف علي اميره وقعد علي الكرسي وحط ايده علي وشه وهو بيقول في كام ايه حافظها وبيدعلها 

مر ساعه اتنين تلاته وادهم علي اعصابه 

ادهم وهو بيقف ومقرر يدخل: لا كده كتير انا اعصابي وقفت ولسه هيدخل عليهم لقي الدكتور طالع وباين عليه الارهاق 

ادهم بلهفه وهو بيجري عليه: مراتي عامله ايه ي دكتور 

الدكتور بإرهاق وتعب بينين عليه: البقاء لله المدام سقطت 

ادهم بحزن: إن لله وإن إليه راجعون... طااب واميره 

الدكتور: هي هتتنقل غرفه عاديه دلوقتي واهتمو بيها شويه هي جالها انهيار عصبي 

ادهم بحزن: اكيد ي دكتور 

عند العبقري 

قفل مع الشخص  وراح يفتح الباب لقي اللي فازه وقعه وخيال فهيمه بتجري 

العبقري بصوت عالي: انتو يبهاييم امسكوووها بسرررعه متخلوهاااش تهررب 

فهيمه وهي بتجري منهم مسكت الفون وقررت تبعت رساله والتسجيل لادهم عشان يجي وينقذها فهيمه وهي بتكتب رساله وبتبعت الفديو لقت المسدس اللي محوط علي راسها وخد منها الفون وشدها 

عند العبقري 

رايح جااي بتوتر لقي اللي داخل عليه وحاطط المسدس علي راس فهيمه 

العبقري ابتسم: برافو عليك ي فهد ليك مكافه جامده مني وراح مطلع المسدس وطخخخ قتله 

فهيمه بصويتتت: ماات.... مااااات 

العبقري وهو بيربطها وبيتكلم بغضب: كنت عارف ان موتك هيبقي علي يدي بس مكنتش اعرف انه هيبقي قرايب كده بتتصنتي عليا ي فهيمه بتعرفي سري 

فهيمه بخووف: والنبي سمحني.. سمحني صالح(ايوه هو صالح عم ادهم ابو ايناس واسلام لو تفتكرو في البارت 3 هو كان متجوز علي صباح مراته واحده تانيه وخلف منها عادل) سمحني والنبي ابوس يدك 

صالح (العبقري) بغضب: اخرسيي انا هحرق قلبك وقلب جوز بنتك علي ابنه حفيدك زياااد عشان اضمن ان الشحنه تدخل بأمان 

فهيمه بخوف: لاااا زيااد لاااا احب علي يدك 

العبقري وهو بينادي علي حد ودخل ومعاه عيل صغير مربوط 

صالح بضحك: اي رأيك في المفاجاه دي 

فهيمه بصدمه: زياااد.......



ال17.    


فهيمه بخوف: لاااا زيااد لاااا احب علي يدك 

العبقري وهو بينادي علي حد ودخل ومعاه عيل صغير مربوط 

صالح بضحك: اي رأيك في المفاجاه دي 

فهيمه بصدمه: زياااد....... 

زياد بصريخخخ: ابعدووو عنييي ي بابااااا ي اميررره علفكره بابا هيجي يموتكو ومش هيسيب حد عايش عشان خطفتو ابنه فكوولي ايدي 

صالح طخخ وهو ببضربه كف بسببه سال الد'م من جمب شغايفه: اخرررس ي واد 

زياد بتركيز: جدوو صالح.....+

زياد مع انه مغمينه عنيه الا انه ذكي وعرف صوت صالح 

صالح بصدمه انه ازاي عرف يميز صوته هو عارف انه ذكي لابوه بس متخيلش يكون بالذكاء دا ويعرف يميز صوته هو مغيره 

صالح بتوتر: اخررس مسمعش صوتك وبعدين مين صالح ده 

زياد بذكاء: لا انت جدوو صالح وانت لو مسبتنيش دلوقتي بابا هيجي يموتكو 

صالح بخوف: اسكتتت مسمعش صوتك 

صالح بصوت عالي: محمودددد.... انت ي زفتتت يللي اسمك محمودددد 

محمود جه جري: ايوه يباشااا 

صالح: حضر الكاميرا عشان نبعت فيدو حلو لابوه وهو بيشوف ابنه مخطوف كده ويعديلنا الشحنه علي خير 

عند ادهم 

ادهم دخل لاميره لقاها نايمه شبه الملايكه 

ادهم ببتسامه: تعرفي ي اميره اني بحبك من زماان من ايام 3اعدادي كنتي بضفاير لسه وكنتي طفله بريئه كنت كل م بشوفك اشوفك بتضحكي انما دلوقتي الحزن سيطر عليكي وخد جزء كبير من حياتك بس اوعدك اني هخلي ايامك الجايه كلها فرح ي اميرتي فجاه صوت رساله على الفون 

مضمونها"شحنه الكوكا'ين تتسلم في معادها ومهمتك انك هتعدي الشحنه ولو مسمعتش الكلام راس ابنك هتتحط قصاد الشحنه "وبعتو الفديو 

ادهم بغضب اعمي: ااه يولاد ال الكلـ'ب



ال18.


صوت رساله على الفون 

مضمونها"شحنه الكوكا'ين تتسلم في معادها ومهمتك انك هتعدي الشحنه ولو مسمعتش الكلام راس ابنك هتتحط قصاد الشحنه "وبعتو الفديو 

ادهم بغضب اعمي: ااه يولاد ال الكلـ'ب 

ادهم بص علي اميره ومشي نزل تحت وركب عربيته واتجه ل مدريه الامن ونزل من العربيه واتجه لمكتب اللواء بغضب واقتحم المكتب 

اللواء بغضب: انتتت اييي اللي عملتته داااا ي حضرره المقدم... ازااي تقتحم المكتب بالشكل ده 

ادهم بغضب وهو بيخبط ايده علي المكتب: اناااا دلوووقتي مخطووووف وكلللله بسببب المهمه بنت ستين ك******

اللواء بأمر: الزم حدودك ي سياده المقدم انا لحد دلوقتي مش عايز اخد اي اجراء ضدك لانك من اكفئ الضباط عندي اقعد وفهمني اي اللي حصل بالظبط 

ادهم اتنهد بغضب وقعد وحكي كل حاجه 

ادهم بغضب: ولاد الكلـ'ب دول مش هرحمهممم 

اللواء: اهدي ي سياده المقدم احنا هنبذل اقصي م بجهدنا عشان نرجع ابنك في حضنك 

ادهم بسخريه: والله.. لا تمام كتر خيرك وبعد كده تحولت نبره صوته للغضب وانااا بق هعرف ارجع ابني ازااي وخرج ورزع الباب وراه 

ادهم طلع من المدريه واتجه ل مكان ما

ادهم نزل من العربيه ودخل مكان غريب ونزل مكان تحت الارض بسلم وفتح باب ودخل لقي كمبيوترات واجهزه كتيره ولقي واحد قاعد بيعمل حاجه علي جهاز 

ادهم حط ايده علي كتفه: حسام 

حسام اتنفض من مكانه وخلع السماعه اللي في ودنه

 وبعد كده اتنهد بارتياح: ي جدع مش تقول ان انت 

ادهم: لا وانت خفت اوى 

حسام بضحك: يعم انتو مش سايبنا في حالنا كل شويه تجرجروني من قفايا لا بس انت عرفت مكاني منين 

ادهم بثقه: مش ادهم سليم اللي يتقله الكلمه دي... وبعدين مدخلنيش في حورات انا قصدك في خدمه 

حسام: رقبتي 

ادهم: عاوزك تخترق تلفون حد وتجبلي مكانه



ال19


ادهم: عاوزك تخترق تلفون حد وتجبلي مكانه 

حسام: طب مترسيني علي الحوار 

ادهم بأمر': اعمل اللي بقولك عليه ي حسام 

حسام: تمام اديني الرقم 

ادهم: 010*******

بعد شويه 

حسام قام من علي الجهاز ومعاه ورقه 

حسام: اتفضل المكان اهو 

ادهم ببتسامه نصر: تشكر ي حسام 

حسام: دا اقل واجب ليك يباشا 

 ادهم طلع من المخبأ دا وطلع علي العنوان 

ادهم وهو قرب خلاص من المكان طلع المسد'س وحط فيه طلق وجايب احتياطي في جيبه ونزل راح على المكان لقاه مرصوص بدجاردات حط كاتم الصوت علي المسد'س عشان محدش ياخد حظره ونزل ضرب نار علي الجردات اللي علي البوابه ودخل لقي جردات بتاكل قصاد اوضه قتلـ'هم ودخل الاوضه ملقاش حد مشي قدام شويه لقي حد من ورا ضهره بيخط المسد'س علي راسه من ورا 

البودي جارد: نزل سلا'حك وامشي معايا اي لحظه غدر هفرغ المسد'س كله في دماغك 


ادهم عمل نفسه بينزل المسد'س بحركه سريعه منه خد من البودي جارد السلا'ح وفضاه كله في دماغه 

لقي اوضه في اخر الممر وتقريبا دي اخر اوضه راح عليها بسرعه وفتحها وملقاش حد 

ادهم بدموع وغضب: زيااااااااااااااااااااد 

لقي صوت رنه فون بص جمبه لقه وفتح الخط 

العبقري: اذا كنت انت ذكي فنا اذكي منك وسابقك بخطوه وفاهم دماغك دي مش عشره كام يوم دنا اللي مربيك علي ايدي وانت واخد صفاتي بس احب اقولك اني زياد معايا ومش هتاخده غير لما تعدي الشحنه واااه نسيت اقولك متدورش علي عادل عشان عادل جمبي اهو وحظر من اللي جااي عشان اللي جاي خراب ديار وقفل الخط 

ادهم رزع الفون في الحيطه بغضب واتشدش ميه 

حته فجاه قون ادهم يرن 

ادهم بستغراب: تلفون من المستشفى وحس بنغزه في قلبه ورد بسرعه 

ادهم: الو

جاله صوت ممرضه: الو ي ادهم بيه في خبر مش كويس لحضرتك 

ادهم بخوف: اميره جرالها حاجه 

الممرضه: لاسف مدام اميره اتخطفت 

ادهم بصدمه: ايههههه



ال20


الممرضه: لاسف مدام اميره اتخطفت 

ادهم بصدمه: ايههههه 

وقفل مع الممرضه وطلع وركب عربيته واتجه نحو المستشفى تحت انظار المراقب اللي متبعه من ساعه م داخل 

.. الو يباشا هو طلع من المخبأ وشكله كده رايح علي المستشفى 

العبقري: طب يلا ورا وترقبه زي ظلك وحرس منه عشان ادهم ذكي وبيلمحها وهي طايره 

... تمام يباشا انا هقفل وقفل وركب عربيته ومشي بيرقب ادهم 

ادهم نزل من العربيه واتجه نحو مكتب المدير وفتح المكتب بهجوميه ومسك المدير من رقبته 

ادهم بغضب اعمي: ازززززااااااي مرااااتتتتي تتخطفففف منننننن وسطكمممممم وانتوووو زززززي البهاااااايممممم نيميييين علىييييي ودنكووووو وانتتتتتت قسمااااااا عظماااااا لهقفللللل لكمممممم المستشفييييبي بنتتتتت ال*****دي تعاااااالييييي ورينيييي كاااامرااااات المررررقبهههه فيييييين 

المدير وهو بياخد نفسه بعد م ادهم سابه: حاضر... حاضر 

عند كاميرات المرقبه 

ادهم بيتابع من كامرات المرقبه وشاف حاجه ورجع بذكرياته لكام ساعه ورا وبص بصدمه وقفل الفديو بسرعه وبص ناحية المدير واتكلم بتهديد

ادهم بنبره تهديد: مراتي لو مرجعتش هحبسك وهقفل المستشفى دي وهطربقها فوق دماغك ساااامع 

المدير بخوف من هيئه وشه: ساامع سامع يياشا 

ادهم طلع من المستشفى وركب عربيته ومشي بس فجأه حس ان في حد ماشي ورا بص من المرايه لقي نفس العربيه اللي كانت ورا لما طلع من المخبأ هو كان الاول فاكرها ماشيه نفس طريقه لكن دلوقتي اتأكد انه العبقري دا بعته عشان يرقبه واكيد يعرف حاجه عن مكان اميره وزياد كل ده كان بيفكر فيه ادهم في اقل من ثانيه ادهم قرر انه يستغباه علي م يخده مكان سري محدش يعرفه ويقرره هناك 

في مكان تاني 

عند اميره 

اميره فاقت علي كوبايه مايه ادلقت في وشها 

اميره بشهقه: هاااااااا... انا فين 

عادل بخبث وهو بيظهر قدمها: وحشتيني موت ي اميرتي 

اميره بتبرق بخوف:.. عا... ع... عادل 

عادل بخبث: ياااا علي جمال اسمي لما بتنطقيه.. بحثه كده له طعم وبيقرب منها 

اميره بخوف: انت بتقرب لي 

عادل بخبث: امممم ينفع اعرف من ناس تانيه ان ابننا ماات بس مش اشكال انا جايبك هنا عشان نعوض الطفل اللي خسرناه 

اميره بخوف


الرواية كامله من👈( لعبه الحب) 

انضموا لقناة التليجرام ليصلكم اشعار بالنشر فورا عند نشر الروايات الكامله والحصريه عندنا وبس من هنااااااا

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



تعليقات

التنقل السريع