2اسكريبت جديد كامل بقلم امنيه يوسف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
2اسكريبت جديد كامل بقلم امنيه يوسف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
2اسكريبت جديد كامل بقلم امنيه يوسف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
اسكريبت جديد الأول ♡
امنيه يوسف ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
_والله زهقت منك يا ياسمين يا بنتي حرام عليكِ كل دقيقه ورايا في كل حته يبنتي ارحميني
ياسمين بحب...انت ابن خالتي وعايزه اصاحبك فيها حاجه دي
عمر بزهق....ياسمين انا وانتِ عارفين ليه دايما معايا عايز اقولك ان الراجل عمره ما هيحب بنت بتجري وراه
ياسمين بهزار....اومال اسيبك تجري انت وتتعب
عمر مقدرش يمنع ضحكته
ياسمين بغمزه ...ضحك يعني قلبه مال
عمر بصلها وقال ....لا يا ياسمين انتِ زي اختي عمري ما هفكر انك حاجه غير كدا افهمي ونبي وركزي في كل كلمه انتِ مش اكتر من اختي وسابها ومشي
ياسمين اتصدمت دي مش اول مره يقولها ليها بس اول مره تحس انها تقيله علي حد او انها عا..له علي حد هتعمل ايه من صغرها وهي بتحب عمر ابن خالتها وبس مش بتحبه يقرب من حد حتي هو كان لفتره قريبه بيغير عليها ايه اللي تغير فيه
♡♡♡الحمدلله
كنت قاعده ببكي لصحبتي علي اللي حصل والكلام اللي قاله والغريبه انها كانت مبسوطه ومبتسمه !
امنيه يوسف♡
ياسمين ببكاء ....شوفتي شوفتي الحق..ير بيقولي ايه يا رنيم
رنيم براحه....يحببتي ما هو لازم يفوقك دلوقتي هو ممكن يكون بيحب واحده تانيه الواحده بتغير لازم يعمل كدا
ياسمين باستغراب....انتِ بتتكلمي كأنك عارفه حاجه عنه!
رنيم بتوتر ...يحببتي انا طول الوقت عندكم وطالعه داخله بشوف عمر بس لكن اعرف ازاي بس نا بخمن
ياسمين بدموع...طيب بكرا فيه تجمع عائلي مش عارفه ازاي اقول لماما مش هروح
امنيه يوسف ♡
رنيم برفض...لا طبعا لازم تروحي
ياسمين باستغراب اكبر...ليه لازم اروح!
رنيم بتوتر...انا قصدي عشان دا تجمع واكيد هتنسي ويلا بقا باي
وسابتني ومشيت وسط استغرابي الشديد
♡♡♡استغفر الله العظيم واتوب اليه
تاني يوم كنا في التجمع والغريب ان عمر مبسوط وبيضحك ووسط القاعده قال
عمر ...جماعه انا عايز اقولكم حاجه
الكل ...قول
عمر وهو بيبص لياسمين ...انا هخطب رنيم صديقه ياسمين
ياسمين بصدمه ...
امنيه يوسف ♡
البارت التاني♡
شكرا علي التفاعل♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
بقلم امنيه يوسف ♡
ياسمين بصتله بصدمه وقالت ...مبروك مبروك يا عمر
عمر ...الله يبارك فيكِ عقبالك
ياسمين استغربت انه اتّك علي عقبالك وكان بيقولها بغيظ شديد ودا بان في عينه
مركزتش اوي وسابتهم ومشيت
ياسمين ....ماما بعد اذنك هروح البيت اجيب حاجه وهاجي تاني
مامتها...طيب خودي اي حد معاك ِ متروحيش وحدك
كنت هقولها لا بس استغربت لما عمر قال ...خلاص انا هروح معاها
وفعلا اخدني ونزل
♡♡♡الحمدلله
ياسمين بحزن...كنت قولتلي انك بتحبها.
عمر بصلها وقال...واقولك ليه
ياسمين بحزن...فعلا عندك حق هتقولي ليه
وفضلت ساكته وماشيه جمبه
وفعلا وصلوا البيت
ياسمين ...استناني هنا هطلع اجيب حاجه وجايه
عمر بمبالاه ...طيب
ركبت ومرضتش اطول انا كنت راجعه البيت عشان ابكي براحتي بس حتي دا مفيش مساحه فيه ومش عارفه ابكي حاسه اني هموت ازاي هشوفهم بعد كدا سوا وبيضحكوا ازاي هشوفه وهو حاضنها كنت بقول دا كله وانا ببكي في اوضتي بس قررت انزل ليه مسحت دموعي ونزلت
عمر ...فين الحاجه!
ياسمين بتوتر...ملقتهاش ويلا نروح ليهم
عمر ...طيب وفعلا مشينا
♡♡♡♡استغفر الله العظيم
عدا كام يوم علي التجمع دا مجربتش اكلم رنيم هقولها واحده خاي..نه متستاهلش المعاتبه ..
وسمعت من ماما ان الخطوبه بعد اسبوع طول الاسبوع دا كنت ببكي ليل نهار وكانت رنيم بتتصل بيا وفي مره قولت ارد حتي اشوفها عايزه ايه ممكن تكون مش بتحبه
رنيم ...طبعا يا ياسو عارفه ان الخطوبه بكرا وعيزاكي من اول الصبح تكوني معايا دانا هبقي خطيبه قريبك برضو
كنت بسمع كلامها وانا قلبي بيتعصر ألم مكنتش متخيله انها كدا او انها تعمل كدا بس رديت ببرود
_طبعا يا حببتي واوعي تنسي اننا أصحاب وعشرة عمر برضو يا كوكو
حسيتها انها استغربت برودي والرد بس قررت اني مضعفش تاني
روحت قافله في وشها
♡♡♡اللهم صلي وسلم على نبينا محمد
جه تاني يوم بسرعه وفعلا روحتلها واتعاملت ببرود اووي وعملت نفسي فرحانه وكنت شويه وهر..قص
وفجأه وصلتلي رساله فيه اسكرينات لشات بين عمر ورنيم وعمر كان فيها بيقول انه بيحبني وانه عايز يعملي مفاجأه ويتفق هو وهي وكان ناوي يقول لباقي العيله بس اتفاجأت برد رنيم وهو..
يبني دي بتحب علي ابن عمي وكل يوم عندنا عشان تشوفه وبتكلمك انت وبتمثل عليك وبتبين انها بتحبك عشان تخلي علي يغير ...
شوفت الصور دي ومقدرتش امسك نفسي ورحت بكل قوتي ليها
وهوب نزلت علي وشها بقلم ...
يا تري ايه اللي هيحصل بعد كدا .
تفاعل عشان انزل البارت الآخير♡
الحمدلله♡
لا اله الا الله ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
امنيه يوسف ♡
البارت التالت والأخير♡
شكرا علي التفاعل ♡
بقلم امنيه يوسف ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡♡
بعد ما ضربتها بالقلم كانت واقفه بصدمه هي وعيلتها طبعا مامتها كانت هتتعصب عليا وقبل ما تتكلم اتكلمت وقولت
_لما ابقي صحبتك عشرة عمرك عرفاني وعارفه كل حاجه عني وان بحب عمر وتروحي تقوليله الكلام اللي قولتيه دا تبقي متستاهليش تبقي صحبتي
امها كانت باصه بصدمه وقالتلي..ايه يا بنتي الكلام اللي بتقوليه دا!
رنيم بتوتر...كدا..به كدا..به يا ماما مفيش حاجه
_أكدب عليكم ليه اتفرجي يا طنط بنتك وهي بتقول اني بحب علي ابن عمها واني ب.دور علي كل واحد شويه
وفعلا شافت كل حاجه والاسكرينات وكل حاجه ...سحبت الفون منهم وقولت
_تشرفت بمعرفتك يا طنط وبصيت علي رنيم اللي بتبكي وقولت اما انتِ ربنا يهديكِ ويوريكي وجع القلب عامل ازاي لما صحبتك تعمل كدا فيكِ
كنت انا ونازله سامعه زعيق مامتها .
سبتهم ومشيت وانا قلبي بيتقط.ع عمري ما تخيلت انها تعمل كدا انا خسرت كل الناس عشانها كنت دايما معاها في المره قبل الحلوه مكنتش متخيله انها تعمل كدا
وصلت البيت ودخلت من غير ولا كلمه فضلت ابكي معرفتش نمت ازاي وامتي بس اللي استغربته ان ماما جات تصحيني وهي بتقولي اطلعي برا عمر عايزك
فعلا قومت ولبست سدالي وطلعتله مع اني مكنتش عايزه اشوفه ..
عمر بتوتر...ياسمين عايز اقولك حاجه
ياسمين...اتفضل يا ابن خالتي
عمر ...ياسمين انا اللي بعت الرساله وكل حاجه مقدرتش امنع نفسي اني اعرف الحقيقه
ياسمين ببرود ...وعرفتها
عمر ..ايوه عرفتها انا آسف ليكِ اني مسمعتكش ولا حاولت اعرف الحقيقه منك والله بحبك
ياسمين ببرود ...معدش الكلام دا يهمني في حاجه انت مش واثق فيا من الاول ومفيش اي ثقه بينا يبقا مش مهم
عمر بزعيق ...مش مهم ايه بقا ان شاء الله ياسمين دي صحبتك واقرب حد ليكِ اكيد قيلالها علي كل حاجه يعني انا لو اعرف حاجه عنك هي تعرف عشره فاهمه ياسمين رنيم كانت اقرب حد ليكِ قدري موقفي انتِ عندك حق تقولي حد بس فكري شويه ..وهسيبك تاخدي راحتك بس اعرفي انك مش هتبقي لغيري فاهمه وسابها ومشي
ياسمين ببتسامه...يابن القمر اي تا انا ممكن اتجوز القمر دا
امها من وراها ...قفشتك بتعاكسي ابن اختي يا بت
ياسمين ببرود ...اصلا اصلا انا مش هكلمه تاني كفايا كدا اللي حصل بسببه
امها بحزن علي بنتها ...ما ممكن اللي حصل دا يكون خير ليكِ انك تعرفي اللي بيحبك بجد وتعرفي صحبتك نيتها ايه من ناحيتك
ياسمين ببكاء...عندك حق بس برضو ابن اختك هيتعاقب يعني هيتعاقب
امها ...وفاكره يعني اني هاجي معاه تؤتؤ انتِ بنتي واكيد هنربيه واكلم خالتك بقا اقولها
ياسمين بصيت عليها وضحكت ماما لازم تقول كل حاجه لخالتي ..
عدا اكتر من شهرين وعمر كل يوم يجي متعصب من بيتهم ويهب فينا ويمشي.كل يوم لازم ننكد عليه
مره مامته تقوله ان ياسمين خطوبتها انهارده ويجي جري ويعرف ان مفيش حاجه ..
مره تقوله ان ياسمين خارجه وحدها وطبعا بيخاف عليا ويجي جري ..
يووه حاجات كتشيره اووي بس المهم انه اتربي ...
انهارده بقا كتب الكتاب اصله عارف انه لو مكتبش الكتاب ممكن اغير رأيي ..انا طيبه اووي 😂💚
عرفت ان رنيم عيلتها بتحاسبها علي كل حاجه ومنكديين عليها ومامتها اتأسفت ليا وكانت صعبانه عليا بجد وهي بتقول علي غلط بنتها وبتبكي..
تمت🌿💚
رأيكم في النهايه 🌿💚
محدش يقول نقد عشان انا اصلا منكده علي نفسي قولوا حلوه وخلاص 😂🌿💚🙂
امنيه يوسف 🌿💚
الاسكرييت الثاني
البارت الاول♡
امنيه يوسف ♡
_عمار تعرف اكتر حاجه بكرهها ايه في حياتي
عمار بتوتر...الخيانه والكدب
حياء بحب...ياريت يعمار متعملش حاجه تخليني اكر..هكك انا بحبك وبحب كل حاجه فيك
عمار بحب...وانا بحبك قوليلي بقا ناويه تعمليلي المفاجأه فين المرادي
حياء بضحك...ودي ازاي هتكون مفاجأه لازم متعرفش
عمار بحب...ربنا يخلينا لبعض يا حببتي
♡♡♡الحمدلله
بعد يومين كنت في شقتي بجهز التورته وانا فرحانه ومبتسمه انهارده عيد ميلاد الغالي وجوزي وكل حياتي
بس فجأه الجرس رن كنت خايفه ليكون جاي بدري ومتبقاش مفاجأه بس انصدمت لما لقيت مفيش حد بس موجود صندوق
وطيت عشان اجيبه بكل حب وابتسمت اكيد عمار اللي بعته
دخلت وانا مبسوطه وبفتحه شوفت اللي صدمني
صور عمار وهو في حضن ست تانيه وصور لشاتات بينهم وحب وغرام
كنت واقفه بصدمه ودموعي بتنزل لوحدها وفجأه رساله وصلت وكانت
"عمار عمره ما حبك عمار بيحبني انا بس ايه رأيك في المفاجأه دي حلوه صح ؟""
كنت واقفه بصدمه وانا بنقل عيني من الفون للصور اللي قدامي مكنتش عارفه اعمل ايه بس قررت اواجهه
بليل كان داخل وهو فرحان وباين عليه بصيت بهدوء
عمار بحب...اي دا فين بقا البارتي
حياء بهدوء ...فيه هديه هتحبها اووي وهترتاح وضميرك هيرتاح برضو
عمار باستغراب...فينها
حياء بهدوء...دقيقه وقومت وانا بجيب صوره وصور الشاتات
حياء ببكاء ..وهي شيفاه بيتفرج عليها بحزن
حياء ببكاء...شوفت بقا الهديه دي ايه رأيك قولي ليه خنتني ليييييه
امنيه يوسف ♡
آسفه علي الاخطاء الاملائيه ♡
البارت التاني ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
حياء ببكاء ...شوفت بقا الهديه دي ايه رأيك فيها نفسي أعرف انا قصرت معاك في ايه عشان تخو..ني عملتلك ايه دانا بح...وسكتت
عمار بحزن...حياء والله هي الِ..
حياء ببكاء وغضب...اسكت تعرف تسكت خالص انا همشي وياريت ورقه طلاق..ي توصلني
مشيت غصب عنه حاول مره وعشره وميه بس انا مرضتش اقعد ثانيه معاه ومشيت روحت عند بيت اختي
اختي بغضب ...الوا...طي عمل كدا ازايي
حياء ببكاء...ونبي يا هبه اسكتي انا مش عايزه اسمع حاجه عايزه انام ويارب مقومش
هبه بغضب..بتقولي ايه بعد الشر عنك اومال انا اعيش لمين وبعدين قومي كدا وصلي واهدي وان شاء الله الدنيا هتتحل
فعلا قومت وسبتها واتوضيت
كنت علي سجاده الصلاه وببكي ببكي من الوجع اللي أنا فيه وبدعي ربنا اني حبه يتمحي من قلبي
بعد ما صليت دخلت وحاولت انام بس منمتش كنت مفتحه عيني وبفكر يا تري مين دي اللي شدته ليها وليه تعمل كدا كانت الافكار بدور في راسي
عدا اربع ايام وكل يوم عمار يجي ويتحايل عليا لكن انا كنت رافضه اصل اللي يخو..ن مره يخو..ن عشره وانا مقصرتش معاه في حاجه وكنت مُصره علي موقفي ..
وفي يوم قررت اشوف الشاتات اللي اتبعتت واشوف فيها ايه وكلامهم كله طبعا انا اول مره مقدرتش اقرأ غير كام صوره
بس فيه شات جذبني وهي بتقوله
_وانا يحبيبي هطلق وهنتجوز انا وانت
كنت واقفه بصدمه دي دي طلعت متجوزه ازاي ياربي ؟؟
قولت طبعا لاختي وهي قررت تدور عليها وتشوف عمار بيروح فين وخليت جوزها يدور وراه وفعلا عرفنا انها بنت خالته وكانت مكلماني من رقم غريب عشان معرفهاش
كنت واقفه بصدمه وقولت ...انا لازم اقول لجوزها
هبه ...طبعا لازم يعرف انه متجوز واحده .....
وفعلا قررت اكلمه واني لازم اشوفه ضروري وقولتله عمار ولا اي حد من العيله ميعرفش حاجه عن المكالمه دي ..
كنت قاعده في الكافيه مستنياه لغايه ما دخل اينعم انا مشوفتوش غير مرتين بس عرفته من هيبته اللي دخل بيها
_احم السلام عليكم يا مدام حياء
عليكم السلام واخدت نفس وقولتله بهدوء ...ممكن متتعصبش من اللي هقوله
رعد بهدوء ووقار..طبعا اتفضلي
بعد فتره كان بيشوف الشاتات اللي مبعوته وهو علي وشه الصدمه والغضب
حياء بهدوء ...للأسف يا استاذ رعد مراتك وجوزي طلعوا بيخونو..نا ...
امنيه يوسف ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
معرفش جاتلي الجرأه اني ازاي اكتب علي خيا..نه زي كدا بس الفكره جاتلي 😂🤓
البارت التالت والآخير ♡
شكرا علي التفاعل ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
حياء...للأسف يا استاذ رعد مراتك وجوزي بيخو..نو..نا
كنت شايفه نظره الألم والكسره والحزن والغضب كله دا في عينه وتعبيرات وشه اللي بتتغير
رعد بقوه...ومين قال انها مراتي انتِ اكيد بتكد..بي
حياء بهدوء...واكد.ب انا حتي معرفش مراتك ولا كنت اعرفها
رعد بغضب...هو جوزك اسمه ايه؟
حياء بهدوء...اسمه عمار ...
فجأه لقيته كور ايده وقال بعصبيه ...دا يبقا حبيبها اللي كان في الكليه معاها
اتصدمت وقولت ....وانت عرفت منين
رعد بغضب ...هحكيلك كل حاجه انا وهي اولاد عم واتجوزتها عشان الفضا..يح لما الناس عرفت انها كانت بتكلمه والناس كلها مكنش في لسانها غير سيرتها وبس فغصبو..ني علي اني اتجوزها
حياء بدموع...احنا الاتنين اتغف..لنا للأسف ضحكوا علينا
رعد بقوه ...احنا لازم نثبت ان بينهم حاجه وانا اجيب اهلها وانتِ هاتي اهله وهما يتصرفوا معاهم انا مش عايز فضا..يح
حياء بهدوء ...حاضر بس لازم حد يراقبهم
رعد ...متخافيش انا كل ما تخرج كدا او كدا هخرج وراها
حياء ...بس اوعا تحسسها انه فيه حاجه
رعد بوجع في قلبه ...ماشي
وفعلا احنا الاتنين مشينا وكل واحد في قلبه آلم عمره ما حسه قبل كدا انا اتخد.عت في اللي عمار وهو اتخد..ع في مراته
بعد اسبوع جه اتصال من رعد وهو بيقول ...هو الشقه بتاعتك عماره...شقه رقم....
حياء بوجع في قلبها ...ايوه
رعد كان عايز تقوله لا ويكد..ب نفسه حتي لو مش بيحبها لكن مش قادر يتخيل اللي بيحصل دا
رعد بغضب...طيب اتصلي بأهله وتعالوا بسرعه
وفعلا اتصلت وروحنا هناك كان ابو عمار بيك..دبنا وكذلك ابو رضوي والاتنين صعبوا عليا اووي
فعلا ركبنا فوق واللي فتحت رضوي
فضلت باصه بصدمه
عمار من وراها ...مين يا رضوي ووقف بصدمه لما شافنا كلنا
مش عايزه اقول اللي حصل فيهم هما الاتنين وخصوصا رعد رعد حسيته بيق..تلهم وانا كنت واقفه بصدمه من اللي بيحصل دا عمري ما كنت اتخيل ان فيه حاجات زي كدا
وبعد فتره ابو رضوي تعب وودوه المستشفي، ورضوي أخوها اخدها بس قبل ما ياخدها رعد طلق..ها
وانا اطل..قت من عمار اللي كان حرفيا بي..مو..ت بسبب الضرب اللي اخده
معرفش رضوي نهايتها ايه بس اللي باين انها هتتع..ذب لان اخوها صعب اووي واللي حصل برضو مش هين
♡♡♡♡الحمدلله
بعد سنتين كنت قاعده في البلكونه مستنيه المجنون رعد اللي كل يوم بيجي ويراقبني كأني يعني مش شيفاه مثلا ولا هو وبيوصل الشوكولاته مع البواب
رعد ...كالعاده رايح اراقبها وهي بتشرب الشاي وباصه علي الزرع معرفش امتي حبيتها بس خايف خايف لتكون لسه بتحبه او لسه متعافتش منه ومن اللي حصل
وفعلا روحت هناك لقيتها قاعده وفجأه لقيت واحده بتتصل بيا
حياء بضحك...لما تراقبني يا سي رعد ابقي اقعد في مكان بعيد شويه لاحسن انت طويل وعضلاتك باينين
بصيت بصدمه وبعدين قولت ...انا جاي اطلب ايد الم..زه
حياء بخجل ...حيو..ان وفصلت
بصيت عليها وضحكت وفعلا ركبت عندهم وطلبت ايدها
♡♡♡بعد خمس سنوات
حياء بضحك...ابنك دا طالع شقي لمين
رعد بغمزه...لابوه اكيد ♡
تمت
امنيه يوسف ♡
الحمدلله♡
استغفرالله ♡
لا اله الا الله ♡
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد ♡
سبحان الله ♡
تعليقات
إرسال تعليق