القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أسير الحب البارت 5_6_7_8بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية أسير الحب البارت 5_6_7_8بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية أسير الحب البارت 5_6_7_8بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية أسير الحب البارت 5_6_7_8بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



مجهول :مراتك معايا ولو مش هتنفد اللي هقولك عليه هموتها وهيكون شكلك وحش اوي لما كل الناس تعرف ان مرات أسر بيه اتخطفت وماتت وهو مش قادر يعمل اي حاجه وتخسار اسمك اللي هو رأس مالك 

أسر بعصبيه :انت مين وعايز اي 

المجهول:أنا مين مش مهم بس أنا عايزك تسيب ثفقت الشغل مع الألماني 

أسر:أنا مليش دعوه بالشركه دلوقتي واكيد عارف اني مبنزلش الشركه

المجهول :اكيد عارف بس انت الوحيد اللي تقدر تقنع عز باشا 

أسر قفل ومسك دماغه مش عارف يتصرف ازاي

أسر مسك الفون 

أسر: عايز اعرف مين اللي كان عايز ياخد ثفقه الألماني 

ياسر :الزيات بس عز باشا وقف ضده واخدها منو ..في حاجه ي أسر بيه 

أسر :لا لا أنا هتصرف سلام


أسر اخد السلام وحرس معاه ومشي 

في قصر الزيات 

أسر ضرب نار واسره الزيات كانت في رعب 

أسر:فين مراتي ي زيات

زيات:مراتك مش هنا ونزل السلاح 

أسر مسك بنت الزيات الصغير انت عارف اني مريض نفسيا ولو موتها مش هاخد ثانيه فيها مراتي فين ي زيات

الزيات:خلاص خلاص هجبلك مراتك دلوقتي بس سيب البنت 

أسر:اشوف مراتي الاول 

الزيات :ألو هاتوا مدام ريناد القصر عندي بسرعه 

أسر:لو حصلها حاجه مش هرحمك 

الزيات:اهي وصلت 

ريناد جريت ع أسر وحضنته 

ريناد بخوف وتعب:أنا خايفه اوووي 

أسر:انتي كويسه 

ريناد :اه 

الزيات :اظن كدا عملت اللي عايزو 

أسر:حسابك معايا بعدين ع اللي عملته 

واخد ريناد وماشي

أسر طول الطريق يبص ريناد 

أسر:متاكده انك كويسه 

ريناد :اه


في القصر 

عز:حمد لله على السلامه كنت فاكر انك هتخلي ابني سعيد وينسي الماضي طلعتي اوسخ 

ريناد ببكاء :بس ولسه هتتكلم أسر شدها من أيدها وطلعها اوضته

أسر بنظره استحقار :اهلك بعوكي علشان انتي رخي*صه 

ريناد ببكاء:حرام عليك كفايه 

أسر ببرود:تؤ تؤ أنا مش بحب التمثيل دا 

أسر:كان المفروض اعمل دلوقتي زيهم وغصبن عنك عادي و ع فكره هيكون حلال لانك مراتي بس انا مش هعمل كدا ..أنزلي نامي ع الارض 

ريناد ب انهيار :نامت ع الأرض والجو كان برد جدا وكمان هي مش اكلت اي حاجه 

في الصباح 

أسر فاق ع صوت ريناد بتلهوس بكلام غريب اوي أسر كان مصدوم وهو بيسمع 


اي هو الكلام هنعرف في بارت جديد

دمتم سالمين

البارت_الخامس

أسر فاق ع صوت ريناد بتلهوس بكلام غريب أسر كان مصدوم وهو بيسمع ريناد :ابعدوا عني حرام عليكم لا لا مش تعملوا فيا كدا حرام عليكم 

أسر:يعني ريناد مكنتش بتكدب عليا وفعلا في ولاد كل**ب اغتص*بوها 

أسر بسرعه كلم الدكتور 

الدكتور : عندها هبوط حاد لازم تجيب العلاج دا وتتغذي كويس وتعملها كمادات 

أسر :اعد جنب ريناد يعملها كمادات ويقولها اسف اسف اوي اني جرحتك بكلامي وافتكرتك واحده مش كويس وفاقت ريناد وشافت أسر اعد جنبها 

ريناد بتبكي بخوف 

اللى بيقرا ياريت متابعه الصفحه و تمر بالمنشورات واتمنى رأى حيادى و اتشرف جدا

أسر :متخافيش أنا اسفه واخدها في حضنه 

ريناد حست بالأمان ل اول مره وفضلت مكلبشه في أسر ومش عايزه تبعد عن حضنه


عند الزيات


 الزيات ازاي حته واد زي دا يدخل قصري ي بها**يم ويرعب اللي في ازااااي أنا عايز حرس تاني ع القصر 

انت بدأت الحرب ي ابن عز والشاطر اللي يضحك في الاخر 

 

في القصر 

آمنه:احم احم الاكل ي أسر بيه 

ريناد بعدت عن حضن أسر

أسر ب ابتسامه بتباين أعجبه ب ريناد: لازم تأكلي كويس 

ريناد ببرءه :حاضر 

أسر اخد الاكل من آمنه 

آمنه واقفه متنحه اول مره اشوف أسر بيه حنين  وهادي كدا من ساعه ما مراته ماتت 

أسر:في حاجه تاني ي داده 

آمنه:ها لا لا عن اذنكم 

أسر أنا هأكلك ب ايدي علشان تأكلي كويس 

ريناد بكسوف:لا أنا هاكل ب ايدي 

أسر :تؤ تؤ ب ايدي أنا اسمعي الكلام 

ريناد ب ابتسامه:ماشي


عند الزيات 

الزيات :الخطه لازم تتنفذ بالحرف الواحد مش عايز اي غلطه 

الحرس:حاضر

الزيات :والله لدمرك ي عز 


في القصر عند عز 

عز:أنا مش عارف ي رب اي الب*لوه اللي جبتها ل ابني دي 

أسر:بالهنا ممكن نقعد نتكلم بقي 

ريناد:حاضر 

أسر:مش عايزك تكدبي عليا ومتخفيش أنا جنبك 

ريناد:أنا مش بكدب 

أسر: احكيلي كل حاجه

قطع كلامهم صوت فون أسر

أسر: ثواني ارد ع المكالمه

أسر:ألو 

الحرس:الحقني ي أسر بيه الشركه بتولع 

أسر:قفل بسرعه ونزل قال ل عز 

عز : خليهم يجهزوا العربيه 

ريناد نزلت بسرعه بس ملقتش أسر ولا عز 

ريناد:هو في ي داده آمنه

آمنه:سمعت أن الشركه ولعت 

ريناد:ربنا يستر 

بس حصل مفاجاه هتخلي ريناد تكره أسر 


هنعرف اي حصل في بارت جديد

دمتم سالمين


البارت_الخامس 



آمنه:سمعت أن الشركه ولعت 

ريناد:ربنا يستر 

ريناد:ممكن اسالك ع حاجه 

آمنه:اتفضلي ي بنتي

ريناد:اي السر اللي خلي أسر تعبان نفسياً 

آمنه بتبلع ريقها بخوف:لو أسر بيه أو عز باشا عرفوا اني قولتلك هنموت أنا وانتي ف لازم الكلام دي مش تقولي لحد حتي نفسك 

ريناد:اكيد قولي في اي أنا قلقت 

آمنه: أسر بيه كان بيحب مدام ندي اوي قبل الجواز كمان ولما اتجوزها كان فرحان اوي كانت هي ست البيت وكل كلمه تقولها تتنفذ في الحال وجه وقت حاملها 

ريناد :ها كملي ساكته ليه 

آمنه:وفي يوم ....


ندى:ألو ي حبيبي كلو تمام هنا اه أسر صدق اني حامل منو 

أسر واقف ادام باب الاوضه بفستان سهره ل ندي واقف مصدوم وهو بيمسع 


أسر دخل ومسكه من شعرها 

أسر:ابن مين اللي في بطنك ي رخ*يصه واخد الفون 

أسر بصوت مرعب:انت مين وليه عملت كدا

مجهول:مراتك اصلا اتجوزتك علشان فلوسك وبس وهي ع علاقه بيا وانا مش في مصر دلوقتي رايح نفسك ومش تدور عليا وقفل 

أسر طلع مسدسه 

ندى ببكاء :بتعمل اي ي أسر لا لا اوع تصدقه 

أسر بعصيبه : كفايه تمثيل بقي أنا هشرب من دمك 

ندي ب انهيار:أنا اسفه هعيش خدامه تحت رجلك بس متقتلنيش ي أسر أبوس ايدك

أسر رفع المسدس وقتلها


ريناد مش قادره تستوعب أنها عايشه مع قاتل 

ريناد بخوف :واهلها فين 

آمنه:أهلها ناس واطيه اخدو فلوس ومشوا وأسر قالهم معرفش بنتكم فين وادلهم فلوس تمن سكوتهم 

ريناد :يعني أسر ممكن يقتلني ..أنا بجد كرهته وعايزه امشي من هنا

آمنه:متجبيش سيره الموضوع دا تاني نهائي مش ناقصين 


وفجاه اسر وعز وصلوا 

أسر كان شكله مدايق جدا طلع ع اوضته بسرعه 

عز :اطلعي ورا جوزك وديلو علاج مهدا بتاعه 

ريناد بخوف :حاضر

فتحت الباب : أسر كان بيكسر كل حاجه في الاوضه

ريناد بخوف :ممكن تهدأ 

أسر مسكها من شعرها :أنا مش مجنون فاهمه 

ريناد ببكاء:اكيد 

أسر بص لعيونها البريئه وبسرعه ساب شعرها 

أسر بنبره حنان :أنا تعبان اوي ي ريناد 

ريناد :كله هيعدي بس قول يارب 

أسر نام ع السرير 

أسر:قربي ي ريناد 

ريناد :بخوف أعدت جنبه ع السرير 

أسر:ممكن انام في حض**نك علشان احس بالامان 

ريناد هزت رأسها اه 

واخدت أسر ونام زي الطفل


عند الزيات 


الزيات :جهزت كل حاجه

الحرس :اه كلو تمام زي ما حضرتك أمرت 

الزيات ب انتقام :المره دي هزعله جدا 


في القصر

صباح يوم جديد ع ابطالنا 

ريناد قامت براحه من جنب أسر

ونزلت  تحضر الفطار ل أسر 

آمنه:بتعملي اي ي هانم قوليلي اللي عايزه وانا اعمله 

ريناد:لا أنا حابه اعمل الفطار انهارده ل أسر ب ايدي 


وقطعهم صوت الجرس  وهنا كانت الصدمه ل ريناد 

هنعرف مين هغير حيات ابطالنا بس في بارت جديد


دمتم سالمين


البارت_السادس 

#Nourhan



وقطعم صوت الجرس 


آمنه هشوف مين ي ريناد هانم 


ريناد طلعت ورا آمنه تشوف مين وصل 


نرمين :هاي انتي مين ي حلوه 

ريناد بقرف:انتي ال مين 

نرمين :أنا مرات أسر 

ريناد بصدمه:ازااااي 

نرمين :اسألي أسر حبيبي

ريناد طلعت بسرعه غرفه أسر

ريناد قوم ي أسر

أسر:اي في اي 

ريناد:انت متجوز عليا 

أسر بضحك: لا هو أنا أقدر انتي بتغيري ولا دي هرمونات

ريناد:البس وانزل معايا دلوقتي حالا

أسر:حاضر بس افهم في اي 

ريناد :لما ننزل هتفهم كل حاجه


عز :انتي مين 

نرمين :أنا مرات أسر ي عمو 

عز بص ع منظرها شبه مش لابسه 

عز قام مسكها من شعرها :العبه الحقيره دى مش ع ابني 

أسر نازل واول ما شاف نرمين مسك دماغه و واقف في صدمه 

ريناد: مالك هي مراتك بجد

أسر:لا لا هفهمك 

ريناد طلعت تجرى ع اوضتها


أسر:انتي اي جابك هنا 

نرمين : وحشتني ي يسور

أسر:أنا لحد دلوقتي مش فاكر اي حصل واختفيتي فين بس مش عايز اعرف امشي من هنا  ومش عايز اشوف وشك 

نرمين:تؤ تؤ اهدا كدا ي حبيبي انا مش همشي خالص 

أسر:ازاي

نرمين :تحب اورى الصور بتاع الليله الحلوه دي ل مراتك وعز باشا 

أسر مسكها من شعرها وبعصبيه:انتي عايزه اي ي بنت الگ**لب وفجأه سمع صوت كسر فوق


طلع بسرعه يشوف ريناد

أسر:ريناد اهداي هفهمك كل حاجه

ريناد:أخرج برا انت كداب 

أسر شدها لحضنه والله العظيم أنا مش عارفه كل دا حصل ازاي 

وفجاه سمع صوت خبط ع الباب فتح 

أسر:اي طلعك هنا

نرمين دخلت ع طول بصي ي حلوه اليوم اللي كنتي في المستشفى أنا كنت هنا مع جوزى والصور اهي 

ريناد بصدمه :يعني أنا كنت هموت وانت هنا معاها 

أسر شد نرمين وطلعها برا 

أسر:والله العظيم ما كنت حاسس بنفسي كنت شارب علشان اللي عملته فيكي وكنت عايز انسي ومش فاكر اي حصل هي دخلت ازاي وطلعت غرفتي ازاي معرفش وبعدين اي حصل والله ما فاكر صدقيني ي ريناد

ريناد ببكاء : طلقني

أسر:عمرى ما هقدر اعمل كدا 

ريناد  ببكاء:أنا أول مره في حياتي احب حد واتعلق بي كدا

أسر مسحلها دموعها واخدها في حضنه  وبعد شويه كلام رومانسي أخدها ل عالمه الخاص وأصبحت مراته شرعآ 


عند نرمين 

نرمين:كله تمام 

مجهول:مش عايز اي غلطه 

عز سمع المكالمه وقرار يعمل حاجه 


هنعرف اي هيحصل بس في بارت جديد

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله من👈( أسير الحب)

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 




تعليقات

التنقل السريع