القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فراشة المقبره البارت الخامس 5بقلم اسماعيل موسي


رواية فراشة المقبره البارت الخامس 5بقلم اسماعيل موسي 



رواية فراشة المقبره البارت الخامس 5بقلم اسماعيل موسي 




 #فراشة_المقبره


      ٥


تيمور خرج على الصاله وساب مايا مربوطه بتعيط، فجأه مايا سمعت زعيق


تيمور بابا إلى بيحصل ده مش معقول، انتم حابسين البنت دى بطريقه غير أدميه


المعلم فتحى وهو قاعد بيدخن شيشه، هو ده إلى قدرك ربنا عليه يا حضرة الضابط؟


البنت دى قتلت اخوك، انا كنت فاكرك هتوصل هنا هتخرج طبنجتك وتقتلها


اسمع يا والدى انا عارف انها مجرمه ولازم تنال عقابها، لكن دى مسؤلية الشرطه مش احنا


المعلم فتحى بغضب، ولا كلمه تانيه يا تيمور، البنت دى هتفضل هنا لحد ما تموت من الجوع


شغل الشرطه والحربيه ده يمشي هناك مش فى بيتى وانت لو مكنش عجبك كلامى امشي من هنا


ألفت، بالراحه ياحج،تيمور ابنك الكبير


المعلم فتحى انتى مش سامعه بيقول ايه؟


كمان اخواتك الجبانات دول لسه مجبوش الواد التانى انا هاكل لحمه

تيمور بغضب، لا دا مش معقول خالص


المعلم فتحى بزعيق اوريك الي مش معقول يا حضرة القبطان


ألفت سخنى السيخ


مايا سمعت اسم السيخ وقعدت تصرخ بعلو صوتها


ألفت كانت محضره كل حاجه، المعلم فتحى دخل وقفل الاوضه وتيمور مسمعش غير صراخ مايا


انا مش مكمن استنى هنا انا طالع شقتى يا ماما


مرت تلت ايام، مايا محدش ولا شربة ميه ولا حتى لقمه، كل شويه ألفت تدخل عليها تسمم بدنها بكلام يسد النفس، مايا عايزه اشرب ميه هموت من العطش يا عمه


ألفت موتى وريحينى قبل ما اموتك بايدى


سبتها الفت وخرجت، الليل جاب آخره مايا نامت والأصوات خفت


الفجر صحيت مايا، جسمها وجعها، لقيت ميه وآكل


قعدت تشرب وتاكل زى المتوحشه لحد ما شبعت، كان فيه ملحوظه مكتوبه على ورقه، تخلصى من بقايا الطعام


مايا مسبتش حاجه اصلا، خلصت على كله


منتصر رجع لابوه خايب، استحمل زعيقه وغضبه، الواد فص ملح وداب محدش لقيه


ساب اخواته ورجع على البيت ينقل الاخبار لوالده


ابوه سلخه بكلام قذر يخص رجولته، منتصر كتم جواه كل الغيظ والغضب


استنى لحد الليل ما وصل وكل الناس إلى فى البيت نامت ودخل أوضة مايا

كمم بقها عشان متصرخش، بقا انتى السبب فى كل ده؟


أننى جميله فعلا، لكن متستحقيش ان فتحى يموت بسببك


انا هنتقم منك كل ليله، إلى مات فتحى بسببه عمله فيكى كل ليله


قرب منها منتصر.....

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا 

الرواية كامله من( رواية فراشة المقبره)

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع