القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بين اثنان البارت الثاني بقلم امل صالح



رواية بين اثنان البارت الثاني بقلم امل صالح 




رواية بين اثنان الفصل الثاني 2 



- إي!! يعني مقولتش ليها إنك متجوز وعندك إبن عنده 6 سنين!



- لأ طبعًا مِش هينفع أقولها كِدا مرة واحدة، لازم أمهدلها الموضوع الأول.



بتريقة - يا حنين، وكانت فين طيبتك دي وأنت بتتجوز عليها!



قام وقف قصادها بعصـ ـبية - أنتِ عارفة إني متجوزك بعدها وعارفة برضو لي فبلاش قِلة أدب وأنتِ عارفة إني بحبها.






مِشت لحد باب الأوضة وقالت قبل ما تدخل - دي واحدة سِت يعني زيي زيها، وعارفة كويس اوي مهما كُنت بتحبها مِش هتسامحك أبدًا ولا بسهولة عشان كرامتها.



شوَّح بإيده - طب خشي وملكيش دعوة أنتِ يا سمر.



دخلت وقفلت الباب وحامد قعد مكانه تاني بيسترجع اللي حصل من 7 سنين...



كان قاعد جنب أمه بعد عزومة عملتها هي وجابت فيها سمر جارتهم وأخته ونهلة مراته اللي كانت في المطبخ بتعمل شاي...



- في إي يا ماما، وسمر دي لي عازماها معايا أنا ومراتى!



- أنتَ متجوز بقالك قد إي!



باستغراب من سؤالها رد رغم خو فه من بعد كدا - سنة واحدة، لي بتسألي؟



- بصراحة كِدا بقى أنا عايزة أجوزك سمر...






بص حواليه بسرعة لقى سمر مشغولة في الكلام مع أخته ونهلة في المطبخ لسة، بص لمامته تاني وقال بعصـ ـبية وصوت مكتوم - أتجوز إي يا ماما؟!



- إي تتجوز إي دي! تتجوز سمر! مراتك شكلها معيوبة وأنا كنت خايفة اقولك أصلك واقع على عينك بعدين سمر موافقة أنت بس قول ماشي.



- لأ.



خرجت نهلة من المطبخ وقالت بإستغراب لما وصلها كلمته اللي قالها بعصبية - لأ إي!



قالت مامته بسرعة - بقوله أجوزك عشان أشوف عيالك بس مِش عايز. 


شاهد👈الفصل الثالث

شاهد 👈الأول 


تعليقات

التنقل السريع