القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رحيم البارت الاول والثاني بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية رحيم البارت الاول والثاني بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية رحيم البارت الاول والثاني بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية رحيم البارت الاول والثاني بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




#رحيم


البارت الاول


في احد الأحياء الشعبية بالقاهرة اللتي يسيطر عليها تاجر السلاح والمخدرات ويدعي جعفر 

هو يسيطر سيطرة تامه علي المنطقة بأكملها


ويوجد بالمنطقه بطل قصتنا وهو رحيم من أسرة فقيرة ولديه والدته واخته منة ووالده متوفي وهو اللي بيصرف علي البيت 


منة: الو ايوة يارحيم الحقني امي تعبانه خالص 


رحيم : حاضر أنا جاي بسرعة حالا


وصل رحيم وخد أمه لأقرب مستشفى ليطمئن علي حالتها 


رحيم : خير يا دكتور طمني امي مالها 


الدكتور: بخير الحمد لله شويه إجهاد بس ياريت تعملو التحاليل دي علشان نطمن اكتر 


رحيم: حاضر يا دكتور


أخذ رحيم والدته وذهب لعمل التحاليل 


رحيم : التحاليل اهي يا دكتور


الدكتور : تمام الحمد لله والدتك بخير بس محتاجه راحة تامة 


رحيم: سامعة يا منة ياريت ملاقيش امك بتعمل حاجه تاني في البيت 


منة : حاضر يا اخويا 


رحيم: طيب نقدر نروح يا دكتور 


الدكتور: اكيد طبعا 


أخذ رحيم والدته واخته وذهبو ألي البيت 


رحيم : أنا هروح استلم الشغل التاني بتاعي يا منة عايزة حاجه 


منة: ربنا معاك يا قلب اختك أنا عارف أن احنا حمل عليك 


رحيم :ايه اللي بتقوليه ده مسمعكيش تقولي كده تاني انتي وامي في عنيا 


منة : ربنا يخليك لينا 

رحيم: سلام طيب عشان متأخرش علي الشغل 


منة : سلام 


عند المعلم جعفر كما يلقبونه 


جعفر : انت ياض يا ذفت يا عامر 


عامر ده دراع المعلم جعفر اليمين 


عامر : أوامرك يا كبير 


جعفر: انت ياض كل مرة كده تجبلي واحدة تسد النفس مفيش مرة تفتح نفسي


عامر : عنيا ليك يا كبير


جعفر : عارف لو جبتلي واحده اي كلام المرة دي هعمل فيك اي 


عامر: عارف يا كبير 


عند بيت رحيم منة لقيت علاج ناقص وأمها عايزه تاخد العلاج 


منة: أنا رايحة اجيب العلاج اللي ناقص يا امي 


والدتها : طيب خليها الصبح يا بنتي الوقت متأخر 


منة : لا يا امي لازم تاخدي العلاج علشان متتعبيش 


والدتها : طيب خلي بالك من نفسك


منة : حاضر يا ماما 


خرجت منة تجيب العلاج وهي في طريقها قابلها عامر دراع جعفر اليمين


عامر : علي فين يا جميل 


منة : بخوف اتلم يا جدع انت بدل ما الم عليك الناس 


عامر : هتعرف يا قمر ولا الم الناس معاك 


منة : بخوف انت مش بتخاف يعني ولا اي


عامر: هههههههههه شكلك متعرفنيش 


منة : ومش عاوزة اعرفك اي البرود ده 


عامر : بصراحة مش هسيبك النهاردة انتي هتعجبي المعلم 


منة : بخوف وصريخ ابعد عني حرام عليك والدتي تعبانة وعايز اجبلها العلاج 


عامر : وماله يا قمر اخدك للمعلم ويقضي ليلته ونجبلك العلاج 


منة : بصررريخ الحقوني الحقوني 


عامر: محدش يلحقك الناس كلها جبانة يا قمر 


وفجأة مسك عامر واحد من ايده وضربه بالبوكس 


يتبع


ياتري مين اللي ضرب عامر ده 


#رحيم 



#رحيم


البارت الثاني


منة : بصررريخ الحقوني الحقوني 


عامر: محدش يلحقك الناس كلها جبانة يا قمر 


وفجأة مسك عامر واحد من ايده وضربه بالبوكس 


منة: رحيم الف حمد وشكر ليك يارب 


عامر: انت مجنون ومش عارف انت عملت ايه ده انت ليلة اهلك مش معدية 


رحيم: بغضب شديد أنا هعرفك ازاي تمد ايدك دي علي اختي يا كلب وكمان بتغلط في اهلي 


عامر : واضح انك مش عارف بتكلم مين ولا هيجرالك ايه 


رحيم: بغضب شديد مسكه ونزل فيه ضرب واداه علقه موت وعامر مقدرش يقاوم الضرب لأن رحيم جسمه كان جامد ورياضي 

عامر: اه اه اقسم بالله ما هسيبك 


رحيم : اللي معاك اعمله 


منة : كفايه بقي يارحيم ارجوك هيموت في ايدك 

رحيم: انتي ازاي تخرجي في الوقت ده 


منة : في علاج كان ناقص قولت اجيبه لأمي وانامكنتش عارفه هترجع امتي 


رحيم: كنتي اتصلتي عليا وانا كنت استأذن من الشغل واجيبه 


منة : حاضر 


رحيم: طيب يلا جبتي العلاج ولا لسه 


منة : لسه 


رحيم: تعالي نجيبه وانت خلي بالك لو شفت قصادي هزعلك بجد احنا غلابه اه بس مش بنسيب حقنا 


عامر: وهو مش قادر من الألم والله مش هسيبك 


رحيم: براحتك أنا بلغتك رسالتي 


مشي رحيم ومنة وجاب العلاج لوالدته 


عندالمعلم جعفر 


جعفر : هو الواد الذفت عامر أتأخر ليه 


وفجأة لقي عامر داخل عليه وجسمه كله مكسر من الضرب 


عامر : الحقني يا معلم جعفر


جعفر : ايه ياض مالك ومين عمل فيك كده 


عامر : لقيتلك بنت ايه تعجبك بس متعرفش اخوها ظهر منين 


جعفر : بغضب شديد هو اللي عمل فيك كده يا خيبتها ليه مشغل معايا حريم ده انت دراعي اليمين يا غبي 


عامر: اخدني علي خوانة يا معلم 


جعفر : هههههههههه أنا معنديش رجالة تضرب ويتكسر عينها وانا عايش يا كلب لازم اجيب حقك وأرجع هيبة المعلم جعفر الناس تقول ايه بعد اللي حصلك 


عامر: طيب سيبني أنا اللي اخد حقي يا معلم 


جعفر : بشكلك ده دا. انت متعرفش تضرب فرخه اسمه اي ياض اللي عمل فيك كده 


عامر : أخته كانت بتقوله يا رحيم هو ده اللي اعرفه بس 


جعفر نده علي واحد من رجالته  اللي بيعتمد عليه في المواقف الصعبة وده بقي اشد واحد من رجالة المعلم واسمه عنتر 


جعفر : ياض يا عنتر 


عنتر : أوامرك يا كبير 


جعفر : اهي هي دي الرجاله مش انت يا عامر يا خرع بقولك ايه يا عنتر عايزك تقلب الحته كلها وتجبلي واحد اسمه رحيم 


عنتر : بس اكيد اسم رحيم هتلاقي كتير يا معلم 


جعفر : أن شاءالله يكون الف واحد تجيبهم عندي هنا 


عنتر : أوامرك يا كبير 


جعفر: وانت يا خيبتها خليك هنا عشان انت الوحيد اللي عارف شكل رحيم ده 


عامر : حاضر يا كبير 


عنتر اخد الرجالة ونزل المنطقة يسأل علي اي حد اسمه رحيم 


يتبع 


#رحيم 


ياتري عنتر هيلاقي رحيم وايه اللي هيحصل ده اللي هنعرفه البارت الجاي

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع