القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رحيم البارت الثالث والرابع بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية رحيم البارت الثالث والرابع بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية رحيم البارت الثالث والرابع بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية رحيم البارت الثالث والرابع بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



#رحيم 


البارت الثالث 


جعفر: وانت يا خيبتها خليك هنا عشان انت الوحيد اللي عارف شكل رحيم ده 


عامر : حاضر يا كبير 


عنتر اخد الرجالة ونزل المنطقة يسأل علي اي حد اسمه رحيم 

 عدي اكتر من شهر وكل ما هنتر يجيب واحد يطلع مش هو رحيم 


جعفر : انت ياض يا عامر انت متأكد أن اللي ضربك اسمه رحيم 


عامر : ايوة يا معلم 


جعفر : انت شكلك كداب ياض عنتر. بقاله شهر ومش لاقي رحيم بتاعك ده 


عامر : طيب انزل مع عنتر أنا يا معلم 


جعفر : هنسيب شغلنا وندور علي رحيم خلينا نشوف شغلنا ياض 


عامر: أوامرك يامعلم


جعفر : خد البضاعة دي انت وعنتر وصلها للمعلم دهشان 


عامر : حاضر يا كبير


عند رحيم في البيت 


رحيم : أنا خارج رايح الشغل يا امي وانتي يا منة متخرجيش متأخر تاني 


منة : حاضر يا اخويا 


رحيم : عايزين اي حاجه اجبهالكم وانا راجع 


والدة رحيم : لا يا ابني ربنا يحميك ويخليك لينا 


رحيم بأس دماغ والدته وخرج يروح الشغل 


في المنطقة في وقت متأخر بالليل في مكان علي أول المنطقة مهجور واحدة بتصرخ بعلو صوتها الحقوني الحقوني 


سمع رحيم الصوت وطلع يجري ناحيت الصريخ ده يشوف فيه ايه واتفاجئ بثلاث شباب ماسكين واحده وبيحاولو يتحرشو بيها وهي بتصرخ وتقاوم  مقدرش يشوف المنظر ويسكت وهجم عليهم واتغلب عليهم بس واحد فيهم طلع سكينة وكان عايز يضربه بيها بس اتفاداها بأيده واتعور اول ما شافو الشباب منظر الدم هربو 


رحيم : انتي كويسه وازاي تخرجي في وقت زي ده لوحدك 


البنت : أنا كويس وشكرا ليك بجد ول شهامتك دي انت ايدك بتنذف جامد 


رحيم : ميهمكيش اهم حاجه انك بخير وقطع القميص بتاعه وربط أيده 


البنت : أنا كنت بشتري من البلد اللي جمبنا حاجات ومحستش بالوقت وهما شكلهم كانو ماشيين ورايا ومش من المنطقه 


رحيم : الحمد لله انك بخير هو انتي اسمك اي وساكنه فين علشان اوصلك مينفعش تروحي لوحدك 


البنت : انا اسمي رحمة وابويا المعلم جعفر 


رحيم : طيب يلا بينا اوصلك علشان ميقلقش عليكي 


رحمة : لا متقلقش هو اصلا مش بيهتم بيا 


رحيم : لا حول ولا قوه الا بالله ليه بتقولي كده 


رحمة : اصلك متعرفش مين المعلم جعفر


رحيم : طيب اوصلك البيت وربنا يهدي النفوس 


رحمة : طيب 


قرب رحيم من البيت ورحمة سألته 


رحمة : هو انت اسمك ايه 


رحيم : انا اسمي رحيم يا ستي 


رحمة : اسمك جميل يارحيم 


رحيم : ده من ذوقك بس يا رحمة 


رحمة : طيب كفايه لحد هنا وأرجع علشان رجالة ابويا متشوفكش معايا اسفه 


رحيم :لاعادي اهم حاجه اني وصلتك سلام 


رحمة : سلام 


ومشي رحيم علشان يروح البيت بس وهو راجع كانت المفاجأة


يتبع


#رحيم 


ياتري ايه اللي مستني رحيم وهو راجع ده اللي هنعرفه البارت الجاي


بقلمي Mohamed Rabya



#رحيم 


البارت الرابع


رحيم وهو راجع شافه عامر 


عامر : وقف وقف بسرعة 


عنتر : اي في ايه مالك يا عامر نسيت حاجه ولا ايه 


عامر : لا بس انا لسه شايف اللي اسمه رحيم راجع من عند المعلم 


عنتر : انت بتقول ايه يا عامر انت شارب حاجه ولا ايه ولا الواد ده شكله علم عليك جامد 


عامر : بقولك لسه شايفه بعنيا اسمع مني ولف وارجع 


عنتر : انت مجنون عايزنا نرجع بالفلوس ونتأخر على المعلم جعفر ده كان ينفخنا كلنا 


عامر : يعني ايه هنسيبه يا عنتر 


عنتر : خلاص مش بتقول لسه خارج من عند المعلم جعفر يبقي نسأل المعلم 


عامر : انا هتجنن هو كان بيعمل ايه 


عنتر : اهدي بقي وخلينا في شغلنا 


وصل عنتر وعامر وسلمو الفلوس للمعلم جعفر 


جعفر : عاش الرجالة في معادكم بالثانية 


عنتر : رجالتك يا معلم بس كان في سؤال كده 


المعلم جعفر: أسأل يا عنتر خير 


عنتر : عامر كان بيقول انه شاف اللي اسمه رحيم راجع من عندك هو انت تعرفه 


المعلم جعفر: انت بتقول ايه انا محدش دخل ولا خرج من عندي انت مجنون ولا ايه بالظبط ولا انا شاكك في رحيم ده ل يكون ظابط 


عنتر : يا خبر مش معقول ممكن يكون فعلا زي ما بتقول يا معلم لاننا قلبا المنطقة كلها عليه وملقنهوش  يبقي اكيد غريب 


المعلم جعفر: انا عايزك يا عنتر تزود الرجالة في كل مكان واي  حد غريب يقرب انتو عارفين هتعملو فيه ايه 


عنتر : اوامرك يا كبير 


عند رحيم في البيت 


رحيم : عامله ايه دلوقت يا امي 


والدة رحيم : الحمد لله يا ابني 


رحيم : يارب دايما يا ست الحبايب 


وساب والدته وراح يريح شويه بس كان شاغل تفكيره رحمة من وقت ما شافها وهي شاغله تفكير وشكله حبها بس 


ياتري هيفكر انه يروحلها ويقابلها ولا هيكبر دماغه وينساها 

ده اللي هنعرفه البارت الجاي


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

الرواية كامله من👈( رحيم) 

تعليقات

التنقل السريع