القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رحيم البارت الخامس والسادس بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية رحيم البارت الخامس والسادس بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية رحيم البارت الخامس والسادس بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية رحيم البارت الخامس والسادس بقلم محمد ربيع في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





#رحيم 


البارت الخامس 


 في بيت رحيم 

رحيم:خلي بالك يامنة من امك انا رايح الشغل 


منة :حاضر يارحيم


رحيم : ومفيش خروج غير بأذني 


منة : حاضر 


رحيم وهو رايح الشغل شاف رحمة 


رحيم : بسم الله ماشاء الله


رحمة : ماتتلم ياجدع انت بدل ما. ألمك  وبصت تشوف مين لقيته رحيم 


رحيم : والله انا مش اقصد اعاكس ولا حاجه بس من يوم ما شفتك وانتي شاغله تفكيري 


رحمة :بخجل لموأخذة يارحيم انا فكرتك واحد من اللي بيعاكس وايه الكلام اللي بتقوله ده انت جريئ اوي 


رحيم : اصل انا بقول اللي علي لساني ومعرفش اخبي وانتي بصراحة شغلتيني وعايز اعرف حكايتك ايه 

رحمة : بحزن ياااااه انا حكايتي حكايه وبلاش تقرب مني احسن يا ابن الناس 

رحيم : ليه بتقولي كده يارحمة في ايه فهميني 

رحمة : لاحظ اننا في الشارع ورجالة ابويا المعلم في كل مكان ارجوك امشي مش وقت كلام 


رحيم : مش قبل ما افهم في اي ومين ابوكي اللي خايفه منه جامد ده 


رحمة : بخوف  خد الرقم ده وابقي كلمني بس بالنهار بس لان  بالليل ابويا بيبقي صاحي علشان شغله 


رحيم : تمام بس شغل اي ده اللي بالليل 


رحمة :بعدين بقي سلام 


رحيم : سلام 


عند المعلم جعفر  واحد من رجالته كان شاف رحمة واقفه مع رحيم 


الراجل : يا معلم عامر 


عامر : في اي ياض 


الراجل: انا شفت النهاردة بنت المعلم جعفر واقفه مع واحد بس باين عليه انه هيبة 


عامر : انت بتقول ايه يا زف ت انت عارف لو المعلم جعفر سمعك بتقول كده هيقطع رقب تك  انت متأكد ياض من الكلام ده


الراجل : ايوة متأكد يا معلم عامر


عامر : طيب بص انا عايزك تراقبها من بعيد ل بعيد وتعرفلي مين ده يلا غور من هنا 


دخل عنتر عند عامر 


عنتر : ازيك يا عامر 


عامر : زفت ياعنتر 


عنتر : الله مالك بس يا عامر ايه اللي معكر مزاجك خد روق واشرب دي وانت هتبقي تمام 


عامر : مليش نفس يا عامر انت عارف ان المعلم جعفر من زمان وانا نفسي اجوز بنته وهو كل شويه يقولي البنت لسه صغيرة لسه صغيرة واذا اتفاجيئ براجل من رجالتنا بيقولي انه شاف رحمة مع واحد هيبة وشكله معلم من المعلمين الكبار 

عنتر : يا عم انت بتقول اي اكيد في حاجه غلط احنا نسأل المعلم جعفر احسن 


عامر : عندك حق بينا علي المعلم 


عنتر : هههههههههه انت اظاهر عليك راحت منك المعلم مش بيصحي دلوقت انت عايزه يصحي يخلص علينا استني لما يصحي 


عامر : مش قادر استني يا عنتر  هطق من كتر التفكير 

عنتر : روق بس يا عامر ومتقلقش المعلم مش بيرجع في اي كلمة بيقولها 


عامر : ما هو ده اللي مصبرني 


يتبع 


بقلمي Mohamed Rabyea



#رحيم 


البارت السادس 

عند المعلم جعفر عنتر وعامر مستنيين المعلم يصحي 

عنتر : صباح الخير يامعلم 


جعفر : صباح الخير يا عنتر 


عامر : صباح الخير يا معلم 


جعفر:صباح الخير يا عامر خير ايه اللي جايبكم عندي دلوقت شكلكم مستنيين من بدري 


عامر : من بدري طبعا يا معلم جعفر 


جعفر : يااااه ده انت شكلك يا عامر في حاجه شغلاك انطق قول اللي عندك 


عنتر : هو عامر يا معلم كان مفاتحك انك تجوزه بنتك رحمة وده دراعك الليمين برضه ومننا وعلينا 


جعفر : وانا مديه كلمة عايز ايه تاني وبعدين دراع يمين ايه بس ده خيبة حتته عيل خرشمه هههههههههه 


عامر : خدني علي خوانه يا معلم وانا مش هسيبه خلينا في موضوعنا 

جعفر : عايز ايه ياعامر في يومك ده 


عامر : انت مديني كلمه وازاي بنتك النهاردة كانت واقفه مع واحد هيبه شكله كده معلم كبير 


جعفر : بغضب شديد انت بتقول ايه يا زفت بنتي انا شوفتها مع واحد انطق ياض مين ده لأخلص عليك 


عنتر : بهداوة يا معلم مش كده 


جعفر : بغضب هداوة ايه بس مش سامع بيقول ايه 

وشد السلاح من جمبه وصوبه ناحيه عامر انطق مين ده 


عامر : بخوف شديد والله ما اعرف يامعلم واحد من رجالتنا شافهم وجه قالي 


جعفر : تجيبوه حالا ليا دلوقت لازم اعرف في اي مش المعلم جعفر اللي يتقال عليه كده ايييييه انتو نسيتو المعلم جعفر ولا ايييييه 


عنتر : يا معلم اهدي بس ودلوقت نفهم كل حاجه 


جعفر : بغضب اهدي ده انا هخلص عليكم لو الكلام ده طلع كدب 


عامر : تمام يامعلم وانا هتصل دلوقت اجيب الراجل 


جعفر : خليكم هنا محدش يتحرك لحد ما ارجع 


عامر : عنتر روح معاه ل يكون رايح ل رحمة ويعمل فيها حاجه 


عنتر : طيب 


جعفر : بغضب شديد انتي يابنت الك لب يارحمة 


رحمة : برعب شديد فيه ايه يا معلم 


جعفر : انتي خليتي فيها معلم ليله ابوكي سودة 


رحمة : برعب شديد انا مش فاهمة حاجه في اي 


جعفر : مين يا بنت اللي كنتي واقفه معاه النهاردة انطقي  لاقتلك ونازل فيها ضرب 


عنتر : مش كده يا معلم جعفر البت هتم وت في ايدك 


جعفر : خليها تموت احسن اللي هتوسخ سمعتي 


يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

الرواية كامله من👈( رحيم) 

ياتري ايه اللي هيحصل البارت الجاي 




تعليقات

التنقل السريع