القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أريدك لي البارت السابع والثامن والتاسع بقلم مريم حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية أريدك لي البارت السابع والثامن والتاسع بقلم مريم حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية أريدك لي البارت السابع والثامن والتاسع بقلم مريم حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية أريدك لي البارت السابع والثامن والتاسع بقلم مريم حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



Part7♥️🎶

رفيف كانت بتعيط وفجاه يامن شد 

الفستان قطعه من علي كتفها

وفجاه هو شده من عليها وبقي يضر"به 

رفيف كانت بتعيط جامد وعيسي ساب يامن

علي الارض وقرب من رفيف حضنها وقال:اهدي خلاص

رفيف بز"عيق وعياط:فكني وابعد عني انت التاني

عيسي باستغراب:انتي مش كنتي بتعيطي من شوية يا بت

رفيف نزلت راسها وقالت:فكني طيب

قرب منها وركز في ملامحها وشكلها وهي فاردة شعرها وبالفستان

فك ايديها وهي فكت رجليها وهو قل"ع 

الجاكت بتاعه وحطه عليها

رفيف:عرفت مكاني منين

عيسي:قدرات يا حلوة متنسيش انا مين انا عيسي أمجد الكيلاني

رفيف ابتسمت علي غر:ورة وهو قال:عارفه 

كنت مفكر انك مبتضحكيش عشان معندكيش اسنان زينا

رفيف كش"رت وبصت ليامن وقربت منه وضر"بته

رفيف خرجت ولقيت بتول واقفة جنب حسام

رفيف حضنتها وقالت:حقك عليا كل اللي حصلك بسببي

بتول:بالعكس انا اللي بشكرك وافقتي علي طلبه وانق"ذتيني

خلي بالك من نفسك ولو احتاجتي حاجة ده رقمي

رفيف حضنتها وبعدها مشيت

حسام:يلا اركبي نوصلك

رفيف ركبت ورا وعيسي كان سايق وبيبصلها في

المرايا وهو بيفكر في كلام بتول انها وافقت تنفذ

طلبه عشان تساعدها

عيسي لقي رفيف بتمسح دموعها فوقف فرامل مره

واحده والكل اتخ"ض وهو قال لرفيف:عملك ايه

حسام جه يتكلم فعيسي قال:وانت اخر"س خالص

عيسي:اتكلمي

رفيف نزلت من العربية وهو شد المفتاح وقفل علي حسام

وجري وراها ومسك ايدها وقال:قرب منك

رفيف:سيبني

عيسي:ردي عليا 

رفيف بعياط:زي ما شوفته

عيسى:طب ما الحمدلله بتعيطي ليه بقي

رفيف بعياط وهي بتقعد عالرصيف:قال بيحبني

وانا زمان وانا زي الهب"لة حبيته 

حبيته قوي وهو عمل ايه قبل فرحنا بيوم يقولي مننفعش

لبعض وجاي النهاردة يقولي غص"ب عني وبيبررلي

ومستني اصدقه

عيسي:وليه مفكرتيش تسمعيه

رفيف بصتله وقالت بدموع:ربنا يكفيك قلبه اللي تكر"ه بعد ما تحب

عيسي ابتسم وقال:كنت مفكرك مش زينا

حسام من شباك العربية:لو مجتش

 فتحت العربية هكس"رلك از"ازها ووقتها هنزل اكس"ر نفو"خك

رفيف ابتسمت وقامت هي وعيسي

وعيسي قال:ولا تقدر تعمل حاجة انت بوق علي الفاضي

قدام بيت رفيف

رفيف:شكرا ليكم

عيسي:انا مش عايز شكر

رفيف:امال عايز ايه

عيسي: انا عايزك تدربيني

رفيف...

وكفاية كده

#اريدك_لي♡




part8♥️🎶

عيسي:عايزك تدربيني

رفيف:لو مش خا"يف علي نفسك تعالي

وسابتهم وطلعت وعيسي مبتسم

حسام:ايه هنبات هنا

عيسي:تليفوني

مصطفي اول ما فتح الباب وشاف رفيف قدامه

مسك شعرها وقال:كنتي فين طبعا مقضياها مع 

اللي نزلتي من عربيته في انصاص الليالي 

رفيف بز"عيق:ايه اللي بتقوله ده

ضر"بها بالقلم وقال:ولسه ليكي عين تب"جحي

قال وهند بتقولي نب"لغ ليكون حصلها حاجة

هند كانت واقفة مبسوطة بكل اللي بيحصل وحور بتعيط

ورفيف كانت واقفة بتبص 

لابوها وشفا"يفها اتعو"رت وجابت د"م لما 

ابوها ضر"بها

رفيف بدات تضحك ودموعها نازله وقالت:لا لا يا بابا

ويكون حصلي حاجة ليه فعلا انت عندك حق انا

مقضيا"ها ومتر"بتش هتعمل ايه هتمو"تني اهو

انا بت"ر"جاك مو"تني خليني اروح لامي

مصطفي:اطلعي بره ومشوفش وشك هنا تاني 

رفيف راحت ناحيه اوضتها وخدت البوم صورها

هي ومامتها وقالت :عمري ما هسمحك

رفيف فتحت الباب ولقيت عيسي واقف مصدوم

رفيف نزلت بسرعة وعيسي نزل يلحقها

عيسي لحسام:خد العربية وروح انت

عيسي لحقها ومسك ايدها وقال:رفيف اه

رفيف لفت وقالت بدموع:ايه فايده الاب في حياتنا لو 

مكنش سند لينا

مسك ايدها وشدها وراه لحد البحر

عيسي:مش هقولك متعيطيش بالعكس عيطي فر:غي كل

الشحنة اللي جواكي 

رفيف:تع"بت قوي

عيسي طلع منديل وقرب منها وبدا يمسح الد"م

عيسي:انا عايش مع اخواتي البنات تقدري تيجي

تقعدي معاهم 

رفيف:لا م

عيسي:شششششششش مش عايز اعتر"اض

في بيت عيسي

رفيف دخلت ورا عيسي وعيسي قرب

من اسيل اخته وشرحلها

اسيل بابتسامة:صدقني رفيف ديه هتبقي حاجه مهمه 

بالنسبة لك

عيسي ز""غرلها وهي قربت من رفيف وقالت:تعالي معايا يا قمر

كل ده ونور كانت واقفة بترا"قب

فوق

رفيف لبست البيجاما اللي اسيل ادتهلها ولمت شعرها وقالت:اسفه 

هتقل عليكم

اسييل:هز"عل منك انت اختي زيك زي فريدة

رفيف حضنتها بحب

في صباح يوم جديد وعلي الفطار

عيسي قعد ورفيف كانت بتحط الفطار مع اسيل 

عيسي:رفيف اقعدي اسيل بتحب تعمل كل

حاجه لوحدها

اسيل :قولها غل"بتني

فريدة نزلت وقربت من عيسي وبا"ست خده

عيسي:صباح الفل

فريدة بصت لرفيف وقالت بالاشاره:مين ديه

عيسي:ديه رفيف 

فريدة هزت راسها وخرجت لكليتها 

نور بمقا"طعة : وهتقعدي معانا قد ايه يا رفيف

رفيف با"حراج :مش هطول يومين بالكتير عن اذنكم

عيسي لنور بغ"ضب:احر""جتيها وانتي مالك يا نور بيها

عيسي قام لحق رفيف وقال:متز"عليش هي نور كده د"بش

رفيف":هي مقالتش حاجة تز"عل

عيسي:طب يلا اركبي اوصلك وبلاش ر"غي

قدام كلية فريدة

ياسمين:هي ديه

شابين مشيوا ناحيه فريدة وبداءوا يد"يقوها

فريدة جت تمشي واحد مسك ايدها والتاني قال:مصلحه

انك خا"رسه

فريدة بقت تعيط وكتبها وقعت  علي الارض و 

#اريدك_لي♡



Part9♥️🎶

فريدة بقت تعيط وكتبها وقعت علي الارض وهو قال:هو

احنا عملنا حاجه لسه عشان تعيطي

مالك وهو بيسحبه:ومش هتلحق يا روح...

فريدة كانت بتعيط وامن الجامعة بعد مالك عنهم ومالك

ز"عق وقال:وانتوا واقفين زي قلتكم وهما بيد"يقوها

الامن:استاذ مالك احنا مسئولين عن الطلبة جوه 

الحر""مم الجامعي

مالك بز"عيق:جوه وبره واحد وحتي لو تخيل انها بنتك

مهو هيجي يوم وبنتك او بنته ممكن تبقي مكانها

مالك قرب من فريدة اللي بتعيط وقال:تعالي معايا علي

مكتب العميد

فريدة هزت راسها وهو جاب كتبها من علي الارض

في عربية عيسي

رفيف كانت سانده راسها علي الشباك وعيسي بصلها

وقال:كويسة

رفيف هزت راسها وهو وقف قدام  النادي وتليفونه رن

ورفيف كانت نازله بس وقفها صوت ز"عيق عيسي

عيسي:انا جاي حالا

رفيف وهي بتركب:فيه ايه

عيسي:فيه اتنين حيو""انات دا""يقوا فريدة قدام الكلية

رفيف:مهو اختك ديه بسكوته طر"يه

عيسي بصلها بصدمه وهي قالت:اه لو تسيبوهالي اسبوغ

عيسي بز"عيق:علي جث""تي

في الشركه

حور كانت قاعده مد"ايقا وحسام دخل عندها

حسام:حور انا عايز ملف ايه ده مالك

حور:رفيف مش عارفه هي فين من امبارح

حسام:تقريبا مع عيسي

حور وشها قلب وسكتت

في الكلية

عيسي دخل وفريدة جريت حضنته ورفيف بصت للشابين

وفجاه راحت نحيتهم وضر"بت واحد منهم و"قعته عالارض

وعيسي راح يشدها

رفيف وهي بتضر""به برجلها:عشان بعد

كده تفكر بس تفكير انك تبص لبنت وعشان

بعد كده لما تشوف فريدة في حته تلف وشك وتمشي من شارع تاني

عيسي وهو بيشدها:عي""ب يا رفيف

رفيف وهي بتبص للتاني:وانت

الشاب:خلاص واللهي فهمت متمد"يش ايدك

مالك كتم ضحكته هو وعيسي وعميد الكلية قال:عي""ب كده يا مدام

رفيف بر"قت وهي بتبصله وعيسي كتم ضحكته 

عيسي:رفيف خدي فريدة

رفيف اخددت فريدة وخرجت

مالك:متقلقش يا استاذ عيسي احنا 

خدنا الاجراءات الرسمية ضدهم

في الليل

عيسي كان بيبص لرفيف ومركز مع حركاتها

رفيف بز"عيق:ركز يا ابن امجد 

عيسي:الكيلاني

رفيف جت تضر"به ميل ولف ووقعها علي الارض وفضل يبص

لملامحها كل ده وحور كانت واقفة وطلعت وهي بتعيط

رفيف ز"قت عيسي وقالت:كفاية كده عليك

في بيت عيسي

كلهم كانوا قاعدين عالسطح ونور كانت واقفة بتشرب عصير

عيسي:اسيل متقولي لرفيف تطلع

نور العصير اتك"ب من ايدها وعيسي قال:خلي بالك يا نور

ملحوظه سطح بيتهم مفيهوش سور هو بس حواليه خشب صغير فيه لمبه 

تحت

اسيل فكت شعر رفيف وقالت:يلا تعالي بقي

بدل حب"ستك ديه يلا وشدتها لفوق

فريدة كانت ماسكه تليفونها وجت لها رساله من رقم غريب

انا دكتور مالك بقيتي عامله ايه 

فريدة الحمدلله وشكرا ليك علي كل اللي عملته وقفلت الفون

اسيل طلعت ورفيف معاها وعيسي ابتسم

رفيف وقفت تبص للمنظر وقربت من حافة السطح وفجاه عيسي 

ز"عق لما لقيها هتمشي علي العصير وهي 

اتز"حلقت وصر"خت ووقعت....

#اريدك_لي♡

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع