رواية أريدك لي البارت الرابع والخامس والسادس بقلم مريم حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية أريدك لي البارت الرابع والخامس والسادس بقلم مريم حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية أريدك لي البارت الرابع والخامس والسادس بقلم مريم حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
Part4♥️🎶
حور:انا بحب مستر عيسي
حسام ابتسامته اتلاشت وفضل يبص للجمله
وبعدين قفل الفون
عند رفيف
يامن دخل برفيف الشقة ودخل بيها الاوضة حطها علي
السرير وجاب حبل وقرب منها ور"بط ايديها ورا ضهرها
وبعدين ر"بط رجليها وقال:اسف يا رفيف بس انتي
اللي وصلتينا لهنا وخرج وسابها
في بيت عيسي
دخل البيت وهو مد"ايق ورمي الجاكت علي
الكرسي وقعد وغمض عيونه وهو بيفتكر كلام رفيف
رفيف:لا مش زي كده دول حركات غد"ر مبتجيش الا
من ناس غد""ارين
عيسي فتح عينه لما هي لم"سته
اسيل اخته التوام:بقالي كتير مشوفتش نظرة الحزن في عيونك
مالك يا عيسي
عيسي حط راسه علي رجلها وقال:تعبا"ن يا اسيل
اسيل بابتسامة وهي بتلعب في شعره:لو عرفت تخبي
عن الدنيا كلها ف أنا بالذات لا يا عيسي انا مش بس
اختك انا توامك
عيسي ابتسم وهي قالت:بتفكر في مين
عيسي قعد وقال:سيبك مني مش ناوية تغيري رايك
اسيل:متغيرش الموضوع
عيسي:مش بغير الموضوع اسيل انا مش قادر اسيبك
كده وانا عارف انك بتحبي حسام
حاولت متعيطش وقالت:مش هينفع
عيسي:ليه
اسيل عيطت وقالت:لاني شوفت نظرات الحب
في عيونه ليها
عيسي:مين
اسيل بعياط:حور
عيسي حضنها وهو ساكت
في صباح يوم جديد
حور:ليكون حصلها حاجه
مصطفي:اختك خلاص عايزة تتربي من اول وجديد
حور سكتت بخوف وهي بتدعي ان اختها تكون بخير
عند رفيف
يامن دخل بصنيه الاكل ورفيف لسه نايمة بسبب المخد""ر
يامن حط الاكل علي التربيزة وقوم رفيف من علي
السرير وقعدها علي وقعد علي الكرسي اللي قصادها
والتربيزة في النص
بعد ربع ساعه
رفيف بدات تحرك راسها وبدات تفتح عيونها وفجاه
استوعبت انها مر"بوطة او بالاصح مخطو"فة
رفيف بز"عيق:انت اتج""ننت فكني
يامن:لو مش عارف انك هتضر""بيني وتهر"بي
مكنتش ر"بطك
رفيف بغ"ضب:انت مجنو"ن صح
يامن:رفيف انتي لازم تسمعي اسبابي
رفيف بز"عيق وعياط:مش عايزة اسمع
انا بكر"هك سيبني بقي
رفيف بدات تتنفس بصعوبة وهو قال بخو"ف
وهو بيقرب منها:مالك
رفيف بصعوبة:البخا"خه
يامن جري ونزل من الشقة ورفيف وقعت من
علي الكرسي وفجاة لقيت
Part5♥️🎶
رفيف قالت بصوت متق'طع لما شافته قدمها:ع ي سي
تحت في الصيدلية
يامن عطاها الفلوس واخذ منها البخا"خه
وجري وهي جريت تلحقه
عشان تديله باقي الفلوس بس استغربت لما
لقيته طلع العمارة اللي قدمها لان علي حد
علمها محدش ساكن فيها
يامن طلع جري ودخل لقي رفيف علي الارض وشفايفها بدات تز"رق
يامن حط راسها علي رجله وبقي يطلع البخا"خه من العلبة
وهي قالت بصوت متق"طع :ع يس ي
يامن حط البخا"خه في بوقها وبقي يضغط عليها لحد ما حس
ان رفيف بقت قادرة تتنفس
في بيت عيسي
كان نايم علي سريره وهو بينادي باسمها: رفيف
وفجاه دخلوا وهما بيتسحبوا وقربوا من عيسي
بس واحده فيهم كش"رت لما سمعته بينادي باسم رفيف
وفجاة فريدة شغلت المنبه جنب ودن عيسي اللي
صحي مفز"وع وهي بتضحك ونور بتبص لعيسي
عيسي شدها علي السرير وبقي يد"غد"ها وقال:عشان تبطلي
حركاتك ديه
نور:عيسي مين رفيف اللي كنت بتنادي عليها
عند رفيف
يامن قعدها علي الكرسي قصادها وهي باين عليها التع"ب
يامن:هو مين ? مين عيسي ده
بصتله وفيه خصله كانت نازله علي شعرها
وابتسمت وقالت:بيحبني وبحبه
مسك شعرها وقرب وشها من وشه وقال
بز"عيق وغض"ب :بلاش يا رفيف اياكي تلعبي بيا وبغيرتي
عليكي لانك الوحيدة اللي هتبقي خس"رانه
وشدها وبا""سها وهي حاولت تبعد بس
هو كان ماسك شعرها
ومثبت راسها
رفيف دموعها نزلت لانها كانت حست لثاني مرة في
حياتها انها ضع""يفة وكمان مش عارفه تدافع عن نفسها
يامن بعد عنها وقال:اللي مكملش هيكمل يا رفيف وهنتجوز
يامن قرب منها وقال:بحبك
هي بدموع:وانا بكر"هك
مسك لقمه مربي وجه ياكلها لفت وشها فقال:هتاكلي بهدوء
ولا غص"ب
مردتش عليه راح ضغط علي فكها وحط اللقمه في بوقها
عند عيسي
عيسي:معرفش
نور هزت راسها وخرجت وعيسي قال:يلا علي كليتك
فريدة تبقي اخت عيسي الصغيرة لكن أسيل تؤامه
ونور تبقي بنت خالته
في الليل وتحديدا في الشركة
حسام بص لحور وقال:مالك من ساعة ما جيتي النهاردة
وانا حاسس انك مش كويسة
حور:رفيف مخ"تفيه من امبارح بالليل
حسام سابها وقام راح لمكتب عيسي
حسام:رفيف فين يا عيسي
عيسي:وانا ايه عرفني
حسام:لانها مخت"فيه من امبارح بالليل يعني بعد
ما قابلتها
عيسي:ايه ديه خرجت قبلي من النادي
حسام:فيه حاجه غل"ط احنا لازم نشوف تسجيل
كاميرات المراقبه لامبارح
في الصيدلية
بتول بدات تلم حاجتها عشان تقفل بس قررت تروح
تدي ليامن باقي فلوسه
عند رفيف
كان قاعد وعلي التربيزة فدامه سك"ينه ولاز"ق وحبل
صغير واب"ره مخد"ر
رفيف:انا مش خايفة منك
يامن:لانك بتحبيني
رفيف:تو لانك جبا"ن وانا بكر"هك
يامن خبط على الترابيزة وقال بز"عيق وغ"ضب :لا لما
سبتك قبل الفرح بيوم كان بسببها بسبب مرات
ابوكي اللي بتعتبريها امك
رفيف:ومستني اصدق كلامك ده متحلمش انا بكر"هك
وهفضل اكر"هك ولو انت اخر واحده في الدنيا مش هتجوزك
يامن مسك الز"ق وق"طع حته حطها علبي بوق رفيف وبعدها
مسك اب"ره المخد"ر وقرب منها
منها بس سمعوا فجاه صوت خب"ط عالباب
مسك الاب"ره وطلع وفتح الباب
بتول:اسفه بس حضرتك ماخدتش الباقي الصبح
في الصيدلية
رفيف كانت بتصر"خ بس صوتها مش واضح
بتول:هو فيه حد معاك
يامن:لا
بتول حست بحاجة غل"ط فز"قته ودخلت ناحيه
الصوت بس وقفت مصد"ومة لما لقيت بنت مربو"طة
بتول لفت بس يامن حط الاب"رة في رقبتها ورفيف
بقت ته"ز نفسها وهي بتعيط
وبتول فقدت الوعي
قدام كاميرات المراقبة
عيسي بصد""مه:خط""فها
رايكم
#اريدك_لي♡
Part6♥️🎶
رفيف هزت راسها بعياط ويامن كان ر"بط بتول
وراح قعد قدام رفيف وشال الز"قه من علي بوقها
رفيف بدموع:هي مالها سيبها تمشي
يامن قرب منها ومسح دموعها وقال:هي اللي
حش"رت نفسها وسطينا
وبص لعيونها وقال بحز"ن: كان فاضل يوم وتبقي مراتي
صدقيني هند مرات ابوكي السبب
رفيف بعياط:اطلع بره
يامن ز"ق الكرسي بغ"ضب وقام
عند عيسي
عيسي بصدمه:خط""فها
حسام:طب انا هب"لغ البو:ليس
عيسي:البو"ليس لحد ما يقدر يوصله مش بعيد يكون اذ"اها
بصي عايزك تعرفلي كل حاجه عنه وانا هتصرف
في صباح يوم جديد
يامن رز"ع باب الاوضة ورفيف صحيت مخضو"ضة
فتح الدولاب وطلع فستان سماوي وحطه قدام رفيف وقرب
شد بتول اللي بدات تصحي ومسك ح"بل صغير وقال:دلوقتي
قدامك اختيارين وافقتي تتجوزيني هسيبها موفقتيش
يامن لف الحبل حوالين رقبه بتول اللي مش قادرة تتنفس
رفيف بعياط:سيبها سيبها وانا موافقة
يامن ساب بتول وقام جاب السك"ينه وفك بتول وحط السك"ينه
علي ر"قبتها وقال:هتفكي رفيف وانتي هتلبسي الفستان ده يا رفيف
في كلية فريدة اخت عيسي
مالك كان واقف يشرح المحاضره ولفت انتباهه فريدة اللي بتكتب فقال
مالك:انتي يا انسه
فريدة بصتله بتو"تر وهو قال:ممكن تقومي تقفي وتشرحي اللي قولته
فريدة وقفت وياسمين قالت:ديه خر"سه يا دكتور هتشرح ازاي وابتسمت
فريدة نزلت راسها وهي بتحاول متعيطش
ومالك قرب من البنش ومد لفريدة منديل وهي بصتله وهو قال بهدوء
لياسمين:انسه ياسمين بره محاضرتي
فريدة بصتله وهو قال:اشرحي وانا هفهم
فريدة ابتسمت وبدات تشرح بالاشارة
في الليل
رفيف كانت قاعده علي السرير وايديها مر"بوطة
رفيف:سيبها تمشي بقي
يامن ساب بتول وقرب من رفيف
ورفيف بصت لبتول وبصت لباب الاوضة اللي فيه
المفتاح وجريت خرجت وقفلت الباب
رفيف:ودلوقتي اقدر اقولك لا مش هتجوزك
يامن بدا يفك زرا"ير قميصه ورفيف قالت بخو"ف:يامن
انت بتعمل ايه اهدي
يامن فك شعرها وقال:انتي ليا
وز"قها على السرير وهي بقت تصر"خ
رفيف بصر"يخ:ابعد عني
يامن حط ايده علي بوقها وفجاة
لو التفاعل حلو هنزل ال7 النهاردة
#اريدك_لي♡
تعليقات
إرسال تعليق