رواية رحيم قلبي البارت السابع والثامن بقلم نور الشريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية رحيم قلبي البارت السابع والثامن بقلم نور الشريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية رحيم قلبي البارت السابع والثامن بقلم نور الشريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
ادخلي الحاجز ده هيجي ظابط يحقق معاكي اياكي كده تكذبي عليه هندمك علي اليوم الي اتولدتي فيه...
رحيم انا بكلمك بقولك مين قالك انها ق*تلت ده اي ده؟؟؟
الظابط مامت خاطبها سابقا هي الي قالت انه كان بيحبها واكيد هي الي عملت كده وقالت ان غرام كانت مش عايزه احمد؟؟؟
رحيم تمام غرام متخفيش انا جمبك هروح مشوار كده وارجعلك....
غرام بعياط :متتاخرش عليا يا رحيم متسبنيش لوحدي ونبي.
رحيم انا جمبك بس هروح مشوار كده ف السريع وهكون عندك؟؟
رحيم ركب العربية وطلع علي شقة احمد وراح ل مامته وهو بيخبط ابو غرام هو الي فتح ليه وبسرعه قفل الباب في وشه..
رحيم افتح الباب عايز اتكلم مع الحاجه الي هنا بنتك ف السجن متهمه ف قضية ق*تل افتحلي..
ابو غرام بتمثيل :بتقول اي غرام قتلت عملت اي مقصوفة الرقبة ق*تلت مين قولي..
رحيم برفع حاجب.. فين الحاجة الي هنا يا عمي؟؟
انا اهو يبني محتاج حاجه؟
رحيم بخبث :ازي ابنك ميت ومش زعلانه عليه دي شقة احمد الي اتق*تل فيها؟
الحاجة بخوف :اه هي دي الاوضة جوه لسه زي ما هي يا باشا محتاج منها حاجه..
رحيم خبط الباب بسرعه دخل الاوضة لاقها مليانه د*م دخل اخذ ملاية السرير وشاف الهدوم شم ريحتها وطلعت هدوم غرام.. رحيم باستغراب :الهدوم دي بتاعت غرام بس الهدوم دي مش ملبوسه يعني جاية من الدولاب علي الارض هنا؟؟
ابو غرام بتوتر :هي بنت الك**لب عملتها مين هيجيب هدومها هنا يا ابني؟؟؟
رحيم بستغراب :انت مثلا لانك مش بتحبها ممكن تعمل اي حاجة تثبت انها الي عملت كده؟
ابو غرام :لاء انا مش بكرهها بس مش لدرجة اتهمها ف ق*تل؟
رحيم بمكر :تعالي معايا ونتي يا حاجة تعالي اصل هي مراتي ونا عارف انها مقتلتش اعرف بس انك ليك يد هضيع عمرك...
عند غرام قاعده ودخل عليها ظابط باين عليه قاسي مبيرحمش..
غرام بخوف منه :انت الي هتحقق معايا يا حضرت الظابط..
الظابط :انا ابراهيم باشا اعترفي بقا ومش توجعي دماغي ق*تلتي ولا لاء.
غرام والله ما قتلت يا باشا صدقني عمري ما اعمل حاجه تغضب ربي؛...
الظابط وقام ضربها قلم وماسك شعرها وقالها مين الي ق*تل احنا هنضحك علي بعض اخلصي قولي مين ق*تل..
غرام بعياط :ايدك بتوجعني ابعد عني انتو فين الرحمه انا مق*تلتش..
فجاة رحيم دخل ولاقه ماسك شعرها كده جري وشدها وقاله :هم قالولك اضرب المتهم ولا انت كده بتعمل شغلك انا ممكن اقولهم انك ضربتها وارفضك من شغلك ومش هترجع ليه تاني؟؟
الظابط ونت مين يعني عشان تتكلم كده وزير نقيب قاضي؟؟
رحيم :معاك رحيم المغربي مستشار قانوني ودارس قانون كويس وعارف انا بتكلم ازي....
الظابط خاف شويه :تمام يا حضرت المستشار جبت دليل انها مق*تلتش..
رحيم جبت ابوها وام احمد وجبت هدوم كانت هناك وملايه ولقيت تلفون بس مش بتاع غرام؟؟
الظابط يا خالد دخل المشتبه فيهم هنا تقدر تاخد غرام وتقعد بره اول لم اخلص تحقيق هدخلها تاني..
رحيم اخد غرام وجبلها اكل وعصير وناهد جت شافتها وزعلت جدا عليها وقالتلها :ده امتحان من ربنا وبيشوف صبرك ازي ومتخفيش انا جمبك ورحيم جمبك يا بنتي..
غرام حضنت ناهد وقالتلها كان نفسي ماما تكون جمبي ونعمه بالله انا عارفه ان ده امتحان ونا قد الاختبار ده ربنا يخليكي ليا يا ماما وتفضلي جمبي..!
عند الظابط قاعد قدم ام احمد وبص ليها وقالها مش زعلانه علي ابنك ده ضناكي.. ؟
ام احمد بتمثيل :الزعل جوه القلب ونا عايزه حق ابني..؟
الظابط شكك فيها اصلا بس مش مبين ليها.!، ،،
ابو غرام :يا باشا بنتي دي قدرة ده مره ضربتها وقعتني كسرت دراعي..
الظابط :دي بنتك المفروض تكون واقف معاه ونعمه الزوج واقف معاه بره وواثق انها معملتش كده ونا واثق ان حد فيكم الي عمل كده؟؟
ام احمد بتوتر :بتقول اي يا باشا انا اقتل ابني ده مستحيل يحصل حته لو بنا عداوة..
الظابط التلفون ده بتاع مين يا حج؟
ابو غرام بخوف :ده كان معايا وبدور عليه من شهر يا باشا..
الظابط ضربة بوكس وقاله اياك تكذب عليه بكره الكذب انطق..
ابو غرام بمكر :انا هقولك كل حاجه يا باشا انا بنتي كانت بتقول ان احمد كان بيحبها وحاول يقرب بنها وام احمد قالتلي انها شافتهم مع بعض ونا مربيش بنتي التربية دي قولت اجوزها ل راجل كبير واحمد اخد الدهب بتاعه بعد ماكان مش موافق انها تسيبه وقولت اكيد احمد عمره ما يتجوز ******زي دي بس يا باشا وبعده سمعنا ان احمد اتقتل؟؟
الظابط بشكك :ونت كنت فين اليوم ده وامه كانت فين وهو بيتقتل؟
ام احمد بتسرع :كنت عند اختي قبل ما اعرف انهم سابو بعض يا باشا..
الظابط :رني علي اختك خليها تيجي ف واحد هيجي ياخد بصمتك وبصمه الحاجه وبصمه بنتك. ؟
بتاع البصمه اخد بصمه الحاجه طلعت غير مطابقة..
بصمة غرام طلعت غير مطابقة..
بصمة ابوها ؟؟؟؟
محدش قال رايه ف البارت قولي رايك يا حببتشي انتي وهي عشان انزل بارتين النهاردة تفاعل كتيرر بقا عشان اطول البارت ايدك علي الكير وحياة الكبير عايزه البارت يجيب 2000 ولو جاب كده بكره هيبقي 3بارتات والبارت هيكون طويل يلا مش هطول عليكو..
#يتبع
#البارت السابع
السرد بتاعي انا ونا عرفة انا بكتب اي ومين برىء ومين لاء وعرفه هطلع من الجريمة ازي تفاعل حلو يا جماعه عشان اكمل التفاعل قل اوي..!
غرام قاعده قلقانه وتدعي ان البصمات تبقي غير مطابقة وانها تتطلع بسلامة..
رحيم مالك سرحانة ف اي مطلعش بصماتك ولا بصمات حد ل دلوقت اخد بصماتي وطلعت برىء زيك لسه فاضل شخص واحد بس...؟
غرام سجدت علي الارض بفرحة وقالت.. الحمدلله يارب الحمدلله..
رحيم حضنها وقالها عرفتي ان جمبك ومعاكي ف الحلو والوحش نطلع من المهمة دي ونسافر تركيا..
الظابط انا اسف علي الي عملته وان بصمات السك*نة مش بتاعتك بس انتي مشتبه فيكي.. ؟
غرام ازي يا حضرت الظابط المفروض اخرج من هنا كفاية عليا كده..!
الظابط متنسيش ان هدومك موجوده وفي خصلات شعر موجوده علي ملاية السرير وان الد*م الي علي الملاية بتاعك..!
غرام لاء مش بتاعي انا الد*م بتاعي زي بتاع ماما يمكن تكون هي ولون الشعر بظبط ممكن تكون البصمات بتاعتها..
الظابط بشكك :تمام اتصلي بيها خليها تيجي ناخد بصمتها ونشوف انتي ولا هي..!
رحيم قاعد سمع ابو غرام بيتكلم في التلفون وبيقول انا حطيت علي ايدي زيت عشان البصمة متجمعش خصلت الشعر اخدتها من مراتي والد*م بتاع مراتي وكده انا انتقمت منهم وقفل وابتسم ابتسامة شر..؟
رحيم سجل ليه كل الي قاله واخد غرام وسمعها الكلام.....
غرام بصدمة ازي بابا يعمل كده اي الجحود ده طيب ماما عملت اي عشان يعمل فيها كده..
غرام اتصلت ب مامتها :الو يا ماما ممكن تيجي سجن ******.
ام غرام :انا مبدخلش الاماكن دي يا بنتي في حاجه مهمه..
غرام قالتلها كل حاجة ونبي يا ماما تعالي عشاني لو فاكرة ليه اي حاجة..
ام غرام صعبت عليها بنتها :حاضر يا غرام مسافة الطريق وهكون عندك سلام..
قفلت غرام مع مامته ولقت بابها جاي وبيبص ليها وبيقولها طالعه زي امك خاينة.. ؛
غرام بستغراب :ماما خاينة ليه بتقول عليها كده اوعاك تقول عليها كده تاني سامع يا زياد او يا الي كنت فاكرك بابا بصحيح طلعت مش قادرة اقولك حاجه مش قادرة..
ابو غرام انتي عارفه امك عملت اي كنت بحبها اوي وعمري ما كنت قاسي كده الغل مالي قلبي من نحيتها كان ليا صاحب عمري جيت لقيته ف الشقة وامك نايمة جوه امك خاينة يا غرام؟
غرام ما يمكن في سوء تفاهم يمكن هو كان معاه نسخه ودخل وقعد في انتظارك..
ابو غرام ده مبرر عادي بنسبالك لاء هو مش معاه نسخة قالي انه لاقي الباب مفتوح دخل وميعرفش ان حد في البيت صدقت الحوار ده بعده ب اسبوع عرفت ان امك حامل وكنت متجوز امك قابلها بسنتين ازي دلوقت حامل فاهميني..
غرام معملتش تحليل ليه عشان تعرف ده ابن مين ما يمكن حامل منك انت؟
ابو غرام لم قولتلها قالت فين حبك ليا انت بتشك فيا يا زياد ولدتك ونزلتي شبها مش شبهي بدا الشك يدخل قلبي والغل بقيت ولا بحبك ولا بحبها..
ام غرام كانت واقفة سمعت كل حاجه وردت وقالتله :عمري ما اعمل كده يا زياد بعد الحب ده كله طلعت ف نظرك خاينة غرام بنتك وممكن تعمل التحليل تاني بس ساعة لم تعرف انها بنتك انا هاخد بنتي وامشي عشان كنت بحبك قولتلي خليها تعتمد علي نفسها وسبيها بعد كل ده بنتك عاشت طفولة وحشة اوي يا زياد قتلت خطبها ليه يا زياددد..
ابو غرام بندم :انا مقت*لتش حد بس انا غلطت انا جبت جثه متحلله وحطتها ف الاوضة وجبت كيس د*م زي بتاعك من المستشفي وخصلت شعرك والسك*نة عليها بصمتي بس انا حطيت ايدي ف زيت دي كل الحكاية ولو هتسجن ف انا موافق..!
رحيم ما انت هتتسجن عشان اعترفاتك معايا كده انت هتاخد كام سنة سجن واحمد فين عشان يرجع مع امه وكده غرام ترجع البيت...
غرام حضنت ابوها وقالتله عايزه اجرب الاحساس ده اخيرا حسيت بيه يا بابا رغم كل الي عملته كنت شيفاك بابا..
رحيم حس بغيرة :غرام تعالي هنقدم الاعترافات وهاخدك وامشي..
رحيم قدم الاعترافات والظابط سمعها تم القبض علي ابو غرام وغرام خرجت مع مامتها..
مامت غرام :انا اسفة يا بنتي علي كل حاجة ارجعي مع جوزك انا عرفه ان رحيم يبقي جوزك..!
غرام بصدمة :ازي ونا كنت هتجوز ابوه؟
وكده خرجنا من الجريمة عايزه رايكو ف السرد بتاعي تفاعل حلو عشان انزل بارت بليل يا سكاكير *♥️♥️♥️.
#يتبع لن يصلكم البارت الجديد الا بعد عمل انضمام من هناااااا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
#البارت التامن
#رحيم قلبي
#Nour
تعليقات
إرسال تعليق