رواية زين وفرح البارت الرابع حصري في مدونة #موسوعة_القصص_والرواياتمتابعه جميع الفصول كامله وحصريه
رواية زين وفرح البارت الرابع حصري في مدونة #موسوعة_القصص_والرواياتمتابعه جميع الفصول كامله وحصريه
رواية زين وفرح البارت الرابع حصري في مدونة #موسوعة_القصص_والرواياتمتابعه جميع الفصول كامله وحصريه
الفصل 4
طلع من شروده على خبط الباب وكانت امه
زين:تعالي ياما
امه:مراتك فين يا ولدي
زين:اول ما طلعنا وهي نامتو الله تعالي ادخلي هصحيها
امه:لا يا ولدي متصحهاش سبها نايمه وتعالي تحت عيزاك
زين بإحترام:حاضر ياما
امه نزلت وهو دخل لبس ونزل
راح اوضة امه وخبط على الباب
امه :تعال يا ولدي
زين:مالك ياحجه
امه بحزن:قول لمرتك متزعلش يا ولدي حقها عليا
والله انا دمي حرقني على الغلبانه دي وعلى قهرتها
زين:انا صلحتها يست الكل متقلقيش
امه بحزن:منهم لله يا ولدي والله نكدو على البنت
زين باس ادها :مش مشكله يا ست الكل وهي شو وهتصحى وهجبها وانزل
امه:ماشي يحبيبي يلا اطلعلها
طلع لقها صحيه وقعده على السرير
قعد قدمها وقال:حقك عليا
فرح ابتسمت وعرفت انهو حنين مش زي ما بيبان لناس قاسي:ولا يهمك انا مش زعلانه
زين:طب يالله يا عروسه قومي البسي علشان ننزل
فرح: حاضر
قامت لبست رجعت لقته بيلعب في التلفون بتاعه قالتله يالله رفع وشه ونفخ وقال بعصيبه:الخمار يا فرح الخمار
فرح بضيق:يا زين العابيه وسعه عادي لو لبست طرحه والله
بصلها بصه دخلت جري تلبس الخمار ونزلو لقوهم كلهم تحت معاده امه
فرح بهمس:احم زين ماما سميحه فين
زين: أمي في اضتها تعالي هوديكي
ودها اوضت امه وخبطت
فرح:ماما انتي صحيه
سميحه: تعالي يا قلبي فيقه اهو
فرح دخلت وقعدت جنبها على السرير سميحه طبطبت عليها وقالت:متزعليش من الي حصل يا مرات الغالي همه كده
فرح بئبتسامه:عادي يا ماما انا مش زعلانه والله
سميحه: ماشي يحبيبت قلبي انتي
وقعدو يتكلمو لحد ما زين خبط ودخل
زين :من لاقي احبابه نسي اصحابه بقا
امه بضحك وحضنت فرح:دي حبيبت قلبي
فرح:ربنا ما يحرمني منك يا ماما
سميحه: حبيبتي انتي بتعرفي تطبخي
فرح بسرعه:ايوه بعرف
سميحه:اصل العادات اهنه لازم العروسه تطبخ العشا اول يوم
فرح بحماس:طب عيزاني اطبخ ايه
سميحه:هتطبخي لحمه يحبيبتي
فرح:ماشي يا ماما وريني المطبخ بس
ده كله وزين واقف فرحان لأن امه حبت فرح
سميحه:مالك يا ولدي واقف كده ليه
زين:ولا حاجة ياما
انا هطلع برا اشوف مصطفى وانتو تعالو يلا
طلعو بره وامه ورتها المطبخ والخدم كلهم طلعو بره وقالتلها علي هتعملو وكانت كمية الأكل كبيره عشان هم بيت عيله
فرح خلصت وكانت تعبامه جامد وهدمها اتبهدلت طلعت بره وزين بصلها وقال:معليش ياما خلي الخدم يحطو الأكل عبال ما اقول لفرح حاجة واخدها وطلع
قعدت على سرير بتعب وزين...
التتمه
قعدت على سرير بتعب وزين راح طلعلها عبايه
زين:ادخلي خدي دش شكلك تعبانه
فرح بتعب:انا عيزا انام بس
زين:معليش غيري بس وناكل ونطلعو ونامي
فرح بتنهيده:حاضر
خدت العبايه ودخلت الحمام
شويه طلعت لبست الخمار ونزلو
سميحه:يالله يا ولدي الأكل جاهز
وقعدو كلهم على سفره وكان زين على رأس السفره وامه على جنب وفرح على الجنب الثاني
سميحه:الله تسلم ايدك يبنتي الوكل كيف العسل
فرح ببتسامه:ربنا يخليك يا ماما
جدته بصوت عادي:ام صالح هاتي الملح الوكل عادب ناقص ملح
فرح بصت لزين وسكتت فرد زين:الوكل حلو اوي تسلم ايدك ياحبيبتي فرح ابتسمت خلصو اكل وطلعو
عند زين وفرح فوق
فرح اول ما دخلت اترمت على سرير
زين ضحك عليها:قومي غيري ونامي
فرح قامت لبست بجامه سوده وعليها باندا وراحت نامت وزين دخل غير وراح نام واخدها في حضنه
قامت الصبح لقت نفسها في حضنه بصت على ملامحه وقالت: انت جميل قوي وبسته في خده
لقته فاتح عينه وكان صاحي
زين بخبث:كنتي بتعملي ايه
فرح بتوتر:هاا ولا حاجه
زين بخبث:يعني انتي مبوستنيش على خدي دلوقت
فرح بتوتر اكبر:ان انا لا انت باين كنت بتحلم
زين بضحك:اه اه
فرح احم:سبني علشان اقوم الا الاقي جدتك هتكسر الباب زي امبارح
زين ضحك بصوت عالي:طول ما انا هنا متنزليش غي اما ننزل سوا ونامي لسه بدري اصلا
فرح:زين سبني اقوم لو سمحت
زين فك ايده من عليها:قومي ياستي هه
قامت بسرعه دخلت الحمام
خلصت وهو دخل بعدها وبعدين نزلو وفطرو زين دخل المكتب يخلص شوية شغل
بنت عم زين الصغيره :انتي مرت عمي زين
فرح بإبتسامه:ايوه يا صغننه مالك
البنت :حلي معيا الواجب ده هم بيقولو انك دكتوره صح
فرح بضحك:ايوا دكتوره يلا نحلو سوا
جات امها واسمها صباح واخدت البنت منها وقالت بصوت عالي :اياكي تقربي على بنتي يبنت البندر فهمه
فرح:بنتك جتلي احل معها الواجب هو انا عملت فيها حاجه
صباح بصوت عالي ولكل طلع على صوتها:وانتي تقدري اياكي تعملي فيها حاجه
فرح بصوت عااالي:لااااا انتي زودتيها اوي انا عملت لكم ايه من ساعت ما اجيت وانتو وخدين مني اعتراض انا بقالي بس يومين هنا
زين:فرح اطلعي فوق
فرح بصتله ولسه عتطلع
جاه عم زين قال:في ايه انتهو
صباح بمسكنه: البنت بتزعقلي ياخوي
عم زين بزعيق:اما قليلة الربايه صحيح بتزعق لمراتي
فرح وقفت وقالت والله ما حد قليل الربايه غيركو انتو عالم مش محترمه ولسه بتتكلم زين جه وراح ضربها بالقلم ..
اللي عاوز الروايه توصله بكل سهوله يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله اضغط هناااااااا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق