رواية أحببت قاصرا الفصل الاربعون 40بقلم شيماء الديب
رواية أحببت قاصرا الفصل الاربعون 40بقلم شيماء الديب
ونقوول بسم الله 🤲
🧿🖊️والبارت الاربعوووون 🤗🥰
#أحببت_قاصراً 🫶
بقلمي شيماء الديب 🤗
بعد شوية وقت وسيف قاعد بيتكلم مع ابوه وامه وسمر في المطبخ بتعمل شاي
جرس الباب رن قام سيف عشان يفتح وبص لقي علي خرج من المصحه
سيف بصدمه // علي انت خرجت امتي 😳
سمر سمعت اسم علي الكوبايه وقعت منها اتكسرت من الصدمه
امال // جرا ايه ياسيف انت هتسبنا واقفين علي الباب كتير كده ??
سيف // لا طبعا ياعمتي اتفضلي
اسعد وهاله قامو سلمو علي امال ورحبو بعلي
سيف فهم ان سمر اتحرجت تطلع من المطبخ من المفجأه
سيف // ايه ياسمر انتي بتعملي الشاي علي الشمس ولا ايه
سمر // لا ياسيف انا خلصت اهو
وطلعت سلمت عليهم
امال // والله يااسعد علي اول ماخرج صمم انه يجي يسلم عليكم اول ناس قبل مانرجع علي بيتنا
اسعد // حمدلله علي سلامتك ياعلي يابني عقبال مانفرح بيك
امال // ماهو ده اللي انا جيالك عشانه يااسعد ياخويا
اسعد // خير ياامال ياختي انتي لقيتي عروسه ولا عوزاني ادورلك علي بنت الحلال
امال // ماخلاص يابوسيف لقينا بنت الحلال
هاله // انشالله الف مبروك يامال بس مين دي ياختي انتو لحقتو ??
امال // بصراحه بقي ياجماعه علي بيحب سمر وعاوز يخطبها
سمر اتحرجت وطلعت تجري علي اوضتها
اسعد // مش لسه صغيرين ياامال علي الكلام ده
امال // ياخويا خلينا نفرح بقي والصغير هيجيلو يوم ويكبر احنا من زمان ومفرحناش من قلبنا
اسعد // والله صدقتي ومين سمعك ايه رايك ياسيف في كلام عمتك ??
سيف // والله يابابا احنا مش هنلاقي احسن من عمتي وعمي عادل ننسبوهم بس لازم ناخد رأي جدي طبعا هو كبير العيله
امال // ان كان علي جدك احنا اتكلمنا معاه وهو وافق وسايبه عمك عادل قاعد معاه
اسعد // خلاص ياولاد علي بركة الله
سيف طب يلا يابابا ننزل لجدي نتفق علي كل حاجه
هاله فضلت تزرغط ومليت البيت زراغيط
ودخلت لسمر اوضتها وفضلت تحضن فيها وتباركلها
امال // وادي اسعد يابابا جبتهولك لحد عندك
سيف دخل باس علي راس جده وسلم عليه
خالد بزعل // مع اني زعلان منك ياسيف بس نخلص موضوع اختك وافوقلك
عادل // تعالي ياابوالعروسه احنا اتفقنا انا والحاج علي مل حاجه وشوف لو عندك اي اضافات احنا تحت امرك
اسعد // لا خلاص يابو العريس مدام الحاج قال كلمته تبقي منتهيه
خالد // طب ياولاد هنقرا الفاتحه ونلبس الشبكه الخميس الجاي
امال فضلت تزرغط ونزلت هاله ومني وملك واحمد
مني سلمت علي علي // فرحوني معاكم ياجماعه
هاله // علي خطب سمر بنتي يامني عقبال ماتفرحي ببنتك
ملك // بجد ياجدو
خالد // عقبالك ياحبيبة جدو
مني // ان شاءالله قريب يابابا
سيف // طب بما انكم متجمعين احب اقول كلمتين قدام الكل
خالد // خير ياسيف قول اللي عندك
سيف // انا بحب ملك وهتجوزها سواء رضيتو او لا
خالد بكبرياء وبخبث // بس انت عارف ان ملك متقدملها عريس واحنا وافقنا
سيف // يعني ايه ياجدي
خالد ونفسه يكسر غرور حفيده // يعني للاسف ياابن ابني انت جيت متاخر
سيف بعصبيه // طب وديني لاقتله قبل مايلمس شعرايه منها وراح سايبهم وماشي
خالد فضل يضحك ضحكه رجوليه وبصوت عالي // والله ووقعت ياسيف يابن السيوفي
مني بتقرب علي خالد وبصوت واطي // اظن يابابا كفايه كده علي سيف احسن ده مجنون وممكن يعمل حاجه في نفسه ولا في بنتي
خالد // ههههه سبيه بس يومين كمان عشان يتربي
يوسف اتصل علي سيف
سيف // اه ياجو خير
يوسف // احنا نجحنا ياياض ياسيف
سيف // بتتكلم بجد ياجو ولا مقلب من مقالبك الرخمه
يوسف // طب وربنا نجحنا وانت كالعاده يابن المحظوظه طلعت من الاوائل
سيف // يخربيت نبرك ياجدع
يوسف // طب وربنا ماهسيبك غير لما تعزمني علي اكلة مشاوي
سيف // انت تؤمرني ياصاحبي اجهز وانا جاي في السكه
يوسف خرجو واكلو وسهرو
يوسف // وبعدين ياصاحبي
سيف // ولاقبلين ياجو عاوزني اعمل ايه
يوسف // يعني اختك الصغيره هتتخطب والبنت اللي بتحبها هتتخطب وانت واقف تتفرج ياسيف
سيف // عاوزني اعمل ايه يعني
يوسف // روح اخرب الجوازه دي انشالله لو تخطفها وتكتب عليها اوعي تسيب ملك تضيع منك ياسيف
كنت عامل حجة الدراسه واديك خلصت واتخرجت فاضل ايه كمان
اتنازل بقي شويه عن كرامتك وكبريائك وغرورك شويه ياسيف
سيف // تعالي معايا يايوسف
يوسف // علي فين دلوقتي
سيف // هروح اطلب ايد ملك من عمي احمد واللي يحصل يحصل بقي
يوسف بفرحه ركب معاه وانطلقو علي بيتهم وطلع شقة عمه
كانو نايمين ومني سمعت الجرس بيرن قامت تفتح لقته يوسف وسيف.
مني // سيف خير ياحبيبي جاي في الوقت ده ليه
سيف // عاوز اتكلم مع عمي دلوقتي
مني // طب خليها الصبح يابني
سيف // لا معلشي يامرات عمي ودخل قعد هو ويوسف
مني راحت صحت احمد وطلعلهم
احمد بقلق // خير ياسيف يابني مالك
سيف // انا عاوز اتجوز ملك ياعمي
احمد // يعني انت جاي في الوقت المتاخر ده عشان تقولي كده
سيف // عمي لو ملك اتخطبت لحد تاني اقسم بالله لاخطفها واكتب عليها واحطكم كلكم قدام الامر الواقع
مني // اهدا ياسيف مينفعش الكلام اللي بتقوله ده
سيف بغضب // يعني ينفع اللي جدي بيعمله
احمد // انت عارف غلاوتك عندي ياسيف بس مش هقدر اعمل حاجه تغضب ابويا
فجاه ملك طلعت من اوضتها // انا موافقه يابابا
الكل قام وقف من الصدمه
يوسف بابتسامه // yeeeeeees 💪
احمد // يعني ايه ياملك هتكسري كلمة جدك
ملك // دي حياتي انا وانا اللي اقرر يابابا من فضلك بقي
مني بنظرات لئيمه // لا مستحيل نعصي كلام عمي
سيف راح شد ملك من ايديها وطلع بيها من شقتهم احمد ومني طلعو يجرو وراه وينادو عليه وهو مش بيرد علي حد ونزل تحت عند جده لقي الباب مفتوح
سيف بغضب // جدي جدي
خالد // خير عامل هوليله ليه ياسيف
سيف // انا عاوز اتجوز ملك ودلوقتي
خالد // مبقاش ينفع للاسف عطيت كلمه للناس يرضيك اطلععيل صغير قدامهم
سيف // والله ياجدي لو مجوزتنيش ملك لاقتلها واقتل نفسي
مني بلئوم // يالههوي يابابا هيموت بنتي الوحيده 🙄
اسعد وسمر نزلو جرري علي صوتهم
اسعد// في ايه في ايه
احمد // الحق يااسعد ابنك شكله اتجن
اسعد // في اسه ياسيف مش هتبطل مشاكل بقي ??
خالد ومني فضلو يرمو سيف لبعض في الكلام لما كسرو غروره وخلاص كان هيعيط
خالد // خلاص بدل ماتعملنا بلوه ولا مصيبه انا هجوزهالك وامري لله
الكل انصدم من كلامه
سيف // بتتكلم جد ياجدي 😳
خالد// وانا من امتي هزرت معاك ياولد 😒
سيف وملك جرو علي جدهم وحضنوه من فرحتهم
سمر بفرحه// ونبي ياجدو خلي شبكتهم معايا انا وعلي
خالد // والله مانا كاسر كلمتك ياسموره اجهزو ياولاد يوم الخميس شبكة سمر وعلي وسيف وملك
سمر وملك ويوسف وسيف في صوت واحد // هييييييييييييي 😍
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب في بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله من👈 (رواية أحببت قاصرا)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق