رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع البارت الثالث والاربعون 43بقلم ندى على حبيب
رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع البارت الثالث والاربعون 43بقلم ندى على حبيب
حين تقع في الحب 4
البارت الثالث والاربعون
الكاتبه ندي علي حبيب
قاسم فااق علي صوت نسمه : يا قاااسم قوم غسان بيرن عليك من بدري قوم اخلص بقا انا شويه وهفكر انك في غيبوبه
قاسم فتح عينه بستغراب : زهره فين ؟ انا فين ؟ نسمه زهره فييين ردي
نسمه بخضه :اهدي في ايه زهره نايمه لسه الساعه 8 الصبح
قاسم فتح عينه بفرحه : يعني اللي انا كنت فيه دا ايييه كابوس ؟
نسمه :لاء دا انا شكلك كنت عايش في الكابوس وبتخوني علشان كدا قايم مخضوض اكون كشفتك في ايه يا قاسم
قاسم قام وحضن نسمه بفرحه : الحمدالله انه كابوس يا نسووم انا عاوز اشوف زهره علي ماتحضري لينا فطار قمر زيك علي الصبح كدا وباس خدها وراح علي قوضة زهره
كانت زهره قامت وبتلعب علي فونها
قاسم خبط علي الباب : حبيبة ابوها تسمحلي ادخل
زهره ببتسامه : بتصالحني يعني بس ماشي ادخل
قلسم راح قعد علي السرير واخدها في حضنه : عرفه يا زهره انا بحبك حب مش متخيل هحبه احد في يوم من الايام وبثق فيكي ثقة عمياء ومش عاوزك تكسري الثقه دي لان متاكد ان وقتها مش هكون عايش يا زهره علشان خاطر ايوكي حافظي عليا ممكن
زهره ببتسامه : انا اوعدك ان هحافظ عليك وعمري ما اكسرك ابدا يا بابا واسفه لو زعلتك مني صدقني كان غصب عني
قاسم باس دماغها : المهم عندي ان مربي راجل يسد مكاني خدي بالك من نفسك يا زهره علشان خاطري انا
نسمه : قاااااسم يلا الفطار جاهز
قاسم :قومي ناكل يلا علشان كنت بحارب في الحلم النهارده
زهره ضحكت :بتحارب في الحلم لييه كنت بتحبم انك قبضت علي اسرائيل
قاسم بضحك :لو كنت حلمت ان قبضت عليهم وقومت كنت هقوم متعكنن لكن الحمدالله ان كله اللي فات كان حلم الحمدالله يلا تعالي نفطر قعدو علي السفره وبص لنسمه وزهره وهما بياكلو بفرحه
قاسم في نفسه : ازاي يجي في بالي ان بنتي تعمل كدا بس الحلم دا اكيد جي بسبب حاجه وهو ان اقرب من بنتي اكتر وامون ابوها واخوها وصاحبها
.........................
في شقة عاصي
عاصي واقف بيلبس قدام المرايه وندي قعده علي السرير مبوزه
عاصي بص ليها :هتفضلي مبوزه كدا كتير
ندي :ما انت مش راضي تاخدني معاك خروج مبتخرجنيش شهر عسل مفيش مصيف مفيش وامي كانت تقولي لما تتجوزي هتلفي العالم مع جوزك وانا عماله الف الشقه من المطبخ للغساله للبلكونه انشر الهدوم بسسس
عاصي :جاي عليكي عارف بجلدك الصبح والمغرب بكهربك انا مانع عنك الميه والنور
ندي بغيظ :والغااار يا اخويااا
عاصي :طب قومي من وشي بدل ما اديكي في وشك بالساعه
ندي بتمثيل العياط : لاء وفوق كل دا عاوز تضربني كل دا علشان مليش ضهرك ولا رجل ولا ايدك
عاصي :دا انتي عندك لسان يوديني حبل المشنقه الصبح
ندي بتغني :كل ما انادي يقولي بكرا وبكرا يجي ويقولي بعده ...
عاصي رمي الحزام اللي كان لسه بلبسه وبص لندي بمكر :انا قولتلك امتي بكرا انا واقول بكرا مش جايا علي بعضها انا طااايل حاجه وقولت بكرا
ندي برقت :انت بتفكر في اي يا عاصي انت يافل كدا ليه انت بغمي عادي
عاصي بيقرب بخبث :لالالا الاغنيه دي وتيجي علي الصبح كدا يبقي في دماغك اللي في دماغي وش انا عارف متكسفيش قولي
ندي بتبعد :لاء والله مفيش في دماغي جاحه انا كل اللي في دماغي اجي معاك الشركة علشان هناك بتاكلني كتير
عاصي بمكر : طيب قوليلي تعالي كدا ؟
ندي بغباء :تعالي !
عاصي فك زراير القميص :من عنيااا يا روح قلبي هو انا اقدر ارفضلك طلب دا عيب في حقي وشالها حطها علي السرير بدون مقدمات .....
......................................
تحت في شقة نڤين
نور ونورهان ويمني قعدين علي الكنبه بيسمعو ياسمين عز
نور بتبص ليمني وهي بتغمض في عينها وتفتحها :انتي بتعملي اي يا يمني
يمني :بحاول اسهتن عيني زي ما المقادير بتقول ؟
نورهان بضحك شديد : طيب بعيد عن السهتنه يعني ايه بط بالبرتقان دا
نور بضحك :انا عرفه يا ختي انا اللي اعرفه ان البرتقان بيتغسل بيه البط انما بط بالبرتقان دي مش عارفه جابتها منين الصراحه
غسان نزل علي تحت لقاهم قعدين : متجمعين عند النبي انشالله قعدين كدا ليه
نور :عليه الصلاة والسلام بنسمع ياسمين عز
غسان بضحك:ايواا بحسها بتعبدنا كدا الحاجه الوحيده اللي بترفع معنوياتي في الحياه
نور بردح :نعمممم يا عنيااااا قووول تاني كدا مين اللي بترفع معنوياتك في الحيااااه بتاعت رونالدو خليها تنفعك بقاااا دي حاطه عينها علي الواد بس محدش واخد باله
غسان مسك ايدها بضحك :يابت دا انتي الحاه الشمال يا ابت يوم ما ابص ابص لوحده بتطبخ بط بالبرتقان
نور بضحك وبصه للبنات : في رضوي الشربيني مع الستات وياسمين عز مع الرجاله وانا مع غساان ابو عيالي كدا بقا لازم تعرفو تتعاملو مع الرجاله
غسان بهمس :يا خساره محدش بيكون معانا وانا اعلمهم ازاي تتعامل مع الزوجة مش مهم المهم ان بعرف صح ولا واخد مقلب في نفسي
نور بخجل :اتلم يا غسان ايه السفاله اللي علي الصبح دي يا حبيبي
غسان بضحك :والله معرف انا صاحي كدا النهارده بقولك ايه اكنسل الشغل النهارده واخدك جوله في قوضتنا كدا وغمز
نور ضربته في صدره : علي شغلك يا روحي يلاااا اتأخرت
غسان نزل علي تحت وهو بيضحك لقي محمد وقاسم في وشه :استغفر الله العظيم يعني اسيب مراتي واجي اشوف الاشكال دي
قاسم بغضب :يعني انت ملقحنا في الشارع بقالنا ساعه وواقف تحب في مراتك
غسان : لالالا حاسس بوقاحه في الكلام كدا وشكلي هسمع نسمه عايز اتجوز تاني لالا مش عاجبني يا ابو اسر
قاسم وشه اصفر :لو عاوز تريح ساعتين واحنا وقفين هنا عادي علي رحتك يا كبير
محمد شد غسان ركبه العربيه :يلا يابا انت وهو احنا اخر الشهر الراتب مش جايب حضانه سيف اركب يبااا اخلص
..............................
في البلد
ناديه طالعه علي السلم بتاع العرسان بتزغرط ومعاها صنية اكل رنت الجرس شويه وكريم فتح
ناديه ببتسامه :صباحيه مباركة يا عريس العروسه فين
كريم ببستامه :يبارك في عمرك يا غاليه نيرا لسه نايمه
ناديه :كله تمام يعني ولا ايه وغمزت
كريم بضحك :لاء تمام التمام
ناديه ببتسامه :الف مليون مبروك تتهنو يارب ونزلت وكريم قفل الباب وحط الصينه علي السفره ودخل الاوضه
كريم راح عندها :نيروووووو انتي ياااا بت اصحي
نيرا اتحركت في السرير وبصت لكريم ببتسامه : ايه الصباح الحلو دا صباح الخير
كريم :صباح الخير صباح الخير صبااااااح الخير بصوت عندليب الدقي
نيرا بضحك :مزاجك حلو ليه كدا
كريم بغمزه :حد يبقي معاه البطل دا ومزاجه يبقي وحش دا يبقي قليل الادب ومشفش ساعه تربيه
نيرا بخجل : اسكت بقا
كريم بغمزه :اسكت ايه بس هو في الجواز حاجه اسمها اسكت دا كله كلام وانا عندي ليكي كلام لسه بورقته هقوله ليكي بليل بقا
نيرا بفضول :كلام ايه لاء قول دلوقتي مش بليل
كريم بخبث :انا بقول كدا برضو خير البر عاااجله وبعدين......
............................
بعد اذان العصر في بيت الالفي
كان عاصي راح الصهر الشغل وندي نزلت قعدت مع فرحه وحبيبه وزهره في البلكونه وفضلو يتكلمو
ندي :نيرا الزفته قفله فونهااا
حبيبه :انتي برضو عملتي فينا كدا وكنتي قفله فونك
ندي :بالله مكنت انا دا عاصي اللي كان قفله ومكنتش اعرف كمان
فرحه بضحك :ابن عمي دا نمس كدا نمس
ندي :بت يا فرحه انتي عيله سفله اسكتي متكلميش النهارده الواحد نازل متوضي
زهره بخبث :متوضيه ليه هو في حاجه مهمه النهارده ؟
ندي :الوضاااء لله يا كفااار قريش انتو مش شرط يكون في حاجه
زهره قامت حضنتها :ونعم بالله يا غاليه اتخجبتي ودخلتي الاسلام وكل دا من ورايا
ندي :ما انتي اللي مختفيه الواحد شاف وش ربنا من يوم ما اتجوز عاااصي وقالته بمحن كيد
فرحه :بكرا اتجوز صاصتي ويحتويني في ليالي الشتاء البارده
ندي :هيهيهيهي ابن خالتي انا اللي هيحتويكي دا اخره يحتوي مخده يمااااا
فرحه بردح :لااااء بقااا كله الا صاصتي يمااااا خليكي في عاصي بتااعك وملكيش دعوه بحد
ندي :بتردحيلي يا فرحه والمفروض ان عمتك انا هبقي اخت جوزك يماااااا
فرحه :ايوا صحيح سوري يا حربااايه
ندي بغيظ :بتقوليلي يا حربايه ليه يا فرحه ما انتو عماتي اهووو مش بقولك حربايه ليه
فرحه :علشان بنعاملك حلو
ندي مسكت لياقه البجامه اللي لبسها فرحه :وهو انا اللي بمسيكي بعلقه واصبحك بعلقه يا حدايه انتي وقضو الوقت بين الضحك والهزار والكلام
( انتظرو القاااادم )
بصو اللي خلاني اكتب البارتين اللي فاتو دول سبب واحد ان في بنات كتير كدا اوووي وعن معرفه ومشكلتهم انهم معترفين ان كدا عادي وحريه شخصيه ودا اللي خلاني اكتب عن الحوار دا اتمني ان اكون وصلت حاجه لو بسيطه من الحوار وان كدا بيدمرو نفسهم بهدوء ووحده وحده واسفه لو حد شتت انتباه حد ولخبطت حد دمتم بخير ♥️✨
اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام👈 من هناااااا
الرواية كامله👈( حين تقع في الحب)
اضغط على اسم الروايه 🖕🖕🖕🖕
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق