رواية عاشقة لروح سليم البارت السابع والثامن 7_8بقلم آسيل باسم
رواية عاشقة لروح سليم البارت السابع والثامن 7_8بقلم آسيل باسم
كان بيبصلها وهو مبتسم اوي وهو يتذكر ال حصل
زين " الو ي سليم هو الشقة ال في آخر الدور لسا فاضية ذي ماهي ولا في حد اجرها
سليم باستمتاع " لا فاضية بس بتساءل ليه
زين " هبقى اقولك لما نتقابل
فصل مع سليم واقنع زين بسمة وروح بصعوبة أنهم ينتقلوا للعمارة ال هما فيها
زين " من بكرة هتنزلي الشركة
روح بياس " وهشتغل اي
زين " هتكوني مساعدة المدير التنفيذي
ده المنصب الوحيد الشاغر دلوقتي وطبعا حضرتك معندكيش خيار غير انك تقبلي تكوني مساعدة سليم للاسف
نزلت دموعها بصمت وهي عارفة انه سليم عمال بيبصلها
كرامتها وكبريائها انجرحوا خاصة بعد آخر حديث ليهم
شافها زميلها مصطفى واعطها منديل وهو ببصلها بتوهان
شكرته روح وراحت تكمل شغلها بس جاءها اتصال من سليم إنه عايزها
بعد دقائق دخلت مكتبه بعدما سمح لها تدخل لقته ذي ما يكون عايز يرتكب جريمة
روح من غير نفس " حضرتك طلبتني
سليم " قربي
روح قربت ووقفت قدام المكتب بتاعه وهي قرفانة منه ومن نفسها " افندم
فجاءة وقف حتى الكرسي ال وراءه وقع خافت من منظره بس مبينتش
حاوطها " ممكن افهم انتي جاية تشتغلي ولا جاية ***
بتحبي تجمعي معجبين حوليكي في كل مكان مش كده ي روح
دموعها بتنزل بصمت وهي بتسمعه بيهينها ازاي
قلبه وجعه اوي مسك دراعها بقوة بتعيطي ليه دلوقتي ها قوليلي كان ماسك ايدك ليه ابن ** ها جاوبي
روح " وانت مالك انت كنت خطيبي جوزي حتى تحاسبني مش انا على رائك ** يبقى ملكش دعوة مين بيمسك ايدي او جسمي حتى جاي تحاسبني ليه بتتدخل في حياتي ليه على ااي اساس بتحشر انفك في ال ملكش دعوة فيه
اقتربها منها بقوة حتى اصبح ملاصقة لوجهها " لأنك مش حاسة بالنار ال بتاكلني من جوه كل ما اشوف حد مقرب منك قلبي بيوجعني اوي انتي بتاعتي روح مش عايز اشوف حد مقرب منك ولو بالغلط والا قسما بالخلقني هقت** لك واقت** لوه فاهمة
اقتحم الغرفة فتاة ماا ذات مكياج صارخ وفستان فوق الركبة بكثير مثيرة جدا
... حبيبي انا جيت..
ابتعدوا عن بعضهم البعض بعد ما كان سيقبلها عكر صفوه ذاك الصوت البغيض الذي يعرفه حق المعرفة
.. اي ده مين دي كمان مش تقولي ي بيبي إنه عندك لعبة جديدة بتتسلى بيها ومش فاضي ليا اليومين دول
بس ذوقك نايس كالعادة ...
نظرت له بالم استطاع قراءة ما في خلدها بسهولة دفعته وهربت من امامها
.. مالها دي what ever سام حبيبي انت وحشتني ااوي
وماكادت تقترب منه حتى قبض على شعرها بقوة يريد وبشدة ان يقتلعهم من جذوره
سليم " انتي اذاي تتكلمي معها بالطريقة دي ي *** مين سمحلك تدخلي اساساا
.. سليم سيب شعري ارجوك انت بتوجعني سبني ارجوك
سليم " انطقي قبل ما ادف* نك مطرح مانتي واقفة دلوقتي
... ااه افتكرتها واحدة من ع** اهراتك عشان كده قولت ال قولته
سليم " لا ي جميلة انتي الع*اهرة مش هي
ودي هي ال هتبقى حرم سليم الحديدي قولي امين
صرخ بها وضغط على شعرها في آخر كلمة
جميلة وهي تكاد تفقد وعيها من الألم والخوف معا : اامين امين
تركها اخيراا اما هي ابتعدت عنه تبكي بالم وتدلك شعرها
سليم بحدة : دلوقتي تاخذي الباب بايديك يلاا اخرجي
جميلة بكاء " انا بنت خالتك ي سليم تعمل فياا كده ماشي ي سليم بس هحسابك على عملتك دي وعد مش هتتهنى من بعد اليوم
ما ان خرجت من غرفة مكتبه حتى ضحك الجميع عليها نظرت لهم باستغراب بعدها الي المراءة الموجودة امامها شهقت برعب من منظرها شعرها منكوش وعيناه أسود اللون ووجها احمر بسبب احمر الشفاه التى كانت تضعه
التقط لها عدة صور
ذهبت وهي تتوعد له بالهلاك
خرج سليم فتوقف جميعهم عن الضحك سال عنها فلم يجدها توجه للمنزل فهذا آخر امل له أن يجدها هناك
Part 7
عاشقة _ لروح _ سليم
لقى باب الشقة مفتوح قام دخل بلهفة وسرعة وفرح بس فجاءة عبس لما شاف آخر شخص بيتمنى يشوفه
بص لزين وبسمة وهي موجودة وقدامها مصطفى والاضرب ماسك ايدها
وقف دقائق محدش انتبه لوجوده غيرها هي
روح بتهور وسرعة " وانا موافقة ي مصطفى
زين باستغراب " انتي بتتكلمي بجد موافقة تتجوزي ي روح
روح وهي بصاله بتحدي " موافقة اتجوزه ي ابيه
استغرب زين هي ليه باصه اتجاه الباب قام بص مكان ماهي بتبص اتفاجاءة بسليم لكن سليم غير ال يعرفه تماما كان صدره بيعلو وبيهبط وعنيه احمروا بطريقة مرعبة
ابتلع زين ريقه بخوف
زين بهمس" ماتهدي صحبتك ي بسمة لحسن تترحمي عليها دلوقتي
بسمة بحيرة " والله مانا عارفة هي بتعمل كده ليه ي زين
تنح زين فيها لانه دي اول مرة هي تنادي باسمه كده وخفق قلبه بشدة انتبهت هي ولفت بصتله وهي كمان تنحت بعنيه ووسامته
فاقوا هما الإتنين على صوت حاجة وقعت على الأرض
عينك ماتشوف النور ثواني ومصطفى كان واقع مغمى عليه سليم وهو بيحاول يمسك روح ويتمنى لو يطول رقبتها بس كان خنقها
سليم بغضب " سبني ي زين سبني
زين " هتعمل فيها اي ي مجنون اهدا
سليم " قولتلك بلاش اشوف ذكر خلقه ربنا جنبك والا هقت* له واق* تلك. بس انتي بال بتعمليه بتستعجلي قضاءكي ي روح
روح بشجاعة مزيفة " لو فكرك وانت بتستعرض عضلاتك قدامي اني هخاف تبقى غلطان ي سليم بيه
سليم بغضب وهو بيخرج مسدسه وبيطلق طلقة جنب رأسها صرخت هي وبسمة برعب حقيقي
سليم بجنون " طب اي رايك دلوقتي اني هنفذ تهديدي ي روح هانم
وجه سليم المسدس تجاه مصطفى النائم
صرخ فيه زين بغضب " اوعى ي سليم بلاش جنون وحياتي عندك ارجوك
سليم ،" روح وهات المأذون ي زين
نظر له الجميع بصدمة " انت بتقول ااي ي مجنون انت
سليم " هكتب عليها دلوقتي عشان اكسر رقبتها ال فرحانة بيه ده
روح بصراخ " نجوم السماء اقربلك ي سليم بيه
سليم بصراخ " اعمل ال قلتلك عليه والا هقت** له وهقتل** لها هي وصحبتها كمان
خاف زين على بسمة وراح نزل جرى على المأذون لانه عارف جنون صاحبه
بعد دقائق زين جاء مع المأذون ال اتفاجاء بال شايفه
رفع سليم مسدسه تجاه الشيخ
سليم " اكتب ي شيخنا
بلع الشيخ ريقه بخوف قال بتقطيع " فين ال عروسة
اشر له بمسدسه تجاه روح وقاله هي دي عروستي واشر لبسمة وقال ودي عروسة اخويا
زين بصدمة " إنت بتقول اي ي سليم خلاص مبقاش في دماغك عقل ولا اااي
سليم بحدة " انا قلت كلمتي ي زين وال مش هيسمعها هيم* وت
بسمة برجاء لروح ال واقفة بجمود وبتبصله بتحدي " روح اعملي حاجة انا مش عايز اتجوزه
سمعها زين وبصلها بحزن
همس لزين " البنت مش عاوزة تتجوزني ي ابنى سيبها هي وصحبتها بلاش جنون وحياتي
سليم كأنه لم يسمعه " أكتب ي شيخنا
انتفض الشيخ برعب وبدأ يكتب بسرعة كتب لزين وبسمة واعلنهم زوجين
وجاء دور سليم و روح
روح بغضب " مش هتجوز البنى ادم ده
الشيخ ابتلع ريقه بخوف من نظرة سليم ليه
قام كتب عليهم هما كمان واعلنهم زوجين
وبعدها فر الشيخ هاربا
سليم مسك اديها غصب عنها وهو بيقول مش عايزة تتفرجي على شقتك ي مراتي
اللي عاوز البارت الجديد يعمل متابعه من هنااااااا
الرواية كامله من👈 (رواية عاشقة لروح سليم)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق