القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر 11بقلم شيماء عبد التواب


رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر 11بقلم شيماء عبد التواب



رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء عبد التواب


رواية عشق الفهد البارت الحادي عشر 11


رواية عشق الفهد الجزء الحادي عشر 11



رواية عشق الفهد الحلقة الحادية عشر 11 


رواية عشق الفهد بقلم شيماء عبد التواب


رواية عشق الفهد



(عشق الفهد) بقلمى (شيماء عبدالتواب) 

البارت الحادى عشر

استيقظت عشق واخذت شاور 

عشق لنفسها: هتفضلى زعلانه كدا لحد امته يا بت يا عشق قومى فرفشى شويه وانسى الرجل الاخضر

قامت عشق بأبتسامه ارتدت عباية مفتوحه من الجانبين وشغلت مهرجانات ورقصت وهى تغنى 

فتح فهد باب الشقه واتصدم من المنظر 

فهد فى نفسه: هى حلوه اوى كدا ازاى وبتعرف ترقص حلو

ابتسم بخبث وقفل الباب خلفه ببطئ حتى لا تشعر عشق

ذهب ووقف خلفها وهى لا تشعر بشئ

عشق: ايوه كدا فرفشى شويه يا عشق قبل مايجى الرجل الاخضر 

فهد من وراها: انا رجل اخضر يا مراتى العزيزه

عشق بخضه ولم تنظر اليه: عااااااااااااا حراااااااامى

امسكها فهد ووضع يدو على فمها: اسكتى ده انا فهد

نظرت له عشق ببرأه: يخربيتك كنت هموت من الخضه

فهد: امممممممم بس بتعرفى ترقصى

عشق بخجل مغيره للموضوع: بس انت ازاى تدخل عليا كدا مش يمكن بغير ولا حاجه 

فهد بخبث: شكلك نسيتى انى جوزك يا زوجتى العزيزه

عشق: بس برضو مينفعش تدخل تخضنى كدا

لم يتكلم فهد اقترب منها ببطئ

حتى لم يفصل بينهم الا سنتيمر 

فهد: انتى حلوه كدا ازاى 

عشق بخجل: ابعد عنى لو سمحت

فهد: عيونك شبهه القهوه بيسحرونى

عشق وهى غائبه عن الوعى: وانت عيونك حلوين اوى شبهه الخضرا 

اقترب منها فهد وقبلها قبله طويله هادئه ثم ابعد عنها عندنا شعر انها تحتاج الى الهواء

فهد وهو يضع جبينه على جبينها: بحبك يا عشقى

عشق وقد عادت الى وعيها زقته بكل قوتها 

عشق: انت واحد سافل وقليل الادب

فهد: امممم انا سافل وقليل الادب

عشق بتأكيد: ايوه

عشق: تحبى تشوفى سفالتى بجد

عشق: قصدك ايه

فهد: انتى لسه مشوفتيش حاجه من سفالتى 

وتركها مع افكارها وخرج من الشقه والعماره بأكملها وذهب الى شركته

دخل فهد شركته وهناك اعين معجبه تنظر اليه بأعجاب على هيئته

دهل فهد المكتب وبعد دقائق دخل زياد 

فتح زياد الباب دون استأذان

فهد: نفسى اعرف الباب عملوا ليه

زياد ببرأه: عشان نخبط عليه

فهد: وانت مبتخبطش ليه يا اخرة صبرى

زياد: عشان انا مش حد

دخل زياد وقعد

زياد: ماتطلبلى حاجه ياعم 

فهد: لا

زياد: كلك زوق يا حبيبى

فهد: انجز عايز ايه 

زياد: عايز اتجوز

فهد: طب ماتتجوز هو انا ماسكك

زياد: جوزنى

فهد: هو انا خلفتك ونسيتك يا زفت انت

زياد: مش انت صاحبى

فهد: اه

زياد: خلاص يبقى تجوزنى

فهد: ومين اللى امها داعيه عليها دى

زياد: ياسمين

فهد: ياسمين مين

زياد: صاحبت عشق

فهد: امممممم حبتها

زياد: اه حبيتها اوى 

فهد: ماشى حدد مع اهلها يوم نروحلهم فى

قام زياد وحضن فهد وبادله فهد الحضن 

زياد بفرحه: واخيرا هتجوز 

فهد: امشى يا اهبل على شغلك

زياد: ماشى ياعم متزقش

خرج زياد ثم عاد مره ثانيه

زياد: اه صح نسيت

فهد: خير

زياد: قولتلها انك بتحبها ولا لسه

فهد: مين دى

زياد: امى هتكون مين يعنى مراتك يا بنى ادم

فهد: امشى يا زياد وعدى يومك

زياد: لا بجد اصل واضح جدا انك بتحبها انا كاشفك يا صاحبى

فهد: مفيش جواز

زياد بعدم فهم: بس انت اتجوزتها خلاص

فهد: مفيش جواز ليك

زياد: نعمممممم لا ماليش دعوه انت وافقت 

فهد: امشى يا زياد

زياد: جوزنى

فهد: خلاص غور هتنيل اجوزك

خرج زياد من عند فهد وهو فرحان جدا لانه سوف يتزوج من حبيبته ياسمين

عند فهد: حبتها يا فهد هترجع تعيد الماضى تانى

قلبه: لا عشق غيرهم هى طيبه وكفله اوى فى نفسها

عقله: كلهم بيبانوا كدا فى الاول وبعدين بيطمعوا

قلبه: بس انا عايزها جنبى

عقله: بطل هبل

قلبه: لا انا بحبها وعايزها جنبى واللى يحصل يحصل

قام فهد وخرج من مكتبه وخرج من الشركه بأكملها وذهب اشترى ورد احمر وابيض وايضا شوكولاتات كثيره

فهد وقد حسم امره: ايوه انا بحبها ومش هخليها تبعد عنى خلاص هى بقت مراتى

قاد عربيته متوجهه الى الشقه التى تسكن بها عشق

وفى الطريق *****

ماذا سيحدث ياترى

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


لقراءة الرواية كاملة اضغط هنا (رواية عشق الفهد)


تابعونا على التليجرام من هنا (روايات شيقة ❤️)










تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع