القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قسوه الرعد البارت الرابع عشر 14بقلم كاتبه قصص



رواية قسوه الرعد البارت الرابع عشر 14بقلم كاتبه قصص 





رواية قسوه الرعد البارت الرابع عشر 14بقلم كاتبه قصص 

#قسوه_الرعد

رعد طلع علي الشركه و قعد يقلب في الاوراق و قال بصدمه:بقا الثفقه الجديده بإسم بابا و الشركه(صدمه صح)

رعد مشي و قرر هو اللي يشرف علي الثفقه الجديده دي بنفسه

رعد اتصل بي امجد و قالو:هي لي الثفقه الجديده بإسمك و الشركه

امجد:انا كان عندي الشركه دي و محدش يعرف عنها حاجه غير امك يا رعد

رعد:تمام يعني ناس تانيه اللي اشتروها كده ولا اي

امجد:اه في ناس اشتروها

رعد:ماشي سلام

رعد اتصل بفارس

فارس بنوم:في حد يصحي حد دلوقتي

رعد بخبث:تعاله دلوقتي عايزك في سهره عنب

فارس قام من جنب ايه دخل البلكونه و قال:سهره اي يا رعد انا متجوز

رعد بمكر:برحتك

فارس بسرعه:هما حلوين

رعد بخبث:اوووووي

فارس:انا نازلك دلوقتي سلام هات العنوان

رعد ابتسم بخبث:العنوان******

فارس قفل و في راسه اتبعت لي و اتصدم و دور وشه لاقه ايه بتبصله بشراسه و اتكلمت بعصبيه:رايح فين يا عنيه(فارس كان طيب يا جماعه😹)

فارس ببرود:زي ما سمعتي

ايه بعصبيه:فارس متعصبنيش عليك

فارس ببرود:انا مش ناقص قرف حاسبي كده

ايه بغضب شدته ليها و مسكته من التشيرت بتاعه و قالت:اي البرود بتاعك ده

فارس بغضب:اي انا مش فاضيلك حاسبي كده

ايه بدموع:طلقني يا فارس انا اهو بقولك طلقني انت مغصوب من الجواز مني طلقني و سبني في حالي

فارس ببرود:انتي طالق

ايه بصتله بجمود و راحت تاخد حاجتها من الدولاب بس ايده منعتها فارس بخبث:تؤتؤ استني بس انا عايزك الاول

ايه بعصبيه:و انا مش عايزك يا فارس و شدت ايديها منه

فارس ببرود:مفيش طلوع من هنا

ايه ببرود:تمام بس هعض في اوضه لوحدي

فارس بقا بيبص لي ايه اوي و كان عايز يخدها في حضنه كأن مش هيشوفها غير النهارده بس

فارس نام علي السرير و ايه جت تقوم شدها وقعت عليه فارس عدلها و خلها في حضنه و بقا بيشم ريحتها

ايه بعصبيه:وسع يا فارس

فارس بتعب:النهارده بس يا ايه

ايه سكتت و استنت لحد اما راح في النوم و قاعدت تصور معاه و صوره و هو نايم و نسخت الصور علي موبيله و خدت شنطه هدومها و مشيت راحت علي المطار و ركبت طياره راحه تركيا ايه دموعها نزلت اول ما الطياره طلعت(جماعه احساس صعب اوي لما تكون حاسس اني اللي الانسان اللي بتحبه هيضيع منك)

فارس صحي ملقش ايه جه يبص في تليفونه لاقه رساله مكتوب فيها"فارس انا بجد تعبت و انت طلقتني متحولش تتصل بيا او تدور عليهعشان انا مش في الصعيد ولا في مصر سلام يا فارسي ايه"فارس دموعه نزلت و قال:شوفت صورك معا واحد غيري في وضع ابن*****كانت عايزاني اعمل يعني و شاتت كلام حب و غرام

(ايه وصلت تركيه و في واحده قابلتها)

ايه بفرحه:حياه(اننن اننن مفاجاه صح🙂😹😹)

حياه:ايه تعالي يا روحي بس فارس ميعرفش اللي انتي معانا في الخطه

ايه بوجع:انا اتطلقت من فارس

حياه بشهقه:نعم ليه

ايه قصت عليها ما حدث

حياه بحزن:معلش ان شاءالله كل حاجه هتتصلح

(تعالو بقا اعرفكو الحكايه)

ايه تبقه صحبت حياه من ثانوي و لحد الجامعه كانو معا بعض)

فاكرين الناس اللي فارس قابلهم بتوع الثفقه الجديده حياه و البنتين اللي معاها برضو صحابها و الرجل و الست دول بقا مفاجاه امجد و نورا)

(اكيد هتقولو ازاي و رعد جه لاقها ميته)

(فلاش باك)

قبل ما رعد يجي المستشفي مامت رعد كانت عند حياه جوه بتتكلم معاها مامت رعد لاقت ايد حياه بتتحرك راحت نادت الدكتور

الدكتور:دي كويس انها فاقت الحاله كانت مفهاش امل

تم نقل حياه لي اوضه عاديه

حياه:يا جماعه انا عايزه في نظر الناس كلها ابقه م*ت

امجد و نورا بصدمه:ازاي ده

حياه بخبث:في برشام كده بيتاخد البرشام ده بيخلي الوش شاحب كده و بيبان انه جث*ه قدام اي حد طبعا هنتفق معا الدكتور و نقوله اني يديني البرشام ده و بكده لما رعد يخرج عمو هيقوله اني يروحه يشوفه اجراءت الدفن بس الاجراءت هتبقه بتعت حد تاني و انا حد هيجي يفوقني من العلاج اللي هخده و اخرج من الباب الخالفي بتاع المستشفي ها تمام

نورا و امجد بذهول:تمام ده انتي دماغك الله و اكبر

الدكتور دخل و سمع كلامهم و قالهم بضحك:تمااام

حياه:انت سمعت

الدكتور بضحك:اه و هوافق عشتن حالتك اللي جات و في واحد يتيمه جت و هي متوفيه و كده فا هي دي اللي هددفن 

حياه:و نطلعلها اجراءت الدفن عشان محدش ياخد باله من الاسم ابعت رهد اي حته يا عمو و اعمل الاجراءت

(بذمتكو اي رايكو في دماغي😹😹🙂)

(الحاضر)

حياه:و بس كده يا ايه و كمان انا كنت بروح اراقب رعد كل يوم(كده عرفتو مين العين اللي بتراقب رعد) و بعتله صحبتنا عشان كان بيروح الشقه بتاعت السهر و الزفت دي خالتها تحطله منوم عشان ينام ر كده

ايه بذهول:الله يخربيتك

حياه بضحك:بس اي رايك دماغ صح

امجد و نورا دخلو:حياه

ايه بصتلهم و ضحكت و قالت:نورت يا انكل

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


الرواية كامله من👈( رواية قسوه الرعد)


 

تعليقات

التنقل السريع