القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فيروز وسامح الفصل التاسع 9بقلم منة عبده


رواية فيروز وسامح الفصل التاسع 9بقلم منة عبده 





رواية فيروز وسامح الفصل التاسع 9بقلم منة عبده 


#البارت التاسع 

الضابط : امبيرح واحنا فى المكان لقينا عيل صغير وبعد التحاليل والفحوصات اللازمه طلع ابنك 

سامح بخضه : ابني مين ابني مات ، قتلوه المجرمين 

بقلمي منة عبده 

الضابط : قالوا فى التحقيق أنه كان ضمن الخطه أنهم يقولوا أنهم موتوه 

سامح بفرحة : يعني أنا ابني عايش 

ام فيروز بفرحة : والله لولا اننا فى عزا كنت هزغرط 

الضابط بابتسامه : ربنا يفرحكم دايما بس لازم حد يجي يستلمه وبدل انت واخد طلقه فى رجليك مش عارف تتحرك غير بعكاز فأبعت حد معايا يستلمه

سامح : هجيب فيروز واجي ورا حضرتك 

الضابط : خلاص تمام هستناك 

( عدا فترة وسامح بقي كويس هو وفيروز اما البيبي فقاعد مع سامح فى بيته ) 

بقلمي منة عبده

سامح : هتسافري مع والدتك ؟

فيروز : لاء 

سامح : ليه ؟

فيروز : عايزة افضل هنا 

سامح : وانا مش عايزك هنا 

فيروز بصدمة : مش عايزني هنا ! ليه ؟ 

سامح : كفاية يا فيروز كده انتي تعبتي ودخلتي فى حوارات ملكيش ذنب فيها ، وخايف خايف اخسرك تاني أنا خسرت ناس كتير فى حياتي ومش هقدر اخسرك انتي كمان فلازم تسافري وتبعدي على الأقل اضمن انك تكوني بخير 

بقلمي منة عبده 

فيروز : وهتكون مبسوط وانا بعيده 

سامح حط رأسه فى الارض ومش بيرد 

فيروز : انا عارفة ان دلوقتي اصعب من قبل كده بس انت اتحملت اكتر من اللي كنت فاكر انك لا يمكن تتحمله ، عارفة انك خسرت كتير ، خسرت ناس ، فجأة لقيت نفسك لوحدك ومعاك طفل ، بس عيزاك تقوى عشانه ، هو دلوقتي محتاج حضن .. انا كنت عايزة افضل عشانه انا مطلبتش منك حاجه انا كل اللي كنت عايزاه ان انا اكون معاه .. انت مش هتعرف تاخد بالك منه ، بس لو انت عايزني اسافر هسافر مقدرش افضل فى مكان واكون غير مرغوبة

بقلمي منة عبده 

سامح : لو انتي مش مرغوبة مين اللي هيكون مرغوب يا فيروز  

فيروز بابتسامه : يعني اخليني

سامح بيبادلها نفس الابتسامه : خليكي 

فيروز : طب قولي بقي نويت تسميه ايه 

سامح : هسميه سليمان عشان لما اصحيه يروح المدرسه اقوله قوم يا سليماان بالله عليك

فيروز بضحك : ابهرتني 

سامح : عيب عليك 

بقلمي منة عبده 

بعدها بفترة ***

ام فيروز : لاء مش عادى انك متسافريش معايا 

فيروز : يا ماما عادى 

ام فيروز : عايزة تفضلي هنا ليه ليك مين هنا 

فيروز بتوتر : هفضل عشان سليمان

ام فيروز : سليمان عنده أبوه وعنده جدته على ما اظن مش محتاجك فى حاجه 

فيروز : يا ماما ...

ام فيروز وتقاطعها : انتي لسه بتحبي سامح ؟ 

فيروز بتوتر : لاء ايه اللي انتي بتقوليه ده 

ام فيروز : انا حجزتلك تذكرة معايا والطيارة بكرة ياريت تبقي تصحي بدري عشان منتأخرش على الطيارة 

فيروز : يا ماما قولت مش هسافر 

ام فيروز : كلامي واضح اكيد 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


الرواية كامله من 👈(رواية فيروز وسامح) 

اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️




تعليقات

التنقل السريع