رواية عشق المراد الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم نور ايمن
رواية عشق المراد الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم نور ايمن
عشق المراد
3
نور مشيت تعيط وتلعن اليوم الِ شافته فيه
وقفت تكس وروحت البيت ومسحت دموعها
نور: السلام عليكم ازيك يا ماما
نرمين: الحمد لله يا حبيبتي مالك أنتِ معيطه ولا اي
نور : لاء مش معيطه أنتِ عامله اكل اي
نرمين: مالك يا نور
نور: مفيش يا حبيبتي هيا بس في حاجه دخلت فعيني
نرمين: طيب هقوم اجهز الاكل عقبال ما اخوكي يجي ادخلي غيري هدومك
نور: حاضر يا ماما
علي: في أي يبني كلدا عشانها انت شكلك وقعت ومحدش سمي عليك
مراد: علي بدل جنان دا مكان شغل ومكان محترم جدا لو هتفضل كدا ف تمشي من غير مطرود
علي: يعم انت ناسي أن أنا ليا ف الشركه زيك بالظبط
مراد: هخلصلك حقك يا علي
علي: وانا مش موافق
مراد: مش بمزاجك أنا هتكلم مع بابا النهارده
علي: برضو مش موافق
مراد بتحدي: هنشوف وخرج برا المكتب بل من الشركه بأكملها وركب عربيته وراح ع البيت وصل قدام قصر جميل جداا
ودا بقَ قصر عائله الدمنهوري
فريده: مراد يا حبيبي عامل اي
مراد: بخير يا حبيبتي اومال فين جدي
فريده: نايم
مراد: هو كويس
فريده: الحمدلله ابوك في المكتب وقال أما تيجي تروحلوا
مراد: حاضر ودخل
مراد: السلام عليكم
زين: وعليكم السلام ادخل
مراد: خير يا بابا
زين كنت عاوز اجيب شركه لعلي عشان يبق مسؤل عن نفسوا واسيبك في الشركه دي تبقَ بتاعتك عشان شايفك أنها وهوا معاك فيها انت الِ قايم بكل حاجه
مراد: لو صبر القاتل علي المقتول كان هيموت لواحدو
زين: كنت عاوز تاخد الشركه ليك لواحدك
مراد: اه بس كنت هديلوا حقوا
زين: لاء حقوا عندي أنا مش عندك انتَ كدا كدا الشركه دي جدك كتبها ب اسمك بس عشان الكُره والحُب قولنا تبقُ مع بعض
مراد: طيب أنتَ ناوي تبني الشركه انتَ ولا تشتريها
زين: جدك مش هيسمح نشتريها أنا من رائي احول لعلي كل الفلوس اللازمه واسيبوا يعمل الِ هوا عايزو
مراد: كدا مش هيعمل شركه دا هيعمل كباريه
زين: ربنا يهديه
علي: أنا مش موافق انو ياخد الشركه
زين : مين سمحلك تدخل
علي بزعيق: أنا سمحت لنفسي
زين: وبتعلي صوتك علي ابوك كمان
علي: وعلي اي حد يقف في طريقي
زين: اطلع برا يا علي مش عاوز اشوف وشك
مراد: اقعد كدا يحاج واهدي بس متعصبش نفسك علي استني رايح فين تعالي كدا اقعد ونتفاهم الزعيق مش هيجيب حل
زين: أنا مش هتكلم معاه دا حيوان مبيطمرش فيه
علي: أنتو طول عمركوا بتفضلوا مراد عني اصلا أنا عارف ان رائي مش هيغير حاجه بس انا فعلا همشي ومش هتشوفوا وشي تاني علي لسه هيخرج زين مسكوا وتك قلم
(مش عرفا علي دا ملطشه الروايه ولا اي😂😂)
مراد: عن اذنك يا حاج وخرج
زين: مبسوط كدا
علي: بصراحه اه
زين : تعرف انو مراد بيحبك اكتر من نفسوا وانت والله ما تستاهل اصلا بس اقولك انا غضبان عليك ليوم القيامه ومش هتقعد في البيت دا ثانيه تانيه برااااا
الدمنهوري: في أي يولدي بتزعق لي
زين: قرفني
الدمنهوري: حصل اي
زين: حكالوا كل الِ حصل
الدمنهوري: أنا مش عارف اقولك اي بس مهما أن كان دا ابنك
زين : متقولش كدا دي مش تربيتي
الدمنهوري: خير ان شاء الله يومين ويرجع دا عامل شبه العيال
زين: ربنا يهديه
مراد بيخبط ع باب تقريبا دا اكتر باب كل ما بيتعب بيدخلوا
عشق المراد
4
مراد بيخبط ع باب تقريبا دا اكتر باب كل ما بيتعب بيدخلوا
نيرا: ادخل
مراد: وحشتيني
نيرا: وانت كمان فينك بستناك من بدري
مراد: كان في موضوع كدا كنت بخلصوا مع بابا
نتعرف علي نيرا
نيرا دي بنت جميله محجبه وطبعا بأمر من مراد عندها 19سنه مراد شايف انها اكبر واعقل بكتير من 19سنه وعشان كدا هيا اقرب حد ليه عارفه عنو كل حاجه وهوا عارف عنها كل حاجه ومراد مانع انها تخرج برا الأوضه طول ما علي موجود عشان ساعات مش بيكون في وعيوا ومرا بيخاف عليها اوي وشايف انو مش بس اخوها لا دا ابوها وهيا كذلك بتعشق مراد
(اه لو مكنوش اخوات😂😂)
نيرا: يعني بابا كان بيزعق عليك
مراد: لاء وحكالها الِ حصل
نيرا بدموع: اكيد هيرجع تاني صح
مراد: اكيد واخدها في حضنو بتعيطي لي بس دلوقتي المهم أنتِ البرد راح
نيرا: اه
مراد: يعني هتنزلي الكليه من بكرا أن شاء الله
نيرا: أن شاء الله أنا بجد قلقانه عشان هبقَ لواحدي
مراد: أنا هبقَ معاكي ياحبيبتي متقلقيش
نيرا: حاسه كدا انك وقعت ومحدش سمي عليك
مراد: مش عارف
نيرا: طب احكيلي
مراد: جميله لاء جميله دي قليله بصي هيا مداريه كل حاجه فيها تقريبا ناقصها النقاب وتبق كملت جمالها مش قادر اوصفه بجد شوفتها واكأني اول مره اشوف بنت فحياتي حاسس انها فعلا مختلفه محترمه وعنيده بس مش هاديه خالص بس خطفت قلبي والمفاجأه بقَ أنها عندها 19سنه وفي كليه طب يامعلم
(حيبت معرفكوش أنا وهوا الِ يعرفكوا عليها😉😂)
نيرا: الله هصاحبها دي هتبقَ اختي بس يارب تحبني
مراد: مش هسمح لحد ياخدك مني
نيرا: بليزززز محتاجه اصاحب واحده علي الاقل
مراد: وانا موافق بس تكون هيا
نيرا: اسمها اي
مراد: نور
نيرا: زوجه اخي هيبق اسمها نور يجمالوا
مراد: يمكن اقدر انساها
نيرا: طب لي حبها وادي لقلبك فرصه
مراد: مش عاوز
نيرا: وحيات اغلي حاجه عندك
مراد: هو أنتِ اغلي حاجه عندي
نيرا: طيب وافق بقَ
مراد: هحاول
نور نايمه وماسكه الفون : مش معقول بقالي تلت ساعات معرفتش غير أن هوا عندو 30 سنه دا اكيد عمروا ما يفكر يحبني دا هو يخلفني🥲 ياربي بقَ صح ما أن شاء الله يقبلني في الشغل واعرف عنوا كل حاجه
نيرا: سرحان في أي
مراد: هيا مقدمه تبقَ السكرتيره بتاعتي ارفض عشان مش عاوزها تشتغل
نيرا: لاء طبعا وافق عشان اكيد هتشوف شغل تاني وكدا هتبقَ سكرتيره حد تاني
مراد: تصدقي يخرب عقلك يلا يااروبه ننام عشان هنصحي بدري
نيرا: تصبح على خير
مراد: وأنتِ من أهل الخير يعسل وخرج وراح اوضته
اشررقت شمس يوم جديد علي ابطالنا
مراد قام وخد شاور ولبس وخرج يصحي نيرا
نور صحيت متأخر زي عادتها واخدت شاور وخرجت
نرمين:مش هتفطري برضو
نور: هفطر في الكليه يا حبيبتي فين محمد
نرمين:جه امبارح متأخر ولسه نايم
نور: ماشي يا حبيبتي باي
نرمين:خلي بالك من نفسك
نور: حاضر خرجت اخدت تاكس وراحت الكليه ودخلت قعدت في الكافتيريا وطلبت فطار
مني: مش عيب تاكلي لواحدك
نور: عامله حسابك يلا اقعدي كُلي
مراد: يلا ياحبيبتي انزلي تحبي ادخلك المدرج ولا تروحي الكافتيريا شويا
نيرا: هروح الكافتيريا اشرب قهوه
مراد: طيب خلي بالك من نفسك ولو اي حد دايقك رني عليا
نيرا نزلت ودخلت الكليه
نور: هرد علي الفون واجيلك
مني: ماشي
نور: السلام عليكم
البنت:وعليكم السلام حضرتك اتقبلتي في الشغل وشغلك هيبدأ من النهارده الساعه 3 أن شاءالله
نور: تمام شكرا
نور:مش تحاسبي
نيرا : أنا اسفه والله مأخدش بالي
نور:تمام ولا يهمك دا اول يوم ليكي ولا اي
نيرا: بصراحه اه ومش عارفه اي حاجه هنا
نور: طيب أنتِ عاوزه تروحي فين
نيرا: كنت عاوزه ادخل الكافتيريا اشرب قهوه بس الظاهر أننا هنتأخر علي المحاضره أنتِ اسمك اي
نور: اسمي نور وأنتِ
نيرا بإبتسامه: عاشت الاسامي أنا نيرا
نور: طب لحظه انادي مني ونروح المدرج عشان كدا هنتأخر أنتِ عرفا المدرج بتاعك فين
نيرا: اه
نور: تمم
مني: يلا عشان هنتأخر
نور: يلا تعالي يا نيرا
ودخلوا نفس الدرج
نور: اي دا أنتِ معانا
نيرا: اه
مني: مين دي يا نور
نور: دي نيرا لسه متعرفه عليها برا
مني مدت أيدها لنيرا: انا مني
نيرا: اتشرفت بمعرفتك
مراد: السلام عليكم انا هاخد مكان دكتور نادر عشان هو مقدرش يحضر النهارده وان شاء الله يبدأ معاكوا المحاضره الجايه
نور بهمس: يادي النيله السوده
مراد: خلص شرح وقوم نيرا سألها ونيرا جاوبت كويس
مراد : برافوا عليكي يا نونا
كل المدرج كان مستغرب
مراد مكنش يقصد بس هو متعود يقولها يا نونا
مراد: نسيت اعرفوا نيرا زين الدمنهوري تبقَ اختي
منى: بصت لنور بصدمه
مراد: انسه نور
نور بخصه: عملت اي تاني
مراد تجاهل وسألها سؤال
نور جاوبت كويس بس كانت خايفه برضو
مراد : برافو عليكي يا نور
نور بفرحه: شكرا
مراد: وبكدا تكون المحاضره خلصت وخرج ونور ونيرا وملك خرجوا
نور: أنتِ مش جعانه يا نيرا
نيرا: هروح اجيب فلوس من مراد عشان نسيت الفلوس في البيت واجي تعالوا معايا عشان معرفش المكتب
نور: أنا معايا تعالي بس ناكُل الاول وبعدين نشوف موضوع الفلوس دا
نيرا: بليز حد يجي معايا
مني: روحي أنتِ يانور عشان ترتاح وانا هطلب اكل لحد ما تيجوا
نور: اوكي اطلبيلي شاورما فراخ
نيرا: وانا كريب كفته
مني : عيوني
نور ونيرا طلعوا
نور: ادخلي وانا هستناكي هنا
نيرا: لاء طبعا هتدخلي معايا
نور: بصي بصراحه بخاف منو
نيرا: طيب عشان خاطري
نور: ادخلي يست نيرا
نيرا خبطت ودخلت ونور دخلت وراها
مراد : حبيبي في حد مدايقوا ولا اي
نيرا: لاء محدش دايفني بس انا نسيت الشنطه ف البيت وهيا كان فيها الفلوس
مراد طلع من جيبوا حوالي 500ج وعطاهملها نيرا طلعت منهم 200وبترجعلوا الباقي
مراد بزعيق: برا يانونا
نور: طيب لي ما كنا حلوين
مراد بضحك: احنا حلوين فكل الأوقات
نيرا: ايوا طبعا
نور وهيا بتبص لمراد: يلا ربنا يهديكي
مراد: خلي بالكوا من نفسكوا ولو احتاجتوا اي حاجه تعالوا
نيرا: حاضر وخرجت ونور اكتفيت بإبتسامه
مني: واخيرا ساعه حضراتكوا كنتوا بتعملوا اي كل دا
نور: اهم الحاجه الاكل جه أنا هموت من الجوع
نيرا: وانا كمان والله
وأكلوا وحضروا باقي المحاضرات وروحوا ونور راحت علي الشركه وصلت 3ونص
نور:مراد بيه موجود
السكرتيره: اه اقولوا مين
نور: قوليلوا نور
السكرتيره: انتِ السكرتيره الجديده
نور: اه
السكرتيره بقرف : وجايه متاخره نص ساعه لي
نور: وانتِ مال امك انتِ
السكرتيره: مش مسموح بتأخير اتفضلي برا
نور بزعيق: يادكتور مراد يا دكتور مراد
مراد بعصبيه:.......
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق