رواية عشق المراد الفصل الاول والثاني 1-2بقلم نور ايمن
رواية عشق المراد الفصل الاول والثاني 1-2بقلم نور ايمن
عشق المراد
1
يا ماما سبيني انام شويا بليززز
نرمين: قومي يا بت بقَ هتتأخري علي الكليه
نور:طب انام شويا صغيرين طيب
نرمين: هعمل فطار تكوني جهزتي مش فضيالك أنا
نور: ايوا ماشي
نرمين جهزت الفطار ونور لسه نايمه
نرمين: محمد روح نادي لأختك دي مش عوزا تقوم واول يوم ليها كليه تروح متأخر يأخره صبري
محمد: عيوني
نور: اعععع بنغررررقق
محمد بضحك: لاء أنتِ بس الِ بتغرقي
نور وهيا بتقوم: يخفه دم امك يجدع
محمد بصوت عالي: ماما تعالي اسمعي بنتك بتقول اي
نور: اطلع برا يزفت
محمد: خارج منغير اهانه
نور قامت واخدت دوش ولبست
نرمين: هتمشي من غير فطار يبنتي
نور: معلش يا حبيبتي هفطر في الكليه عشان متأخرش
محمد: طيب لحظه هوصلك
نور: أنجز ونبي
محمد: اهو يلا عاوزه حاجه يست الكل
نرمين: خلي بالكوا من نفسكوا
محمد ونور فوقت واحد: حاضر ياامي
نور ركبت جمب محمد ومفيش كلام لحد ما وصلوا
محمد: انزلي يلا وخلي بالك من نفسك
نور: حاضر باي
محمد: باي
نور نزلت ودخلت الكليه وماشيه تايهه وخبطت فواحد
نور: مش تحاسب يا يعم انت
مراد :أنا برضو الِ احاسب ربنا يهديكي
نور: لاء استني عندك يهدي مين دا انت اعمي وغبي كمان انت شايفني متعفرته ولا متعفرته اي الهطل دا
مراد: لاء دا كدا كتير أنا مش فاضيلك ومشي وسابها
نور بتكلم نفسها: اي دا غبي بصحيح
مني بصوت عالي: نوووور
نور بتريقه: نعممم
مني: بتتريقي ع اي بقالي ساعه بناديلك وأنتِ فعالم تاني
نور: أنا جعانه
مني: طيب نحضر المحاضره دي بس وبعدين ناكُل عشان بيقولوا الدكتور دا رخم ولو اتأخرنا مش بعيد يطردنا
نور: ربنا يستر يلا يختي
مني: يلا
دخلو قعدو ف المدرج
مني: الا قوليلي يا نور
نور:.......
مني: نور
نور:......
مني: نوووووور
نور: يا بنتي اتكلمي بصوت واطي لله يخليكي
مني: أنتِ سرحانه ف اي يعسل
نور بسرحان: دا مُز اوي
مني: هو مين
مراد: السلام عليكم
نور بهمس: ودا اي ال جابوا هنا دا
كلهم ردو السلام
مراد: اعرفكوا بنفسي أنا دكتور مراد هدرسلكوا ماده العلوم
نور: ياالله ماده جامده هيشرحها دكتور اجمد
مراد بزعيق وهوا بيبص لنور: مبحبش حد يتكلم فوقت ما أنا بتكلم ولو حد عاوز يتكلم يتفضل من غير مطرود
نور بصوت مسموع: وانا مالي يالمبي
مراد بعصبيه: احنا هنزر ولا اي اتفضلي برا
نور: طب المحاضره الجايه ميصحش من اولها كدا
مراد بزعيق: سمعتي قولت اي
مني بهمس:اتأسفي اتأسفي
نور بدموع: مش هتأسف أنتِ مالك اصلا وخرجت
مراد: اتعرف بأسمأكوا بقَ
كلهم قالوا اسمأهم
مني بعيط: اسمي مني
مراد: بتعيطي لي حد مدايقك هنا
مني: لاء
مراد: تمام نبدأ شرح وياريت لو هتكملي عياط تطلعي تعيطي برا
مني: تمام شكرا وخرجت
(اي اليوم الاسود دا 😂😂😂)
مني: نور أنتِ بتعيطي لي
نور: متتكلميش معايا
مني: هو انا مالي
نور: أنا جعانه
مني بضحك: حتي وأنتِ بتعيطي
نور: اه صحيح أنتِ خرجتي لي
مني: دا دكتور مراد دا بارد اوي
مها: مسمحلكيش علفكرا بقَ هقولوا
نور: بسم الله هما بيطلعوا منين دول
مني: والله معرفا يختي
نور: أنتِ كدا هتخوفينا يعني ولا اي
مها بغيظ: طيب والله لريحالوا حالا ومشيت
مني: هناكل اي
نور: شاورما قبل ما نطرد من الكليه 😂😂
مني : طيب هقوم اجيب
نور: اشطا
مراد بعصبيه: أنتِ يا زفته مش تخبطي
مها بدلع: يا مراد يحبيبي أنا مش اي حد
مراد بعصبيه قرف مش ناقص
مها: طيب ع العموم البنتين الِ انت طردتهم بيشتموك
مراد: طيب روحي ناديهم
مها: ماشي
مني: بت يانور محمد اخوكي عامل اي
نور: وأنتِ مالك بخويا يستي
مني: اووف بقَ يا نور
مها: يا ..الدكتور مراد عاوزكم فمكتبوا
نور: اسمي نور يسكره وهيا اسمها مني
مها: ميشرفنيش اعرف اصلا
نور: دا يشرفك غصب عن ال جبوكي ياروح امك
مني: تعالي بس نروح لدكتور دا نشوف عاوز اي وبعدين نجيلها نعرفها قيمتها
نور: يلا بينا وطلعوا
نور: خبطي وادخلي أنتِ بق يستي
مني: لاء أنتِ ونبي وهدخل فدهرك علطول
بعد نقاش طويل
نور: خبطت
مراد: ادخل
نور : السلام عليكم
مراد: وعليكم السلام خير
مني: اصل ف واحده ايجت قالت انك قولتلها تقولنا
مراد: قاطعها وقال اه انتو ال شتمتوني
نور: أنا مشتمتش
مني: وانا قولت انك بارد
مراد بعصبيه : صريحه اوي
نور: هو حضرتك بتطردنا من اول محاضره لينا وعاوزنا نقول اي يعني
مراد بزعيق وقام وقف:......
عشق المراد
2
مراد بزعيق وقام وقف:أنتِ تخرصي خالص
نور بهمس :لمني هو دا مالوا دا
مراد: مجنون
نور بخوف: انت سمعت
مني: دكتور احنا بنعتذر
نور: اتكلمي عن نفسك
مراد: اعتذارك مقبول اتفضلي برا
مني: يلا ينور
مراد: أنتِ لواحدك
نور بخوف: ي ع ن ي ا ب
مراد: عاوزك اما نشوف هتعتذري ولا لاء
مني: نور انجزي اعتذري مش وقت كبريائك دا ونبي
نور بتحدي: مش هعتذر
مراد بزعيق وكلاموا موجه لمني: براااا
مني بخوف: ح ا ض ر
خرجت مني وقعد مراد
نور: ها هفضل كدا كتير
مراد حط رجلوا ع المكتب فوشها عشان يضايقها: ولحد ما تعتذري
نور بغيظ: مش هعتذر أنا مغلطش
مراد : لاء غلطي
نور: مغلطش
قطع كلامهم رن فون مراد
مراد: ايوا ياحبيبتي
كاميليا: اي يا حبيبي هاتيجي امتا
مراد: ساعه وهكون عندك اجبلك حاجه وانا جاي
كاميليا: لاء يا حبيبي خلي بالك من نفسك
مراد قصد يضايق نور: عيوني
نور بتفكير هو متجوز دا مش باين عليه خالص
مراد : أنا عارف ان انا مُز اصلا
نور : افندم
مراد: بقولك عارف ان انا مُز
نور: وانا مالي
مراد: اعتذري عشان مش فاضي
نور: وانا كمان والله ما فاضيه
مراد :طيب مستنيه اي
نور بتريقه: الاذن عشان أخرج حضرتك
مراد: اعتذري
نور: لاء
مراد: الظاهر انك حابه القاعده معايا وانا مش فاضيلك خالص
نور بزعيق: الزم حدودك معايا
مراد: صوتك ميعلاش بدل ما اقطعلك لسانك
قطع رد نور الفون بتاعها بيرن برقم غريب
نور: ممكن ارد
مراد: افتحي الاسبيكر
نور: وانتَ مال
مراد قطع كلامها: انجزي
نور : ردت وفتحت الاسبيكر زي ما قالها
ومتكلمتش لحد ما لقيتها بنت الِ بتتكلم
نور: السلام عليكم
البنت: وعليكم السلام حضرتك دا ميعاد شغلك والنهارده اول يوم مش مسموح بتأخير
نور: حاضر وقفلت
نور: ممكن اروح الشغل عشان حضرتك سمعت اهو
مراد بجديه: المرا دي أنا عديتها عادي بس صدقيني لو اتكررت تاني مش هتفضلي ف الكليه اصلا فبلاش تتحديني أنا يلا برا
خرجت نور وفضلت أنها متردش عليه عشان مش حابه تتأخر علي الشغل خرجت برا الكليه ووقفت تاكس ونزلت عند الشركه ودخلت
نور: السلام عليكم
هنا: وعليكم السلام حضرتك الانسه نور
نور: اه أنا
هنا: طيب المدير لسه موصلش بس اكيد علي وصول اتفضلي انتظريه هنا
نور: تمام شكرا
وقعدت تتفرج علي الشركه وعلي حجمها
بعد ساعه من الانتظار
نور: هو مش حضرتك كلمتيني وقولتيلي انو مش مسموح التأخير اومال هو فين
هنا: حضرتك أنتِ جايه تشتغلي مش تتأمري اتفضلي ادخلي وشاورت ع المكتب هو دا مكتبوا
نور بقرف: تمام
نور خبطت
مراد: ادخل
نور: السلام عليكم
مراد: وعليكم السلام
نور: انتَ
مراد: هاتي الملف بتاعك
نور بصدمه: اتفضل
مراد: تمام استني من السكرتيره تليفون بالقبول أو بالرفض
نور: تمام شكرا بس انا كنت فاكره أن هيبق في شغل النهارده
مراد : لاء مفيش
نور: تمام شكرا وخرجت
علي بتصفيره: اوعا اي القمر دا
نور: افندم
علي : بقولك قمر
نور: الظاهر انك مجنون
علي : أنا مجنون
نور: اه انتَ ولسه هتمشي مسك أيدها
علي: علي فين يا بطه
نور: ب أيدها التانيه وقلم يستاهل وشو
علي بزعيق: انت اتجننتي
خرج مراد من المكتب ولقي علي ماسك ايد نور
مراد: اي المهزله دي
نور بزعيق : سيب ايدي يحيوان
علي: مش هسيبها
مراد بعصبيه : ضرب علي بكس نيمو في الأرض
نور بعيط : شكرا
مراد وعيونو حمرا :أمشي من وشييي
نور مشيت تعيط وتلعن اليوم الِ شافته فيه
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق