القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حماتي ولكن البارت الخامس والسادس 5_6بقلم بقلم مصطفى جابر



رواية حماتي ولكن البارت الخامس والسادس 5_6بقلم بقلم مصطفى جابر 





رواية حماتي ولكن البارت الخامس والسادس 5_6بقلم بقلم مصطفى جابر 



#البارت_الخامس.. #حماتي_ولكن. 


شوق بدموع:  مراتك هي يلي سقطتنيي. 

عيسي بغضب وصدمة: انتي بتقولي اييي يا زبا"لةة انتيي. 

شوق بدموع: دا يلي حصل متنساش انها ضرتي وياريت تطلقها يانا يا هي فاهم. 

عيسي ببرود:  هطلقها بس مش دلوقتي. 

شوق بغضب: ليييي مش دلوقتي بتحبها دي قت"لت ابننا. 

عيسي بهدؤء:  مش وقته. 

سكتت شوق بغضب و ف نفسها:  انا لازم ابعد لين عن سعدية وابنها اسفة يا لين بس لازم تمشي انا خايفه عليكي دول شيا"طين. 

عند لين. 

لين بصدمة:  حماتي عاشيقه ابويا. 

: قصدك جوز امك. 

لفت بصدمة وخوف:  حماتي. 

سعدية ببرود بتنشف شعرها ميلت خدت الفون:  مالك انتي فاكرة يا بت انتي انه حد هيصدقك. 

لين بغضب:  هيصدقوني يا شيخه عيب ع سنك. 

سعدية ببرود: انا حرة و لو السر دا اتعرف امك ياعيني هتروح فيها. 

لين بغضب:  مش هيحصل كل دا انا هروح لامي وهكشفكم. 

خرجت بغضب وسعدية خافت منها تفضحها قررت تعمل حاجه. 

بعد شوي. 

رجع عيسي وشوق يلي بصت لسعدية بكر"ه. 

عيسي: اومال فين لين. 

سعدية ببرود: راحت لامها. 

عيسي بغضب: ازاي تخرج من غير م تقولييي. 

سعدية بسخرية: اسال نفسك بقا. 

خرج بغضب وشوق بصت ل سعدية يلي ضحكت:  مبروك يا شوشو. 

شوق بغضب: مديتي ايدك عليا و موتي ابني و خالتيني البسها ف لين جاه دوركك. 

سعدية بعدم فهم: هتعملي ايه. 

قربت شوق منها بكل غضب ووو.... 

عند لين. 

قاعدة مستنية امها. 

جوز امها: م قولتلك خرجت من بدري. 

لين بخوف وغضب:  اخرس خالص. 

جوز امها بوقاحه قام وراح قفل الباب وبص لها: انتي جامدة اوي و اتجوزتي عشان تهربي مني دلوقتي مش هتهربي. 

لين بخوف: مش هتقدر تعملي حاجه. 

جوز امها بوقاحة:  هنشوف وبدل م كنتي تفضحيني مع حماتك انا هفضحك بس وانتي ف حضني. 

لسه هتجري شدها:اجهزي للفضيحه بعنوان بنت ف حضن جوز امها.

لين.... 

#يتبع... 


#البارت_السادس.. حماتي_ولكن. 

جوز امها بوقاحة:  هنشوف وبدل م كنتي هتفضحيني مع حماتك انا هفضحك بس وانتي ف حضني. 

لسه هتجري شدها:اجهزي للفضيحه بعنوان بنت ف حضن جوز امها.

لين بغضب: اياك تقرب هتندم ندم عمرك. 

جوز امها ضحك بخبث و قلع تيشرته وبقل عاري الصدر وهي دموعها نزلت بخوف قال بمكر:  متخفيش يا مزة مش هعملك حاجه بس ياترا يلي هيخبط دلوقتي هيقتنع بدا. 

استغربت كلامه و الباب فعلا خبط بغضب ابتسم وراح شدها لحضنه صوتت جامد . 

الباب اتفتح بغضب اتصدمت لاقت عيسي يلي عيونه حمرا. 

لين زقت جوز امها بغضب:  عيسي واللهي م.... 

جوز امها مقاطع:  حد يفتح باب حد كده مفيش حاجه اسمها خصوصية عندك افرض قاعدين قاعدة رومانسيه. 

لين بزعيق:  كدداببب واللهي كددداب انا جيت افضحه قدم امي لانه علي علاقة ب امك و بتخونه مع...... 

طخخخ كف قوي بيوقعها ع الارض:  اه يا زبا*لة يا و*** انا لاقيكي في حضنهههه حضن جوز امكككك وجاية تلبسيها في امييي. 

جوز امها:  انا ولين بنحب بعض و هتتطلق منك عشاني. 

عيسي بغضب هجم عليه وفضل يضر"ب فيه. 

لين بدموع بقت تحوشه والجيران اتلمت مسكوه بالعافيه. 

جوز امها استغل الفرصة:  مبتحبكش وهتخلعك مش كده يا حبيبتي. 

لين بدموع:  محصلش يا عيسي دا بيكدب هو يلي من اول جواز امي بيتحرش بيا والله عمري ما بصيت له. 

عيسي بغضب زق الناس وراح مسكها من شعرها: تعاليييي. 

شدها جر وقعت علي السلم فضل يجر فيها والناس تمسكه لا حياة لمن تنادي ركبها العربية بغضب تحت صراخها و خوفها. 

بقلم مصطفى جابر.. 

عند سعدية... 

سعدية بعدم فهم: هتعملي ايه. 

قربت شوق منها بكل غضب ولسه هتضربها سعديه مسكتها:  ايه ياروح يلي جابوكي فاكرة هتمدي ايدك علياااا دا انا اد"فنك عايشة يابت. 

شوق بغضب: انتي مخلوقة من نا"ر ازاي واحدة زيك تبقا كده. 

سعدية ببرود:  ميخصكيش يا ر"خيصة ولو فكرتي تعملي حاجه كده ولا كده هدفعك التمن غالي زي م هتشوفي بيحصل ف ضرتك دلوقتي. 

شوق باستغراب: قصدك ايه. 

سعدية بخبث قعدت وحطت رجل ع رجل:  بتليفون صغير مني لابستها تهمة وفضيحة بجلال كانت ناوية تعملها لي. 

شوق اتصدمت:  وانتي فاكرة انك هتفضلي شيطا"ن كده اكيد في يوم كل الحقيقة هتظهر. 

سعدية بسخرية: ههههه ضحكتيني يا عسل ازاي وانا ابني تحت سيطرتي. 

شوق ببرود: هتشوفي. 

لسه هتخرج لاقت يلي وقعت ع الارض وهي بتعيط و عيسي وقف بكل غضب. 

شوق اتخضت وجريت عليها: فيه اي يا عيسي. 

عيسي بغضب قلع حزمه:  هربي الشما"ل ديي ايييييهههه فاكرة اني مش هعرف. 

سعدية قاعده ببرود تام. 

لين بغضب وقفت:  طلقني بقا واه كنت عند بيت امي وروحت افضح امك فاهم و لو دكر تمد ايدك عليا ايييييي سكت لك كتيرر لكن تزيد فيها صدقني هقت"تتلللللللـككككك. 

عيسي بغضب:  زي ما قت"لتييي ابنيييي انا بقا يلي هد"بحكككك. 

:  لين بريئه يا عيسي. 

لين بصدمة: حماتي. 

سعدية قامت ببرود:  جوز امها يلي عمل كده مراتك معملتش حاجه. 

عيسي هدي جدا ولين وشوق اتصدموا بكلمة منها طفت النار يلي هي عملتها. 

عيسي بهدؤء:  انا طالع ارتاح لين اقسم بالله لو اتحركتي بدون اذني هتندمي. 

طلع بهدؤء كانه معملش حاجه. 

سعدية بضحك عالي:  ههههه تؤ تؤ شوفتوا انتو الاتنين اني مسيطرة علي ابني بلحظة اشغله وبلحظة اهديه. 

لين تفت ف وشها: اتفوووو. 

سعدية ضربتها بالكف:  كده عيب يا قمورة. 

شوق بغضب:  هنفضحك قدم الكل. 

سعدية بغناء: وروني. 

مشيت ببرود و شوق حضنت لين وعيطوا سوا علي الحرباية يلي دمرت ليهم حياتهم. 

كان تحت انظار احد ما. 

دمعه نزلت منه: لو وقفت مراتي عند حدها هتفضح سري اني مش ابو عيسي الحقيقي وهتاخد ابني يلي ربيته وتحرمني منه. 

مشي بحزن... 

بقلم مصطفي جابر... 

في مكان ما. 

المجهول:  اخيرا لاقيتك يا لين بكرا بالكتير لازم تكوني تحت ايدي. 

ابتسم لصورها بحب. 

عند شوق. 

شوق بتفكير:  انا لازم اطلق لين من عيسي وباسرع وقت اما انتي يا حماتي ودعي حياتك بقا. 

تاني يوم. 

سعدية ببرود: عاوزك تتجوزني علي جوزي يا درغام. 

درغام بصدمة: نعمم؟؟؟ اتجوزك وانتي اصلا متجوزة وانا متجوز. 

سعدية ببرود: تطلق ام لين وتتجوزني و اه صح جوزي دا اصلا خيال قولت ايه. 

درغام..... 

عند لين. 

لين بتعب بتقوم من النوم وحاسه انها مش قادره بتقوم تمشي خطوتين وتخرج بتلاقي عيسي قاعد و واخد شوق في حضنه بتبتسم بكسرة وبتقرر تعمل حاجه... 

بيقطع تفكيرها صوت جوزها:  نموسيتك كحلي. 

لين... 

عيسي بخبث: انا قررت اطلقك واكمل حياتي مع شوق ضرتك. 

لين..... 

يتبع..

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع