القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حماتي ولكن البارت السابع7 بقلم مصطفى جابر



رواية حماتي ولكن البارت السابع7 بقلم مصطفى جابر 






رواية حماتي ولكن البارت السابع7 بقلم مصطفى جابر 



#السابع.. 

حماتي_ولكن. 

سعدية ببرود: عيزاك  تتجوزني علي جوزي يا درغام. 

درغام بصدمة: نعمم؟؟؟ اتجوزك وانتي اصلا متجوزة وانا متجوز. 

سعدية بدلع:  مش هيحصل حاجه و طلق مراتك

درغام مسك تليفونه وكلم مراتو وقالها  انتي طالق بالتلاته يا نوجا. 

قفل ف وشها تحت ابتسامة سعدية:  كدة تعجبني ياروح الروح. 

درغام بخبث:  بس انا عايز مقابل. 

سعدية بتلعب في قميصه:  تؤمر. 

درغام بمكر:  عاوز لين. 

سعدية بخبث:  قريب اوي متقلقش. 

عند لين... 

عيسي بخبث: انا قررت اطلقك واكمل حياتي مع شوق ضرتك. 

لين بفرحه:  بجد. 

عيسي طخخ كف بينزل ع وشها:  وحشك حبيب القلب انا كنت بهزر قال اطلقك قال انتي مش هتطلعي من هنا غير وانتي جثة. 

لين بصت علي السكينه يلي علي التربيزة راحت عليها بغضب:  هقت'لككك يا عيسيي هقت'لككك. 

شوق ببرود: سبها يا عيسي دي مجنونه. 

عيسي بضحك ساخر:  حلوة اللعبة يلي في ايدك دي هههههه. 

صمت يعم المكان وصرخه الم و د"م وقع ع الارض. 

شوق بشهقة: ع عيسي. 

لين وعينها كلها غضب بص له وهو راكع قدمها والسكينه ف دراعها وقالت بكل غضب:  ايدك لو تتمد عليا تاني انا بقا يلي هد"بحك و اقسم بعرش الله لو قربت من امي او من يا عيسي اترحم علي امكك وع نفسك يا بن 🐕 اتفووووووووو. 

داخلت الاوضة وقفلت عليها و انهارت انها عملت كده. 

عيسي بيتالم شد السكينة: مش هسيبببككككك يا ليييينننن. 

شوق بتسنده زقها و خرج ع برا. 

لين بتعيط فونها رن. 

امها بدموع:  درغام طلقني يا لين. 

لين بزغروطة: الف نهار ابيض عقبالي. 

امها بحزن: انتي فرحانه فيا يا لين وانتي عارفه اني بموت في التراب يلي بيمشي عليه. 

لين بغضب:  تراب ايه دا هو وحماتي ماشين في الحرام و عملي فضيحه و بعد كل دا بتحبيه. 

امها بغضب قفلت ف وشها. 

لين اتنهدت بهدؤء  . 

تاني يوم. 

سعدية بخبث: اومال البيت هادي ليه لا كده وحش ع صحتي. 

قامت خرجت و رسمت ع وشها الغضب والخوف والدموع. 

لين كانت قاعدة بتاكل و شوق بتتفرج ع التلفزيون وعيسي شغال ع اللاب توب. 

سعدية بغضب:  في حرامي هناااااا. 

عيسي بضحك: مستحيل يكون ف حرامي في بيتنا. 

سعدية بلوي بوز:  اومال صغتي اختفت ليه اتفضل شوف مين يلي سرق صيغتي. 

عيسي: يا امي دوري تاني. 

سعدية بغضب ومكر :  واحدة من مراتاتك سرقتني. 

عيسي بصدمة:  مستحيل يا امي. 

شوق ببرود:  قولها يا اخويا. 

سعدية بغضب:  صيغتي لو مظهرتش هحبسكم انتو الاتنين. 

لين بتاكل ببرود و شوق ولا هممها. 

عيسي: انا هدورلك عليها. 

قام يدور وسعدية بغضب:  عارفين لو حد منكم خدها مش هرحمه. 

لين ببرود:  سامعه حرباية بتتكلم. 

سعدية بغضب لسه هترد عيسي جاه ومعه دهبها:  ماهو اهو ف ايه بقا. 

سعدية بغضب خدته منه ومشيت. 

عيسي ل لين:  لين كنت حابب اتكلم معاكي. 

لين بصت له ببرود وتجاهل : انا هطلع اجيب حاجه من فوق عن اذنكم طلعت شقتها . 

عيسي اتنهد و طلع وراها. 

شوق بخبث:  الملعب فضي ليا وليكي يا حماتي العزيزة. 

قامت تعمل حاجه. 

سعدية كانت قاعدة ع اخرها:  انا غبية ازاي مخبتش الدهب بس عادي ملحوقة هقوم اكل لقمة وبعدين اظبط الاتنين هههههههه. 

عند لين. 

كانت بتبص ع شقتها ب ابتسامة مكسورة. 

عند شوق. 

سعدية بتاكل ببرود و شوق قدمها: حلو الاكل مش كده. 

سعدية ببرود:  احسن من خلقتك. 

شوق بجمود:  ودلوقتي هتقبلي يلي خلقك انا سميتك يا حماتي العزيزة. 

طلعت شوق سم من جيبها وابتسمت:  غوري بقا وخلينا نرتاح كتك القرف اتفووو انا عمري م شوفت واحدة بقذ"رتك دي. 

سعدية بالم:  بتسميني يا الشوارع اااااه. 

عند لين. 

كانت قاعده بتتفرج ع التلفزيون لاقت يلي جاه وقف قدمها و دموعه نازلة. 

لين ببرود:  خير. 

عيسي بهدؤء و دموع:  انا بحبك اسف انتي طالق بالتلاته يا لين و متزعليش عليا . 

لين دمعه نزلت منها وقالت م صدمه حقا :  ..... 

#يتبع... 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات 

الرواية كامله من👈 (رواية حماتي ولكن) 

اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️





تعليقات

التنقل السريع