القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قدري اللطيف الفصل السابع والثامن 7_8بقلم أمنيه محمود


رواية قدري اللطيف الفصل السابع والثامن 7_8بقلم أمنيه محمود 





رواية قدري اللطيف الفصل السابع والثامن 7_8بقلم أمنيه محمود 



#قدري_اللطيف

#البارت_السابع


... : برافو عليك يا مراد 

مراد : .....


في بيت قدر ...

يزن : تعرفي أن غيث كان موجود لما أغمي عليكي وسابك ومشي عادي جداً

قدر : أعمل اي يعني مش فارق معايا

يزن : آمال احنا بنساعده ليه ؟

قدر : عادي علشان احنا مش زيه

يزن : طيب المهم انتي أغمي عليكي ازاي

قدر : عادي كنت راجعه من الشغل وتعبت

يزن : انا لازم انزل أشتغل

قدر : لا طبعاً وجامعتك ؟

يزن : مش هقصر والله متقلقيش ، وكفايه عليكي كده انتي تعبتي علشاني كتير

قدر : بس 

 يزن : مفيش بس وعايزه تنزلي المكتبه هما ساعتين وخلاص تمام يا قدر 

قدر بضحك : تمام يا يزوون


عند غيث ...

رحمه : رايح فين يا غيث ؟

غيث : نازل الشغل 

رحمه : شغل اي ده انت لقيت شغل ؟

غيث : هشتغل في كافيه 

رحمه : ربنا يصلح حالك يحبيبي 

غيث وهو نازل شاف عربيه سوده ماشيه وراه ابتسم وكمل طريقه عادي لأنه متوقع ده 


في المكان التاني ...

... : وصل لحد فين 

مراد بضحك : بقا شغال في كافيه

 بضحك ... : حلو اووي ده بكره هتروح انت وساره نفس الكافيه 

مراد : بس 

... : بس اي خايف صح 

مراد : لا طبعاً هروح

... :  تمام يا مراد 

قفل مع مراد وقال في نفسه كلب فلوس يا مراد بعت اللي بتقول عليه صحبك علشان الفلوس بس اهم حاجه عندي إني ادمرك يا غيث زي ما دمرتني 


عند قدر ...

رحمه بتخبط على قدر 

قدر : اتفضلي يا طنط

رحمه : ممكن تاجي تقعدي معايا شويه 

قدر : هو ..

رحمه : غيث مش موجود وأنا قاعده لوحدي

قدر : تمام وأنا كمان يزن مش موجود

رحمه بفرح يبقا يلا بينا 

ودخلت مع رحمه شقه غيث وقدر كانت مبسوطه من تعامل رحمه ست جميله وبسيطه على عكس أبنها تمام اللي معندوش قلب ده

رحمه : ممكن اسأل سؤال رخم شويه 

 قدر : اتفضلي 

رحمه : هما اهلك ما'توا إزاي ؟

قدر والدموع في عينيها : حد'ثه 

رحمه : طيب وانتي عايشه انتي وأخوكي بس

قدر : اه مليش غيره وده الوحيد اللي ممكن اعمل اي حاجه علشانه حتي لو هضحي بنفسي 

رحمه بشفقه على قدر : ربنا يخليكم لبعض يبنتي

وحاولت رحمه تفك الجو شويه وقالت لقدر قومي كده في صندوق صور في الأوضه دي ممكن تجيبيه 

قدر : حاضر 

غيث : ماما 

رحمه : تعالي يحبيبي انا هنا

غيث : لا تعبان هدخل أنام

رحمه : استنا 

غيث بعصبية : انتي بتعملي اي في اوضتي ؟؟؟

قدر : أنا أنا ....

يتبع ....


#قدري_اللطيف

#البارت_التامن 


غيث بعصبيه : انت بتعملي ايه في اوضتي ؟؟

قدر : انا انا ...

غيث : انتي اي ردي عليا بتدخلي الاوضه ليه اكيد عايزه تسرقي 

رحمه : في اي يا غيث انا اللي قلت لقدر تجيب صندوق الصور من هنا

غيث : صور اي ؟

رحمه : صورك وانت صغير نتفرج عليها

غيث : هو انا فرجه ليكم ولا اي مش فاهم ؟؟

ومش انا قولتلك يا ماما ما تجبيش الأشكال دي هنا البيت بدل المره اتنين وتلاته

رحمه : انت إزاي تتكلم معايا كده 

 قدر بعياط : انا اسفه انا اسفه 

ومشيت قدر وهيا بتعيط ورحمه ضربت كف على كف ومش عارفه تقول اي 


عند قدر ...

 يزن : قدر قدر انا جيت ولقيت شغل في كافيه حلو اوي .. اي ده مالك انت بتعيطي ؟؟

قدر :  لا يا حبيبي تعبانه بس شويه 

يزن بشك : متأكده 

قدر وهيا بتحاول تداري دموعها : متأكده

المهم الشغل ده كويس

يزن : اه كويس جداً

قدر : مبروك يا يزوون

يزن : الله يبارك فيكي ياروحي 


تاني يوم ...

غيث كان نازل الشغل وهو نازل شاف قدر واللي بصتله بقرف ضحك عليها وسابها ومشي

 وكان نفس العربيه بتراقب غيث 

دخل غيث الكافيه واللي بص بذهول لما لقي يزن شغال في نفس الكافيه اللي هو شغال فيه

غيث : انت بتعمل ايه هنا ؟؟؟

يزن : انا شغال زيي زيك

ويزن مشي عشان ما يتخانقش مع غيث ويحصل مشاكل في أول يوم شغل ليه 

مراد : لو سمحت ممكن قهوه

غيث : انت اي اللي جابك هنا ؟

ساره : شوف شغلك يا أسمك اي انت

غيث بضحك : اسمي اي اه تحبي اعرفك اسمي اي ؟

مراد : لو سمحت اتكلم معايا انا بدل ما انادي على المدير

غيث بسخريه : لا وعلى أي يا مراد باشا احنا تحت أمرك 

ساره وهيا بتبص لغيث : شكراً يا مراد على الخاتم حلو اوي يحبيبي 

قدم غيث ليهم القهوة واللي النار بتاكل في جسمه وحلف لينتقم منهم على كل ده 


في المكان التاني ...

... : عملت اي يا مراد

مراد : كل اللي قولت عليه حصل 

... : ليك عندي مكافحة كويسه 

مراد : شكراً يا كبير

ساره بدلع ومياصه : طب وانا يا كبير 

واللي خلى مراد يتجنن من اسلوب ساره لما اتكلمت معاه

... : قلب الكبير اكيد مش ناسيكي

ومشي وسابهم

مراد بغضب : انتي واحده مش محترمه ازاي تتكلمي كده وانا واقف معاكي 

ساره بسخريه : خلاص هبقا اتكلم كده وانت مش واقف .. فوق يا مراد كل اللي احنا فيه ده بنعمله علشان الفلوس إذا كان انا او انت فمتعملش فيها خطيبي قوي يعني

يلا يا حبيبي باي باي 


عند يزن وغيث ...

واللي خلصوا شغل مع بعض

 وخلاص ماشيين ولأنهم ساكنين في نفس العماره فكانوا ماشيين من نفس الطريق حب غيث يستفز يزن وقاله

 بس بقول لك اي يا يزن عيون اختك حلوه قوي يزن لما سمع كده اتضايق جدا ونزل ضر'ب في غيث و ...

يتبع ....

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 



تعليقات

التنقل السريع