القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قدري اللطيف الفصل التاسع والعاشر 9_10بقلم أمنيه محمود


رواية قدري اللطيف الفصل التاسع والعاشر 9_10بقلم أمنيه محمود 





رواية قدري اللطيف الفصل التاسع والعاشر 9_10بقلم أمنيه محمود 



#قدري_اللطيف

#البارت_التاسع


بس بقولك اي يا يزن عيون اختك حلوه اوي 

يزن لما سمع كده اتضايق جداً ونزل ضر'ب في غيث و ...

 غيث بتعب من الضر'ب : بس بس خلاص يا يزن ، كنت عارف أنك انت جدع وهتقدر تسد معايا بص بقا يا سيدي انا عايزك في حوار كبير اوي بس محدش يعرف عنه حاجه تمام

يزن بغضب : حوار اي وقرف اي ده مش مبرر للي انت لسه قايله دلوقتي

غيث : انا اسف ودي أول مره أقولها لحد بس أنا حقيقي محتاجك معايا وبصراحه انا معنديش حد اثق فيه غيرك 

يزن : اشمعنا انا يعني

غيث : علشان جدع , بس أنا اجدع منك

يزن : صبرني يا رب انا ماشي 

غيث : لالا استنا 

هحكيلك .. بص يا سيدي انا كان عندي مجموعة شركات كبيره ودلوقتي الشركات دي افلست والسبب في إفلاسها يعتبر من اقرب الناس ليا وهو صاحبي واللي كان دراعي اليمين في الشغل وواحده كده كان المفروض انها بتحبني والاثنين دول قدروا  يغيروا اوراق صفقات مهمه وده اللي خلى الشركات افلست

يزن : ايوه وبعدين وأنا مالي بكل ده 

غيث : دلوقتي هما في حد بيساندهم وانا عايزه اعرف مين الحد ده

يزن : ايوه وانا يعني هشتغل مخبر عند حضرتك ولا اي مش فاهم ؟

غيث : اسمع يا يزن هم دلوقتي مفكرين انهم قدروا ينتصروا عليا

يزن بسخرية : طب ما ده اللي حصل فعلاً

غيث : هو حصل اه بس أنا قدرت اني اتصرف في مبلغ كويس من رجل أعمال مقابل أنه هيبقا شريك معايا وقررت إني أبدا من جديد واقف على رجلي تاني وهفتح شركه علشان محتاج اعمل حاجه معينه 

 يزن : طب اما انت معاك مبلغ كبير وهتفتح شركه امال شغال في كافيه ليه ؟؟

غيث : لازم اعمل كده حمايه ليا ولأمي 

يزن : بس انا برضوا مش فاهم المطلوب

غيث : المطلوب أنك هتشتغل في الشركه وأنا هقولك تعمل اي بظبط علشان انا متراقب ومش هعرف اروح واجي على الشركه 

يزن : بس انا مش عندي خلفيه عن أي حاجه

غيث : قولتلك هبقا معاك ولو عايز تجيب حد معاك يشتغل انا معنديش مشكله المهم أنه يكون ثقه 

يزن : قدر 

غيث : نعم 

يزن : قدر شطره جداً في الموضوع ده وكمان بتتكلم 3 لغات يعني اكيد هتحتاجها

غيث : اكيد مش هتوافق 

يزن : انا هشرح ليها كل حاجه وهبلغك 

غيث : تمام يا يزن شكراً

يزن بضحك : اخر حاجه كنت أتوقعها 


عند قدر ...

قدر : رجعت يحبيبي 

يزن : ايوه يحبيبتي ممكن اتكلم معاكي شويه

قدر : خير 

يزن : انا جبتلك شغل 

قدر : شغل اي ؟؟

يزن : شغل في شركه كويسه تبع غيث وأنا هكون معاكي وهو هيفهمنا كل حاجه

قدر : استنا بس كده أنا مش موافقه 

بدأ يزن يقنع قدر ويفهمها كل حاجه وحكالها عن كل الكلام اللي قاله غيث وبعد تفكير كتير من قدر وافقت

غيث بيخبط جامد على شقة قدر 

قدر : هو في أي !!!

غيث : ماما عندك ؟؟؟

قدر : لا 

غيث بصدمه ....

يتبع ..... 



#قدري_اللطيف

#البارت_العاشر


غيث بيخبط جامد على شقة قدر

قدر : هو في أي !!!

غيث : ماما عندك ؟؟؟

قدر : لا

غيث بصدمه : يعني هتكون راحت فين ؟؟

قدر : اهدى بس شويه يا غيث ممكن تكون نزلت تجيب حاجه وراجعه تاني

غيث : لا 

مشي غيث بسرعه وهو مش عارف يعمل اي ؟

قدر : روح معه يا يزن يمكن يحتاجك

 يزن : حاضر

بص غيث كده وكده لحد ما شاف العربيه اللي بتراقبه دايماً وجري عليها 

غيث للشخص اللي في العربيه وهو بيضر'به : انت تبع مين ؟؟ رد عليا ؟؟

 رد عليه الشخص بعد ما خلاص تعب من الضر'ب ومش قادر يقاوم غيث .. أنا أنا تبع مراد بيه هو اللي قالي  اراقبك بالله عليك ما تأذيني انا عندي عيال انا عبد المأمور والله يا بيه

ساب غيث الشخص ده واللي لاحظ وجود يزن معاه انت بتعمل ايه هنا ؟؟

 يزن : انا هنا عشان اساعدك

غيث : وانا مش عايز مساعده

يزن :  بس انا هاجي معاك برضو 

ماأهتمش غيث ومشي ويزن مشي معاه


عند مراد ...

'كده يافندم كل الأوراق جاهزة 

مراد : تمام

'حضرتك هتحضر الإجتماع بتاع النهارده ؟؟ مراد : 10 دقايق وهكون جاهز  

'تمام يا فندم

غيث بغضب وعيون حمرا وهو بيقتحم المكتب : مرررررررررراد

مراد من الرعب كل الأوراق وقعت من أيده : في أي ؟؟ انت ازاي تتدخل مكتبي من غير ما تخبط على الباب 

قالها مراد وهو بيحاول يداري خوفه من غيث 

غيث : امي فيييييين يا مراد

مراد : نعم انت عبيط ولا اي وانا اي عرفني ؟

غيث : وحياة امي اقت'لك يا مراد لو ما قولت هيا فين 

وبدأ غيث يضر'ب مراد لحد ما الأمن كان علي الباب واللي حاول يزن يمنعهم ولكن مقدرش لأنهم كتير

الأمن بعَد غيث عن مراد بالعافيه

غيث : مش هسيبك يا مراد والله ما هسيبك

سند يزن غيث لحد بره و غيث قرر أنه يروح عند ساره

مراد بحده : انت اللي خطفت أم غيث ؟؟

... : اه أنا

مراد بحده : ده كان هيمو'تني  ابن ال*** انت بتخطف أمه ليه انت اتجننت ؟؟؟

... بغضب : وانت مالك ياروح امك انت هتعلي صوتك عليا ولا اي متنساش نفسك يا كلب الفلوس انت وقفل في وشه بغضب 


عند ساره ...

واللي راح غيث عند بيتها ولكن مراد كان لحق يبلغ ساره باللي حصل وإن اكيد غيث هيروح عندها 

ساره عملت حراسه شديدة عند بيتها خوفاً من اللي غيث ممكن يعمله

غيث حاول كتير يوصل لساره ويزن ساعده وبدأوا يتخلصوا من كل الحراس

غيث بصوت عالي : ساااااااره 

ولكن ساره استخبت من غيث

وفجأة التليفون رن

غيث : الو

... : "ليا الحق فيها زي ماليك الحق فيها"

غيث بصدمه : علي ...

يتبع ...


تفتكروا مين علي ؟؟؟

وبيعمل كل ده في غيث ليه !!!

اللي هيخمن مين علي صح ليه عندي مفاجأة 👀❤️


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع