رواية طفلتي المدللة الفصل الثامن 8بقلم دعاء تهامي
رواية طفلتي المدللة الفصل الثامن 8بقلم دعاء تهامي
#Bart_8✨🦋
وقفنا البارت اللي فات لما منار كانت هتروح تبلغ المدير بس قبل متروح تبلغ المدير تلفون ليا رن
منار: ده مش تلفوني ممكن يكون تلفون ليا فتحت شنتطها لقيتوا هو انا هرد واقولهم بس مين ده الاستاذ المغرور مش مهم لازم ابلغه ردت علي التلفون الو استاذ مغرور
شهاب: نعم انتي مين
منار: انا آسفه لحضرتك بس ليا انا كنت سايبها فى الكافيه بجيب ليها قهوة ورجعت ملقتهاش دورت عليها فى الجامعه كلها ملقتهاش وكنت لسه هبلغ المدير دلوقتى
شهاب: ازاي يعني ملقتاش
منار: والله زي ما بقول لحضرتك كده وانا خايفة عليها أوي خصوصا انها اتخا،،، نقت مع واحد زميلنا في الصبح خايفة يكون عملها حاجه
شهاب: طب خليكي مكانك وانا جاي حالا ولا اقولك بلغي المدير وشوفي كاميرات المراقبة لحد ما اجي
منار: تمام بس متتاخرش انا خايفة عليها اوي
شهاب: متخافيش مش هيحصل ليها حاجه
منار: يارب خير
راحت منار عملت زي ما شهاب قالها والمدير اخدها وراح اوضة الكاميرات عشان يشوف الكاميرات اللي قدام الجامعة وشهاب وصل ودخل عندهم انتي اللي كلمتيني مش شوية
منار: ايوه
شهاب: طب لقيتوا حاجه
المدير: لسه بس بنشوف كل الكاميرات
شهاب: طب ابعد شويه كده ممكن تجبلي الكاميرات اللي قدام الجامعة
_اتفضل اهو
عده وقت ومفيش حاجة
شهاب: طب هو في كاميرات للباب الخلفي للجامعة
_اه في واحده ممكن متجبش حاجه بوضوح
شهاب: شغلها بس
_حاضر اهي
بيتفرجوا علي الكاميرات واحد طلع شايل ليا بس وشوا مش واضح كويس وحطها في العربية ومشي
شهاب: تقدر تجبلي رقم العربية بسرعة
_ثواني وهحاول اجبهولك
شهاب: بلغ الشرطة فورا
_اكتب عندك الرقم **********
شهاب: تمام كده رن شهاب علي رقم هبعتلك رقم عربية دلوقتي حدد مكانها فين
=حاضر يا شهاب بيه
شهاب: روحي انتي دلوقتي ومتخافيش
منار: انا عايزة اطمن علي ليا
شهاب: متخافيش ليا هتكون بخير عشان اهلك ميقلقوش عليكي
منار: طب ابقا طمني
شهاب: حاضر
✍️Doaa Tohami ✨🦋
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند نعيمة رنت علي الشخص اللي متفقة معاه
_الو
نعيمة: هاا عملت اي
_فضلت مستنيها قدام باب الكلية مخرجتش منها
نعيمة: هتكون راحت فين يعني
_مش عارفه بس مخرجتش ومن شويه استاذ شهاب جي الكلية
نعيمة: شهاب في الكلية يبقا اكيد حصل حاجه خليك مكانك لو عرفت اي جديد كلمني
في مكان اول مره نروحه بيت صغير عند الغابة مفيش جمبوا اي حاجه كانت ليا مربوطة في الكرسي بعد شويه ابتدت تفوق وبتبص حوليها ملقتش حد جت تقوم لقت نفسها مربوطة في الكرسي
ليا: انا فين حد هنا ييجي يساعدني
_اشبيكي يا حرمة اكتمي
ليا: هاااا يعني يوم متخط،،، ف يخطفي واحد امور كده بس مش فاهمه منو حاجه اي الوقعه السو،،، دة دي
_بتبرطمي بايه عاد
ليا: اسمك اي الاول
_شو دخلك باسمي
ليا: بلاش الاسم اكيد انت معاك عيال
_ايوه معايا
ليا: طب وحيات عيالك تخرجني من هنا
_انا مليش صالح انا اطلب مني اراقبك بس
ليا: 🥺تده يا عمو حبيبي زمانوا قلقان عليا محبتش قبل كده
_حبيت وهيا دلوقتي مراتي وام ولدي
ليا: معاك صورة ليها
_اكتمي عاد انتي مخطو،،، فة مش في حفلة تعارف
ليا: وليه بتقولها في وشي كده عارفه انتي مخطو،،، فة بس انا كان نفسي من زمان اتخطف وييجي بطلي يبقذني
_اكتمي يا حرمة انتي هتاخدي وتدي معايا في الكلام انا طالع بره وحسك عينك اسمك نفسك تاني
ليا: طب خرجني ومس هتشوف وشي تاني
_المعلم كمان شويه وجاي هو هيتصرف معاكي
عند شهاب في العربية كان الشخص إللي اتصل بيه بعتلوا مكان العربية وهو في الطريق للمكان عده وقت ووصل وكان مبلغ الشرطة علي المكان وهما كمان كانوا في الطريق نزل من العربية ومشي براحة لقي شخصين بس واقفين علي الباب لف من البيت من ورا لقي شباك نط منوا لقي ليا مر،، بوطة في الكرسي
شهاب: انتي بخير
ليا: شهاب انتي جيت تنقذني
شهاب: وطي صوتك
ليا: اعااااا مش مصدقه انتي جيت عشاني
شهاب: اخر،،، سي وطي صوتك بدال ميحسوا بينا انا هفكك ونخرج من الشباك اتفقنا
ليا: هزت راسها
ابتدا يفق اديها بس قبل ميخرجوا اتفتح الباب ودخلوا الاتنين اللي واقفين حارصينهم
_استنه عندك انت وهيا
شهاب: متخافيش خليكي ورايا
_واحد فيهم مسك المسد،،، س علي راس شهاب اتحرك قدامي
ليا: شهاب خلي بالك
شهاب: متخفيش انا كويس بحرك سريعة منو مسك المسد، س من الراجل وحطوا هو على راسوا
شهاب: نزل المسد،، س من ايدك وسيبها تمشي
_سيب اخوي الاول
شهاب: زي ما قولتلك والا هفضي المسد،، س في راس اخوك
_سيب المسدس يا غبي
شهاب: اقعد علي الكرسي يالا
_حاضر
شهاب: اربطيه يا ليا
ليا: انا اوكي يا اكسلانس
شهاب: وانت التاني تعال اقعد
ليا: طب هنسيبهم مربوطين كده
شهاب: الشرطة زمانها على وصول قولولي بقا مين قالكم تخط،، فوا ليا
_احنا كنا محتاجين فلوس وعرفنا انها ساكنه معاكم فخطف،، نها
ليا: كداب يا شهاب هو قال المعلم هيوصل في اي لحظة
شهاب: انطق والا هفرغ المسد،، س في دماغك
_زي ما قولتلك والمعلم اللي هيا بتتكلم عنو كان اخويا الكبير وكنا لسه هنتصل بيكم ونطلب مبلغ من المال بس
الشرطي: شهاب باشا احنا هنتولي الموضوع
شهاب: تمام
الشرطي: قدامي انت وهو
شهاب: انتي بخير اترمت في حضنوا وفضلت تعيط
ليا: انا انا
شهاب: متخافيش انا جنبك عده وقت وحس بسكونها عرف انها نامت اخدها وركبها العربية وصلوا البيت كلهم كانوا في انتظارهم
محمود: خير يا شهاب اي اللي حصل
شهاب: هطلعها اوضتها واحكيلكم كل حاجه طلع شهاب حطها علي السرير ونزل ولينا كانت جنبها
محمود: احكيلنا يا بني
شهاب: اللي حصل يا بابا••••••••••••••••••••••بس ده اللي حصل
محمود: كويس انك وصلت في الوقت المناسب
شهاب: الحمدلله
#يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
مازال البارت الجديد قيد الكتابه وهينزل حصري في مدونة #موسوعة_القصص_والروايات
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله من 👈(رواية طفلتي المدللة)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق