رواية عشقت برائتها الفصل الثاني عشر 12بقلم زولة وحيدة
رواية عشقت برائتها الفصل الثاني عشر 12بقلم زولة وحيدة
جاسر بتفكير :معقولة تكون نغم.... لالا مستحيل انا مش هتجوزها دي مجنونة بتحب الشغل اكتر من حالها
زينب :بطل يا جاسر وروح نام
جاسر راح ع اوضته وفجأة دخلت جويرية وكان معاها واحدة تانية
جويرية :بقولك ايه انتي روحي إلهي جاسر وانا هروح ع أوضة آسر وكيان
:اوكي
وراحت ع أوضة جاسر
هي دخلت وكانت بتعيط
:جاسر
كان قاعد وعرف انه دة صوتها بصلها وفعلا كانت هي
جاسر :جميلة (دي كانت حبيبة جاسر)
جميلة بدموع :وحشتني يا جاسر وراحت علشان تحضنه بس هو وقفها
جاسر بجمود :عايزة ايه... فلوس.. ولا القصر دة.. ولا عربات
جميلة بدموع :مش عايزة حاجة يا جاسر انا بس عايزاك انت
جاسر بضحك :كدابة انتي عايزة فلوسي بعد ما عرفتي انه ابويا اتوفى وانا واسر ورثناه قولتي ياريتني ماسبتوش صح
جميلة :مش كدا يا جاسر انت فاهم غلط
عند جويرية دخلت الاوضة وهي حاملة سكينة بس ملقتش آسر وكيان
جويرية بغضب :فين راحو الاتنين دول كمان
فجأة التلفزيون فتح وكان آسر
آسر بابتسامة :ازيك يا جويرية انتي اكيد مستغربة انا وكيان فين دلوقتي صح
جويرية بتوتر :انت انت
آسر :هششش انا مع مراتي في شهر العسل يا حلوة
آسر وهو بينادي كيان :ياحبيبتي
كيان جت وبصت ع الفون
آسر شد كيان عليه اكتر وقرب منها كان عايز يبوسها بس جويرية قفلت الشاشة بغضب انا هوريك يا آسر انت بس ارجع واتصلت ع جميلة بس جميلة مكنتش بترد
جويرية بغضب :ايه البنت الغبية دي كمان وطلعت من القصر
عند آسر وكيان
كيان بكسوف :آسر بطل
آسر :مالك بس ياقلبي بتكسفي مني
كيان :احم مش كدا بس انت كنت بتكلم حبيبتك و...
آسر بمقاطعة :مش حبيبتي انا معنديش حبيبة غير كيان الدمنهوري
كيان بخجل :ع فكرة عارفة
آسر بابتسامة جذابة :طب ايه
كيان :ايه
آسر قرب منها وباسها
بعد وقت بعد عنها
كيان :يعني اللي في دماغك لازم تنفذه
آسر :اه
كيان وهي بتبص ع برا الطيارة:امتى هنوصل
آسر بص ع ساعته :قربنا اصبري شوية
كيان :هنقعد في فندق؟
آسر :لا انا عندي شقة هناك
كيان بفرح :بجد
اسر :اه وكان هيقرب منها بس هي بعدته وقامت من جنبه وراحت قعدت في مكان بعيد عنه
آسر بضحك :خليكي هناك احسن
كيان بصتله بغيظ
عند جاسر
جاسر بغضب :جميلة اطلعي من اوضتي ومن حياتي كلها
جميلة :ليه اوعى تكون اتجوزت أو خطبت
جاسر :لا
جميلة :شوفت يا جاسر الهواري انت مش بتقدر تعيش من غيري
جاسر :مين قال اني مش بقدر اعيش من غيرك يكون بعلمك انتي ولا بتهميني ولا حاجة انا مرتبط وهخطب قريب
جميلة بضحك :كداب يا جاسر
وحطت اصبعها ع قلبه :دة مش بيعرف يدق من دوني وفي كل ثانية بيوجعك وانا بعيدة عنك يا جاسر
جاسر بغضب:لا ياجميلة هانم غلطانة وانا فعلا مرتبط عايزة تعرفي مين انا هوريكي
وطلع موبايله ومدلها الفون وعليه صورة نغم
جميلة انصدمت لما شافت صورتها
جاسر بابتسامة :شوفتي حتى أنها احلى منك والحلو اكتر انها مش بيهمها الفلوس
جميلة :لالا مستحيل انا مش قادرة أصدق انت كداب انت صورتها بدون ماهي تعرف اصلا ودة واضح اكيد دي بنت انت شوفتها في مكان وصورتها انا ازاي اصدقك
جاسر اخد الفون ورن ع نغم وفتح الاسبيكر
جاسر :حبيبتي
نغم بتوتر :مستر جاسر
جاسر :اه ياقلبي انتي كويسة
نغم :اه الحمد لله وانت
جاسر :مبسوط لاني سمعت صوتك
نغم ابتسمت بخجل
جاسر :هقفل دلوقتي ونكمل بعدين ياروحي
نغم :طيب
وقفل الفون
جاسر :ها سمعتي
جميلة :بس بس هي قالتلك مستر جاسر وانا مسمعتهاش قالتلك حبيبي
جاسر ببرود :مش متعودة أصلها مش بتعرف للحاجات دي لأنها متربية ومحترمة يلا غوري من قدامي
جميلة راحت من قدامه بغضب
فلاااش باااك
في العربية بتاعت جاسر وصل نغم
جاسر :احم أنسة نغم ممكن طلب صغير
نغم بابتسامة :اه اتفضل يا مستر
جاسر :ممكن تديني رقمك وتسجلي رقمي عندك علشان هتصل عليكي بعدين
نغم باستغراب :ليه
جاسر :انا هفهمك بعدين بس عايز اقولك انا بعدين يمكن اخرف أو اقول كلام غريب بس اوعك تستغربي عايزك تتجاوبي مع الموضوع
نغم :بس...
جاسر بسرعة :بليز علشان تساعدي مستر آسر كدا هتكوني ساعدتيه كتير
نغم :اوكي
باااااك
جاسر اتصل ع نغم
جاسر :احم انا اسف ع اللي قولته يمكن دايقتك
نغم :اوكي
جاسر :بعد كدا امسحي رقمي
نغم :حاضر
وجاسر قفل
عند محمد وروح
محمد بنوم :بحبك
روح فاقت بعصبية
روح :بغضب انت ليه نايم جنبي
بس مفيش رد محمد كان بيقول كلام غريب
روح بغضب :لا وكمان بيخرف وهو نايم
وقامت من جنبه وراحت جابت ماية ساقعة رشتها عليه
محمد قام بعصبية
محمد :ايه دة يابت المجنونة
روح بغضب :الفاظك
محمد :احم اسف
روح :انت ليه نايم جنبي
محمد :يعني هنام فين
روح :ع الكنبة مثلا
محمد قرب منها وشدها عليه
محمد :ع فكرة مش معنى اني وافقت اني اطلقك معناها أنك خلاص تعملي اللي عايزاه وتقوليلي اعمل ايه ومعملش ايه
روح وهي بتحاول تتفك من قبضته :بس انا مش عايزة انام جنبك
محمد :مش مشكلتي ويلا نامي علشان تعبان
روح بغضب :مش هنام وانت جنبي
محمد بغضب وعيونه كادت تطق شرار :بقولك ايه ياروح الهواري انتي مراتي وانا من حقي انام جنبك ومن حقي كمان أخد حقي الشرعي بس باين انه الطيبة مبتنفعش معاكي وزقها ع السرير وبدأ يقطع ملابسها بغضب وهي كانت بتصرخ وتعيط لكن لا حياة لمن تنادي......
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله من هنا 👈(رواية عشقت برائتها)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق