رواية عشقت برائتها الفصل الثالث عشر 13بقلم زولة وحيدة
رواية عشقت برائتها الفصل الثالث عشر 13بقلم زولة وحيدة
في صباح يوم جديد عند روح ومحمد
روح فاقت واتذكرت اللي حصل امبارح وبدأت تعيط
محمد فاق وصلها ببرود وقام من السرير وراح ع الحمام اخذ شاور وطلع
محمد :قومي خدي شاور واتوضي علشان نصلي
روح قامت وهي بتمسح دموعها وراحت ع الحمام وعملت زي ما قالها بعد ما خلصو روح كانت هتقوم بس محمد مسكها
محمد :احم انا اسف
روح زقت ايدو بغضب
روح بغضب :اسفك مش هيفيدني بحاجة يامحمد
محمد :صدقيني انا عملت كدا علشان كنت متعصب اوي
روح اختفت من قدامه بدون ما تقول حاجة
محمد طلع بس ملقهاش عرف انها راحت لأمها
عند روح كانت مع زينب
روح بدموع :ياماما انا ايه اللي عملو فيا آسر هو ازاي بيتصرف كدا يعني علشان يرضي رفيقو يجوزني ليه
زينب :معلش ياحبيبتي دة اللي ربنا كاتبهولك واكيد فيه خير انتي بس اصبري وصدقيني انتي هتحبيه اكيد
روح :طب وانتي ليه متأكدة كدا
زينب بحب :لأنه انا وابوكي كنا كدا كنا طول اليوم خناق ونكد بس في النهاية اكتشفنا اننا مش بنعرف نعيش من دون بعض
روح :هو انتي وبابا متجوزتوش عن حب؟
زينب :لا كان جواز تقليدي عادي
روح بابتسامة :طب احكيلي
زينب بابتسامة:حاضر بس انتي روحي اعملي الشاي لجوزك وفطريه وتعالي مينفعش تقعدي هنا من الصبح
روح قامت بسرعة :مش هتأخر ياست الكل
وراحت ل محمد
محمد كان قاعد ع السفرة منتظرها
روح :احم انا روحت اجيب شوية حاجات من ماما علشان هنا مفيش
محمد :جبتي ايه
روح طلعت بسكويت من الكيس
محمد :بس هنا في بسكويت
روح راحت تعمل الشاي ومردتش عليه
محمد بغضب :لما اكلمك تردي
روح بهدوء :انا مش بحب غير دة
محمد :اوكي ياهانم من اليوم ورايح مش هنجيب غير دة علشان حضرتك متطلعيش ع بيت امك كدا من الصبح
روح مهتمتش لكلامه وعملتله الشاي والفطار وجت تطلع بس هو وقفها
محمد :ع فين
روح :رايحة لامي
محمد بتنهيدة :اوكي بس متتأخريش عندك ساعتين وترجعي
روح طلعت بدون م ترد عليه ودة زاد من عصبية محمد
عند كيان وأسر
كيان وهي بتضرب آسر بخفة:آسر ياحبيبي يلا قوم آسر يا اسر
آسر قام بضيق :مالك ياكيان
كيان :تعال نروح نتمشى
آسر بضيق ورجع حط راسه ع المخدة :انا عايز انااااام
كيان :بس انا عايزة اشوف البلد دي
آسر شدها ونيمها جنبه :بعدين خلينا ننام
كيان بضيق :بس انا مش عايزة انام
آسر :وانا مش قايم
كيان نامت بضيق
عند جاسر كان طالع ع الشغل
جاسر :انا طالع حد عايز حاجة
روح :انا عايزة شيبسي
جاسر :اوكي وانتي ياما
زينب :مش عايزة حاجة ياحبيبي
جاسر :اوكي وصلح الجاكيت بتاعه(هو لابس تيشيرت بالأبيض وفوقه جاكيت جلد بالبني وبنطلون ابيض وكوتشي بالاسود) وطلع
روح :مش ناوية تجوزي الواد دة ولا ايه ياما
زينب بابتسامة :انا لقيتله عروسة زي القمر
روح بلهفة:مين هي اكيد نغم صح
زينب :اه صح
روح ضربت كفها بكف مامتها بضحك :بجد انا من اول يوم شوفتها وشوفت نظراته ليها عرفت انهم لبعض
زينب :اه وانا كمان لاحظت
روح فضلت تحكي مع مامتها
عند جاسر
جاسر كان قاعد في مكتبه بملل ومفيش حاجة يعملها قام قرر يطلع وراح ع شركة آسر
جاسر للسكرتيرة :فين الآنسة نغم أحمد
السكرتيرة :اه موجودة في مكتب آسر بيه عندها اجتماع شوية وبتخلص (نغم مساعدة آسر وهي بتشتغل بالنيابة عنه طول فترة غيابه)
بعد وقت
السكرتيرة : جاسر بيه ممكن تدخل
جاسر دخل وراح قعد ع الكرسي وهي كانت قاعدة في الكرسي اللي قصاده
جاسر : لايق عليكي منصب المديرة
نغم بابتسامة :بجد
جاسر بابتسامة جذابة:اه والله
نغم :شكرا طب انت عايز حاجة
جاسر :احم كنت جاي علشان اخدك معايا نفطر مع بعض دة إذا ماعندك مانع
نغم :بس....
جاسر :صدقيني انا حد كويس انا بس عايز نكون رفقات مش اكتر ممكن
نغم :ممكن
جاسر :اشطا يلا نروح
نغم وجاسر طلعو وكانو مبسوطين وجاسر كان بيحكيلها عن حياته برا مصر وكدا
عند آسر وكيان
آسر كان بيجهز علشان يطلعو وكيان كمان
كيان :يلا انا جهزت
آسر :طب تعالي خيطيلي الزرار دة اتقطع لما كنت بلبس
كيان :يا آسر البس واحد تاني
آسر :لا انا عاجبني القميص دة
كيان راحت وبدأت تخيطله وهو كان بيبصلها بابتسامة
فجأة حط ايده ع خصرها وشدها عليه
كيان بخضة :آسر
آسر :هششش كملي
كيان :بس...
اسر :كملي ياكيان انا مش هبعد
كيان كملت وهي متغاظة منه وخلصت
كيان :خلصت يلا نروح
آسر وهو بيدفن راسه برقبتها :امممم شكلي هغير رأيي
كيان :ليييه
آسر :اصل انتي لابسة دريس ديق اوي
كيان :بس دة مش ديق يا اسر
آسر :تؤ ديق اوي
كيان :طب ابعد هغيره
آسر :هبعد بس مقابل بوسة
كيان بخجل :بس....
آسر :يبقى مش هبعد
كيان كانت هتبوسه من خده بس هو وقفها
آسر :مش هنا
كيان :اسررر هنتأخر
آسر :محنا هنتأخر بسببك انتي علشان بتعانديني
كيان باسته بسرعة وزقته وجريت غيرت وطلعت
آسر :اممم دة كمان ديق
كيان بضيق :يا آسر خلاص مش عايزة احسن نقعد وراحت قعدت ع السرير بضيق
آسر بضحك :يلا نروح ياقفوشة
كيان قامت بسرعة وراحت معاه
في الحديقة
كيان وهي ماسكة ايدو :عارف يا آسر انا كنت من زمان بتمنى انه اطلع مع بابا وماما لأماكن زي دي بس ربنا يرحمهم بقا عمي
آسر :ع فكرة انا هنا علشان احققلك كل امنياتك ومن اليوم ورايح اعتبريني ابوكي وعندك ماما هي زي امك وعندك جاسر زي اخوكي بالظبط وكمان روح
كيان بدموع :بحبك يا اسر
آسر بابتسامة وهو بيضمها عليه :وانا بعشقك ياروح آسر
آسر محلها دموعها بحنية
آسر :مش عايز نكد احنا ف شهر عسل يعني ننبسط ونتسلى وبس ياقلبي
كيان بابتسامة :حاضر ياروحي
بعد مرور شهرين بالظبط روح علاقتها اتصلحت مع محمد بس مش اوي
وجاسر اتقرب من نغم وبدأ يحس بمشاعر تجاهها وهي كمان
آسر وكيان كانو راجعين والكل كان مجتمع في القصر
وأول ما دخلو زينب راحتلهم
زينب :اهلا بيكم ياحبايبي نورتو
كيان بابتسامة :نورك ياطنط
آسر :نورك ياست الكل
جاسر كان واقف جنب نغم وبيبصلها طول الوقت
آسر :احم انا شايف انه في واحد ساب مراتي ولاقى واحدة تانية
نغم بصت ع جاسر بكسوف
جاسر :احم لا انت فاهم غلط يا آسر
آسر :اه اه يمكن ياما امتى هتجوزيهم
زينب :انا اتكلمت مع مامت نغم وهي وجوزها موافقين
جاسر ونغم بصدمة :اييييه
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله من هنا 👈(رواية عشقت برائتها)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق