رواية عشقت برائتها الفصل الثالث 3بقلم زولة وحيدة
رواية عشقت برائتها الفصل الثالث 3بقلم زولة وحيدة
وفجأة فاق ع نفسه لما لقاها مغمى عليها ووشها شاحب
آسر وهو بيضربها ع وشها بخفة :كيان... كياان
آسر قام ولبس قميصه وراح فتح الباب
زينب بغضب :عملت فيها ايه
آسر بخوف :انا انا معملتش حاجة
زينب زقته ودخلت شافتها بالحالة دي
زينب :آسر اتصل بالدكتورة بسرررعة
آسر اخد الفون واتصل عليها
بعد مدة الدكتورة خلصت فحوصات
الدكتورة :هي كويسة دلوقتي دة حصلها من الخوف
آسر :اوكي شكرا
واخدها ع برا
آسر دخل وكان هيروح ل كيان بس مسكته امه
زينب بحدة :آسر انت هتطلق البت دي واصلا في واحد متقدملها كفاية لحد هنا يمكن انا غلطت لما فكرتك هتتغير بسببها بس انت شكلك هتـ.ـموتها
اسر :لااااا انا مش هطلقها كيان بتاعتي انا وبس ليا انا وبس
زينب :كياان مش حاجة علشان تمتلكها يا آسر وانت هتطلقها وكلامي هيتنفذ وطلعت
آسر راح حضن كيان
آسر بغضب :كيان انتي ليا مفيش حد هياخدك مني
ونا جنبها
في صباح يوم جديد
كيان فاقت ولقت نفسها في حضن اسر اتذكرت اللي حصل ليلة أمس وبدأت تعيط في صمت
آسر فاق ع صوت شهقاتها
آسر بخوف :انتي كويسة؟
كيان بدموع :ابيه ممكن تبعد
آسر بغضب :ليه عايزاني ابعد لييييه هو مازن احسن مني ولا اي
كيان بصوت منخفض :مازن دة ابن عمي وانا يومها لما نطقت اسمه.... وسكتت
آسر :ليه نطقتي اسمه
كيان :مفيش
آسر بغضب :جااااوبي
كيان بخوف وتوتر :لأنه كان كان بيحاول يعتدي عليا كتير وانا اتذكرته وقتها
آسر هنا جن جنانه اكتر وقام من السرير بغضب وراح لبس القميص بتاعه واتجه ع الباب بس وقف اول ماسمع صوتها
كيان :ابيه
آسر :نعم
كيان وراحت وقفت قصاده :ارجوك متعملهوش حاجة
آسر بغضب :ليه بتحبيه؟
كيان :لا بس... بس
آسر بغضب اكتر :بس اييييه
كيان حضنته بسرعة وخوف :انا خايفة
آسر ابتسم لما حضنته
ومسك وشها بين ايديه برقة
آسر :خايفة من ايه
كيان :عمتي هتيجي تاخدني عندهم وهو اكيد هيعمل اللي م عملو
آسر :متخفيش مفيش حاجة هتحصل
وشالها وراح قعد ع الكنبة وقعدها ع رجليه
آسر :كوكي
كيان ببراءة :نعم
آسر :عايز منك طلب
كيان :اتفضل
آسر :ممكن نكون رفقات وتحكيلي اي حاجة عنك وانا كمان هعمل كدا
كيان :حاضر بس ممكن شرط صغنن
أسر بضحك :اشرطي ياستي
كيان :ممكن متخوفنيش ومتعملش زي ما عملت أول امبارح
آسر بخبث :اتوجعتي اوي
كيان بصت ع الارض بخجل
آسر بضحك :خلاص انا موافق مش هقرب منك غير لما توافقي
كيان بفرح :شكرا ابيه
اسر بابتسامة جذابة :العفو
كيان قامت بكسوف وراحت جهزتله الحمام وطلعت
بعد مدة آسر طلع وكان لافف الفوطة حولين وسطه
كيان كانت واقفة جنب الدولاب وهو اتجه عليه فجأة كيان اتلفتت عليه بخضة
آسر بخبث وهو بيقرب منها :البس اي يا رفيقتي الحلوة
كيان بتوتر من قربه :ابيه ممكن تبعد
آسر بتوهان :هبعد بس بشرط
كيان بتوتر :ايه هو
آسر :عايز بوسة الصباح
كيان بكسوف وهي بتبص ع اي مكان غير عيونه
فجأة انقض ع شفتيها والتهمها بشغف وجنون
بعد مدة آسر بعد عنها وهو ينهج :اطلعي قبل ما اعمل حاجة تانية
كيان طلعت بكسوف وراحت اتحممت وطلعت لبرا
كل دة تحت نظرات آسر لها
آسر :آسر ركز انت حبيبتك هي جويرية م كيان انت مش لازم تكسر للبت قلبها
واتنهد بضيق وطلع ع الشغل
في الشركة
آسر كان قاعد ع مكتبه وفجأة دخلت جويرية
جويرية :حبيبي
آسر :نعم ياروحي
جويرية :انا قولت ل بابا عنك يلا تعال اتقدملي
آسر بتوتر :قولتيلو اني متجوز
جويرية :اه ياحبيبي وهو موافق بس ب شرط
أسر :وايه هو الشرط
جويرية بكدب:م عارفة
اسر :اوكي انا هاجي بعدين
جويرية :تمم يروحي
وطلعت وعلى وجهها ابتسامة النصر
في المساء أسر كان بيجهز نفسه
وكيان كانت بتنظم الاوضة
آسر :انا هروح
كيان :اوكي
آسر :مش هتسألي ع فين
كيان بابتسامة عفوية :نا مليش الحق اسألك في كدا ابيه
آسر مسكها من ايدها وحاصرها مع الحيط :كياني انتي ليكي الحق في اي حاجة مفهوم
كيان بصتله بخوف
آسر باسها برقة
آسر :انا هروح اطلب ايد حبيبتي
كيان بصتله بحزن وكسرة
آسر حس بزعلها بس مش باءيدو يعمل حاجة هو وعد جويرية انه هيتجوزها مهما كانت الظروف
آسر :انا اسف اذا زعلتك بس دي حبيبتي وانا مش عايز اكسرها
كيان :اوكي بس ممكن طلب
آسر :اه
كيان :تطلقني اول ماتتجوزها
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق