رواية اميرتي الفصل الحادي عشر 11بقلم سلمي تامر
رواية اميرتي الفصل الحادي عشر 11
رواية اميرتي الفصل الحادي عشر 11كامله وحصريه
خلص كلامه و راقب رد فعلها بتركيز واللي لقاه بدأ يتغير واتكلمت بحزن مصطنع
_يبقى اميرة نفذت كلامها
مؤمن بعدم فهم
_يعني ايه...مش فاهم
قامت وقفت واتكلمت بعصبيه ودموع
_قالتلي انها هتقولك اني قولتلها رجعت لمؤمن علشان ورثه وساعتها انت هتتصدم فيا وتسيبني
ومعنى كلامك ده انك صدقت كلامها وبتختبرني يامؤمن صح !
فكر شوية وبعدها ابتسم واتكلم بسخرية
_وهي اميره عرفت منين ان انا ورثت
ندى اتوترت جداً ولعنت نفسها على غلطتها
_ايه..يعني...ممكن من..من اي حد يخصك
_والله!
اميره متعرفش حد من عيلتي او صحابي ولا حتى انا قولتلها على الموضوع ده
واكيد اكيد ياندوش هي مش بتنجم يعني صح
اضطرت انها تلعب على مشاعره وقربت منه ومسكت وشه بإيدها واتكلمت بهمس ودموع
_مؤمن انت شاكك فيا انا!
انا ندى يامؤمن..ندى حبيبتك اللي بتعشقك اكتر من نفسها ومستعدة تضحي بأي حاجه علشانك..بلاش تبصلي كده يامؤمن انا ممكن يجرالي حاجه لو حسيت ان انت متغير معايا ولو بنسبة واحد في المية
بعد ايدها من عليه واتكلم بهدوء وعدم تأثر بكلامها
_مين اللي كنتِ قاعده معاه ده ومتكدبيش انا شوفت صورتك معاه
مسحت دموعها واتكلمت وعنيها بعيد عنه
_ده..ده زياد واحد كان عايز يتجوزني لما انا وانت انفصلنا وكان وبيزن عليا علشان أقبل بيه وانا قابلته وقولتله يبعد عني لأني رجعتلك وبحبك ومش عايزه غيرك
بس يامؤمن ده اللي حصل
_بجد!
ولا سبتيني من الاول علشانه وبعد ما بقى معايا فلوس كتير سبتيه ورجعتيلي علشان انا اغنى منه وهبسطك اكتر
قام وقف واتكلم بنبرة اول مرة تسمعها منه وكانت كلها اشمئزاز:
انا مصدوم فيكي
قسماً بالله ما قادر استوعب اني كنت مغفل قد الدنيا بسببك
يعني سبتيني في اكتر وقت كنت محتاجك فيه لما امي وابويا واختي الصغيره الشقه ول.عت بيهم وخسرتهم كلهم وكنت في حالة اكتئاب وعلى وشك الانت.حار ومع ذلك سامحتك
وقولت ان معاكي حق لأني كنت بعاملك وقتها بتجاهل وقسوة رغم ان ده مكنش بأيدي لأني مكنش فيا حيل اطبطب وادلع واقعد احب في حضرتك انا كنت في صدمه !
ندى بعياط
_ندمت..والله ندمت ورجعتلك وبحاول اعوضك
مؤمن ضحك بسخريه ودموعه نزلت
_تعوضيني!
اتكلم بصراخ وغضب
_تعوضيني عن ايه!
ورجعتيلي علشان ايه
علشان الورث
عرفتي اني ورثت ف قولتي لما ارجعله وهو مغفل وما هيصدق ومش هيهتم اني سيبته لما كان محتاجني معاه
ما عادي بقا ده مؤمن اللي زي الخاتم في صباعي
_صدقتها يامؤمن..صدقت واحده لسه متعرف عليها !
_اخرسي..متجبيش سيرتها على لسانك
وعلى فكرة انا مصدقتش كلامها غير لما وقعتي بلسانك وجبتي سيرة الورث اللي اميره متعرفش عنه حاجه
والمفروض ولا حتى انتِ لأني مقولتلكيش غير من شويه ومحدش يعرف غير قرايبي من بابا بس
تلاقي حد منهم قالك وعلشان كده رجعتي صح
_مؤمن متظلمنيش
_هشش بلا مؤمن بلا زفت..امشي..امشي مش عايز اشوف وشك تاني
انا غلطان اني خسرت اميره اللي وقفت جنبي في محنتي وطلعتني من اكتئابي وحزني من غير مقابل
وروحت لواحده جشعه زيك
هزيت دماغها بنفي واتكلمت بعياط حقيقي وخوف من فقدانه واللي لأول مره تحس بيه
_لأ يامؤمن علشان خاطري.. سامحني انا اسفه وبحبك..والله العظيم بحبك
ابتسم بسخريه ووجع
_حتى دي بقيت مش قادر اصدقها بعد ما عرفت حقيقتك
كل السنين دي كنت مخدوع فيكي
حتى امي كانت بتحذرني منك كتير وانا مكنتش بسمعلها
بس طلع معاها حق
شكرا ياندى.. شكراً على الجرح اللي سببتهولي هفضل فاكره العمر كله
يلا سلام..يلا برا مش عايز اشوف وشك تاني
مسكت شنطتها وجريت من قدامه بدموع وندم حقيقيين
لأول مره تشوف الجانب ده من مؤمن
وكلامه ليها وضحلها بشاع.ة اللي بتعمله فيه
للدرجادي خوفها من اللي عمله ابوها في امها يتكرر معاها خلاها تتصرف بالطريقة دي!
خلاها كل اللي همها في الحياة الفلوس وبسبب كده ضيعت من ايديها اكتر حد حبها في حياتها بس قررت انها مش هتستسلم وهتحاول ترجعه ليها تاني
_______________
بعد مرور شهر
اميره كانت بتحضر نفسها علشان شغلها الجديد
وقفت قدام المرايه وبصيت لنفسها بحزن
ملامحها رغم جمالها الا انها حزينه
مش قادرة تتخطى مؤمن وحبها ليه
حسيت ان حبه لعنة مش قادرة تتخلص منها
فاقت من شرودها على خبط الباب راحت تفتح بكسل واتصدمت لما شافته قدامها
_مؤمن!
_اميره انا محتاجك في حياتي
سكت شويه واتكلم بصعوبه
_تتجوزيني
يتبع..
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله أضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق