رواية ملك القاسي البارت الاول والثاني والثالث 1_2_3بقلم شيماء
رواية ملك القاسي البارت الاول والثاني والثالث 1_2_3 كامله وحصريه
رواية (ملك القاسي)
البارت الاول :
ضرب النار زي المطر....... من ناس كتير.... في مكان مقفول زي مخزن كبير جدآ....... متكون من دورين وسلم حديد بيوصل من أرضية المخزن للدور التاني....
كان واقف ورا حيطه بيتحامى من ضرب النار ...........ماسك مسدس وعمره وبتسم أبتسامه جانبيه.....
كان ساند ضهره على الحيطه وعدل نفسه وبقا وشه للحيطه ورافع المسدس مسكه بأيده الاتنين وبص على الناس اللى بتضرب نار نحيته.....
خرج مره واحده وضرب طلقه في التانيه في التالته في الربعه وجري ورا حيطه تانيه.....ووقف وراها
أربع أشخاص ماتو بسبب طلقاته وضرب النار شغال زي مهو......
واقف ضهره للحيطه..... بص فوق للدور التانى.... لقي واحد واقف وماسك رشاش ولسه هيضربه بيه......
هو فثانيه كان موقع اللى في الدور التانى على الارض بطلقه من مسدسه......
جري وسط ضرب النار..... خد الرشاش وفضل يضرب بيه على أعدائه وبيتفادى طلقهم.......
معظمهم ماتو وتبقي قليل جدآ أقل من ١٠ أشخاص بس...... وكمان مسدساتهم فضيت...... وقفو العشره قصاده
هو طلع سكينه من جنبه وغمض عين وفتح التانيه بتركيز...... وحدفها على واحد واقف منهم جت.... في زوره وقع على الارض مات.....
هو أبتسم أبتسامه جانبيه : ها مصمم تقتلني ولا خوفت........
رئسهم بغيظ وحقد : المشكله أنك شايف نفسك أوي........ وأكيد هييجي يوم تقع فيه......
هو أبتسم بسخريه : هممم.......وأنت بقا اللى هتوقعنى...... كنت قدرت تحمى رجلتك مني.......
الرئيس بغيظ وحقد شاور لل ٨ يهجمو عليه......
الرجاله أول مشافو أشارت رئسهم جريو عليه........
هو أبتسم أبتسامه جانبيه...... وفضل واقف مكانه بثبات وثقه.... وأول واحد جاله.......
هو مسكه من رقبته كسرهاله نزل ميت.....
والتانى والتالت مسكهم وخبط رسهم في بعض وضرب ده بلبونيه والتاني بلبونيه بكل قوه......
الاتنين وقعو ومش قادرين يقومو من شدت الضربه.........
بقتهم وقفو حوليه وهو بصلهم وأبتسم أبتسامه جانبيه........
هجمو عليه مره وحده.......
مسك واحد فيهم زقه على التاني والاتنين وقعو
لسه التالت هيضربه بلبونيه هو تفاداها وكسر رقبته.........نزل مقمش...
الخامس مسكه من دراعاته الاتنين والرابع لسه هيضربه
هو رفع رجله وبكل قوته ضربه في بطنه ومسك الخامس كسرله دراعه
واحد قام من اللى وقعين ولسه هيضربه بلبونيه......
هو مسك أيده وبصله وأبتسم بجانبيه....
الراجل بصله بخوف.....
هو بكل قوته ضربه يونيه في زوره موتته.....
بص لرئسهم بأبتسامه جانبيه وماشي خرج من المخزن كله
رئسهم بعصبيه ونزفزه وغيظ: قااااااااااسم
قاسم أبتسم بسخريه وكمل مشي لغايط موصل للطريق السريع.....
وقف دقيقه لقي عربيه وقفت جنبه قاسم ركب وبص لصاحبه : عاملت اي
صاحبه أبتسم : زي مخطط بظبط
قاسم أبتسم بشر : تمام....
صاحبه : وانت حاصل اي معاك
قاسم بلامبلاه : مش وقته يا حازم
حازم هز راسه وسكت عارف ان قاسم مستحيل يقول على حاجه... هو مش عايز يقولها......
حازم وصل قاسم عند العماره اللى فيها شقته.......
قاسم نزل وبص لحازم من شباك العربيه : زي مقولتلك تنفذ
حازم أبتسم بشر : متقلقش
قاسم هز راسه ومشي دخل متخل العماره ..........طلع الدور التالت وطلع المفتاح من جيبه ودخل شقته
أبو قاسم أعد على الانتريه وبص لقاسم : كنت فين من أمبارح مشوفتكش
قاسم بجمود : شغل.....
قاسم دخل أوضته.....
أبو قاسم بضيق : انا بكلمك أزاي تسبني وتمشي كده.....
قاسم بكل برود مردش وقلع القميص دخل خد شور في الحمام اللى في أوضته وخرج لبس شورت وملبسش حاجه من فوق......
قاسم خرج ودخل المطبخ.....
أبو قاسم قام بضيق..... دخل ورا قاسم المطبخ ومسكه من دراعه بعصبيه لفه ليه :انا بكلم....
قاسم بضيق زق أبوه على حيطه ومسكه من رقبته وبيضغط عليه..... وبصوت كا فحيح الافعي : متتكلمش معايا بلأسلوب ده تاني...... وملكش دعوه انا كنت فين .....ده لو عايز تبقي عايش
أبو قاسم وشه أحمر وبيحاول يخلص من قبضة أيد أبنه....... وبقا بيتنفس بلعفيه
قاسم شال أيده ببرود
وأبوه وقع على الارض وعمال يكح جامد وبيتنفس بصوت عالى......
قاسم بصله ببرود وجبله كوباية مايه ودهاله.......
أبو قاسم خد الكوبايه وفضل يشرب منها......وبص لقاسم وهو بيدعك في رقبته وبلع ريقه...
قاسم لف تاني للبتوجاز وبيعمل أكل....
أبو قاسم خرج أعد على الانتريه بضيق من أبنه......اللى كل يوم بيقسي عن اللى قبله...... وبقا مش همه اي حد
قاسم خلص عمايل أكل أعد على الطربيزه اللى في المطبخ..... وبقا ياكل....
خلص أكل وقام دخل أوضته
حازم رن عليه
قاسم : اي الجديد
حازم :_________________
قاسم أبتسم : تمام اووي
حازم :_________________
قاسم :حلو ..خلاص نصايه هكون موجود
حازم :_________________
قاسم قفل وقام لبس بنطلون جينز رومادي على قميص أسود لبس نظرته السوده وبرفانه المفضل خد مفاتيحه وتلفونه وخرج من الاوضه.......
لسه هيخرج من باب الشقه...... أبوه وقفه
أبو قاسم : قاسم عايز فلوس
قاسم بصله وطلع من جيبه ٣٠٠٠.......وحدفها في ايد أبوه
قاسم لبس الكوتش ولسه هينزل
ابو قاسم بضيق : ٣٠٠٠ بس....
قاسم ببرود : لما اجى هديك تاني.....
قاسم نزل ركب عربيته وتجه للمكان اللى أتفق عليه هو وحازم.... انا وهو ميناء أسكندريه
قاسم وصل عند المينا ونزل لقا حازم ورجاله كتير وقفين في المكان
قاسم رحلهم
واحد من الرجاله بص لقاسم : أهلآ قاسم بيه.... انا شهاب المسؤول عن تسليم شحنه السلاح.....
قاسم بص على الشحنه اللى بتتعبى في العربيات بأبتسامه وبص لشهاب تاني
قاسم ببرود : كام نوع سلاح...
شهاب : أنوع كتير.... وكلهم تمام..... ورجلتك فحصتهم بنفسهم.... أحنا بس مستنيين المقابل
قاسم وهو باصص لشهاب كلم حازم اللى واقف وراه : فين ياحازم
حازم هز راسه وشاور لرجاله جابت ٢٥ شنطه فلوس..... كل شنطه فيها نص مليون دولار.....ودوها لرجالة شهاب
رجالة شهاب بصت على الفلوس وتأكدت أنها حقيقيه وشورت لشهاب ان كله تمام
شهاب هز راسه وأبتسم : مع السلامه يا قاسم بيه
شهاب ورجلته ركبو عربيات ومشيو
حازم بص لقاسم بأبتسامه : كنت خايف لتغدر بيهم...... وحنا مش عاملين حسبنا
قاسم أبتسم أبتسامه جانبيه وركب عربيته....
وحازم ركب جانبه
حازم : على فين مش هتطمأن على بضاعتك.......
قاسم وهو بيدور العربيه : انت موجود يا حازم.....
حازم أبتسم وهز راسه وبعدها بص لقاسم بأستغراب : احنا ريحين فين.... ده مش طريق العوده
قاسم أبتسم وسكت
حازم بص على الطريق لقي العربيات اللى فيهم فلوس الشحنه ورجالة شهاب وشهاب
حازم بترقب : أحنا مشيين وراهم لى.؟...
قاسم أبتسم بشر .....
حازم بص تاني على العربيات
لقى ضرب نار أشتغل من بعيد......وعربيه أتقلبت من عربيات شهاب
شهاب بقا هيتجنن وسعتها عرف أنه ملعوب من قاسم......
طلع مسدسه وبقا يضرب بيه بس هيهات........مكنش مستعد لغدر قاسم.....
وطلقه جت في نص راسه والعربيه أتقلبت.......
ده كله تحت أنظار حازم اللى فاتح بقه من الصدمه .......وقاسم المبتسم بشر
قاسم وقف عربيته ونزل وراح عند العربيات
حازم نزل وراه جري
رجالت قاسم طلعت الفلوس من العربيه وطمنو عليها......
قاسم شورلهم يمشو....
وبص لحازم.....
حازم بصدمه : انا قولت مش هتعديها على خير .....وأكيد مش هتديهم الفلوس......
قاسم أبتسم بخبث : هو انت شايفنى مجنون... كده انا كسبت البضاعه وكمان الفلوس معايا
حازم أبتسم: دماغك ألماظ......
قاسم أبتسم وبعدها أتكلم بجديه : طبعآ انت هتكون المسؤول عن توزيع الاسلحه دي....
حازم هز راسه : متقلقش....
قاسم راح ركب عربيته ولسه حازم هيركب.....
قاسم بصله : انت رايح فين؟.....
حازم بستغراب : هركب.....
قاسم ببرود : روح أطمن على البضاعه..... ورجع الفلوس البنك....
قاسم مستناش رد حازم ودور عربيته ومشي.....
حازم بص على أثر قاسم بصدمه : أبتديت أخاف منه.....
(ملك القاسي)
البارت : ٢
حازم بص على أثر قاسم بصدمه : أبتديت أخاف منه......
حازم ركب جنب سواق العربيه الجامبو ٥ عربيات ماشيين ورا بعض
على الطريق الصحراوي لأسكندريه
السواق بص لحازم بتوتر : في لجنه على بعد ٢ كيلو.....
حازم : كمل سواقه......
السواق بخوف : بس.......
حلزم بصله بشر.......
السواق بلع ريقه بصعوبه.... وكمل بخوف للجنه
ظابط أعد تحت شمسيه وطربيزه عليها أكل وعصير...... شاف ٥ جامبو ورا بعض.......
قام وراح للجامبو وبص لحازم بجمود : العربيات دي فيها اي.......
حازم قرب من ودانه وأبتسم بشر : فيها سلاح.......
الظابط بصله وأبتسم بجانبيه .........وراح عند صندوق العربيه وفتحه......
السواق بص لحازم برعب : يا حازم بيه كده هيشوف الشحنه.......
حازم بصله بشر مميت.......
السواق بلع ريقه برعب وسكت.......
الظابط فتح الصندوق..... لقه برنيكات طماطم...... رفع برنيكه منهم لقي تحتها السلاح....... أبتسم وقفل الصندوق تاني
وراح لحازم وأبتسم..........
الظابط بصوت عالى : أفتح السكه يابني... عربيات خضار
حازم أبتسم : أبقا كلم قاسم يا كنان
كنان بأبتسامه جانبيه : عيونا للباشا...
حازم أبتسم وبص للسواق : أطلع
السواق بصله بصدمه..... وتأكد دلوقتي ان قاسم واللى معاه مش سهلين أبدآ.....
نفض أفكاره وساق.....
حازم أبتسم بشر وبص على الطريق...
...............................
قاسم روح وطلع شقته..... دخل غير لبسه ولبس بدله رومادي شيك جدآ...... ساعه سوده بماركه عاليه...... وبرفانه المفضل...... وخرج من أوضته
أبو قاسم وقفه : انت رايح فين....
قاسم داس على سنانه بغيظ وبص لأبوه ...
أبو قاسم بلع ريقه بخوف : انا بطمن عليك.......
قاسم طلع دفتر شيكاته بنرفزه وكتب ٢٠ ألف ودهاله : كده أطمنت.......
أبو قاسم بص على الشيك بأبتسامه جشع : أطمنت اووي.......
قاسم بصله بشمئزاز وسابه ونزل.....
ركب عربيته وساق.....
تلفونه رن.... طلع التلفون من جيبه ورد : الو
..-: باشا البشوات
قاسم أبتسم بجانبيه : العربيات عدت....
..-: قدام كنان موجود في الشرطه متقلقش يا قاسم....
قاسم أبتسم : مكنتش قلقان يا كنان......
كنان أبتسم بشر : السلاح انواعه مختلفه...
قاسم : أكيد......
كنان : طيب يا باشا هسيبك انا
قاسم أبتسم وقفل وكمل طريقه
_________________.__________________
في مكان تاني
هى بصه لنفسها في المرايه ومبتسمه....
الكوفيره بأبتسامه : ها عايزه ميك أب نوعه اي يا عروسه......
حلا بأبتسامه بصت للكوفيره : عايزاه خفيف جدآ.... عايزه أحس أنى طبيعيه....
الكوفيره أبتسمت : انت أساسآ مش محتاجه ميك أب..... انت قمر لوحدك.....
حلا أبتسمت وبصت لنفسها في المرايه..
الكوفيره بدأت تعمل لحلا ميك أب خفيف ورقيق جدآ زي ما حلا عايزه بظبط..... ولبست الفستان الابيض.....
وفورمة الشعر التحفه... والتاج بقت حور من الجنه.....
حلا بصت لنفسها في المرايه بفرحه
وبصت للكوفيره : حلو.....
الكوفيره بأبتسامه : زي القمر وأحسن شويه كمان.....
حلا ضحكت وبصت لنفسها تاني ومستنيه خطبها ييجي يخدها بفارغ الصبر.........
__________________._________________
فى مكان تاني
كان واقف بيلبس جاكت البدله السوده بأبتسامه ولبس الببيونه لقي الباب بيخبط.....
خرج من الاوضه فتح باب الشقه وأبتسم : تعالى يا قاسم كنت مستنيك
قاسم دخل وأبتسمله : مبروك
عاصم بأبتسامه : الله يبارك فيك...أعبالك
قاسم دخل وبصله : لاء..... مش هعملها انا مش بتاع جواز...
عاصم أبتسم : كنت بقول زيك كده....بس هى جت وقعت قلبي في حبها..
قاسم أبتسم بسخريه : علشان انت عندك قلب.....أنما انا قلبي مات ومن زمان....
عاصم خد قاسم ودخل أوضته وبيكمل لبسه : يا قاسم...... هى الحاجه النضيفه اللى في حياتى....... حياتى كلها مليانه دم وقتل ومافيا وعصابات..... ملهاش أول من أخر.......وللأسف مش هقدر أخرج من اللى انا فيه اللى على موتى....
قاسم أعد على حرف السرير.....
قاسم :هى عارفه.....
عاصم هز راسه : لاء.....
قاسم : بتحبها يعنى....
عاصم بصله وهز راسه....
قاسم أبتسم بسخريه : مع أنك كنت مع غيرها أمبارح..... الموزه اللى ختها على شقتك اللى هتتجوز فيها النهارده....
عاصم بأرتباك : لاء..مين.. قالك؟! بيضحك عليك....
قاسم أبتسم بجانبيه : بص انا معرفهاش بس بحكم أنى عارفك كويس.....
شكلك كده حاولت معاها لقتها مبتجيش غير بلحلال...... صح؟
عاصم أبتسم بجانبيه : صح يا قاسم....انت صح....
قاسم وعاصم نزلو...... وكل واحد ركب عربيته..... ومشيو ورا بعض.....
عاصم وقف قدام كوافير اللى فيه حلا وقاسم وقف.......
الاتنين نزلو......
عاصم لسه هيتكلم مع قاسم..... بس قاطعه رنت تلفونه بص على الاسم.... وبعدها بص لقاسم بتوتر اللى فهم من نظراته أنه الزعيم.....
قاسم بثبات : رد
عاصم بلع ريقه ورد : الو معاك يا زعيم
الزعيم :_________________
عاصم بتوتر : أصل فرحي النهارده ونسيت......
الزعيم :_________________
عاصم بلع ريقه بصعوبه : أنا قدام الكوافير عندها.... مينفعش ألغيه.....
الزعيم :____________
عاصم بيأس : تمام هحضر فرحي وهخلص كل حاجه ......مع السلامه....
قاسم حط أيده في جيوبه وبص لعاصم....
عاصم بتوتر : أعمل اي..... الزعيم كان قايلي.... انى أخطف بنت وائل الحديدي.... علشان نستفزه بيها..... ويتنازل عن الشحنه الجديده......
قاسم ببرود : وأي المشكله......
عاصم بغيظ من برود قاسم : المشكله ان فرحي النهارده......
قاسم ببساطه : خلاص أحضر فرحك وانا هخطفها.... مش هتاخد في أيدي نص ساعه... وكون هنا.....
عاصم : لاء...... لازم أعملها انا..... بص بعد فرحي هعمل المهمه دي..... وبعدها أرجع لحلا
قاسم هز راسه ببرود....
عاصم طلع لحلا وخدها ونزل.....
قاسم كان واقف بعيد نسبيآ..... وبيكلم حازم بيشوفو فين.... قفل معاه وبيبص على عربيه عاصم لقى ركب عروسته وبيلف ويركب.....
قاسم ركب عربيته بزهق... وعدى العربيه عاصم...وسرع عربيته
وصل لفيلة عاصم اللى فيها حفلت فرحه....
قاسم نزل وقابل حازم.....
حازم : فين عاصم....
قاسم : جاي ورايا.....
حازم بستغراب : انا بستغرب عاصم يتجوز طيب ازاى.....
قاسم أبتسم بسخريه وسكت......
عاصم وصل ونزل هو وحلا ودخلو الحفله وبيرقصو سلو......
قاسم بص على العروسه..... ولاكن الاضائه خافته جدآ..... ومش شايف ملامحها كويس.....
قاسم بص حوليه وخد كاس وسكي.... وبيشرب وبص لحازم : الهدوء ده مش مطمنى....
حازم بينفخ في سجارته : أستمتع يا قاسم مفيش حاجه......
قاسم ملى كاس تاني وبيشرب فيه : متنساش أنى قتلت شهاب ورجلته...... وخدت الفلوس والبضاعة..... ده غير رجالت شريف اللى قتلتهم في المخزن.... ( شريف: اللى كان رئيس الرجاله اللى كانت بتضرب على قاسم نار في المخزن)
قاسم : الهدوء ده مش مريحنى......
حازم بص حوليه بقلق : قلقتنى....
قاسم ولع سيجرته وبص على
عاصم وحلا اللى مش بينا ملامحها....
عاصم خد حلا وراحو للمؤزون علشان يكتب كتبهم
المؤزون أبتسم : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بين...
قطع المؤزون ضر*ب النار اللى ظهر في المكان...... والناس اللى عماله تجري وتصوت......
قاسم طلع سلاحه وبيبص حوليه..... بيحاول يحدد مكان ضرب النار......
حلا بصت حوليها برعب......
عاصم طلع سلاحه.....
وحازم طلع سلاحه.......
قاسم بيبص حوليه..... ومستغرب ضر*ب النار اللى وقف فاجئه زي مظهر فاجئه......
قاسم شاور لرجالته تشوف ضرب النار ده جاي منين....
حلا مسكت في أيد عاصم : في اي يا عاصم.......
عاصم بص لحلا بقلق وبعدها بص لقاسم اللى بيبص حوليه......
حازم بص لقاسم : اي ضر*ب النار اللى ظهر وختفي ده.....
قاسم بص لعاصم : عااصم خد عروستك وعلى فوق......
عاصم هز راسه وخد حلا وطلعو.....
رجالة قاسم جم : مفيش حاجه خالص.... دورنا في كل حته مفيش اي أثر......
قاسم شورلهم يمشو.....
حازم بص لقاسم : طيب أزاي؟!
قاسم بص لحازم : كده اللى ضرب نار من ضمن المعازيم.....
قاسم كمل ببرود : بيحسبوني هخاف
قاسم ضحك بسخريه....
والمعازيم كلها مشيت بخوف من فيلة عاصم مفيش غير قاسم وحازم....
حازم أبتسم :الشحنه الجايه تجارة أعضاء انا معايا أكتر من ١٠٠٠ طفل🧒🏻..
قاسم بعدم رضا : مش كتير حاول تجمع أكتر......
حازم هز راسه......
فاجئه قاسم وحازم سمعو صوت..... بصو وراهم شافو راجل بيرجع لورا برعب......
الراجل بخوف : انتم عصابه..مافيا..انا هبلغ البوليس......
الراجل بيجري يخرج من الفيلا......
قاسم طلع سلاحه وضر*ب على الراجل نار جت في نص راسه وقع مات.....
حازم بص للراجل بأبتسامه سخريه
قاسم ببرود : انا ماشي
حازم : وانا
حازم وقاسم كل واحد فيهم ركب عربيتو ومشي
...............................
عاصم دخل حلا أوضته وقفل الباب
حلا بخوف : انا عايزه تفسير للى حصل تحت ده
عاصم حط أيده على خدها وأبتسم : انا هنزل أشوف ضرب النار ده حصل لي... مش هتأخر عليكي يا حببتي
حلا : خد بالك من نفسك
عاصم أبتسم وهز راسه.....
عاصم قفل عليها بلمفتاح ونزل ينفذ أوامر الزعيم.....
حلا أبتسمت بخبث : أخيرآ هبقا غنيه ومعايا فلوس كتير وهيقولولي حلا هانم ههههههههه
................................
(ملك القاسى)
البارت : ٣
الدنيا ليل....كانت الساعه ١ بعد نص الليل..... قاسم سايق عربيته وماشي لوحده بعد ما أمر رجلته تدور ورا ضر*ب النار ......وتعرف مين عمل كده......
قاسم شاف عربيتين ماشيين وراه ومركزين معاه... والمكان مقطوع وعلى الجانبين أشجار ......
قاسم طلع مسدسه وعمره وسرع شويه....
العربيتين سرعو معاه لغايط مبقو يضربو عربيته من ورا......
قاسم بضيق : يا ولاد الك*لب.....
قاسم ساق بسرعه جدآ والعربيتين وراه وبيضر*بو نار عليه....
قاسم طلع من شباك العربيه وماسك مسدسه... وصوب مسدسه على كوتش العربيه.... وبما ان قاسم ضربته مبتخيبش ومدرب كويس جدآ على التصويب..... الرصاصه جت في كوتش العربيه قلبتها.......
قاسم أبتسم أبتسامه جانبيه وسرع تاني.....
العربيه التانيه فضلت تضرب عليه نار.... وبتحاول تضرب على كوتش عربيه قاسم لاكن مبتصبش.....
قاسم طلع تاني من الشباك وضرب رصاصه جت في نص راس اللي بيسوق...
العربيه توازنها أختل وتقلبت.....
قاسم دخل راسه تاني وبيسوق....أتفاجئ بشجره كبيره منيمنها في نص الطريق.....
قاسم حاول يهدي لاكن مقدرش.... . المسافه كانت قليله..... والسرعه كانت عاليه جدآ....
عربية قاسم أتقلبت كذا مره ورا بعض
...................................
في مكان تانى
مرات أبوها ضربتها بلقلم وقعتها على الارض.... وبغضب وزعيق : يعنى اي لاء..... انتِ يابنت سناء بقا ليكي لسان تعترضي بيه......
البنت وقعت على الارض وعماله تعيط ولاكن من غير صوت.......
مرات أبوها قومتها من شعرها وبتجرها من شعرها على بره......
البنت بعياط وصريخ : أستني يامرات أبويا أرجوكي.... شعري هيتقلع في أيدك... ااااه أستنى انا هروح فين.....
مرات أبوها زقتها بره باب الشقه وجابت طرحتها ورمتها في وشها.... ووقفت سانده أديها على الباب.....
البنت بعياط جريت مسكت في رجليها بترجي وعياط : أرجوكي..... أروح فين... انا معرفش حد في أسكندريه....... أرجوكي أبويا مات من يومين...... ووصاكي عليا.....
مرات أبوها زقتها برجليها : أوعي يابت كده..... ميخصنيش يا حببتي هتروحي فين..... أبوكى مات وخلاص مبقتش مجبره أتحملك......
البنت بعياط : طيب خليني لبكره.... وهمشي على طول أول ما الشمس تطلع....
مرات أبوها : مينفعش يا حببتي..... أصل حبيبي جاي.... وعايزه أكون انا وهو لوحدنا......
البنت بصدمه : حبيبك....
مرات الاب : أيوا ويلا بقا من هنا.....
مرات أبوها قفلت في وشها الباب......
البنت حطت الطارحه على شعرها...... وخرجت من البيت.... وأساسآ بيت باباها كان منعزل كده في حته مقطوعه....وحولين بيت أبوها أشجار....
البنت فضلت تمشي وهى خايفه.... ومرعوبه لغايط مخرجت على الطريق..... الدنيا ضلمه ومفيش مخلوق في الشارع.... فاجئه سمعت صوت خطوات وراها.....
البنت وقفت برعب ومسكت في هدومها جامد.... وبتلف براحه تشوف مين...
بصت بصدمه على راجل جسمه كله بينزل دم وفاجئه وقع عليها......
.....................................
نرجع لورا نص ساعه
عربية قاسم أتقلبت كذا مره ورا بعض
وبقت مقلوبه على ضهرها....
عده كام دقيقه على الوضع ده
قاسم دراعه وقع بره الشباك ومليانه دم.....
حرك صوابع أيده براحه... وفتح عيونه....
والذكريات بقت تهاجمه وفتكر أزاي بقا في الوضع ده....
قاسم بيحاول يخرج من العربيه خصوصآ أنه شامم ريحت البنزين..... وعارف ان أقل من خمس دقايق العربيه هتنفجر......
قاسم فتح باب العرببه بأعجوبه.... وبقا بيحاول يخرج.... لاكن رجله مش قادر منها وبتنزف جامد..... ودماغه مخبوطه جامد بتنزف....
ده غير الجروح اللى في صدره ورجله.....
قاسم بعد كذا محاوله.... قدر يخرج من العربيه وقع جنبها....
بيبص على العربيه لقي النار ماسكه فيها وفي أقل من ثوانى هتنفجر......
قاسم حاول يقوم يقف وقدر فعلآ وبقا بيمشي براحه..... بعيد عن العربيه وده كان أكبر مجهود عامله.....
وفاجئه العربيه أنفجرت وقاسم وقع من الانفجار.....
بص على العربيه لقاها مولعه كلها
قاسم قام براحه وبقا بيحاول يمشي وهو خلاص مش قادر.... وحاسس أنه بيموت......
بعد ممشي أكتر من ٥ دقايق..... وخلاص مش قادر .....وهيقع في اي لحظه....
لقي بنت ماشيه على الطريق.... وهى أمله الوحيد أنه يعيش.....
قاسم فضل ماشي وراها.... ومن حسن حظه أنها مشيه ببطء جدآ.... وشكلها خايفه.....
مكنش قادر ينادي عليها..... ولا يعمل اي صوت..... لغايط مقرب منها جدآ...
وبقا بيحاول يمد أيده يلمس كتفها.... علشان تحس بيه....
بس هى فاجئه وقفت وبتلف براحه....
البنت لفت وبصت لقاسم بصدمه.....
قاسم بقا دايخ جدآ والرؤيه عنده مش واضحه وتوازنه أختل..... وقع عليها وبعدها محسش بنفسه ويامرحبآ بظلام.......
البنت وقعت من حمل قاسم وهو فوقيها
البنت صرخت بخضه وخوف : ااااااااااه .....ينهار أبيض مين ده.....
البنت نزلت قاسم من عليها بصعوبه وجابته جانبها......
البنت أعدت على ركبتها وبصتله برعب: هى ناقصه مشاكل...... مين ده؟.....وأي اللى عمل فيه كده.؟.....
البنت قامت : وانا مالى...... انا همشي وأكنى مشفتش حاجه..... مش ناقصه هم فوق همي... كفايه أنى مطروده من بيت أبويا.....
البنت سابته ومشيت كام متر...... بعدها أتنهدت ووقفت بصت وراها..... قاسم صعبان عليها اووي....
لاكن هزت رسها لاء.... وبعدها كملت مشي.... وبتقول لنفسها : انا مليش دعوه...... انا مليش دعوه....
ألبنت وقفت تاني وبصت وراها..... أتنهدت بغيظ..... ورجعت لقاسم أعدت على ركبتها وحطت رسها على صدره تشوفو حي ولا لاء...... لاقت قلبه بيدق.... أتنهدت وبتحاول تفوقه: أنت....ياا كابتن...
قاسم كان غرقان في دمه وملامحها حرفيآ مش باينه من دمه.... وفي عالم تاني......
هو صعب عليها جامد .....وبقت مش عارفه تعمل أي.... قلعت طرحتها.... وقطعتها نصين. ربطت دماغه بقطعه..... وبقطعه التانيه ربطت رجله...... وبعدها قامت حولت تقومه.... قاسم بس تقيل جدآ.... ومش قادره حتى تأعده..... بقت تشده من دراعه بكل صعوبه..... بتحاول تبعده عن الطريق..... ودخلت بيه بين الاشجار......
البنت أعدت على ركبتها وبتشوف نبضه لقته لسه عايش........ وبقت مش عارفه تعمل لقاسم أي...... بتحاول تفوءه علشان يقوم معاها على اقرب مستوصف
يعالجه.....
البنت بقت دموعها تنزل.... شخص بيموت قدمها ومش عارفه تعمله اي حاجه.......
البنت قامت جري على الطريق تشوف أي عربيه او أي حد يساعدها..... ولاكن مفيش......
مبين كل عربيه وعربيه بتعدي أكتر من ربع ساعه..... ومش بيقفو خالص علشان المنطقه مقطوعه جدآ....
البنت بتفكر ولو رجعت لمرات أبوها..... هتتبله عليها بكلام محصلش.....
البنت بقت دموعها بتنزل وراحت لقاسم تاني حطت رسها على صدره وقلبه بيدق لاكن ضعيف......
البنت أتعدلت وبعياط: انا أسفه مفيش في أيدي حاجه أعملها...... انا بجد أسفه
البنت فضلت تعيط جامد وبقت تدعي ربنا في سرها........
فاجئه الجو قلب وبقت تغيم ورعد وبرق والدنيا مطرت جامد.......
البنت بقت تبص حوليها ومسحت دموعها بصت لقاسم..... وفكت الطرحه اللى ربطه بيها راسه وبقت تمسح الدم من على وشه...... والمطر بيساعدها تمسحه..... وقلعته قميصه اللى متقطع وبتمسح بيه الجروح اللى على صدره...... طلعت على الجرح اللى في دماغه ومسحته من الدم كويس..... فاجئه البرق والرعد خضوها والمطره ذادت
البنت بصت على وش قاسم وملامحه أبتدت تبان لما مسحت الدم من على وشه....جابت راسه على رجليها وبتحاول تفتح بؤه علشان يشرب من المطر......
المطر بقا ينزل على وش قاسم وفي بؤه
وبراحه جدآ حرك صوابع أيده بس هى محستش......
البنت بدموع حطت رسها على صدره بتشوفه حي ولا ميت لاكن فرحت والامل كبر جواها لما سمعت دقات قلبه.....
أتعدلت وبصتله : قوم بقا أرجوك لازم تروح المستوصف..... انا عملت كل اللى أقدر عليه أرجوك فوق بقا......
قاسم حرك راسه براحه وبيحاول يفتح عيونه......
البنت بفرحه رفعت أديها لفوق بتحاول تمنع المطر اللى بينزل على وشه... علشان يعرف يفتح عيونه
قاسم براحه فتح عيونه...... وأول حاجه شافها عيون البنت
قاسم بصلها بستغراب وبيبص حوليه.....
البنت بفرحه : الحمدلله... الحمدلله يارب...
قاسم بصلها تاني وفاجئه الزكريات هاجمته....
العربيتين اللى حاوله يموتوه....
الشجره الكبيره اللى أتفاجئ بيها.... وعربيته اللى أتقلبت.....
والانفجار......
البنت اللى مشي وراها.......
قاسم بيتعدل... البنت بتساعده.....
البنت بقلق : حاول تقوم معايا..... لازم نروح المستوصف يعلجوك... أرجوك أتحمل وقوم معايا......
قاسم أعد براحه وبص حوليه وبتعب شديد جدآ وصوت خافت : أنا..فين.....
البنت : أحنا في الغابه لازم نطلع على الطريق....... أرجوك قوم معايا
البنت قامت وبتسند قاسم.....
قاسم قام معاها ولاكن دايخ جدآ ومش قادر يوزن نفسه......
وكان لسه هيقع البنت ساندته وبقا حمله كله عليها......
والجو اللى كان في صلحها بقا ضدها... والمطر نازل عليهم جامد......
البنت مش قادره وخلاص هتقع من حمل قاسم اللى رماه عليها....
قالت بصوت مخنوق مش قادره من حمله : أرجوك.. حاول....معايا...
قاسم توازن بلعفيه..... وبقا يمشي معاها براحه..... لغايط مطلعو على الطريق........
قاسم بقا ماشي معاها ومش قادر حتى يفتح عيونه....
البنت خلاص قاسم تقيل عليها جامد..... وطويل عنها اووي.... فمش قادره أكتر من كده..... وخلاص حرفيآ هتقع.....
البنت بتعب :أرجوك فوق معايا......كدا انا وانت هنقع.....
قاسم فعلآ بيحاول يتوازن ويمشي معاها...... ولاكن الخابطه كانت جامده على دماغه ورجله..... مش قادر يتحرك
البنت من بعيد شافت المستوصف وفرحت جدآ وبقت تشجع قاسم :يلا أهو هناك أهو حاول بقا معايا.......
قاسم مش قادر حرفيآ ومش شايف قدامه ورمه نفسه عليها.....
البنت بتحاول تتوازن لاكن خلاص وقعت على الارض..... وقاسم فوقيها وتقريبآ غطي معظم جسمها.....
البنت عيطت جامد من التعب والوجع اللى في ضهرها وجسمها كله.... وبقت تحاول تبعد قاسم عنها......
البنت بعياط : أرجوك فوق معايا.... أهو هناك أهو خلاص أحنا وصلنا.....
قاسم مش قادر حتى يفتح عيونه سامعها لاكن مش قادر يدي أي رد فعل.....
البنت بتحاول تقومه بس مفيش...... راحت شداه على جنب.... وسابته وجريت على المستوصف.... ودخلت جري وبصوت عالى وعياط : أرجوكم حد يساعدنى هيموت..... أرجوكم هيموت....
الدكاتره والممرضين رحولها جري.....
دكتور : في اي..... مين بيموت.....
البنت مش عارفه تقول اي وأول حاجه جت في بلها قالتها : جوزى....
والبنت مكنتش تعرف أنها من مساعدتها لقاسم فتحت على نفسها أبواب الجحيم......
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق