القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ملك القاسي البارت الرابع والخامس والسادس والسابع 4_5_6_7بقلم شيماء



رواية ملك القاسي البارت الرابع والخامس والسادس والسابع 4_5_6_7بقلم شيماء




رواية ملك القاسي البارت الرابع والخامس والسادس والسابع 4_5_6_7كامله وحصريه 


(ملك القاسي)

البارت : الرابع

البنت بعياط : أرجوكم....حد يساعدنى.... هيموت.... أرجوكم هيموت 

الدكاتره والممرضين رحولها جري 

دكتور : في اي..... مين بيموت 

البنت مش عارفه تقول اي.... وأول حاجه جت في بلها قالتها : جوزى..... جوزي بره عملنا حادثه وبيموت...... أرجوكم ساعدوني 

الدكتور : هو فين.... 

البنت بسرعه : بره.. هو بره 

الدكتور وكام ممرض خرجو بسرعه... وراحو لقاسم وساندوه ودخلو المستوصف  

ودخلو أوضه بيعلجوه فيها........

البنت أعده بره على الكرسي..... بتترعش من الساقعه...... وهدومها كلها مبلوله من المطر.... ومستنيه اي حد يطلع يطمنها..... 

بعد نص ساعه

 الدكتور خرج بقلق وبص للبنت : في مشكله كبيره......

البنت قامت وقفت وبقلق : مشكلة اي.... 

الدكتور : فصيلة دمه ندره جدآ.... دي AB سالب..... هو خسر دم كتير...... ولو مخدش دم في خلال ساعتين من دلوقتي هيموت.....

البنت بسرعه : انا O سالب ينفع أديله صح.......

الدكتور بسرعه : اه طبعآ....بس نتأكد ان دمك مفهوش حساسيه..

الدكتور ندا للممرضه تاخد عينه يتأكد منها....

الممرضه بصت للبنت بتعاطف : أنتي لبسك كله مبلول....أستني هجبلك لبس...

البنت هزت رسها بأحراج : شكرآ...

الممرضه جبتلها لبس وخدت منها العينه..

 بعد ربع ساعه 

الدكتور أتأكد ان فصيلة دمها أو سالب ...ومفيش أي مشكله عندها....

الدكتور خد البنت ودخلها عند قاسم وأتصدمت من منظره....

 لقت جهاز التنفس عليه... وجهاز نبضات القلب.... ومعلق محليل... ومغيرنله على جرح راسه ورجله... وملبسينه لبس غير اللى كان لبسه....

الدكتور وصل من أيد البنت لأيد قاسم كانيولا..... والدم بينسحب من البنت لقاسم.....

......................

عاصم خطف بنت وائل الحديدي...... وحطها في المخزن بتاع فيلته..... وطلع على أوضته بسرعه....

 دخل لقي حلا نايمه....

عاصم بصلها بأبتسامه وأعد جنبها وقرب منها....

...........................

عند قاسم 

الممرضه شالت من أيد البنت الكانيولا... وحطت حقنه في محلول قاسم.... وسبتهم وخرجت.... 

البنت أعده على كرسي جنب سرير قاسم.... وبصه على ملامحه بتأمل.... وفي نفس الوقت بستغراب.... وفي نفسها بتقول : ملامحه حاده أووي.... عمرى ماشوفت أنسان وهو نايم ملامحه مشدوده......وحاده اووي... اي حد لما بينام ملامحه بتسترخى لاكن هو!!!!...

وفي نفس الوقت وسيم اووي..... أزاي ملامحه حاده ووسيم في نفس الوقت كده...... ومن شاكله مش صغير يعنى في حدود من ٣٠ ل ٣٥ سنه..... 

بس ياترا اي اللى حصل معاه... وشلفطه كده

البنت فضلت أعده جانبه لغايط مانامت.....رسها على السرير.... وهى على الكرسي.....

بعدها بكام ساعه.....

 فاقت من الشمس اللى جت على وشها...... بصت لقاسم.... وأبتسمت لما الشمس جت على وشه.... أحلو اووي.... خصلات شعره نزله على وشه وعيونه مخلياه فتنه من الوسامه.....

البنت ضربت رسها بأديها وضحكت بخفوت....

البنت قامت وهى مبتسمه وقفلت الباب عليه براحه....

 الشمس جايه على عيونه.... فحرك راسه بأنزعاج.....  وفتح عيونه بهدوء.... الصوره مش واضحه..... غمض عيونه وفتحها تاني...... لغايط موضحت.... بص حوليه.... لقي نفسه في أوضه زي أوضت مستشفي بس على أبسط.... ولقي في أيده محلول...... 

قاسم بيحاول يقوم لقا نفسه دايخ.....  هاجمتو ذكريات أخر كام ساعه..... 

قاسم لما أفتكر دماغه وجعته جامد وناده بعصبيه : أنتو يلي هنا...يابها*يم  ياللى هنا 

الممرضه دخلت بسرعه وبصتله بفرحه..... وراحت نادت للدكتور بسرعه..... 

الدكتور دخله بسرعه... لقي قاسم بيحاول يشيل الكانيولا

الدكتور : انت بتعمل أي..انت كده هتأزي نفسك.....

قاسم بيبص حوليه بعصبيه: هى فين..... 

الدكتور أبتسم : أصدك مراتك.... موجوده... هى في الحمام وجايه 

قاسم بستغراب : مراتي!!!!!!

الدكتور مخدش باله من أستغرابه : بصراحه لولاها مكناش قدرنا ننقذك.... 

قاسم شال بعصبيه الكانيولا من أيده..... وخبط الدكتور في الحيطه بعنف.... وحط أيده على رقبت الدكتور : أنت تقولى اي اللى حصل بظبط من ساعت مجيت هنا 

الدكتور بخنقه ووشه أحمر جامد.... هز راسه 

قاسم سابه 

الدكتور بلع ريقه.... وفضل يكح وبص لقاسم بخوف....

قاسم بنرفزه : أاانطق.....

الدكتور بسرعه حكاله كل حاجه.... لما البنت دخلت وطلبت مساعده..... والدم اللى خدوه منها.... وفصيلة دمه النادره وفصيلة دمها الكريمه..... 

قاسم أعد على السرير وأستغرب مساعدتها ليه.....

البنت خرجت من الحمام..... الممرضه جريت ليها.....

الممرضه : جوزك فاق.... 

البنت أبتسمت بفرحه... وحست ان قلبها فرح : بجد!......

الممرضه بأبتسامه : ايوا.... 

البنت بسرعه جريت لغايط موصلت لأوضت قاسم..... ولاكن متوتره ومكسوفه..... 

جمعت شجاعتها وخبطت.....

قاسم بص على الباب..... وبص للدكتور 

الدكتور بلع ريقه بخوف : أتفضل....

البنت فتحت الباب ودخلت بهدوء.... 

قاسم بصلها...... وشاف وشها الابيض..... وخدودها الحمرا... وعيونها العسلي... وشفيفها الوردي.... وشعرها بنى غامق وطويل.....طولها مظبوط ولا قصيره ولا طويله....

 جملها رقيق جدآ وفي نفس الوقت فاتن... ونضم عليهم  البرائه اللى مليا وشها.... ده غير أنها صغيره في السن.... يعنى من وجهة نظر قاسم من ١٨ ل ٢٠ سنه.....

البنت بصت لقاسم وأبتسمت أبتسامه بسيطه : حمدلله على السلامه..... 

قاسم هز راسه وبص للدكتور :  سبنا لوحدنا  

الدكتور بلع ريقه وهز راسه وخرج بسرعه.....

قاسم كان أعد على السرير وقام مره واحده.... حس بصداع جامد ودوخه وتوازنه أختل.....

البنت جريت سندته...... وبصتله بخضه : أنت كويس 

قاسم بصلها في عيونها العسلى الجميله جدآ.... ورموشها الطويله والتقيله جدآ : اه...اه  كويس 

البنت أعدته براحه : قولى انت عايز اي وانا أعملهولك.... 

قاسم بصلها : عايز أعرف حصل أي وانا فاقد الوعي وأي حكاية مراتك دي....وقبل كل ده أسمك أي....

البنت بأحراج رجعت شعرها ورا ودنها وأبتسمت : انا أسمى وعد.... وحكاية مراتك..... مكنتش عارفه أقولهم أي وخوفت لو قولت معرفكش ميردوش يعلجوك......و

وعد حكتله على كل اللى حصل.... 

قاسم بصلها بجمود : معاكي تلفون.....

وعد أستغربت رد فعله..... كانت مفكره أول حاجه هيشكرها : لاء.....

قاسم بصوت عالى : يا دكتوور

الدكتور دخل جري : نعم

قاسم بجمود : عايز تلفون....

الدكتور أده لقاسم تلفونه 

قاسم كتب نمرة حازم وتصل بيه وبص لوعد

وعد بصتله.... وبسرعه بصت في الارض لما لقته بصصلها....

حازم رد:________

قاسم باصص لوعد  : انا يا حازم....قاسم.... 

وعد بصتله لما قال أسمه... لقته بصصلها.... بصت على الارض تاني بتوتر ....

حازم : __________ 

قاسم : تعلالى على المستوصف اللى على طريق........

حازم :______________

قاسم :هتعرف لما تيجي.... 

قاسم قفل السكه.... وأده التلفون للدكتور....

الدكتور خرج..... 

وعد بصت لقاسم : انا دوري كده خلص.... انا لازم أمشي... وحمدلله على السلامه.... بعد أذنك 

وعد لفت ولسه هتخرج....

قاسم : راحه فين

وعد بصتله : همشي 

قاسم أبتسم بسخريه : علطول كده... مش لازم أشكرك.... 

وعد أبتسمت وبصت في الارض بكسوف : انا معملتش حاجه.... اي حد مكانى كان عمل كده وزياده....  

قاسم بأبتسامة خبث : لاء...... لو أي حد مكانك مكنش عمل كده..  والحظ بقا رماكي في طريقي.....

قاسم وقف قصادها.... وفرق الطول بان مبنهم.... وكمل بضيق : وانتِ الوحيده اللى شوفتيني وانا ضعيف بطريقه دي....

وعد بصتله بستغراب لطريقه كلامه... ولهجته اللى أتغيرت.....

قاسم كمل بضيق : فمش هيكون دخول الحمام زي خروجه....

وعد بستغراب : يعنى أي.....

 قاسم بأبتسامة شر : يعنى خلاص بقيتي أسرتي....... حريتك انا سلبتها ومش هتنوليها تاني......

.......................................

(ملك القاسي)

البارت : الخامس

قاسم بأبتسامة شر : يعنى خلاص بقيتي أسرتي....... حريتك انا سلبتها ومش هتنوليها تاني......

وعد الرعب دب في قلبها...بلعت رقها بخوف....وبقت ترجع لورا.....ولسه هتجري على بره.......

قاسم مسكها من درعها وكان هيخلعه في أيده 

وعد بعياط وصريخ: ااه..ااه أيدي.... 

قاسم زنقها في الحيطه.... وحط أيده على بؤها.... وعيونه في عيونها  : هشش لو مسكتيش......صدقيني هتندمي..... مش عايز أسمع صوتك.....

وعد هزت رسها برعب منه..... ودموعها بتنزل.....

قاسم نزل أيده بهدوء

وعد أول مقاسم نزل أيده صرخت : أاااالحقووو.......

قاسم حط أيده على بوقها بسرعه وبصلها بغضب وأيده التانيه حطها على رقبتها وضغط عليها.....

وعد حطت أديها على أيده وبتحاول تشلها.... وشها أحمر..... مش قادره تاخد نفسها...

قاسم بغضب : قولت صوت لااء....

وعد ومبقتش عارفه تتنفس حرفينها....

قاسم سابها.....

وقعت على الارض.....وبقت تكح جامد..... ووشها أحمر جامد اووي.... ودموعها بتنزل وخلاص مش قادره.....

قاسم واقف وحاطت أيده في جيوبه ببرود ....

حازم وصل ركن عربيته ودخل المستوصف وسأل على قاسم 

الدكتور وداه لأوضة قاسم وخايف يدخل 

حازم بص للدكتور : هى دي الاوضه 

الدكتور هز راسه : ايوا.....

حازم أبتسم وخبط ودخل..... لقي قاسم واقف.... وحاطط أيده في جيوبه...... وباصص على بنت واقعه على الارض... وعماله تكح وشها أحمر دم ......

حازم جري على قاسم : مالك....  اي اللى حصل.......

قاسم بص لحازم : انا تمام......حاسب المستوصف ويلا

حازم : تمام...... 

حازم خرج دفع الفلوس 

قاسم وقف وعد..... ومسكها من درعها وبيجرها ورا.....

وعد بعياط : سبني...... انا عملت اي.... دأنا أنقذت حياتك.... 

قاسم ضغط على أديها أكتر... وجررها وراه....

والمستوصف كله شايفين اللى بيحصل لاكن ميقدروش يدَخله بسبب أنهم عارفين أنها مراته.... والسبب التاني والاهم أن قاسم يخوف..... ولو حد أعترض طريقه هيقتله..... ده كان أحسسهم..... لأنه ليه هيبه كده تخوف..... راجل طول بعرض وملامح حاده...... تخلى اي حد يهيبه.....

وعد عماله تصرخ وتعيط وتتوسل للكل يساعدها..... لاكن الكل خايف من قاسم....

قاسم خد وعد وركبها العربيه بكل عنف....  ورزع الباب وراها.... وراح ركب جنب حازم ......

حازم بستغراب : مين دي 

وعد عماله تصرخ وتعيط : انا عملت اي..... سبنى في حالى.... أنا أنقذت حياتك.... المفروض تشكرني..... 

وعد عماله ترزع وتخبط على شباك اللى جنبها..... ومتعرفش ان محدش شيفها أصلآ ......هى شايفه الناس.... لاكن هما شايفين أزاز أسود وكمان كاتم للصوت...... 

وعد بصريخ وعياط وترزيع على شباك العربيه :أااالحقوونى..... أاانا مخطوفه... ينااااس 

قاسم خلاص مش قادر يستحمل الصداع أكتر من كده.... لف راسه ليها بكل عصبيه ونرفزه وصوت عالى : أاخررسي بقاا..... 

وعد أتفزعت من صوته..... وبصتله بخوف.... وحطت أديها الاتنين على بوقها بتمنع شهقاتها.....

قاسم بنظرة شر وغضب : لو سمعت صوتك تانى..... انا مش بس هسلب حريتك... انا هسلب حياتك كلها... صدقيني هخليكي فعل ماضي..... فاهمه 

وعد بصاله بخوف.... وحطه أديها على بوقها.....ودموعها بتنزل زي المطر 

قاسم بصوت عالى فزعها : أنطقي....فاااهمه 

وعد أتفزعت... وهزت رسها جامد بعياط ورعشه جامده اووي : اه..اه..فا...همه...فاهمه....

قاسم بصلها شويه بغضب....

كانت متكوره في أخر الكنبه.... رفعه ركبتها عند صدرها..... وحطه أديها الاتنين على بوقها تمنع شهقاتها.... ودموعها بتنزل مطر.. ووشها كله محمر..... وشعرها نازل على وشها بأهمال.... 

قاسم بص قدامه بضيق.... 

حازم أستغرب غضب قاسم ....قاسم ديمآ بارد في كل أفعاله.... أشمعنا متعصب دلوقتي..... 

حازم : مين دي يا قاسم 

قاسم بنرفزه : مش وقته يا حاازم بقااا.....

حازم كشر وبص قدام : هنروح فين....

قاسم بجمود : الشاليه بتاعي.... 

حازم بصله بستغراب : متأكد... 

قاسم بصله بصه خرسته....

حازم بص قدام وسكت....

بعد شوية وقت...

حازم بص في المرايه على وعد..شافها مغمضه عيونها وشكلها نامت...

حازم بهدوء : هي نامت....ممكن أفهم في أي.... 

قاسم بضيق : شافتنى وانا ضعيف..... عَيلة تنقذ حيات قاسم المنياوي..... انا بقا هسلب حريتها..... هخليها تتمنى تشوف الشارع....

حازم بصله بخوف ورجع بص على الطريق : انا صاحبك بقالى ١٠ سنين.... ولسه لغايط دلوقتى مش قادر أفهم دماغك..... وساعات بخاف منك..... 

قاسم بصله : انا قاسي... وعديم الرحمه..... ومتملك... وعنيد ومتمرد وظالم.... وضميري ميت.....مافيا من الاخر.... بس مستحيل أخون صاحبي..... او أضربه في ضهره..... فمتخفش منى... 

حازم هز راسه بأبتسامه : انا عارف ده كله... 

بعدها بربع ساعه وصلو الشاليه.....

قاسم وحازم نزلو...

قاسم بص على وعد... لقاها لسه نايمه....

 قاسم فتح باب العربيه اللى قدام... خد أزازة مايه من على الطبلون....

فتح الباب عندها وفضي أزازة المايه فوق راسها.    

وعد صحيت مفزوعه.... وبتبص حوليها برعب .. لقت قاسم في وشها 

وعد صرخت ورجعت لورا.... 

قاسم جبها من شعرها.... ونزلها من العربيه.... ودخلها الشاليه.....

وعد ماسكه في أيده اللى ماسكه شعرها بعياط وصريخ وألم : ااااااااااه شعري.... حرام عليك... أرحمنى..... أنا معملتش حاجه.... أرجوك سبني.... ااااااه

حازم ماشي وراهم ومستغرب أفعاله.... 

قاسم دخل الفيلا ورماها على الارض..... 

وعد وقعت على الارض.... وبصاله بعياط وخوف.... 

قاسم بصلها بشر : انت هنا خدامه للفيلا ولمزاجى.....

وعد بلعت رقها برعب وبتسحف لورا بأديها....

وكل م ترجع خطوه قاسم بيقرب خطوه.... وبيتكلم بكل شر : خروج من هنا في موتك...... فاهمه..... 

وعد بتترعش جامد وبصاله بخوف

قاسم بصوت عالى وغضب : أنطقي...فااهمه 

وعد أتفزعت من صوته وهزت رسها جامد بخوف : اه...فا..فاهمه... 

قاسم بجمود : خلال نص ساعه يكون قدامى الغدا...

وعد بلعت رقها... ومسحت دموعها بخوف...فضلت تبص حوليها 

وعد صعبت على حازم جامد.... بس مش هيقدر ينقذها منه....

حازم بصلها : تعالى أوريكي المطبخ....

وعد هزت رسها بدموع...ومتأكده...أن قاسم ده مريض.... ولازم تهرب منه...

وعد مشيت ورا حازم اللى دخل المطبخ....

قاسم بصلهم بضيق..... وأضايق جامد من تدخل حازم..... بس طنش الحوار طلع أوضته وخد شور..... 

حازم دخل وعد المطبخ وبصلها : في المطبخ ده هتلاقي اللى أنت عايزاه كله في لزوم الطبخ

حازم بقا يشرحلها المكان.....

حازم بص على شفيفها اللى بتترعش من الخوف..... وشعرها الطويل المتبهدل بسبب شد قاسم فيه.... ووشها اللى فيه برائة الاطفال.....

حازم : أسمك أي 

وعد  بدموع... بصه في الارض : وعد

حازم أبتسم 

قاسم من بره بصوت عالى : عدا من النص ساعه ٥ دقايق 

وعد بقت تلف حولين نفسها مش عارفه تبدأ بأيه....

قاسم  أعد على الانتريه وخد اللاب اللى جنبه وبيشتغل فيه.....

حازم سبها وخرج بضيق من قاسم.... وراح أعد جنبه : انا عايز أفهم...... ده جزتها أنها أنقذتك من الموت

قاسم ساب اللاب وبصله : متدخلش أحسنلك يا حازم 

حازم أتنهد بضيق : على الاقل لي ؟

قاسم بضيق : مكنتش أتصور أنى ممكن أبان ضعيف قدام حد بطريقه دي....

قاسم داس على سنانه بغيظ : لاء وقدام عَيله متمتش ال ٢٠ سنه

 انا قاسم المنياوي قوي مبيتهزش.... قدمها هى كنت ضعيف.... مش قادر أحرك حتى دراعي........ اه ساعدتنى لاكن شافت ضعفي..... وده اللى مكنتش عامل حسابه....

 فعلشان كده وعد مكنها هنا لا حد يشوفها ولا هى تشوف حد..... خلاص بقت من ضمن ممتلكاتى.......

حازم أتنهد وهز راسه وسكت....

قاسم بص في الساعه وقال بصوت عالى : ١٠ دقايق...قدامك عشر دقايق بس...

وعد كانت طلعت من التلاجه سمك بانيه 

وفراخ بانيه وبتحمرهم وعملت جنبهم مكرونه...

سمعت صوت قاسم وهو بيقول عشر دقايق.... 

وعد بقت تلف حولين نفسها بخوف تشوف ناقص أي.....خلصت كل حاجه ماعدا المكرونه لسه بتستوي.... 

وعد بتمسح دموعها وعرقها وبتفكر في نفسها : أتمسكي يا وعد......بليل لما ينام ههرب...

وعد بتلف بسرعه علشان تشوف المكرونه.... فاجئه خبطت في حاجه صلبه وكانت هتقع..... غمضت عنيها جامد بخوف...... لقت حد لف أيده حولين وسطها وضغط عليه.....

 وعد فتحت عيونها لقت نفسها مابين أيد قاسم..... وبصصلها برفعت حاجب.... 

وعد أتعدلت بسرعه وبعدت عنه وبلعت رقها......

قاسم قرب منها بخطوات بطيئه..... بأبتسامة شر.....

 ووعد بتبعد بنفس خطواته بخوف....... لقت الرخامه وراها..... سندت بأديها على الرخامه وضهرها لزق في الرخامه.....

قاسم قرب منها جامد وحط أيده الاتنين على أديها وضغط جامد..... 

وعد بألم وعياط : ااه..اه أيدي.. أيدي أرجوك

قاسم  نزل لمستواها..... وقرب شفايفه من ودنها.... وبهمس خلى الرعب يتملكها : لو....... وحطى خط عريض تحت لو.... فكرتي تهربي منى..... صدقيني هتفنن في عذابك.... هخليكي تتمنى الموت ومش هتنوليه..... انت هنا خدامه للفيله ولمزاجي يعنى خلاص بقتي ملك القاسم........


(ملك القاسي)

البارت : السادس

قاسم بأبتسامة شر :  يعنى خلاص بقتي ملك القاسم......

وضغط على أديها أكتر....

وعد حست أن صوابع أديها أتكسرت..... 

عيطت جامد لاكن بصوت خافت : اااه.... أيدي... أيدي... حرام عليك..... انا عملت اي.... أرحمنى.....

وعد غمضت عيونها وبتعيط جامد ولاكن بصوت خفيف... 

قاسم بصلها شويه بجمود..... وبعدها وسابها وخرج.... 

وعد نزلت على الارض بعياط..... ومسكت أديها... وبتدلكهم بألم... 

فاجئه بصت على المكرونه... وقمت بسرعه....لسه بتشيل الغطا بتاع الحله......ولاكن وقع منها..... مش قادره تشيل حاجه من أديها......

قاسم بصوت عالى : وقتك خلص......

حازم بصله : هى هتلحق تعمل أكل في نص ساعه.....

 قاسم بأبتسامه جانبيه : الخوف يخليك تعمل المعجزات في دقايق...... 

وعد أستحملت.... وبسرعه بقت تخرج الاكل بره على السفره....

وعد بسرعه دخلت المطبخ بخوف...هى مش عايزه تشوف قاسم لأنه حرفيآ بيرعبها.......

قاسم راح أعد على السفره هو وحازم....

قاسم بص حوليه وفاجئه ناده : يا وعد..

وعد أتنفضت بخوف وخرجت بسرعه وهي بصه في الارض بتفرق في أديها بتوتر

قاسم بصلها : تقفي جنب السفره...... ومتتحركيش اللى أما أخلص أكل..

وعد هزت رسها وهى بتمسح دموعها...

قاسم ببرود بص على الاكل....وأتفاجئ.....وواحده واحده بيتسرب الغضب لملامحه....

حازم بص على الاكل... وغمض عيونه بضيق وبتفكير : قاسم مستحيل يعديها..... قاسم مش بيحب السمك ولا بيطيق رحته......

قاسم بغضب بأيده رمه الاكل كله على الارض....

وعد أتفزعت ورجعت لورا كام خطوه... وبصت على الاكل اللى مرمي على الارض بصدمه......

قاسم قام بغضب 

وعد شافته متجه نحيتها.... وملامح وشه كلها غضب.... جسمها كله أترعش من الخوف..... ورجعت خطوه لوره أتكعبلت وقعت... وبتسحف بأديها لورا....

قاسم مسكها من شعرها وبزعيق وغضب جحيمي : الاكل ده ترميه في الزباله للكلاب..... أو أمثالك اللى تكله.... أما انا لااء 

وعد حطه أديها على أيده اللي شده شعرها وبصريخ وعياط : ااااه شعري اااه سبني....

قاسم جرها من شعرها وخارج بره الفيلا بيها.....

وعد بعياط وصريخ : حراام عليك سبني بقا.... أانا عملت اي...

حازم مش قادر يتكلم.... ولا عارف يعمل أي حاجه.... 

قاسم بيجر وعد من شعرها تحت صريخها وعيطها...

فتح باب المخزن بتاع الفيلا.... وزقها جواه.... 

وعد وقعت على الارض.... بصت حوليها برعب.... مخزن صغير مقفول وضلمه..... حتى وهما في عز النهار ضلمه.....

وعد جريت تحت رجل قاسم بعياط وترجي وهستريا : لاء.... أرجوك..... انا بخاف من الضلمه...... مش هعمل كده تاني...  مش هساعد حد تاني..... لو بيموت قدامى انا مليش دعوه.... أااارجوك متسبنيش هنا....أبوس رجلك... 

قاسم زقها برجله بجمود..توسلها محركش منه شعره.... وقفل المخزن عليها... 

الدنيا عندها بقت ضلمه.... مفيش غير نور خافت داخل  من الشباك بس....

وعد جريت على الباب وبتخبط بهستريا وعياط : خرجونى من هنا.... أرجوكم انا بخاف من الضلمه.... 

وعد سمعت صوت خربشه.... صرخت بخوف وعياط : انا بخاف من الفران... أرجوك أرحمنى... مش هسااعد حد تااني.... صدقنى مستحيل أساعد حد تاني.... هموت لو فضلت هنا

وعد بعياط وصريخ وخوف : بااااااابااااااا 

قاسم كان خرج من الفيلا ولسه هيركب هو وحازم..... سمع صريخ وعد وهى بتقول بابا.....

قاسم وقف وقبض أيده... وفتكر  من ٢٥ سنه....

( فلاش باك)

في أوضه ضلمه..... كان عمال يعيط بصوت عالى..... ويخبط على الباب جامد : انا بخاف من الضلمه.... انا أسف مش هعمل كده تاني.... ألحقيني يا ماما.... يا ماما..... يا مااااماااا

(باك)

قاسم فتح الباب بعصبيه وركب ورزعه وراه.....

حازم ركب جنبه بسرعه.....

قاسم خرج من الفيلا وساق بأقصي سرعه......

وعد عماله تصرخ وتعيط والخوف أتملك منها عماله تخبط على الباب ولاكن مفيش..... 

 بصت وراها بخوف.... وأعدت برعب.... وسندت ضهرها على الباب..... وكشت في نفسها جامد..... وحطت أديها على بوقها تمنع شهقاتها.... وفضلت تعيط جامد.......😔

..............................


عاصم صحي وكانت حلا في حضنه ونايمه.... 

بصلها بأبتسامه 

حلا فتحت عيونها براحه...... لقت عاصم بيبصلها......

عاصم بأبتسامه : صباح الخير يا حنون..

حلا بأبتسامه : صباح النور.....

عاصم بأبتسامه :  أحلى يوم كان أمبارح علشان كنتي في حضنى .....

حلا أبتسمت : أحلى يوم لينا أحنا الاتنين... 

عاصم غمزلها : طب أي 

حلا ضحكت : أي 

حلا ضحكت وعاصم قرب منها.... ولاكن تلفونه رن 

حلا بهمس : تلفونك.... 

عاصم : سيبك منه....

عاصم قرب منها تاني بس الفون رن تاني.....

عاصم بضيق قام خد التلفون.... وبص فيه....أتوتر جامد لما قرأ أسم الزعيم

 أعد بسرعه ورد على طول......

الزعيم :______________

عاصم خبط راسه بأيده بضيق : كنت في الحمام ومختش بالي.....

الزعيم :_____________

عاصم بتوتر : حاضر هاخد بالي بعد كده 

الزعيم :_____________

عاصم : كله حاجه زي مأمرت والامانه عندى.... 

الزعيم :______________

عاصم : معرفش قاسم فين.... هو أمبارح كان في فرحي.... ومن ساعتها ولا شوفته ولا كلمنى..... 

الزعيم :______________

عاصم قام وقف وبيطلع هدوم من دولابه : أقل من نص ساعه هكون عندك.....

عاصم قفل وبيجيب هدوم من دولابه 

حلا بستغراب : مين كان بيكلمك خلاك تتوتر كده.....

عاصم بص لحلا : شغل ياحلا....

حلا بضيق : شغل يوم صبحيتك 

عاصم راح لحلا باس أديها : حلا حببتي شغل مهم....وهعوضك يا حببتي.....

عاصم مستناش ردها دخل خد شور ونزل....

حلا أبتسمت وبعتت رساله لواحد : الزعيم رن علي عاصم.... وريحله وتكلم ان في أمانه معاه.... وهو محافظ عليها....

بعد دقيقتين رساله جتلها : لازم تعرفي أمانة أي 

حلا  : أكيد هعرف....

حلا مسحت الرسايل وأبتسمت بشر... 

.............................


وعد أعدت بخوف وسندت ضهرها على الباب بعياط : يااارب ساعدنى.... يارب انا عمري مأذيت حد.... يارب خرجني من اللى أنا فيه...... 

وعد سمعت صوت خربشه.... بقت لزقه في الحيطه وبتمشي ببطء وهي حافيه.......حاست بحاجه تحت رجليها...... وطت بسرعه تشوف أي..... لقت ولاعه... 

وعد بسرعه شغلتها.... لقت فيها نار..... بقت تمشي في المخزن بخوف وهى منوره بلولاعه....

لقت سرير بس قديم أووي.... لدرجة أنها حاسه لو حد أعد عليه هيتكسر...ومترب جدآ

ولقت كمودينه.... حولت تفتح درج الكمودينه..... لاكن مبيتفتحش..... حولت أكتر بقوه أكبر..... بعد كام محوله أتفتح.......

أستغربت اووي لما لقت طبق ومعلقه...... 

وعد بستغراب : مين حطهم هنا....

وعد ماشيه بخوف لقت حاجه خبطت في رجليها.....صرخت بخضه والولاعه وقعت منها  

وعد وطت بخوف.... وبتحسس بأديها في الارض.... بدور على الولاعه... لقت حاجه.... ولاكن مش شيفاهه..... مسكتها بأيد.... وبدور بلأيد التانيه على الولاعه.... لغايط ملقتها أتعدلت.... ولعت الولاعه وبتبص على اللى في أديها لقت كرباج..... وعد أتخضت من شكله الاسود.... ورمته بخوف....

وعد بلعت رقها بخوف : كرباج؟!!!

كملت مشي بخوف...لقت باب....فتحت الباب برعب....

الباب كان تقيل جدآ وبيعمل صوت صفاره...يعنى بيزيئ كده...

لقت جواه حمام صغير جدآ يكفي فرد بصعوبه...

وعد بلعت رقها بخوف.... وبتلف لقت فار واقف قدامها..... وعيونه منوره في الضلمه...

وعد صرخت جامد.... والولاعه وقعت منها...وجريت جهة الباب وبتخبط جامد بصريخ وعياط...

..........................


عاصم دخل فيلة الزعيم.... وأتجه للجنينه... وسلم عليهم....

عاصم بص لقاسم : ألف سلامه....مين علم عليك...

 وشاور بعنيه على راسه.....

قاسم بصله

عاصم أتوتر من نظراته : أقصد...

قاسم قاطعه ببرود : حادثه بسيطه.... 

عاصم هز راسه وأعد....

الزعيم : في شحنة هروين هتنزل مصر خلال كام يوم..... الشحنه دي كبيره ومبتهزرش.....

الزعيم بص لقاسم : انت ياقاسم هتكون المسؤول عن سلامة الشحنه.... وهتستلم الشحنه كامله مش مجزئه زي كل مره.....  وحازم وعاصم معاك...

قاسم ببرود : أعتبر الشحنه موجوده.... 

عاصم بضيق : انا او حازم نقدر نستلم الشحنه عادي.... 

الزعيم :  قاسم قدها....الشحنه كبيره ومقدرش أخاطر....

حازم بتأكيد : متقلقش على الشحنه وهى في مسؤلية قاسم....

الزعيم أبتسم : قاسم بيبقا دارس كل حاجه وكل خطوه قبل ميخطيها.... وده اللى بيعجبني فيه.... 

عاصم بضيق قال للزعيم : انا خطفت البنت لي؟! 

الزعيم لسه هيرد

قاسم قاطعه بأبتسامة شر : علشان الجو يفضي... ونقدر ناخد الشحنه بسلام.... ووائل هيكون مشغول بتتدوير على بنته.... ومش هيبوظ علينا الاستلام.....

الزعيم بستغراب : انت عرفت أزاي..... 

قاسم بأبتسامة جانبيه : لما أنت قولت لعاصم يخطف بنت وائل....... عرفت أننا دخلين على شحنه كبيره.... وأكيد وائل هددك أنه ياخدها.... فأنت خوفت وخطفت بنته.....ينشغل هو في البحث عنها..... تكون انت خدت الشحنه.......

الزعيم أبتسم بأعجاب : أنت زكي.... وبتفهمها وهي طايره.....وبتربط الاحداث في بعضها....بس متفهمنيش أكتر من كده..... أحسن ليا وليك....

قاسم وقف وخد مفتيحه وتلفونه....وبص للزعيم بأبتسامه جانبيه : مش بمزاجي....للأسف انا بفهم اي اللى بيدور في دماغ اللى قدامى.....من غير قصد...... فأعزرني يا زعيم....

قاسم مشي 

عاصم بضيق : انا بحس أنه عايز يشوف نفسه عليك يا زعيم.... 

الزعيم باصص على أثر قاسم بأبتسامه : أطمن.....لو شاف نفسه هقتله.... مع أنى هخسر واحد بذكائه.... وعارف أنى مش هعوضه.....

حازم بضيق من كلامهم : انا ماشي سلام 

حازم مشي.... 

عاصم قام وقف : وانا كمان ماشي......

.................................

(ملك القاسي)

البارت : السابع

وعد تعبت من الصريخ والعياط.... خلاص اليل هيليل...... والاوضه هضلم أكتر..... ووعد أكتر حاجه بتخاف منها الضلمه.....

وعد أعدت بعياط ويأس.... سانده ضهرها ورسها على الباب.... وغمضت عنيها.....

قاسم دخل الفيلا......وهو ماسك أزازة خمرا......وشكله سكران جامد.... راح أعد على الانتريه وشرب بقيت اللى في الازازه.... ورماهه على الارض... 

قاسم بسُكر : هى فين البت دي؟!

قاسم أفتكر وقام راح المخزن وهو مدروخ من تقله في الشرب.... 

وعد سمعت الباب بيتفتح..... وقفت ومسحت دموعها...... وأول ما الباب أتفتح...... خرجت بسرعه ولسه هتجري...

 قاسم مسكها من شعرها وقربها منه : راحه فين.... مش انا قولتلك خلاص بقيتي ملكي.... 

وعد مسكه أيده بصريخ : اااااااه....شعري....أرحمنى بقا...أرحمنى بقاااااا.....

قاسم جرها من شعرها.....وطلع أوضته وسط صريخها..... ورماها على السرير..... 

وعد بصتله بخوف : انت هتعمل أي..... 

قاسم أبتسم بشر وراح قفل الباب بلمفتاح ولف وبصلها بشر: كل خير...

وعد قلبها بيدق برعب....

 قاسم بيقرب من السرير..... هى تبعد لغايط مبقت على حرف السرير.... ولسه هتجري..... مسكها من شعرها...... بقا يقطع في هدومها.......

وعد بتصرخ بصوتها كله وبتعيط وتقاوم بكل قوتها.....

فاجئه قامت مفزوعه من النوم.... وبتترعش من الخوف..... و من المايه اللى غرقانه فيها..... لقت هدومها وشعرها وجسمها كله غرقان مايه.... بتبص حوليها لقت قاسم واقف...... وماسك جردل ونصه مايه.....وبصصلها ببرود......

وعد قامت وقفت بسرعه ولفت أديها حولين نفسها بخوف وهى بتترعش...

قاسم بصلها شويه.....وبعدها رمه الجردل من أيده.... ومشي قدمها : تعالى ورايا....

خرجت خرجت جري من المخزن...... وجريت وراه وهي بتترعش من الجو الساقعه وهدومها المبلوله......

قاسم دخل الفيله وبصلها ببرود : ١٠ دقايق يكون العشه جاهز

وعد هزت رسها بتوتر دخلت المطبخ بسرعه....وحضرت العشا....

 وعد خرجته حطته على السفره.....

قاسم نازل على السلم وبص لوعد..

وعد بصتله وهو نازل....لابس شورت ومش لابس حاجه من فوق...

وعد بسرعه بصت النحيه التانيه بتوتر وكسوف

قاسم خد باله من كسوفها...وأبتسم بسخريه...

أعد على السفره وبقا ياكل بهدوء...

وعد واقفه جنب السفره بتوتر....وخوف.....

بعد كام دقيقه...

قاسم خلص أكل...فاجئه وقع كل الاكل على الارض والاطباق والكوبيات أتكسرو...

وعد أتفزعت وبصت على الارض بصدمه..

قاسم ببرود : هاتيلي تلفوني...

وعد بصت لقاسم بخوف وبتوتر : هو..هو.. ف...فين...

قاسم شاور على الطربيزه...

وعد بصت على الفون وبعدها بصت على الارض...ودموعها نزلو...مابينها ومابين الفون...الازاز اللى مكسور على الارض...يعني عشان تجيب الفون لازم تعدي على الازاز...

قاسم بزعيق : أخلصي....

وعد أتخضت من صوته.... وبصت على رجليها الجافيه...

غمضت عيونها وبدأت تمشي على الازاز ببطء ودموع...

قاسم واقف وحاطت أيده في جيوبه ببرود...

وعد عيطت جامد من الازاز اللى بيدخل في رجليها...وبقت رجليها تعلم بدم على الارض...

راحت للفون ومسكته بدموع وألم...

لفت تاني ومشيت على الازاز اللى بقا عباره عن دم...وصوت عياطها بيعلي..لغايط ما وصلت لقاسم ووقت قدامه....وفرق الطول بان مابنهم...

قاسم باصص على وشها اللى أحمر من عياطها...وألامها اللى ظاهر في عيونها....وشفايفها اللى بتترعش..

خد منها الفون وسبها وطلع.....

وعد نزلت على الارض بعياط.... وبتبص على رجليها... وبتشيل الازاز منها بعياط وألم.....ورجليها بتنزف بغزاره

وعد مسحت دموعها وبصت فوق على الدور التاني...... مفيش صوت خالص...

وعد خدت نفس عميق : يلا يا وعد دي فرصتك...يلا يا وعد لازم تهربي من الوحش ده...

 وعد بصعوبه قامت ودخلت المطبخ وخدت حتة قماشه وقطعتها وربطت رجليها توقف النزيف....

خرجت طفت نور الدور الاولانى كله.... ومسكت كشاف صغير لقته في المطبخ.... بتنور بيه..... وفضلت ماشيه لغايط وخرجت من الباب.... قبلها جنينه كبيره..

فضلت ماشيه ببطء وهدوء وخوف وهى بتبص حوليها وعلى بلكونات الفيلا...تتأكد ان قاسم مش شايفها.....

لغايط ما وصلت للبوابه.... حولت تفتح...ولاكن مقفوله

وعد بصت حوليها بدموع ويأس..

ولاكن بصت على البوابه تاني.... وتسلقتها بصعوبه...وبألم من رجليها.... ونطت بره البوابه.... نزلت على رجليها بألم وعياط....حطت أديها الاتنين على بؤها تمنع صوت عياطها تأوها....

 وقفت بألم وبصت على رجليها بدموع : يلا يا وعد أستحملي....

وعد بدأت تمشي بألم وكل شويه تزود سرعتها لغايط ما بقت تجري...بقت تجري بسرعتها كلها.......وبقت تضحك بصوت عالى : أااخيراااآ ههههههه انا قدرت أهرب من القاسم.... قدرت أهرب منه ههههه

وعد وقفت على الطريق وهى بتتنفس بصعوبه بسبب جريها... وهى بتفكر أنها لازم تنزل القاهره...وتروح لعيلة مامتها..هى متأكده أنهم بيكرهوها..وهيعملوها وحش جدآ....بس أكيد هيكون أرحم من القاسي...

 وعد لقت عربيه جايه من بعيد.... وفضلت تشورلها لغايط ملعربيه وقفت....وشبكها نزل.....وظهر أربع شباب جوه العربيه.... 

الشاب اللى بيسوق : نعم يا حلوه أءمري.....

وعد خافت منهم وبلعت رقها : لاء شكرآ.... كنت بحسب حد تاني.... انا أسفه.....

وعد سابتهم بخوف ولسه هتمشي....

أتنين من الاربعه نزلو : أستني رايحه فين.... هنوصلك في أي مكان أنت عايزاه....

وعد بخوف : لاء متشكرة 

وعد لسه هتمشي لقت واحد من الاتنين مسك درعها : راحه فين يا حلوه... تعالي معانا....

نور بصوت عالى : سيب أيدي.....ألحقوووووووونى.. 

الشاب ضحك ولسه بيدخلها العربيه...

وعد زقته وجريت.....

الشابين ركبو بسرعه وبقو يجرو وراها بلعربيه.....

وعد بتجري بعياط وخوف...لقت جها فيها أشجار...وجها تانيه البحر..

وعد لسه هتدخل الغابه...

ولاكن الشباب قفلو عليها الطريق.....

وعد بسرعه جريت جهت البحر..... وبقت تجري على الشط...

الشباب نزلو من العربيه......وجريو وراها...

وللأسف هما أسرع منها..

وعد بتجري لقت واحد منهم وقف قدامها...

وعد صرخت برعب وبتلف ولسه هتجري لقت التاني قدمها...

الاربع شباب وقفو حوليها......

وعد مسحت دموعها برعب : محدش يقرب مني....صدقوني هتندمو....هتروحو في ستين داهيه....

الشباب ضحكت بسخريه

واحد منهم بسخريه : ومين بقا اللى هيندمنا

الربع بقو يقربو منها...

وعد لسه هتجري...

الاربعه وقعوها على الارض....ومسكوها تحت ضحكهم الساخر.....

واحد منهم قرب منها وبيقطع لبسها

وعد بعياط وصريخ ومقاومه : أاابعدو عني...ااااااااااه......قاااااااااااسم.....

يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع