رواية ذكريات البارت الثالث عشر والرابع عشر 13_14بقلم سلمي ابراهيم
رواية ذكريات البارت الثالث عشر والرابع عشر 13_14 كامله وحصريه
رواية ذكريات الحلقه 13
عمر..بتكلمي مين؟؟!!
ارتبكت جدا شهد واتثبتت كدا ومش عارفه حتي تقفل السكه.....
قرب عليها عمر واتكلم بحده..بتكلمي مين ....
شهد بتوتر..دي دي ..واحده صاحبتي......
عمر..طب وريني بقا الموبايل دا كدا.....وفي نفس الوقت دا كانت كنزي قاعده مع مازن هي ورزان وادا مازن لكنزي الفون واتكلمت هي
عمر بحده..الو.....
كنزي وحاولت تغير صوتها ..الو.....مين انا بكلم شهد.....
بص عمر لشهد كدا واداها الفون وشهد قفلت معاها ....
شهد بضيق..انت اي اللي عملتو دا بقا..اسمو اي يعني...
عمر بعصبيه..انتي اللي اي اللي هببتيه دا .....اي الصور اللي وريتيها لياسمين دي....
شهد ارتبكت شويه لكن سيطرت علي اعصابها..اي يعمر...حد بعتلي الصور دي وكنت جايه اوريهالك بس ملقتكش
عمر..تقومي توريها لياسمين.....
شهد..اهدا بس يعنى..بصراحه بقا انا حاسه بيك انك مش عاوز تكمل معاها فقولت فيها اي يعني لو دي تبقي سبب طلاق...انا زعلانه عليك بس
عمر..انتي مالك انتي ..ملكيش دعوه......
شهد..خلاص خلاص.....مليش دعوه تاني.....بس ربنا العالم اني خايفه عليك
عمر..انا قولتلك اهو..لو شوفتي حاجه زي كدا تاني تيجي توريني انا ..فاهمه
شهد بابتسامة..حاضر..بس هو انت هتعمل كدا تاني....
بصلها عمر كدا بقرف ومقدرش يتكلم تاني ومشي من ادامها ...ضحكت شهد بشر كدا ورمت جسمها عالسرير وهي مبتسمه جدا
رجع عمر الاوضه لياسمين اللي كانت لسه بتعيط ..دخلها وهو وشو في الأرض ومش قادر يرفعو في وشها
عمر بحزن..ياسمين.........انا عارف ان الكلمه دي مبقاش ليها اي معني عندك...بس انا بجد ...اسف....
بصتلو ياسمين بدموع..ماشي يعمر...ممكن بقا متتكلمش معايا تاني..لحد ما اصفي من ناحيتك تاني
عمر..حاضر ...اوعدك ايدي مش هتلمسك تاني غير باذنك انتي ولا هتكلم معاكي غير بامرك انتي وبس ...وقرب عليها وب*اس راسها
ياسمين..هو نت مش لسه قايل ايدي مش هتلمسك
عمر بيحاول يفكها..انا ايدي ملمستكيش..شفايفي هي اللي لمستك.....
ابتسمت ياسمين كدا ومسحت دموعها...عدي اسبوع وهما علي نفس الحال
ياسمين بتحاول تتجنب الكلام معاه وهو بيحاول يفتح كلام معاها لكن بحدود عشان متزعلش وياسمين فكت الجبس..رزان وكنزي لسه بيعملو خطتهم اللي عاوزين يهدو بيها بيت ايمن صقر ..ويستولو علي فلوسو وشركته....وشهد كل يوم بتروح لمازن البيت وبيقضو ليالي كتير مع بعض .....وجه يوم فرح اخوها ومريم
كانت بتلبس ياسمين وكان لبسها جميل جدا وجملو اكتر حجابها وميكب خفيف عشان ميخفيش جمالها الهادي..كانت واقفه أدام المرايا وبتحط آخر الحاجات جهه عمر وقف وراها وفضل باصص لها وهي بتحط المسكره وهو مركز مع تفاصيل وشها اوي ونفسو يحضنها من ضهرها لكن ماسك نفسو
عشان متزعلش منو اكتر ..وبعد كدا لفت ضهرها وقالتلو..انا جهزت .....
كان عمر واقف مش مركز مع حاجه غيرها ورد عليها بهدوء..شكلك قمر اوي....
ياسمين بكسوف..شكرا...وقربت عليه تعدلو الجرفته بتاع البدله وهو كان مركز في عيونها اوي ورفع ايدو من غير ما يحس حاوط وسطها فتحرجت هي اوي وسرحت شويه في عينيه ولكن فاقت ومسكت ايدو نزلتها براحه فمسك هو ايديها وكان حاضن ايدو بايديها
ياسمين بكسوف شديد وخدودها احمرت اوي..عمر..يلا بقا ....
عمر..طب انا عاوز اعمل حاجه....ممكن ابو*سك في خدك بس ....
ياسمين بكسوف ومردتش عليه ....
عمر،.عشان خاطري ..احساس بس جالي مره وحده....بصتله ياسمين نظره بمعني انها موافقه ..
قرب عليها عمر وبا*سها من خدها وغمض عيونه باستمتاع وهي كمان غمضت عيونها وبعد كدا بعد عنها وبصلها كدا كانه داخ.
عمر.. اسف يياسمين......
بصتلو ياسمين بابتسامه خفيفه..يلا بينا يعمر..........
مسك ايديها لفها علي ايدو واخدها وخرجو ...وشهد كانت واقفه في الشباك بصت عليهم بحقد وراحت تبلغ كنزي ورزان.......
وصلو لحد هناك وكانت مريم وحسام اخوها فرحانين جدا وياسمين كمان كانت فرحانه جدا ودي كانت أول مره عمر يشوفها بالفرحه دي وبدأت مشاعره تتحرك ناحيتها اوي ..وكانت بترقص مع مريم..فحس انو غيران عليها مسك ايديها وقالها بهدوء..
عمر..مش كفايه رقص بقا...
ياسمين..استنا بس يعمر اخر رقصه والله....
عمر..ياسمين كفايه بقا........وفجأه جهه عادل دخل الفرح وخبط علي ضهر ياسمين وهو بيلمس ضهرها
عادل بابتسامه صفرا..الف مبروك يياسمين
بصتلو ياسمين واتخضت و...........
هو احنا ناقصينك يعادل.....يترا عمر هسيبك......
رواية ذكريات الحلقه14
اول ما عادل لمس ضهرها بصلو عمر وعينه فيها شر واستغرب من ردة فعل ياسمين انها اتخضت اوي....
عادل..الف مبروك يياسمين.....
ياسمين بتوتر..انت اي اللي جابك هنا.......
عادل بهدوء..ياسمين..انا فعلا ندمان...وجاي اعتذرلك بجد...بس بردو جاي عشان اباركلكو والله ....
جهه حسام بعصبيه..انت اي اللي جابك هنا يزفت انت.........
عادل..لو سمحت ياحسام...انا جاي بس عشان ابارك والله مفيش في دماغي اكتر من كدا....
حسام..طب اتفضل بقا امشي دلوقتي.....
عادل ..انا مستحيل امشي غير ما ياسمين تقولي انها سامحتني....
ياسمين ببرود..انت خلاص مبقاش تهمني..روح بقا اعمل كل اللي انت عاوزه.......
عادل بابتسامه مستفزه..بس انتي لسه بتحبيني...ونا كمان لسه لحبك ........
ياسمين..انت عارف..شكلك كدا عاوز تضرب بالجزمه تاني..بس للاسف مش عاوزه اقل*عها دلوقتي أصلها نضيفه....ورفعت ايديها كانت لسه هتضر*بو...رفع عادل ايده ومسكها ...
عادل بابتسامه..المره دي مش هتقدري تعمليها
عفوا لقد نفذ رصيد عمر من الصبر.....
عمر وشد ياسمين ورا ضهره وحط ايده علي كتف عادل وقعد يفرك في كفته جامد
عمر..بص بقا يحلو....انا سيبتك تتكلم براحتك ولمست مراتي مره وسكتت لاني مكنتش لسه اعرف الباشا يبقي مين...وقعدت تهلفت بالكلام كدا وتقول لسه بتحبني ومش عارف اي ..والكلام دا بقا ميعجنيش....اه مراتي غلطت انها رفعت ايديها عليك بس بردو انا مقدرش اشوف حد يلمس ياسمين...وخصوصا لو كان بغ*ل زيك.....
عادل بصدمه..هو.....هو انت جوزها......
عمر وكور ايده وضرب*ربو في وشه بغلل...اه ..انا جوزها....عندك مانع....وضر*بو واحده كمان...إياك..لسانك دا ينطق اسم مراتي تاني..فاهم
راح حسام مسك عمر.....
حسام ..اهدي يعمر...خلاص....غور من هنا يا عادل يلا.....
قام عادل من عالارض بغضب وعدل هدومه و...
عادل بغضب..انا هوريك مقامك ...هتشوف مين هو عادل.......وبص لياسمين وجاي يمشي...ضربو عمر في ضهره...وقال..بص ادامك....
خرج عادل وكل دا كانت ياسمين واقفه تبص علي عمر بفخر واول ما مشي عادل جريت علي عمر وحضنته..........وهو رفع ايده في الهوا واخد نفس عميق وضمها ليه اوي ...هي حاسه ان حقها رجعلها وكانت بتحضنه كشكر ليه وبعدين أدركت اللي هي عملته أدام الناس بعدت عنه براحه وهو باصلها بابتسامه كدا...
عمر بضحكه..اسفين بقا ياحسام بوظنالك الفرح
حسام بضحكه..لا ولا يهمك...هي البت مريم دي نحس اصلا من يوم ما خطبتها...
مريم وهي بتضربه في كتفه..والله انت اللي نحس ..صح يياسمين
ياسمين وهي بتحضن مريم وضحكه.. اه والله سيبك منو يبت...
حسام..ماشي ..شويه وهيتقفل علينا Home واحده....
ياسمين بضحكه..Home....والله انت مجنون......
وعدي وقت الفرح وروحوا هما الاتنين البيت وطلعو اوضتهم.....
ياسمين..بس حسام فرحان اوي ...
عمر..اه اخدت بالي ...شكله بيحبها اوي...
ياسمين..اوي اوي يعمر...انت متعرفش اصلا دا بيحبها من واحنا في اعدادي...كان بيجي يستناها أدام مدرستنا هو و.......عادل..
عمر وقلب وشو..بقولك اي متجيبيش سيرة الل*طخ دا تاني...فاهمه
ياسمين بابتسامه..حاضر حاضر..اهدي بس....وبعدين ضحكت اوي .....
ركز اوي معاها عمر وابتسم..مالك بتضحكي اوي كدا لي...
ياسمين..افتكرت ونت بتضربو كدا وبتحط ايدك علي كتفه ...كان شكلو يموت من الضحك....وضحكت اوي..
عمر ..لا والله...طب يستي ..ادينا ضحكناكي اهو......مفيش شكرا...
ياسمين..شكرا.....
عمر.،لا مش كدا...عاوزك تشكريني..وشاور علي خده
ياسمين..قوم غير هدومك يعمر...
عمر.. مره واحده بس...
ياسمين..قووووم غير هدومك يعمررر
عمر..خلاص خلاص هقوم اهو....وقام ق*لع ادامها...
ياسمين ولفت وشها..يخربيييتك...بتعمل اي
عمر بضحكه علي شكلها..في اي يبنتي بغير....
ياسمين..وهو انت لازم تغير ادامي..امشي ادخل الحمام ..امشي
عمر بضحكه..لا عادي انا مش بتكسف....
ياسمين..يعم انا بتكسف.. امشي بقا...
عمر بضحك اوي..حاضر حاضر...مشيت اهو ..ودخل الحمام وقعد يضحك عليها اوي....
في مكان آخر....
كريم..الو ....عملت اللي قولتلك عليه.....
عادل..اه بس عمر دا ايده تقيله اوي....
كريم.. عادي يعم...المهم الجاي
عادل..اه ..هعمل اي تاتي،..
كريم ..انا هقولك..............
عدي عالكلام دا اسبوعين...وكل يوم علاقه ياسمين وعمر تطور اكتر....
ياسمين صحيت من النوم وكان عمر بيلبس
ياسمين وماسكه بطنها..هو نت رايح فين...
عمر..رايح الشركه.....
الألم زاد اوي علي ياسمين..طب ماشي...روح....
عمر بقلق..مالك يياسمين في اي.
ياسمين بألم ودموع..مش عارفه بطني بتوجعني اوي......
عمر بقلق شديد..طب في اي طيب....اجيبلك دكتور...
ياسمين..لا لا انا زي الفل...مكملتش الجمله وجريت عالحمام ورجعت اوي وفضلت تعيط من الوجع
جري عليها عمر. ياسمين...واخدها في حضنه وهي حضنته اوي ......
عمر..طب تعالي معايا هوديكي للدكتور..وشالها وهي حاضناه اوي....
عمر..انا هنادي لشهد تيجي تغيرلك لبسك...
ياسمين بتعب..لا ..بلاش شهد..
عمر باستغراب..طب خلاص..هجيبلك الدكتور لحد عندك...استني وقعدو عالسرير وهي في حضنه اوي ودايخه جدا ....واتصل علي الدكتور وقبل ما يوصل لبسها عمر الحجاب ودريس واسع كان سهل في لبسه
وصل الدكتور.....
عمر..خير يادكتور...اي اللي فيها اي.....
الدكتور بابتسامه..مبروك المدام حامل
عمر بفرحه شديده..حامل..........
يتبع.......................................
يترا اي اللي هيحصل بعد كدا..........
تفاعل
تعليقات
إرسال تعليق