القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دنيا ورامى الفصل 11-12-13-14-15بقلم زهرة الربيع(جميع الفصول كامله)

 رواية دنيا ورامى الفصل 11-12-13-14-15بقلم زهرة الربيع(جميع الفصول كامله)



رواية دنيا ورامى الفصل 11-12-13-14-15بقلم زهرة الربيع(جميع الفصول كامله)


11

دخلت  وشافت هند في حض.ن رامي وبتبو.سه حست بوجع في قلبها لدرجه دي مستهون بمشاعرها حاولت تتماسك وظهرت شوية برود وقالت..


دنيا .احم احم


رامي زق هند بقوه لدرجة انها وقعت


دنيا. تؤ تؤ تؤ ليه بس الخضه دي كلها دا أنا مش حد غريب يعني ومشيت ناحية الدلاب وطلعت هدوم ليها اتجهت للحمام وقالت اه صحيح يارامي افطر وخد علاجك وكملت بسخريه علشان تقدر تقف على رجليك انت بتتعب بردو واه صحيح قبل ما انسى ياهند لما تكوني مع عشيقك اققفلي الباب يا حببتي ويا ريت لو تروحو اوضتك لاني بصراحه بق.رف


دنيا دخلت الحمام وهند واقفه بزهول من برود اعصابها بينما رامي كان متأكد انها متضايقه جدا وزعل جدا انها شفتو بالوضع ده هند كانت هتتكلم بس رامي شورلها بايدو بمعني تسكت وقال .اششش ولا حرف اطلعي بره


هند. رامي انا


رامي بغضب.قلت بره


هند نزلت بسرعه ورامي فتح قزازه وبقى يشرب وكان متوتر من ردة فعلها جدا


بعد شويه خرجت من الحمام ووقفت بتنشف شعرها 


رامي. احم على فكره الموضوع


دنيا.بمقاطعه. للمره المليون مش عايزه اعرف عنك حاجه ومش عيزاك تشرحلي كلك على بعضك متهمنيش ابدا بس ياريت حفاظا على شكلي لما تكونو سوا تقفلوالباب


رامي اتضايق جدا من برودها ومن كلامها معاه واكتفى انو يقلها حاضر وميشرحلهاش الي حصل


 وبعدها استمرت محاولات هند وشريف عايزين يفرقوهم بس مقدروش ودا لان رامي كان متمسك جدا بدنيا وديما بيمتص غضبها حتي ولو كان مجروح من قسوة كلامها ومر اكتر من٣ اسابيع بالغردقه لان الجو جميل ودنيا حبت تفضل هناك وبعدها رجعو القاهره كانت  الفيلا جهزت وهيستقرو فيها فترة جوازهم


.......................

في فيلا رامي الصاوي بعد ٣ اسابيع

رامي .اتفضلي يا دنيا 


دنيا كانت ساكته فحب يفتح معاها كلام


رامي . احم ها مقولتليش ايه رايك في الفيلا عجبتك لو في اي حاجه حابه تغيريها اجبلك مهندس الديكور بكره تغيري الي انتي عيزاه


دنيا كانت بتسمع بصمت وقالت. الفيلا كويسه وانا مش هعيش هنا علشان اغير الديكور دول كلهم شهرين وهنطلق وكل واحد يروح لحاله


مع انو عارف ان مصرهم الطلاق الى انواضايق جدا لما قالت نطلق بس حاول ميبينش قال بابتسامه


رامي طيب يا ستي يالا علشان ترتاحي وشاور على اوضه كبيره وقال دي هتبقى اوضتك والي جمبها دي اوضتي


دنيا هنا اتوترت لانها بتخاف تنام وحدها في القصر كانت الدادا بتاعتها بتنام جمبها بعد وفاة مامتها وفي الغردقه كانت هي ورامي بنفس الاوضه قالت بتوتر


دنيا.هو انا هنام في الاوضه لوحدي


رامي باستغراب.وفيها ايه دي 


دنيا .اصل..اصل انا..انا بصراحه مش بعرف انام لوحدي


رامي بابتسامه.امال كنتي بتنامي مع مين


دنيا بسرعه.دادا سناء يعني دادا سناء كانت تنام معايا


رامي بضحكه على طفولتها.طب هنا مفيش دادا سناء ايه العمل


دنيا .مش عارفه


رامي .ايه رأيك انام انا معاكي فيه كنبه مريحه جوه هنام عليها


دنيا فكرت شويه واتنهدت وقالت.طيب..ماشي بس يعني انا


رامي بسرعه.مبسش ولا حاجه رو حي انتي ارتاحي وانا هقولهم على الغدا واجي وراكي مشيت شويه وقفت لما قال لها دنيا متخافيش من حاجه انا معاكي


دنيا بصتلو .وهزت راسها بمعني حاضر.ولاول مره تحس انها مش خايفه منو 


دنيا طلعت الاوضه ورامي وصى على الغدا الي دنيا بتحبو 

ونادا على البواب وقال.عم حسين عم حسين


حسين البواب نعم يا بني 


اناهطلع ارتاح شويه  وانت روح شقتي القديمه وهاتلي كل حاجتي الي هناك وهدومي وهتلاقي صندوق ويسكي صغير هاتو ماشي اوعا تنسي يا عم حسين


حسين ..انت تامر يا بيه


عند دنيا كانت دخلت تاخد شور ونسيت هدومها على السرير فتحت باب الحمام براحه لقت رامي مش موجود اتنهدت براحه وطلعت بسرعه تاخد الهدوم


رامي طلع وفتح الباب ووقف متجمد مكانو من منظرها وشها البرئ وقطرات الميه الي على كتافه  شعرها المبلول كل شيئ فيها جميل ومغري


بقلمي..زهرة الربيع

دنيا بصوت عالي شويه. ايه في ايه متنح كده ليه


رامي لف واداها ضهره بحرج وقال..ااا احم.. انا.. انا اسف  انا..كنت 


دنيا بمقاطعه.متتأسفش الغلط غلطي انا الي نسيت اخد الهدوم بتاعتي معايا


رامي بسرعه وهو مديها ضهره.لا انا الي كان المفروض اخبط على الباب اسف مش هتتكرر انتي خدي راحتك وقبل ما تتكلم كان طلع


رامي وقف في الجنينه بيستنشق اكبر كمية هوا ممكنه حاسس قلبو بيدق بسرعه اتمني لو يقدر يحضنها منظرها مش مفارقو قال لنفسه بصوت شبهه الهمس..


رامي بابتسامه وتوهان .قد ايه جميله قد ايه رقيقه يااه قد ايه بحبك فاق لنفسه وهو مش مصدق الي قاله كان حد تاني كان بيتكلم ركذ في كلامه باستغراب وقال .بحبك هه فوق لنفسك يارامي مينفعش عمرها ما هتسامحك ازا كنت انت مش مسامح نفسك هيه هتسامحك ونفض الافكار من دماغو ودخل


كانت نازله على السلم بهيئه تخطف القلب كانها بتجبره يعشقها فضل سارح في جمالها وعيونها وشعرها في كل تفاصيلها


دنيا. هو انت كل ما هتشوفني هتوقف كده 


رامي بتوهان.جميله اوي يا دنيا تجنني


دنيا ..نعم


رامي.ااه امم احم الغدا جهز يلا ناكل ولاايه


دنيا.. ماشي يلا لاكن ايه الشنط دي


رامي .اه دي حاجتي الي كانت في شقتي القديمه قلتلهم يجيبوها


دنيا.سكتت وافتكرت الشقه والي حصل لها فيها


رامي لما شاف سكوتها وتوترها لعن غبائو وقال في نفسه ايه الي انا بهببو ده وزعق بصوت عالي .عم حسين


حسين ..نعم يا بيه


رامي ليه الشنط دي هنا دخلها اوضه من الاوض يلا بسرعه


حسين.امرك يا بيه


دنيا   .هيا الشنط فيها ايه يا عم حسين..


حسين..صور لعادل بيه وسماح هانم الله يرحمهم وهدوم لرامي بيه وقزايز البتاع الي بيشربو ده


دنيا شربت شوية ميه وبقت تلهي نفسها في الاكل وقالت

رتب كل حاجه مكانها يا عم حسين وسيب شنط الهدوم انا هطبقها في الدلاب


رامي بسرعه..مش مهم يا دنيا متتعبيش نفسك انا هبقي اخد الي احتاجو من الاوضه


دنيا بتحاول تتماسك.ملوش لزوم تقلق عليا وانا مش هتاذيني شوية هدوم ولا شوية صور كفايه اني شيفاك قدامي هو في اذيه اكتر من كده ورمت الفوطه على السفره وقالت الحمد لله شبعت


رامي اتنهد بضيق كل ما يحس انو اتقدم معاها يرجع لنقطة الصفر فضل سرحان شويه بس قطع شروده دنيا الي داخت فجاه وكانت هتقع


رامي جري عليه بسرعه وفي لحظه كانت وقعت في حضنه شالها بين ايديه وطلع بيها الاوضه جري وهو بيزعق ويقول..اطلب الدكتوره امال  بسرعه يا عم حسين


رامي كان واقف والقلق والخوف واضح عليه ودنيا ابتدت تفوق والدكتوره امال بتقيس لها الضغط


رامي بخوف شديد .خير يا دكتوره مالها فيها ايه كانت كويسه ايه الي حصل رامي كان بيتكلم بسرعه هستيريه والقلق باين عليه


الدكتوره بعمليه.حضرتك  قلقان ليه يااستاذ رامي ده ضغطها وطي شويه باين عليها مش بتاكل كويس انا كتبتلها على مقويات لان الضعف في الشهور الاولى خطر


رامي عقد حواجبو باستغراب وقال.شهور ايه هيا 


الدكتوره بابتسامه.ايوه يا سيدي في شهرها الاول فلازم تاخد بالها وتتغذى كويس


دنيا بلعت ريقها بخوف وقالت. تقصدي ..اني..انتي قصدك.اني حامل مش كده


الدكتوره ايه يا جماعه..انا عارفه انكم لسه متجوزين ويمكن معندكمش رغبه في الانجاب بس بتحصل كتبر عادي يعني


رامي بفرحه غير عاديه رد بسرعه وقال.ده اجمل خبر ممكن اسمعه شكرا يا دكتوره شكرا جدا انا انا مش عارف اكافئك الزاي بجد شكرا


دنيا بصدمه من الي سمعته قالت بزعيق.انت بتخرف تقول ايه انت اتهبلت لا شكلك اتجننت ابن الحر.ام ده مش هيفضل في بطني يوم واحد انت فاهم ووووووو



12

دنيا ابن الحرام ده مش هيفضل في بطني يوم واحد انت فاهم 

الدكتوره كانت واقفه مش فاهمه حاجه قالت باستغراب..انا مش فاهمه هو مش دي مرات حضرتك يا رامي بيه


رامي اتنرفز جدا من كلام دنيا وقال من ما بين اسنانه .طبعا مراتي بس اصلها مكنتش حابه تجيب بييبي في السن الصغير ده وبص لدنيا بتحزير وقال وكمان اعصابها تعبانه شويه اليومين دول


دنيا بغضب اعمي وصريخ شديد .انا مش مراتك ومش مرات حد انا والحمل ده مش هيتم لو سمحتي يا دكتوره عايزه انزله حالا


رامي اتضايق جدا .وقال انتي هتعقلي ولا


قاطعتو الدكتوره لما قالت .حاضر يامدام دنيا الي عيزاه هيكون بس اهدي يامدام علشان ضغطك وكل شيئ هيتحل


دنيا كانت هتتكلم بس مسكت دماغها وداخت وراحت في دنيا تانيه


رامي بقلق.هو ايه الي حصل لها مالها يادكتوره مش كانت فاقت


الدكتوره.اهدي يا استاذ رامي انا نيمتها علشان تهدي حطتلها مهديئ في المحلول بتاعها ياريت تقلي فيه ايه بظبط يمكن اققدر اساعد


رامي نزل راسو واتنهد بحزن وقعد على الكرسي بيأس وفضل ساكت


الدكتوره..امم اوكي تقريبا فهمت الحمل ده من قبل جوازكم مش كده


رامي حرك راسو بمعني ايوه ولسه ساكت


الدكتوره .طيب اسمعني كويس يا استاذ رامي انا مرضتش اشرحلك حالتها قدامها علشان متتأثرش بس المدام صحته مش تمام والضغط النفسي واضح عليها ايا كان الي حاصل ما بينكم انت لازم تصلحو وتخلي بالك منها لتأذي نفسها اظن حضرتك مستوعب الي بقولو كويس


رامي اتنهدوقال..مفهوم يا دكتوره وشكرا جدا لحضرتك


الدكتوره.العفو لاشكر على واجب وحضرتك معاك رقمي لو احتاجتني في اي وقت ومشيت الدكتوره ورامي فضل قاعد مكانو بيبصلها بحزن عى حالتها ودموعها الي لسه على خدها

قطع شروده صوت عمه


مروان بزعيق.مالها دنيا هيه فين انطقو بنتي فين


رامي نزل جري وهو بيقول.اهلا عمي ازي حضرتك


مروان.سيبك مني دنيا مالها فيها ايه 


رامي هيه بخير مين الي قلك انها تعبانه


مروان سكت.ورامي بص لحسين البواب وقال طبعا انت الي قلتلو يا عم حسين


حسين بتوتر.والله يا بيه هو مروان بيه قلي لو حصل للهانم حاجه اقولو على طول وانت عارف اني بسمع كلامه في الصغيره والكبيره


مروان بزعيق.روح انت يا حسين سيبك منو وانت قلي دنيا مالها 


رامي بلع ريقه وقال بتوتر. حامل


مروان سكت بزهول وبعدين ابتسم ابتسامه بسيطه واتنهد وقعد على كرسي وقال.الحمد لله يارب  


رامي ابتسم من ردة فعلو قعد قصادو وقال .حضرتك فرحان 


مروان بصلو بجمود مصطنع وقال.ومفرحش ليه هشوف اولاد بنتي الوحيده قبل ما اموت


رامي بتنهيده وحزن.بس دنيا مش عايزه البيبي وعايزه تسقطو

بقلم...زهرة الربيع

مروان بابتسامة استهزاء..لا يا شيخ وانت كنت متوقع ايه بقى تخدك بالحضن وتقلك مبروك يا حبيبي بس متقلقش انا هقنعها سيبلي الموضوع ده


رامي بفرحه. ياريت يا عمي دانت تبقى عملتلي معروف مش هنساه طول عمري


مروان قام واتوجه نا حية السلم وقال اه مانا اكتر واحد عارف انك بتصون المعروف


رامي اتوجع جدا من كلمتو بس قال بسرعه قبل مايطلع.انت..مش هتسامحني يا عمي انت طول عمرك تقول انت ابني يارامي ابنك غلط مش هتسامحو


مروان دموعه نزلت بالم وقال وهو مديلو ضهره ابني مغلطش ابني أجرم وأجرم في حق ابوه ومع ذالك ازا في يوم دنيا سامحتك انا هسامحك 


رامي نزلت دمعه من عيونه وكان بيتالم مع كل كلمه ونظره من عمه


مروان وقف على السلم وبص لرامي وقال.يمكن ربنا اراد يقربكم بالطفل ده وكمل بمكر على الاقل انت كده ممكن تتلكك ومطلقهاش بعد ال٣ شهور 


رامي ابتسم بفرحه كبيره.وجري على عمه وباس ايده وقال مش هتندم يا عمي صدقني


مروان طلع لدنيا الي كانت ابتدت تفوق واول ما فتحت عينها شافت والدها


مروان .مبروك يا قلب ابوكي


دنيا رمت نفسها في حضنه وبكت بألم وهي بتقول.مش عيزاه يا بابا مش عيزاه مش هقدر اربيه مش هقدر احبو  ارجوك ساعدني انا مستحيل احتفظ بالطفل ده كل يوم هفتكر هو ازاي ومقدرتش تكمل وبقت تبكي وتشهق بشده


مروان كان بيمشي ايده على شعرها وهو حاضنها وقال.دنيا يا بنتي ربنا يا حبيبتي مبيجبش حاجه وحشه ولا بيجيب حاجه علشان يعذبنا بيها ديما بيكون فيه حكمه ربنا بيخلق من الشده فرج ومن العذاب رحمه سلميها لله انتي عايزه تقتلي روح بريئه مذنبهاش شيى من الي حصل تقدري تتحملي ذنبه


دنيا كانت بتبكي كتير وبتشهق وقالت. بس يا بابا


قاطعها والدها وقال.مبسش انا بنتي قويه اقوى من انها تنهار وتقعد تندب حظها هتقومي وتقفي على رجلك وتعيشي يا دنيا علشاني وعلشان نفسك وابنك الي انتي هتربيه وهتحبيه لانو جزء منك


بعد ما مشي مروان دنيا بقت تفكر في كلامو وحطت ايدها على بطنها وقالت يا تري هقدر احبك ياترى هبقى الام الي تنفعك


دخل رامي بتوتر وهو بيقول احسن دلوقتي بس دنيا مردتش عليه اتنهد وقال ..بصي يادنيا انا عارف اد ايه انتي مجروحه وزعلانه مني وانا معنديش اي تبرير للحصل بس ..بس يادنيا انا والله بحاول قد ما اققدر اني اغير الصوره الي خدتيها عني  لاني ب.بعزك ومش عايزك تزعلي اديني فرصه مش يمكن


قاطعتو دنيا وقالت ..ميمكنش او عى عقلك يصورلك اني علشان حامل هقبل بيك ذي مجوازنا مجرد ورقه الي هيربطك بالطفل ده بردو ورقه وكملت بغل  وانت هتفضل في نظري واحد حيوا.ن اعتص.بني 


رامي نزلت دموعه بمراره وحس قلبو وجعو جدا جري من غير ميرد باي كلمه ووقف في البلكونه بيستنشق الهوا بشده حاسس انو مخنوق حاسس انو نفسو يصرخ كأن قلبو مجروح وبينزف


دنيا بقى رغم عذابها منو الى انها لما شافت ملامحو ودموعو بعد كلامها حست بوجع من ناحيته اتنهدت بالم وحاولت تنام وهي بتقنع نفسها انو يستاهل


دخل رامي بعد فتره لقاها نايمه حاسس بشى غريب من ناحيتها نفسو ياخدها في حضنو ويخبيها بين ضلوعه اتنهد بحسره لما افتكر كلامها واخد غطا ونام على الكنبه


تاني يوم دنيا فتحت عينها بتعب لقت رامي بيسرح شعره ولا بس بدله شيك جدا وبيجهز وكان زي العاده قمر


رامي شاف صورتها في المرايه ونظراتها ليه الي واضح فيها الاعجاب ابتسم وقال.ايه اعجب مش كده


دنيا بتوهان.جدا


رامي ضحك بصوت مسموع ولاول مره يضحك من قلبو


دنيا اتكسفت موت وقالت .احم انا..قصدي .انايعني


رامي بابتسامه..بس بس فيه ايه وقرب عليها ومسك ايدها وبا.سها وقال جمب شفيفها بهمس انتي تقولي الي انتي عيزاه في ايوقت وفي اي مكان


دنيا كانت هتتكلم بس برقت بصدمه لما باس.ها من خدها جمب شفايفها


وقف رامي وبعد عنها ببطأ وعنيه لسه على عيونها واتوجه ناحية الباب


دنيا بسرعه.استنا رايح فين


رامي بابتسامه.رايح الشركه بقالي كتير مرحتش بس هجيب غدا انا وجي  علشان عم محمود الطباخ اجازه و هاجي اتغدا معاكي لو احتجتي حاجه عم احسين تحت


رامي نزل ودنيا بقت تفتكر نظراته وكلامه ابتسمت بكسوف من الي عمله وغطت وشها بالمخده بس سمعت جرس الباب  


دنيا ..اهو نسي حاجه علشان يرغي كتير


نزلت بسرعه تفتح بس وقفت مكانها لما لقتو شريف


دنيا انت ايه الي جابك هنا


شريف زقها وقفل الباب وقال  بوقاحه.جعان يا حلوه قلت اجي ناكل سواوووووو



13

وقفل الباب وقال بوقاحه..جعان يا حلوه قلت اجي ناكل سوا

دنيا خافت جدا من طريقتو وكلامو بلعت ريقها بخوف وقالت.انت تقصد ايه اخرج من هنا احسنلك رامي نايم جوه ولو صحي هيقتلك


شريف ضحك.بصوته كلو وقال. انا عايزه يصحى روحي صحيه كده وقرب عليها جدا لدرجة انها لزقت في الحيط وقال انا عارف انك لوحدك هنا يا دنيا حتى الخدم اجازه وحسين البواب بعتو مشوار وهيطول شويه  فتهدي كدا يا حلوه وخلينا نتفاهم


دنيا زقتو بعصبيه وقالت.نتفاهم على ايه انت لو مخرجتش من هنا حالا انا هطلبلك البوليس فاهم


شريف بهدوء..اسمعيني كويس يادنيا انا الي عملتو علشان جوازنا يتم ميتخيلهوش بشر وحاولت معاكي بدل المره الف واستنيت بدل السنه اتنين وتلاته وكمل بعصبيه.بعد ده كلو يجي ابن الكل.ب ده ويا خدك مني مستحيل اعديها على خير دانا اقتلو وقتلك انتي كمان وحط ايده على خدها وقال انا بحبك يا دنيا عارفه يعني ايه بحبك انتي بتاعتي يادنيا بتاعتي انا وبس


دنيا زقت ايده بعصبيه قالت. ولما انت بتحبني زي ما بتقول ساومت بابا على جوازنا ليه ها سبتني اتجوز غيرك ليه عارف انا بكره رامي علشان الي عمله بس بشوف انو احسن منك ميت مره على الاقل مباعنيش ذيك كان يقدر يهرب ويسافر بس قرر يواجه علشاني وبحمد ربنا لان الي عمله كشفلي حقيقتك الوس.خه وقالت بزعيق.بره امشي اخرج بره


شريف كده ماشي يا دنيا انا خارج بس راجع تاني ياحلوه واعي تفتكري انك هتخلصي مني بسهوله وانسي اني اطلع من المولد بلا حمص


 دنيا بتحاول تمسك دموعها وصرخت فيه قلت بره شريف مشي وفتح الباب  وهو و طالع قال بخبث.اه على فكره يا دنيا انا وجاي شوفت رامي وهو خارج تقريبا كده العربيه فيها حاجه زي متكون الفرامل مقطوعه بتهيألي كده يلا بيباي ياقطه


 مشي وقفل الباب ودنيا بقت تصرخ.عملت فيه ايه يا حيوان  بقت تترعش وخافت جدا وجريت على التلفون واتصلت برامي


رامي كان في الطريق لما مسك التلفون وشاف رقمها قلق ليكون حصللها حاجه فتح بسرعه وقال.ايوه يا دنيا خير انتي كويسه 

دنياببكاء وخوف .انزل من العربيه انزل يارامي بسرعه


رامي قلق من صوتها وقف العربيه ونزل وقال .فيه ايه يادنيا مالك


دنيابصراخ. حاول انزل بس بسرعه


رامي بقلق اكتر.انا بره العربيه اصلا مالك فيكي ايه


دنيا بزهول.بره بره ازاي العربيه وقفت يعني وانت كويس


رامي باستغراب.اناتمام والعربيه ومحتوقفش ليه يعني


دنيا اتنهدت براحه بعد ما تاكدت انو شريف كان بيكدب عليها وقالت.لا ابدا قلقت عليك  فجأه معرفش ليه


رامي بابتسامه.امم طيب انا تمام وراجع مش هروح الشركه انهارده


دنيا بسرعه.لا لا روح شغلك انا تمام


رامي.ملكيش دعوه انتي انا مش عايز اروح يا ستي يلا سلام


دنياقفلت معاه وهي بتحمد ربها لقت شريف بيرن عليها اتنهدت بغصب وقالت.عايزايه تاني ياحيوان انت


شريف ليه الغلط بس انا حبيت اقولك ان المره دي معملتهاش بس وحياتك لو متصرفتيش وخلتيه يطلقك لالبسك اسود عليه واندمك عمرك كلو وانتي ونصيبك احتمال هو واحتمال عمي حبيبي وجربي بس تقوليلو حاجه وتقري خبره في صفحة الوفيات سلام


دنيا كانت هترد بس قفل التلفون وهي قعدت مكانها بتبكي وبتترعش ومتعرفش ليه خافت عليه جدا مش متخيله ممكن يجرالو حاجه قطع شرودها جرس الباب وقفت وراه بخوف وقالت برعشه..مين مين بيخبط


رامي دا انا يادنيا


دنيا فتحت بلهفه وبدون وعي حضنت رامي بشده كانها بتتاكد من وجوده جمبها فضلت حضناه  ومغمضه عنيها بارتياح


رامي بقي كان مش مصدق نفسه حاسس انو في حلم رفع ايديه ببطء وضمها ليه بقوه زي ميكون عايز يخبيها بين ضلوعه اتنهد براحه وكان هيطير من الفرحه 


دنيا حست على نفسها واتكسفت جدا لدرجة انها خايفه تبصله جات تبعد عنه بس رامي كان لسه ماسكها وضاممها ليه قالت بحرج.احم رامي


رامي بهيام.اممممم 


دنيا.رامي سبني لو سمحت


رامي.خليكي كمان شويه ياااه وكمل بمرح محروم من حنان الام من زمان


دنيا لكمته في كتفو وبعد ت وقالت .بلاش غلاسه بقي وكملت بكسوف احم بص مكنش قصدي اني احضنك كده وقالت  بكدب اصلي اتخيلتك بابا


رامي مش قادر يخبي فرحتو وشكلها كان مضحك وكلامها كمان  ضحك من قلبو وقال .بابا  شهقت لما شالها بسرعه وقالت بتعمل ايه يا مجنون قال بحب.انا مستعد ابقى بابا وماما وخالتو كمان لو هاخد حضن زي ده ونزلها على الكنبه وقعد جمبها


ولقاها مكسوفه جدا وخدودها حمره ومنزله عيونها في الارض


رامي حط ايده تحت دقنها ورفعها ليه وقال. ليه الكسوف ده كلو وكمل بضحك.ده انا حتي زي جوزك


دنيا بنرفزه مصتنعه.بس متقولش جوزك دي بتدايقني


رامي.طيب مش هقولها تاني ياستي.ها بقى اييه


دنيه بضحكه خفيفه.اييه


رامي . متعمليش عبيطه ايه الي حصل لقلقك ده كلو


دنيا بتوتر.ابدا انا...اصل.اصل.انا كنت نمت شويه وشفت كبوس وبس 


رامي .امممم صدقت انا كده طيب على العموم لو حبيتي تحكيلي انا جاهز اسمعك


دنيا شاورت بدماغها بنعنى حاضر


رامي.طيب انا هطلع اطلب دلفري علشان كابوسك مخلنيش جبت حاجه وهاخد شور وانزل نتغدي سوا


دنيا ..اوكي


رامي ودنيا قضو اليوم ده بضحك وهزار والتنين كانو مبسوطين مع ان دنيا كانت خايفه من تهديدات شريف لاكن وجوده جمبها كان مطمنها


بالليل كان رامي قاعد على اللاب وبيتابع شغلو و دنيا كانت بتطبق الهدوم بتاعت رامي الي جابها من شقتو دنيا شافت الطقم الي رامي كان لابسو في اليله اياها.فضلت ساكته شويه وفتكرت لحظات منها ونزلت دمعه من عيونها

بقلم..زهرة الربيع

رامي كان بيكلمها بس مردتش عليه بصلها لقاها ماسكه الطقم في ايدها والدموع في عينها رامي اتنهد بالم وراح لها وقال.سيبي من ايدك يا دنيا وتعالي اقعدي


دنيا ابتسمت بالعافيه وقالت.انا كويسه وكان بنطلون الطقم الي في ايدهافيه علبة الويسكي الصغيره الي كان بيشرب منها في الحفله وقالت بهزار.خد دي كمل بيها المجموعه الي تحت ولا ارميها دي قربت على شهر ممكن تكون باظت


رامي عارف انها بتحاول تتعايش معاه وانها حزينه  اخدها منها بابتسامه وقال دي مبتبوظش صلاحيتها سنين شدها قعدها على السرير  وفتح العلبه الي ادتهالو بقى يشرب منها وقعد على الارض وحط دماغو على رجلها 


دنيااتنهدت بالم وفضلت تمشي ايدها على شعره


رامي فضل يشرب من القزازه وقال عارفه يادنيا انا لوحدي ليه علشان انا بأذي كل الي حوليا بصلها والدموع في عنيه وقال اذيت عمي واذيتك انتي واذيت امي انا انا قتلت امي ايوه قتلتها وفضل يبكي بحسره والم


دنيا حضنت وشو باديها وقالت .دا حادث يارامي انت ملكش ذنب متحملش نفسك فوق طاقتها


رامي بدموع شرب شويه وقال ..لا يا دنيا مكنش حادث ليلتها كنا في عيد جواز عمي كمال وماما زيك يا دنيا انتي بتفكريني بيها كانت جميله مس محتاجه تثبت جمالها وكانت بسيطه لبست فستان عادي واكسسوار بسيط وكانت زي القمر رحنا واحتفلنا معاهم وكنا واقفين انا وماما والناس حولينا وجت سعاد مرات عمي وقالت بعلو صوتها كأنها تقصد تزلنا قالت يا سماح عندي فساتين غاليه ملبستهمش غير مرتين تلاته انا كده كده مش هلبسهم انتو عارفين انا مش بلبس غير موضة السنه خديهم يا حببتي اهو ينفعوكي بدل الي لبساه ده وبصت للقاعدين وقالت اصلها يا عيني جوزها مات من عشر سنين وحالتهم صعبه حسيت ساعتها بالذل محستش بيه قبل كده شديت ماما ومشينا وبكى بشده وكانت شهقاتو عاليه توجع القلب وقال طول الطريق وانا متغاظ حاسس بنار جوايا من الي قالتو ماما حاولت كتير تهديني صوتها وهي بتترجاني اهدي السرعه لسه في وداني الغضب كان عاميني كاني مش سامعها وفي لحظه طلعت قدامنا عربيه معرفش طلعت ازاي وو العربيه اتقلبت صحيت ملقتهاش سابتني سابتني لوحدي من يومها وانا الوحدي نفسي اعتزر لها قوي نفسي تسامحني انا لعنه يادنيا لعنه على كل الي بيحبوني باذيهم وباذي نفسي منغير ما احس لو كنت سقت براحه مكنش حصل كده ياريت انا مت وهي فضلت ياريت وبكي بانهيار شديد وقال سامحيني سامحيني يادنيا ارجوكي سامحيني ومتسبنيش وحدي وبكي بقهر شديد


دنيا دموعها مكنتش بتقف وحالتو صعبت عليها جدا قعدت جمبو على الارضوسانده جبينها على جبينو فضلت تهدي فيه وتقول.اهدي يارامي انا مسمحاك عمري معرفت اكرهك يارامي مقدرتش اذيك انا مسمحاك متعملش في نفسك كده علشان خاطري


رامي فجأه حضنها بشده وفضل يبكي ويشهق كانها دمو ع التسع سنين كلها دنيا كمان حضنتو كانت بتحاول تخفف عنو هدي شويه وبعد عنها وركزعيونه على ملامحها شكلها يجنن قربها منه اثاره بشده نزل بعيونه على شفايفها وفي لحظه كان بيب.وسها بشغف وعمق ودنيا اتصدمت من الي عمله بس مرضيتش تبعد بس هو تمادى ونزل على رقبت.ها بيب.وسها وهنا دنيا دفعته وقالت.ايه يا رامي فيه ايه انت اتجننت


رامي بعد عنها وقف وهو بينهج بشده وقال برغبه باينه في عيونه.اخرجي من هنا يا دنيا اخرجي بسرعه


دنيا مكنتش فاهمه حاجه بس شكلو ميطمنش جت تخرج وقفها وقال


رامي .استني مفاتيح الاوض عندك في الدلاب اققفلي الباب عليامن بره ولو حصل ايه متفتحيش يلا بسرعه


دنيا باستغراب فيه ايه يا رامي


رامي .معرفش معرفش حاسس ب بتعب غريب اخرجي بسرعه

دنيا بقت تدور على المفاتيح بس حست انو وراها بظبط التفتت ليه وبلعت ريقها بخوف وقالت م مالك..مالك يارامي


رامي برغبه شديده.عايزك يا دنيا محتاجلك اوي


وشدها ووقعت على السرير وووووووو


يا انهار اسود على الي جاي يلا تفاااااااااااااااااعل لو لقيت تفاعل جميل هنزلكم واحد كمان🥰❤🌹

14

دنيابتوتر وصوت مهزوز.مالك..مالك يا رامي فيك ايه

رامي برغبه شديده.. عايزك يا دنيا محتاجلك اوي


وشدها على السرير وهجم عليها بعن.ف دنيا كانت بتصرخ وبتترعش وبتترجاه يسيبها لاكن للاسف كان مغيب تماما شد هدومها من فوق اتقط.عت وفضل يب.وسها بعن.ف دنيا فضلت تستنجدوتقول ابعد حرام عليك بارامي ابوس ايدك لا لايارامي انا حامل انا حامل بابنك ارجوك سبني فضلت تبكي بقوه وانهيار ورامي مش حاسس ولا سامع بكاها وكانت هتستسلم من كتر التعب بس افتكرت بخاخ المخدر الي جابتو من الغردقه مدت ايدها بصعوبه وفتحت الكميدو الي جمبها ومسكت علبه وكتمت نفسها بايدها التانيه وفضلت ترش بقوه وهي مغمضه وبتترعش رامي مسك ايدها وقالةبتعملي ايه يا....


وقبل مايكمل كان غاب عن الوعي دنيا زقتو من عليها بقر.ف وفضلت تبكي بانهيار شديد مش مصدقه الى حصل مش مصدقه انو كان هيغت.صبها للمره التانيه بعد ما كانت ابتدت تسامحو وقفت بصعوبه وفضلت تمشي ببطء وشافت صورتها في المرايه شعرها منكوش وعيونها وخدودها منفخوين من العياط هدومها مقطعه وقعت على الارض باستسلام وفضلت تبكي بكا مرير لحد ما نامت مكانها


في الصبح صحيت لقت نفسها نايمه على الارض نزلت دمعه من عيونها لما افتكرت الى حصل مسحت دموعها وقامت خدت دش وطلعت لمت هدومها في شنطه وعزمت انها هتمشي


بصت عليه لقتو لسه نايم ابتسمت على نفسها باستهزاء لما فكرت انو ممكن يكون حبها اوانو ندمان وجات تطلع افتكرت انها لازم تصحيه لانها باليل رشتو بالمخدر ومتعرفش ممكن يكون عمله ايه


وقفت جمبو وبقت تضرب على دراعو بخفه وهي بتقول .انت انت يا استاذ فوق يا باني ادم انت لاكنها لقتو مبيتحركش وجسمو بارد وعرقان جدا ووشو مزرق زي الغرقان ونفسو مش منتظم دنيا قلقت جدا يكون حصلو حاجه بسبب البخاخ الي رشتو بيه قعدت جمبو وبقت تضرب خدودو بخفه وهي بتقول.رامي رامي رد عليا رامي فيك ايه قوم يا رامي متخضنيش عليك مسكت شعرها بتوتر وجريت طلبتلو دكتور


بعد شويه الدكتور كان قاعد جمب رامي وادالو حقنه علشان  يفوق وفحصو ورامي كان ابتدا يفتح عينه ببطء وكان بياخد نفسو بصعوبه وبيتكلم بالعافيه


الدكتو.اخيرا فوقت يا بطل


رامي بتعب.هو حصل ايه بس افتكر الي عملو وغمض عينه بألم ونزلت دموعو


بقلمي...زهرة الربيع

الدكتور .محصلش حاجه انا الي عايز اعرف منك الي حصل بالظبط


دنيا.انا يادكتور رشتو بالمخدر ده بدون قصد


الدكتور مسك المخدر وقال لا المنوم ده اخره ينومو اربع سعات بالكتير حضرتك قولتي انو نايم من اليل


دنيا باستغراب.ايوه هو نايم من الليل لاكن كان كويس قبل ما ارشه بيه


الدكتور كنت عايز حضرتك لوحدك يا استاذ رامي


دنيا بسرعه.ليه فيه ايه انا مراتو تقدر تقول قدامي 


الدكتور سكت رامي قلو بصعوبه.قول الي عايزه يادكتور دنيا مراتي


الدكتور بحرج.احم هو انت بتستعمل منشط.ات جنسي.ه 


رامي ودونيا فتحو عنيهم بزهول ورامي قال.احم ايه الي حضرتك بتقوله ده لا طبعا  انا صحتي كويسه ومش بستعمل الحجات دي


الدكتور. لا انا متاكد ان حضرتك واخد منشط قوي جدا وتأثيره ذود ضربات القلب ولولا ان حضرتك قلبك ماشاء الله حديد كان زمانك لا قدر الله


دنيا بمقاطعه .طب يمكن البتاع ده يا دكتور وادتلو علبه الويسكي الي بيشرب منها وقالت بيشرب من البتاع ده كتير يمكن هو


الدكتور بص للازازه وقرا الي مكتوب عليه وقال. امم لا دانسبه الكحول فيه منخفضه ميعملش حاجه الي اقصدو انا منشط قوي ومخدر كمان يخليك مش حاسس بحاجه ولا شايف حد وتفكيرك في شيء واحد طبعا فاهمني جاتلك الاعراض دي قبل كده


رامي بصدمه.ايو ايوه من حوالي شهر كده وامبارح بليل بس انا مبخدش حاجه ابدا عمري مااستعملت الحجات دي ولا اعرف شكلها


الدكتور تمام في حال انت مخدتش اي حاجه يمكن حد حطهولك في اكل في شرب


رامي بتفكير. لا يادكتور معتقدش فيه حد ممكن يعمل معايا كده حيحطلي منشط ليه وبعدين في اليومين الي بحكي لحضرتك عليهم دول ماكلتش حاجه لوحدي من شهر كنت راجع من السفر اتغديت انا وعمي ودنيا ومتعشيتش وامبارح كمان اتغديت انا ودنيا ومتعشيتش فلو فيه حاجه في الاكل


دنيا اتنفضت من مكانها بلهفه وقالت.الازازه 


الدكتور.قلت لحضرتك ملهاش دعوه و


قاطعتو دنيابسرعه. لا انا مقصدش المشروب انا قصدي الزازه دي بالتحديد بصت لرامي وقالت امبارح انا وبطبق الهدوم الازازه دي كانت في الطقم الي كنت لابسو ليلتها وانت قلت ملهاش صلاحيه وشربت منها وبعدها اتعبت انا متأكده ان لو فيه حاجه من الي الدكتور بيقلها تبقى في الازازه دي بالتحديد


رامي كان مستغرب جدا بس دا بنسبالو كانت الحاجه الوحيده الي بتفسر الي عملو مع دنيا قال. مش يمكن تكون غلطان يا دكتور


الدكتور . انا شبه متأكد الحلات دي بتمر عليا كتير الشباب في سنك بياخدو الحجات دي وفيه منهم الي قلبو مبيستحملهاش بس انت اخدت منها بنسبه عاليه جدا وده عمل هبوط في الدم وذود ضربات القلب على العموم هنتأكد اخدت عينة دم منك وهاخد الزازه الي بتقول عليها المدام في حالة شكي في محله وانت واصلك منشط فعلا هحلل الازازه واعرف اذا كان فيها نفس المنشط ولا لا هاجي لحضرتك باليل وقولك النتيجه  وياريت انهارده متعملش اي مجهود عن ازنك


دنيا وصلتو للباب وراحت تشوف رامي قعدت جمبو بس هو كان مكسوف من نفسو جداومش بيبصلها وفي دموع بتنزل على خده بصمت


دنيا بصت لحالتو بالم وفتكرت حالتو امبارح كان واضح انو مش في وعيه ازاي مفكرتش انو ممكن يكون فيه حاجه غلط هي عارفه ان دي مش اخلاقو افتكرت كلامها الي يدبح واتنهدت بألم وقالت. ايه مش عايز تبصلي

بقلمي...زهرة الربيع

رامي بتعب ودموع.حقك عليا  انا اسف على كل دقيقه اتعذبتي بسببي سواء بقصدي اولا ميقللش  من العذاب الي عشتيه بسبي ونزلت دموعه وقال قلبي بيوجعني كل ما افتكر نظرت الخوف الي كانت في عنيكي امبارح انا الي المفروض اكون امانك كنتي مرعوبه مني


دنيارمت نفسها في حضنو وبكيت كتير جدا وقالت.انا الي اسفه يارامي اسفه على كل كلمه جرحتك بيها وكل الي عشتو بسببي وو


رامي رفع وشها ليه ومسح دموعها وقال.اشششش خلاص كفايه دموع مش هسمح لها تنزل تاني يادنيا العيون الحلوه ده مش لايقه عليها الدموع دي اتخلقت للفرح وبس يا دنيتي


 

دنيا ابتسمت بحب وكانت هتتكلم بس قاطعها صوت التلفون


رامي.. دا رائد هشوفه عايز ايه 


رامي .ايوه يارائد


رائد . ........................


رامي .ايه ده بجد الف مبروك


رائد...........................


رامي لا اكيد هنيجي ودنيا اكيد جايه


رائد..........................


رامي. مع السلامه


دنيا بفضول. ايه فيه ايه


رامي . صدق او لا تصدق رائد هيخطب اخيرا وقع


دنيا. عبير مش كده


رامي ..هي فيه غيرها ياعيني عليه صغير على الجنان


دنيا. ليه بس دي عبير دي قمر


رامي امممم انتي هتقوليلي


دنيا.. امتى الخطوبه


رامي  بكره باليل ان شاء الله


باليل دنيا و رامي كانو قاعدين ساكتين بزهول وصدمه بعد ما الدكتور اكد لهم انو كلامو صح ميه في الميه وان رامي واخد منشط قوي ونفس النوع موجود في علبه المشروب


رامي .هنعمل ايه تفتكري مين عمل كده العلبه دي كانت معايا في الحفله ومسبتهاش من ايدي خالص غير لما جت اروح الحمام وسبتها معاكي وانا اصلا مطولتش في الحفله 


دنيا. انا عايزه اطلق يارامي طلقني لوسمحت 


رامي بصدمه .تطلقي ووووو


الي جاي دمار وشكرا لكل الداعمين للروايه مع ان التفاعل مش حلو بس علشان خاطر الناس الي مستنيه احلى بارت لاحلى ناس


دنيا.انا عايزه اطلق يارامي طلقني لو سمحت

رامي بصدمه.تطلقي هه بتهزري مش كده


دنيا .لا يا رامي مبهزرش عايز اطلق حالا خلاص مش عايزه افضل معاك اكتر من كده وكانت هتطلع بس رامي قام بسرعه ومسكها من ايدها


رامي باستغراب.انتي بتقولي ايه هي فكره كده هبت في دماغك فجأه


دنيا باستفزاز.اعتبرها كده وطلقني ومتقلقش ابنك الي في بطني امتى ما تحب تشوفه هتشوفه


رامي .وايه السبب بقى ان شاء الله


دنيا. سبب ليه هو احنا متجوزين بعد قصة حب محصلتش انت كنت بتصلح غلط والحمد لله طلع ملكش ذنب فيه وانا مش عايزه اكمل اكتر من كده يبقى كفايه وكل واحد يروح لحاله وسابتو ونزلت بس رامي جري وراها


رامي بعصبيه .استني هنا انا مش بكلمك


دنيا قالت الي عندي قلتو ودخلت الاوضه وقفلت الباب وقعدت وراه وبقت تبكي بشده


رامي جي وراها لقاها قفلت الباب بقى يخبط بعصبيه ويقول.دنيا افتحي الباب احسنلك مهو مش همشي غير لما اعرف ايه الي حصل علشان تطلبي الطلاق


دنيا بصوت باكي بتحاول تبينه طبيعي. هو بالعافيه خلاص يا اخي مش طيقاك مش عايزه افضل معاك مبحبكش


بس اتصدمت لماقال.بس انا بحبك يا دنيا وحط جبينه على الباب وغمض عيونه وقال انا مش بس بحبك انا بعشقك يا دنيا مقدرش اطلقك انتي بقيتي حياتي كلها اتنهد بيأس لما مردتش وقال براحتك يا دنيا افضلي عندك زي منتي عايزه بس عمري مهطلقك مش حخسر نفسي بعد ما لقتها وتوجه نا حية اوضتو بس وقف مكانو لما سمع الباب اتفتح


بقلمي..زهرة الربيع

دنيا بصوت ضعيف باكي .انا كمان مش عايزه اخسرك يارامي


رامي جري عليها بلهفه زي ميكون له زمان ممشفهاش واخدها في حضنه بشده وغمض عيونه بارتياح دنيا كمان بادلتو الحضن بنفس اللهفه 


بعد عنها وبص في عيونها وقال.فيه ايه يا دنيا ايه الي خلاكي تقولي كده


دنيا دموعها نزلت وقالت .خايفه عليك يا رامي خايفه عليك اوي وبكت بشده


رامي شالها بين اديه بحنيه وقعدها على السرير وقال .احكيلي يادنيا انا عارف ان من يوم ما شوفتك وانا مسبتلكش سبب واحد يخليكي تثقي فيا بس اوعدك المره دي اني هكون قد ثقتك بس قوليلي مالك


دنيا بتوتر ودموع.ش شريف


رامي باستغراب مالو شريف


دنيا.شريف هو الي عمل كل ده في الحفله قلي هاتي القزازه دي حخليها معايا ماماعايزه تعرفك على صحباتها ولما رجعت لقيتو بيقفلها قولتلو فيه ايه قلي ابدا كانت مفتوحه شويه وكنت بقفلها بعدها استفزك علشان ميوصلكش بالعربيه ومامتو خدتني على جمب وقالتلي اوصلك وبعد الي حصل قال لبابا انا هتجوزها بس تكتب الشركه باسمي  امبارح جالي هنا وقلي انا عملت الي متتخيلهوش بس مكنتش اعرف انو يقصد كده بعدين هدد ني وقالي انو قطعلك الفرامل وبعدها رنلي وقلي المرادي معملتهاش بس المره الجايه هعملها وقلي اطلق منك يا هيقتلك انا قلت ده شريف هيعمل ايه يعني ده اهطل اخرو هيهدد بس بعد الي الدكتور قالو وبعد ما طلع عامل كل الحجات دي خفت عليك وعلى بابا الي يعمل كل ده علشان الفلوس يقدر يقتل كمان وبسهول طلقني يارامي انا حاسه انو هو وخايفه كانت بتحكي وهي خايفه وبتترعش وبتبكي وتشهق بشده ورامي كان مصدوم حرفيا ازا ي مفكرش في كده هو عارف ان شريف يعمل اي حاجه علشان الفلوس بس مش لدرجه دي


رامي اتنهدوقال.بس يادنيا كفايه دموع انا عارف انو شريف حي.وان بس معقوله يعرض خطيبتو لموقف زي ده علشان يساوم وكمل بغضب انو يكون بالحقاره دي مجاش في بالي ابدا بس كل كلامك منطقي جدا 


دنيا.طب هتعمل ايه لازم تطلقني كده ممكن يأزيك وانا خايفه اوي


رامي قرب عليها وقال بابتسامه تجنن.خايفه عليه 


دنيا بسرعه.اوي انا اموت لو جرالك حاجه و


قطعت كلامها لماخدت بالها من الي قالتو 


دنيا اتكسفت جدا عضت على شفتها بحرج ونزلت عيونها في الارض


رامي ضحك بخفه وقال .ااوف هتقتليني يادنيتي متخافيش عليا يا دنيا انا مبقاش يأثر فيا غير عنيكي ارأفي بحالي انتي بس نظرتك عذابي وفيها دوايا


دنيا .سيدي ياسيدي فايق ورايق وبتقول شعر حضرتك كفايه هزار وقلي هنعمل ايه نتاكد ازاي از اكان شريف او لا


رامي .  موضوع شريف ده سيبيهولي ومتفكريش فيه خالص انا هتكد بطريقتي ازا كان هو ولا لا وازا طلع هو وحيات امو لاندمو على كل دمعه نزلت من عنيكي


دنيا انا واثقه فيك يا رامي 


رامي بمرح.انا بقى مش واثق اني اسمع الكلام الحلو ده وقعد عاقل


دنيا بكسوف بس بقي وكفايه غلبه انت ناسي عندنا ايه انهارده


رامي بابتسامة حب .عندنا ايه


دنيا باستغراب. لحقت تنسي صاحبك


رامي ضرب علي جبينه وقال.اه صحيح انا ازاي نسيت فكر شويه وقال هو انتي هتيجي


دنيا بعدم تفكير.اه طبعا دي عبير دي حببتي عاماله ترنلي من امبارح بس اتشغلت بالي حصل


رامي.احم الزفت ده هيكون هناك دي خطوبة اختو


دنيا بخوف.يبقى بلاش بلاش انت كمان تروح


رامي .متخافيش يا دنيا احنا مش اتفقنا تسبيلي الموضوع ده محدش يقدر يأذبكي وانا موجود


دنيا .طب وانت


رامي وانا كمان ان شاء الله هكون بخير وكفايه رغي بقا لاني جعت جدا هروح اطلبلنا اكل


دنيا لا استنا انا نفسي اطبخ جدا ها هتاكل لو طبخت


رامي.ياسلام دانا مكلش بعدو


دنيا بضحك .اممممم هنشوف


دنيا راحت على المطبخ ورامي رن لرائد 


رامي ايوه يارائد اسمعني كويس في الى هقوله علشان باليل مدوشكش في الحفله.........

.........................


في بيت شريف


شريف قاعد بيشرب سجاير وبيفكر في شئ


هند بزهق.وبعدين هفضل كده كتير


شريف بلا مبالاه. كده الي هو ازاي


هند بغضب.كده الي هو من ساعت ما جينا من الغردقه وانت تقولي خليكي انا هخطط واقولك ومعملناش حاجه ولا قولتلي حاجه قولتلك افضل في اوتيل قولتلي لا علشان لو احتجتك القاكي واديني مستنيه وانت مبتعملش حاجه


شريف بتأفف.هو كل يوم هنتكلم في الموضوع ده قولتلك هتصرف انا روحت لدنيا البيت


هند .ها وعملت ايه


شريف.معملتش مفيش فايده منها كلمتها بزوق منفعش هددتها منفعش زي ميكون سحرلها واخر المتمه تقولي وكمل بتقليد رامي احسن منك متخلاش عني جاتها البلا فيها وفي زوقها الزباله


هند  بصتلو بزهولو ضحكت وقالت. هي الي زوقها زباله انت مش شايفو يابني ولا غيرتك منو مش مخلياك شايف وكملت باستفزاز من ناحية الجمال انت متجيش جمبو حاجه ومن ناحيه الاخلاق كمان


شريف وقف ومسك دراعها بقوه بعد ما وصل لقمة غضبو وقال.الحيوان ده احسن مني طب انا مكنتش هقولك بس مدام كده خدي عندك يا حلوه عارفه البيه الي طايره بيه اتجوز دنياليه


هند. علشان هددتو و


قاطعهاشريف وقال.تؤتؤ لا علشان اغت.صبها البيه بتاعك واحد مغت.صب


بقلمي...زهرة الرببع

هند اتصدمت جدابس قالت بانكار.انت انت كداب مستحيل رامي يعمل كده مستحيل


شريف .والله ده الي حصل.صدقتي او لا بقى دنيا الصاوي الي الف واحد يتمناها بنت في سن ال٢٠ هتهدد واحد علشان يتجوزها هبله انتي وانا مش ناقصك عايزه تمشي امشي اصلا ولا عشره زيك هيبعدوه عن النعيم الي هو فيه


مشي وسابها قاعده بصدمه حقيقيه مش قادره تتكلم


....................


بعد فتره دنيا قاعده بتختار فستان للحفله


دنيا بحيره .رامي الاحمر ولا الاسود


رامي باهتمام.امممم الاوحش


دنيا باستغراب الاوحش


رامي. ايوه علشان كل حاجه بتبقى تجنن عليكي وبتبقى ملفته اوي بحس الناس كلها بتبصلك وانا مش بستحمل على فكره 


دنيا بضحك.انت كلامنجي على فكره


رامي بضحك.خلينا في الكلام  على ما ربنا يأذن بالافعال


دنيا .اتكسفت ومعرفتش ترد بس سمعت صوت الباب جريت بسرعه وقالت. الباب هفتح الباب


رامي ضحك عليها جدا وقال.براحه طيب متنسيش انك حامل


دنيا. فتحت الباب واتفاجأت بهند


دنيا بضيق .نعم


هند .جايه اعتزر لك قبل ما امشي


دنيا باستغراب من طريقتها ودموعها.تعتزري تعتزري ليه


هند.انا غلطت في حقك كتير ما كنتش اعرف الي حصل شريف قلي انك هددتي رامي علشان يتجوزك وانا صدقتو من غير مسألك حتي ضايقتك كتير وكدبت عليكي لما قولتلك رامي قلي لنك هددتيه بس انا انهارده عرفت انتو اتجوزتو ليه فأنا راجعه لندن وحبيت اعتزرلك قبل ما امشي انا اسفه يا دنيا


دنيا.ومين الي قلك احنا اتجوزنا ليه


هند شريف كان مضايق وكلامي استفزو فقلي


دنيا بابتسامه .محصلش حاجه مش زعلانه منك انتي مكنتيش تعرفي


هند.كان لازم اسالك الاول انا بنت زيك لو الي حصلك حصلي وحد قلي الي قلتهولك كنت هدايق


دنيا.طب ادخلي هتفضلي على الباب كده


هند .لا انا طيارتي قربت لازم امشي مسيت شويه وبصت لها وقالت على فكره يا دنيا رامي قلي كتير انو بيحبني بس ولا مره شفت في عيونه النظره الي بيبصلك بيها


دنيا ابتسمت بفرحه ورامي نزل بيقلها ايه كل ده مين الي كان بيخبط


رامي اول ما شاف هند قال.انتي ايه الي جابك هنا


دنيابسرعه.هند جات تعتزر عن الي عملتو بدون قصد واظن انك كمان المفروض تعتزر لها


رامي. دي كدبت و


دنيا بمقاطعه كلنا غلطنا وانت غلطت لما وعدتها ومعتزرتلهاش ووضحتلها الصوره وقالت عن اذنكم هسبكم شويه مع بعض


دنيا .دخلت ورامي قال لهند.احم هي معاها حق انا كمان غلط في حقك انا اسف


هند .مفيش داعي بس خد بالك منها مفيش واحده تعدي الي انت عملتو وتتقبلك الا اذا كانت بتحبك اشوف وشك بخير يا رامي


رامي حضنها ومشيت وهو دخل البيت بس دنيا شفتو لما حضنها 


دنيا. مينفعش الكلام من غير احضان ميبقلوش معني مش كده


رامي ابتسم لما حس انها غيرانه قال.اممم يعني تحسي الحض.ن بيعبر اكتر


دنيا بغضب .مستفز صحيح جات تمشي مسكها وشدها ليه وقال بس مفيش اجمل من قربك يا دنيتي


دنيا ابتسمت وقالت اتاخرنا خلبنا نلبس ونمشي وفعلا لبسو وكانو كابل يجنن اجمل من بعض وراحو الحفله والكل كان بيبصلهم باعجاب سلمو علي الكل ورامي وقف جمب رائد ودنيا جمب عبير


رامي  ودنيابفرحه مبروك يارئد مبروك يا عبير


رائد بفرحه حقيقيه.الله يبارك فيكم يارب


عبيربهزار . عقبالك يا رامي


دنيا بغضب مصتنع .كده طيب


رامي قال لرائد بضحك .لم خطيبتك دي مش انت تخطب وانا افركش


وفضلو في هزار وضحك ورقصو كل اتنين سوا تحت انظار شريف الي كان متابعهم بغل وهما متجاهلينو تماماوبعدها عبير خدت دنيا وراحو وقفو مع صحباتهم ورامي كان واقف مع صحابو وبعد نص ساعه تلفون رامي رن


رامي.الو مين


شريف. ده انا يا روميو 


رامي بيبص علي دنيا في كل مكان قال.شريف عايز ايه


شريف الي بت دور عليها معايا تعلالي وحدك المخزن القديم انت عارفو  نصفي الي بنا وكل واحد يا خد حقو


رامي بغضب .جاي حالا وووو


تكملة الرواية من هناااااااااا




تعليقات

التنقل السريع