القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دنيا ورامى الفصل 6-7-8-9-10بقلم زهرة الربيع(جميع الفصول كامله)

 رواية دنيا ورامى الفصل 6-7-8-9-10بقلم زهرة الربيع(جميع الفصول كامله)



رواية دنيا ورامى الفصل 6-7-8-9-10بقلم زهرة الربيع(جميع الفصول كامله)


رامي مسك شريف من رقبتو بيخنقو وبيقول.انت قولت ايه ها قولت ايه

رائد بخوف وهو بيبعد رامي عن شريف وبيقول. سيبو يا رامي كفايه حيموت في ايدك


دنيا وعيير كانو مع سعاد هانم مامت شريف  بيضحكو لحد ما سمعو الدوشه وصوت رائد


طلعو جري لبرا لقو رامي ماسك رقبة شريف وشريف وشو احمر وشبه بيطلع في الروح


كامل ابو شريف جري عليهم وزعق. رامي سيب ابن عمك عايز تموتو يعني


رامي ساب شريف بنرفزه وعصبيه وقال انا ماشي


شريف فضل يكح وادولو ميه وهو بيقول .وانا قولت ايه يعني لدا كلو محدش بيقبل الحقيقه


رامي كان رجع تاني يضربو بس رائد مسكو .كفايه كده علشان خاطري انا يارامي


شريف باستفزاز .خلا ص ياخويا متدايقش اوي كده مكانتش كلمه يغني دي الي حتمشي علشانها


رامي بغضب .حل عني ملكش دعوه بيا ماشي يعني ماشي


شريف .طب انت مش معاك عربيه استنا حوصلك


هنا سعاد مامت شريف.شدت دنيا على جمب وقالت .روحي انتي يادنيا ياحببتي وصليه علشان ميتخانقوش تاني


دنيا بصت لرامي لقتو بيزعق مع شريف بلعت ريقها بخوف وقالت .انا انا اوصلو يا طنط


سعاد . ايوه يا حببتي رائد جيه مع شريف ومش معاه عربيتو وشريف مش حينفع يوصلو اديكي شايفه


دنيا اتنهدت وقالت .حاضر ياطنط


راحت ناحية رامي سمعتو بيقول. حطلب اوبر ولو حا مشي على رجلي للبيت مش حتوصلني ياشريف ايه رايك بقى


شريف لسه حيتكلم قاطعتو دنيا وقالت رامي جيه معايا وحيروح معايا خلاص يا شريف انا حوصلو


شريف.بس


سعاد.مبسش ياشريف عدو ليلتكم على خير


دنيا ورامي طلعو من غير كلام وركبو عربية دنيا ومشيو


في الطريق رامي كان زعلان جدا وباين الحزن في عينه مكانش بيتكلم وباصص من الشباك وساكت


دنيا حبت تخرجو من الى هو فيه وقالت.متزعلش من شريف ده دبش ومش بينقي كلامو بس قلبو ابيض والله


رامي بصلها باببتسامه بسيطه وقال .بتحبيه يا دنيا


دنيا اتوترت وقالت.احم اكيد طبعا مش ابن عمي وانت كمان بحبك امم بحبكو كلكو يعني


رامي ضحك ضحكه خفيفه وشرب شويه من الازازه الي في ايده وقال. اممم بتتهربي انتي عارفه انا قصدي ايه وهروبك ده ملوش غير تفسير واحد


دنيا.الي هو ايه


رامي .الي هو انك مبتحبهوش بس انا نفسي بجد اعرف وافقتي عليه ليه بعد ما كنتي رافضه وتتجوزي ليه اصلا وانتي صغيره كده حتي كنتي كملتي دراستك الاول


دنيا . بص هو بابا نفسو قوي اتجوز وشريف اتحايل علياكتير فقلت اريحهم ووافق انا اصلا مش حخسر حاجه


 رامي شرب شويه  وقال .هه مش حتخسري حاجه انتي هبله يابنتي دي حياتك كلها ازاي مش حتخسري


دنيا . بابا تعب معايا كتير وهو  مبسوط جدا بجوازي فليه اقول لا على حاجه حتبسطو اوي وشريف كمان مش وحش


رامي وانتي حتبقي مبسوطه


دنيابصت فيه شويه وبعدين قالت بمرح وصلنا يلا بقى انزل وانا راجعه عند انكل كامل لو احتجت توصيلة لاي مكان اوكيه


رامي بضحكه. لا مش ححتاج وصيت على عربيه بكره الصبح حتكون هنا وبعدين ليه حترجعي تاني الوقت اتأخر عمي ممكن يقلق عليكي


دنيا .لا مانا قولت لبابا اني هبات مع عبير انهارده


رامي حس بنار جواه .لفكرة انها حترجع عند شريف وحتفضل اليل كلو هناك بس نفض الفكره من دماغو بسرعه وقال لنفسه هي ليله واحده دي حتتجوزو بكره ويفضلو على طول مع بعض فوق لنفسك يارامي


دنيا لقتو سارح قالت.ايه روحت فين


رامي.لا ابدا شكرا على التوصيله


كانت حترد لاكن اتفاجئت برامي داخ وهو نازل وكان حيقع


دنيا بخضه جريت عليه وسندتو وقالت.مالك يارامي فيك ايه


رامي لا ابد بس مش عارف فجأه كده حسيت بتعب


دنيا .طب اتسند عليا وانا حفتح الباب


قتحت دنيا الباب والنور وقعدتو على كرسي وجابتلو ميه


دنيا. ها ايه احسن دلوقتي


رامي . بص لها جامد وركز عيونو على شفايفها بلع ريقه وقال

لا مش احسن حاسس بتعب غريب محستوش قبل كده رامي كان وقف وبينهج وبيتقدم عليها


دنيا .حست بقلق رغم ثقتها فيه لاكن شكلو ميطمنش قالت بتوتر. ت تع  تعب ازاي يعني ايه واجعك


رامي بتوهان.قلبي يادنيا قرب عليها اكتر و دنيا كانت بتبعد قال حاسس بنار جوايا انتي ازاي حتتجوزي انا مش عارف ليه مش راضي اتقبل كده


دنيا وتوترها ذاد.على فكره انت  شكلك تقلت في الهباب الي بتشربو ده وسكرت


رامي حاوطها بأديه عند الحيط وقال. الهباب ده عمرو ما سكرني بس عنيكي من ساعت ما شفتهم وانا سكران


دنيا غمضت عنيها وبتتنهد جامد من قربو وهو قرب اكتر وبيبو.سها في رقبت.ها


دنيا هنا فاقت لنفسها ودفعتو جامد وقالت .انت اتجننت انا شكلي غلطت لما وصلتك اصلا وزقتو وجات تمشي


مسكها رامي من ايدها بقوه وقال انتي مش حتطلعي من هنا وشدها وقفل الباب وحصل الي قلناه فاول بارت


باك  . فاق رامي من شرودوه وهو سامع صوت صرختها واستنجادها كأنها لسه بتصرخ حط ايديه على ودانو بيسكت الصوت الي جواه  لقا نفسه قاعد على الارض في شقتو افتكر كتب الكتاب بص بسرعه للساعه لقاها ٥ مسائا قام بسرعه خد شور ولبس واتوجه للقصر


لقا عمه وبعض المعازيم جم ومستنين المأزون ودنيا كانت فوق بتجهز


 شويه المأزون جيه و باقي المعازيم ومن ضمنهم شريف وعيلتو عدي يوم كتب الكتاب والفرح على دنيا كأنهم زمن كانت بتصتنع الفرحه قدام الناس وهي بتموت من جواها خصوصا انه اضطرت انو يمسك اديها ويرقصو ويتصورو ومجبوره تبتسملو هي جواها كره ليه ميتوصفش وده كلو تحت انظار الناس منهم الي فرحان  والي بيتسائل هو مش كان  شريف العريس ازاي بقى رامي بالنسبه لرامي حالو ميفرقش عنها كتير هو كمان كانت نظرات الكره الي في عنيها كفيله تقتلو عدو اليومين على خير ورامي خد دنيا ومشيو  


رامي . احم وصلنا اتفضلي 


دنيا صرخت  بصدمه انت جايبني هنا ليه وووو


يلا يا بنات الي جاي مفاجئات في مفاجئات تفاعل عالييييييي


دنيا بصدمه .ان انت جايبني هنا ليه

رامي .بصي يا دنيا هو انا عندي فيلا هنا في مصر بس ناقصها تشطيب كتير وكل حاجه جت بسرعه وو


كان حيكمل لا كن قاطعتو دنيا بصريخ وزعيق قالت.انت مجنون ولا ايه انا مالي بالكلام ده انا يستحيل افضل هنا انت فاهم


رامي رد بسرعه.لا احنا مش هنفضل هنا احنا هنبات بس وبكره ان شاء الله طالعيين الغردقه هنفضل اسبوع تكون الفيلا خلصت


دنيا ضحكت بألم وبصتلو بزهول وقالت.انت ايه الثقه الي عندك دي احنا هنطلع الغردقه نطلع نعمل ايه ها يمكن طالعين نعمل شهر عسل انا وانت سكتت شويه  وقالت  بنفاز صبر بص يا جدع انت انا مش هروح معاك في حته واتفضل مشيني من هنا على اي داهيه لاني اتخنقت فاهم ولا أعيد


رامي بيحاول يتمالك نفسه وميتعصبش قال. هنروح فين يعني دلوقتي يا دنيا


دنيا بسرعه.رجعني القصر عند بابا


هنا رامي اتنرفز وقال . مش هنرجع القصر يا دنيا واظن اني وضحت الحكايه دي مع عمي واكيد قلك مستحيل طول ماانتي على ذمتي تفضلي عند بباكي هما ٣شهور استحمليهم


دنيا باستهزاء .على ذمتك لا ياشيخ هو نت عندك ذمه زينا كده


رامي اتعصب ومقدرش يمسك نفسه ضرب برجله العربيه وقال.وبعدين بقى مش حنخلص


دنيا هنا انهارت اخيرا دموعها نزلت وقالت وهيا بتبكي وبتشهق. انا مستحيل ابات هنا ان انا مرعوبه من المكان ده ولا انت انسيت عملت فيا ايه هنا ان انت من يومين بس وبكت كتير وقالت بصعوبه انت دبحتني هنا انا قرفانه من الشقه دي من قبل ما ادخلها هبات فيها ازاي انا لو هنام هنا في العربيه مش داخله وذاد بكاها وبقت تترعش وتشهق بشده


رامي زعل من نفسه جدا وحس بغبائو فعلا مكنش ينفع يجيبها ومكانش صح يتعصب عليها بالنهايه هو الي وصلها لكده هنا نزلت الدموع من عينه غمض عينه بألم وحاول يتماسك اتنهد وقال .طيب يا دنيا متعيطيش انا بجد اسف مكنش ينفع اجيبك هنا اصلا اتنهد وقال ايه رأيك نروح اوتيل نبات فيه النهارده على ما نتصرف


دنيا مكانتش قادره تتكلم وحست ان مفيش حل تاني أومأة براسه بمعنى ماشي


رامي قال لها طب هجيب حاجه من جوه واجي بسرعه دنيا مردتش ورامي دخل شويه وطلع ماسك قزازتين من قزايز الكحول الي بيشربه


دنيا بصتلو بقرف وقالت.انت جايب الزفت ده معاك ليه 


رامي قال علشان هنطلع من الاوتيل على الغردقه وهناخد اسبوع و


قاطعتو دنيا للمره الالف انا مش رايحه معاك مكان والقرف الي في ايدك  ده تبطلو ولاانت ناسي عملت ايه بسببو


رامي بان عليه الضيق وقال. بصي يادنيا بنسبه للسفر هنتكلم في الموضوع ده في الأوتيل وبنسبه للقرف ده انا متعود عليه وعمري ما هبطلو ويا ريت متربطيش الي حصل بيه لاني بشربو من سنين وبروح بيه الشغل ونسبة الكحول فيه مش عاليه لدرجة انو يغيبني عن الوعي


دنيا بسخريه .لا والله امال ال


رامي قاطعها بزعيق وقال .معرفش معنديش تفسير للي حصل وارجوكي نكمل كلامنا بعدين


دنيا بحزم.احنا مفيش ما بينا كلام اصلا ياريت توديني اي داهيه انام فيها علشان صدعت


 

رامي سكت وركب العربيه وطلع على .الاوتيل 


في الاوتيل رحبو بيهم بطريقه حلوه لانهم عرسان 


ودولهم مفتاح الغرفه وهنا دنيا قالت بدون تفكير احنا عايزين أوضتين


الراجل  الي بيدلهم المفتاح بان عليه الزهول والاستغراب


رامي بص لدنيا ورجع بص للراجل وقال بضحكه.بتهزر وبص لدنيا بتحذير وقال المدام بتحب تهزر وأخد المفتاح وشدها من ايدها وطلع


دنيا أول ما دخلو قالت بزعيق .انت عبيط ولا ايه انا مش هبات معاك في نفس الأوضه


رامي مسح على وشو بغضب وقال . انا الي عبيط مش شايفه نفسك لسه بفستان الفرح ولسه بيزفونا تحت ونورتو يا عرسان شرفتو يا نيله وانتي تقولي لراجل عايزين أوضتين اي هبل والسلام 


دنيا .انت ازاي بتكلمني كده اصلا انا حره مش هبات معاك في اوضه واحده


رامي اتضايق جدا واخد هدوم ودخل  الحمام اقبل ما يتنرفز


دنيا قالت بزعيق استنا هنا انا مش بكلمك


رامي مردش عليها وفتح الميه عليه وهو مغمض عيونه بتعب وبياخدن نفسه بعمق حاسس انو مخنوق وكل الي بيدور في دماغو ازاي حيقنعها تسافر معاه الغردقه لان عمه هو الي طلب منه كده بعد كتب الكتاب وقلو دي تعلمات الدكتور انها تغير جو وقلو انت المسؤل ولازم تقنعها باي طريقه فاق من شروده وطلع بره الحمام لقاها قاعده مكانها على السرير 


رامي. احم قومي خدي دش وغيري فستانك علشان تلحقي تنامي هنقوم الصبح بدري


دنيا بغيظ.الواضح ان الأخ عندو مشاكل كتير يعني غبي والسمع تقيل كمان بقلك مش رايحه معاك في حته


رامي بتنهيده .طيب يادنيا ده طلب من والدك ابوكي حاسس بالذنب انك اتجوزتيني علشان ميتأذيش والدكتوره قالتلو انك لازم تغيري جو وهو حاسس انو مش قادر يعملك حاجه وكده صحتو ممكن تتأثر انتي عارفه ان ضغطو مش مظبوط فلو بتحبيه لازم تكوني قويه علشانو و نفذيلو رغبتو وسافري معايا ولو مش الغردقه اختاري المكان الي يريحك


دنيا بألم شديد . يريحني طمن بالك يا أستاذ طول ما أنا معاك وشايفه وشك قدامي مفيش حاجه حتريحني


رامي اتألم من كلمها ودموعها بس كان لازم يخليها تسافر بأي طريقه قال . خلاص يا دنيا الي يريحك انا هتصل بيه وأقولو انك رفضتي تسافري وبعدها أتصل بدكتور بتاعو يرحلو أحسن يتعب لا قدر الله


رامي كان بيضغط عليها بباها لانو عارف ان دي الطريقه الوحيده الي حتخليها تسافر بعد شويه واداها ضهره ومسك التلفون وابتسم بمكر لما قالت.استنا واتنهدت وقالت موافقه هنسافر


دنيا خدت هدومها ودخلت الحمام ورامي خد مفرش من الدولاب وحطو على الارض ونام


دنيا خرجت من الحمام وشافتو نايم على الأرض سرحت شويه في ملامحو البريئه وانو ازاي عمل فيها كده نفضت الافكار من دماغها بتنهيده واتوجهت للسرير ونامت


في الصبح دنيا ورامي طلعو من الاوتيل وركبو عربيتهم وهما شبه مش بيتكلمو خصوصا دنيا 


بس في الطريق فجأه دنيا ابتسمت بخبث وقالت.هو احنا فضلنا كتير على منلاقي محلات وكده


رامي ابتسم وفرح في نفسه انها اخيرا تكلمت معاه ورد بلهفه.اه اه قربنا كلها ربع ساعه ونقطع الصحراوي وحتبقى في محلات كتير انتي عايزه تشتري حاجه لو محتاجه اي حاجه قولي 


دنيا لما شافت لهفتو فرحت وابتسمت بخبث اكتر وقالت كنت عايزه حاجه من الصيداليه


رامي افتكر انها عابزه حاجه خصوصيه قال. احم ايوه في صيدليه قريبه اول مانو صل حنزلك تشتري الي عيزاه


دنيا. لا وانزل انا ليه انت انزل هاتلي 


رامي استغرب بس مرضاش يسألها . وقال حاضر براحتك انا هجبلك 


وصلو عند صيدليه ورامي وقف العربيه وقال .اهيه الصيدليه ها كنتي عايزه ايه

بقلم..زهرة الربيع

دنيا  .ادخل عند الدكتور وقلو عايزه بخاخ اسبراي مخدر يكون قوي


رامي بدهشه.مخدر قصدك معطر مش كده

دنيا ابتسمت وقالت .لا الي سمعته مو خا دير الي بتشيله البنات في شنطتها وبدافع بيه عن نفسها


رامي رد من غير ميفكر. بس انا معاكي محدش يقدر يقربلك 


دنيا.  م انا عارفه انك معايه وعلشان كده عيزاه انت ناسي اني  مضطره افضل معاك لوحدي اسبوع في اوضه واحده وكملت باستفزاز هفضل اسبوع مع واحد مغتصب لوحدنا ايه ممكن يخوفني اكتر من كده


رامي اتضايق جدا واتنهد بخنقه وقال. دنيا مفيش داعي للكلام ده لوبتقولي كده علشان تنبهيني مفيش داعي عمري مهأذيكي تاني والي حصل صدقيني مش هيتكرر حتى لو نمنا في سرير واحد مش في اوضه واحده


دنيا ..تؤ تؤ انا مش بنبهك ولا بحذرك انا عايزه البخاخ بجد انا تعلمت ان الي بيفضل مع الحيو.نات يضطر بيشيل سلاح هتنزل تجبلي ولا انزل انا


رامي اتنهد بيأس وكلامها كان جارح بنسبالو مع انو عارف انها على حق بعد الي حصل منو قال حاضر يا دنيا


نزل جاب لها خمس علب وقال.كفايه كده ولا محتاجه تاني


دنيا بتفكير بتستفزو اكتر  .امم  مش عارفه الصراحه بيتهيألي كفايه ولا نت ايه رايك


اتنهد رامي بغضب وفتح باب العربيه بقوه وساق بسرعه شديده وكلامها كأنو سكين بتدبحو


بعد فتر ه . وصلو الفندق الي بباها كان حاجز فيه على اساس انها تقضي فيه شهر العسل هيا وشريف


بس كانت منتظراهم مفاجئه من العيار التقيل


اول ما رامي نزل من العربيه لقا شريف قدامو وبيقول حبيبي يارامي حمد لله على السلامه يابن عمي


رامي بغضب   .انت ايه الي جابك هنا 


شريف باستفزاز. اخص عليك ده كلام برضو دانت حتي نازل هنا على شرفي وبعدين انا قولت اعملك مفاجأه شوف جبتلك الشله كلها طبعا ميعرفوش انك جاي هنا لو عرفو مكنوش هيجو كانو هيقولو نسبهم براحتهم وبص لدنيا وقال بغمز عرسان وكده بقى


دنيا واقفه متضايقه جدا منو من كلامو بصت بعيد لقت صحابها وعبير اخت شريف وصحاب رامي ورائد كلهم بينزلو الميه وبيضحكو ولأنهم ميعرفوش ان ده الاوتيل الي حجزين فيه دنيا ورامي مكنوش اصلا شيفينهم


رامي بتحذير.قال انت عايز ايه دلوقتي ابعد من وشي انا مش طايق نفسي


شريف . استنا بس مانا عارف انك مش طايق نفسك علشان كده جبتلك معايا كادو هيروقك ونادا بصوت عالي يا نودا هنودا


جت من بعيد بنت جميله وطويله وكلها أنوثه زي عارضات الازياء يا جماعه


جريت على رامي وحضنتو بشده وقالت . اخس عليك يا رامي كل ده متردش على تلفوناتي دانا كنت هتجنن عليك

حد يطنش خطيبتو كل ده


دنيا بصدمه .خطيبتو وو وووو


يلا يا حلوين لو لقيت تفاعل جامد انزلكم واحد كمان يلاااااا ابدأو يا قمرات زهورة🌹❤👇


دنيا بصدمه.خطيبتو وبصت لرامي بزهول وقالت الكلام ده بجد انت خاطب

هند بصت لدنيا من فوق لتحت وقالت.مين دي يا روميو

دنيا لكمت رامي في كتفو وقال.مترد قلها مين دي يا روميو

رامي بص لهند .وقال انتي ايه الي جابك ياهند ومقولتليش ليه انك جايه


هند .حبيت اعملك مفاجئه انت مش مبسوط انك شوفتني ولا ايه


 رامي لسه هيرد قاطعتو دنيا بزعيق وقالت. انتنين لمون هنا للعشاق لو سمحت


هند اتغاظت وقالت.مردتش عليا يعني مين دي


رامي. دي دنيا مراتي 


هند بصدمه.ايه مراتك  مراتك ازاي اتجوزتها امتى واتجوزتها ليه اصلا 


دنيا بسرعه.ايوا قلها اتجوزتني ليه ولا اقولها أنا


رامي اتأفف بغضب وقال اطلعي يا دنيا استنيني في الاوضه

وبص لهند وقال وانتي ارجعي من مكان ما جيتي هطلع اريح شويه أنزل ملقكيش فاهمه


دنيا كانت واقفه اتنفضت لما شخط فيها وقال انتي لسه واقفه مش قلت اطلعي


دنيا اترعبت من صوتو ضربت الارض بغيظ وطلعت


رامي اتقدم على شريف واتكلم مبين اسنانه بغضب وقال.انت تقدر تلحق نفسك وتاخد الي جبتهم معاك وتمشي وإلا انت عارفني لما بتدايق واضح


بقلمي..زهره الربيع

شريف افتكر لما خنقو في الحفله حط ايدو على رقبتو وبلع ريقه بخوف ورامي سابو وطلع اوضتو بسرعه

....................

رائد كان واقف بيبص على عبير ومنبهر بجمالها وقرر اخير يكلمها


رائد .احم انا رائد صاحب شريف انتي عبير اختو مش كده


عبير بصت لرائد بتركيذ وقالت.ايه ده وشك ده


رائد حط ايدو على وشو يشوف مالو وقال .مالو وشي فيه حاجه


عبير . فيه حاجه ده فيه حجات ايه يا بني الجمال ده يخربيتك هو انتى امك روسيه


رائد برق بزهول من كلامها وقال .امك ..احم لا مصريه


عبير ولما هي مصريه مخلفاك بالحلاوه دي ازاي


رائد قال بصوت واطي زي ميكون بيكلم نفسه. دي مجنونه يا حرام يا خسارة جميله


عبير انت بتكلم نفسك انت مجنون. يا عيني عليك الحلو ميكملش


رائد انا الي مجنون وكمل بابتسام ايوه معاكي حق انا مجنون

عن اذنك بقي


فضل يمشي وعبير وراه بتقلو استنا بس مجنون مجنون يا عم ولا يهمك هو الواحده هتلاقي واحد مجنون وقمر كده كل يوم


رائد بحزم .بت انتي انا مش ناقص هبل انتي ماشيه ورايا ليه رجعي مكان مكنتي قاعده 


عبير بردح. انت بتتنك عليا كده ليه اكمنك مز يعني لا على فكره انا ولا ياكل معايا خالص


رائد مردش عليها وفتح باب أوضتو وقال. ايه هتدخلي معايا الأوضه اتفضلي


عبير. لا انا أخاف 


رائد.. لاوانتي وش خوف وكسوف قوي


عبير . ومين قال اني مكسوفه انا أخاف انت تتكسف


رائد اتنهد وقال .لا انتي مش طبيعيه أبدا وقفل الباب في وشها


عبير. استنا بس لاكن كام قفل الباب قالت كده تقفل في وشي ان ما خليتك تتحايل أقف معاك ميبقاش اسمي عبير

................

في اوضه في الأوتيل كانت هند بتوضب هدمها بغضب بس سمعت الباب خبط


جريت تفتح افتكرتو رامي بس لقتو شريف نفخت بضيق وقالت هو انت عايز مني ايه تاني بعد ما كدبت عليا وجبتني على مالا وشي


شريف دخل وقعد وقال ببرود.وانا عملت ايه لكل ده غلطت يعني علشان نورتك


هند بنرفزه.نورتني وانت لما تقولي رامي تعبان ومش قادر يعيش من غيرك وحشتيه جدا هو بنفسه قلي كده وتجبني من اخر الدنبا والاقيه متجوز تبقى بتنورني


شريف ببرود. اهدي بس كده وانا افهمك الي حصل


هند بسخريه.وايه بقى الي حصل


شريف. شوفي يا ستي  انا كنت خاطب دنيا وحتجوزها وكل شيى كان تمام لحد يوم رجوع رامي دنيا اول ما شافته ومنكدبش على نفسنا هو شيك وشخصيه وغني ودماغه شغاله اعجبت بيه وهي كمان بما اننا قلنا نكون صرحين مع نفسنا هيا كمان مزه والصراحه انتي متتقارنيش بيها فهي حاولت توقعو وهو مخدش في أيدها غلوه وانا علشان راجل صريح مع نفسي فهمت الموضوع في منت وعلشان كده جبتك


هند بزهول من كلامو. وانا دخلي ايه في الي انت بتقولو يولعو ببعض اهو قدامها تشبع بيه


شريف. تشبع بيه مكنتش اعرف انك ضعيفه كده بصي يا هند انا جايبك لهدف معين انك تبعديها عنو وانا كمان من ناحيتي مش حقصر هماحياخدو اسبوع هنا عايزهم يمشو من هنا مفركشين وبعدها حلال عليا دنيا وحلال عليكي رامي لو موافقه انا عارف حنبدأ منين


هند فكرت شويه وقالت. موافقه ها هنبدأ منين


شريف بخبث.حتروحي لدنيا وتقوليلها زي ما هقولك بالحرف وسيبي الخطوه الجايه عليا

........................  


عند رامي ودنيا كانت طلعت الاوضه وحتتجنن من الغضب


رامي طلع وقفل الباب بنرفزه لقاها بتطبق هدومها في الدلاب وقف قدامها وقال بهدؤ بصي انا هفهمك الي حصل ده سوء تفاهم هند دي تبقى


بس دنيا قاطعتو وقال ببرود.انا مطلبتش تبرر لي حاجه كل واحد حر في حياته وبعدين انا مش فارقلي خاطب متجوز متفرقش احنا الي ما بننا  مجرد ورقه وبس


رامي اتنهد وقال. لا يا دنيا انتي حقك تعرفي 


قالت دنيا بسرعه. لا مليش حق اعرف عنك اي حاجه ولا انت كمان ليك حق يعني لو شفتني واقفه مع واحد ولا داخله اوضتو حتي ملكش حق تسألني


بقلمي..زهرة الربيع

هنا رامي اتنرفز جدا محسش بنفسه شدها من دراعها بقوه وحاوطها بأيديه عند الحيط وقال بغضب.انتي قولتي ايه سمعيني تاني


دنيا اتوترت وخافت بلعت ريقها وقالت.الي سمعتو


رامي بهدوء وهو مميل عليها . طب بصي بقي سكوتي ليكي من الصبح على حركاتك الي فسرتيه على انو ضعف ما هو الى احترام للي انتي فيه والي انا سببو لا كن توصل للي قولتيه من شويه حتشوفي شخص تاني منصحكش تشفيه مش هيعجبك صدقيني 


بعد عنها ومشي ناحية الحمام بس وقف لما قالت انت حيو.ان ربنا يخلصني منك


رامي ضغط على ايده بغضب وقال .وانا علشان حيو.ان منصحكش تختبري صبري انتي مجرباني قبل كده ومظنش لحقتي تنسي


ومشي بسرعه على الحمام مكانش عايز يشوف دموعها الي  بمجرد ما دخل الحمام نزلت من عيونها زي الشلال بصت لدراعها لقت صوابعه معلمه عليه بقت ترتعش مسكت فوطه وبقت تمسح مكان ايده بقر.ف شديد


رامي غمض عيونه وفتح الميه عليه وبقى يلعن نفسه ويلعن غبائه وهو بيقول لنفسه ليه تقلها كده ليه تفكرها وتخوفها مش كفايه الي هي فيه ونزلت دمعه من عيونه مسحها بسرعه وقال مش وقت ضعف لبس هدومو وطلع وهو عازم امره انو هيعتزرلها عن كل شيئ ومهما كانت ردة فعلها هيستحملها


طلع بسرعه بيقول دنيا أنااا بس اتجمد من شدة الصدمه بعد الي شافو ووووووو


يلا تفاعل حلو يا حلوييين🌹❤


رامي اتجمد مكانو من شدة الصدمه وبقى مش قادر يتحرك لما شاف دنيا واقعه على الأرض وماسكا شعرها بايديها الاتنين وضما رجليها بشده


جري رامي عليها بفزع وخوف شديد حاول يفرد رجليها او يفك ايديها من شعرها بس دنيا كانت شبه  متجمده على حالتها دي وكل مايفكها ترجع تاني لنفس الوضع وبتصرخ بصوت مش مسموع زي مايكون صوتها مش طالع


رامي شالها بصدمه وهو بيترعش حطها على السرير  وقال. دو دونيا قومي يادنيا مالك يا دنيا مقصدش انا اسف والله اسف يا دنيا سامحيني انا  انا مكانش قصدي وكان خايف جدا عليها ومرعوب


جري على التلفون وقال بزعيق شديد. عايز دكتور بسرعه بسرعه اققفل الاقيه قدامي مفهوم


ساب التلفون وجري عليها بيحاول يكلمها يفرد جسم.ها الي بقي عباره عن لوح خشب فضل يبكي ويقول مكنتش عايز كده  مكنتش اققصد اأذيكي صدقيني


سمع صوت الباب جري لقا الدكتور مسكو من ايدو ودخل بيه بسرعه ووقفو قدامها وقال. بسرعه شوفها مالها بسرع مش بتصحى ولا بتتكلم يلا يلا فوقها كان بيتكلم بهستريا غريبه مكانش قادر يستوعب انو ممكن يخسرها اوتكون وصلت للحاله دي بسسببو


الدكتور فحصها واداها مهديئات وبالفعل ابتدت تسترخي وتنام طبيعي


الدكتور قام وقال بعمليه.حضرتك جوزها 


رامي بسرعه. ايوه ايوه انا جوزها ملها يادكتور


الدكتور . عندها انهيار عصبي حاد ايه الي وصلها للحاله دي 

بقلمي..زهرة الربيع

رامي بص عليها بألم وقال.طب هي حتقوم امتى وايه الي ممكن اعملو علشان ميحصلهاش كده تاني


الدكتور للأسف المدام واضح ان في شيى مزعلها جدا انا ادتها مهداحيخليها احسن وكتبت نوعين كمان تجيبهم ولازم تتعاملو معاها بحزر وتشوفو الي بيضيقها والا هتضطر تعرضها على دكتور نفسي لان اغلب المرضى في الحلات دي بيتجهو للانتحار لا قدر الله


الدكتور مشي ورامي قعد جمبها والحزن باين في عنيه حاسس قلبة بينزف مسح دموعو وقال حعوضك صدقين حعوضك وحخدلك حقك من اي حد زعلك حخدلك حقك مني انا كمان وفضل قاعد جمبها  على السريرمستنيها تصحا وراح في النوم


بعد فتره دنيا فاقت وحاسه بصداع وبالم في كل جسم.ها بصت حوليها لقت رامي نايم  جمبها على السرير .شهقت وبعدت بسرع وقالت بزعيق .انت انت يا حيو.ان


رامي فتح عينه بنوم شافها قاعده قعد بسرعه وقال بفرحه كبيره. انتي قومتي الحمد لله ايه في حاجه وجعاكي اتصل بالدكتور مبترديش ليه


دنيا باستغراب. انت اهبل يابني انت انت ازاي تنام جمبي ها انت ايه اي فرصه تلاقيها والسلام


رامي نردش ابتسم واتنهد الفرحه بتلمع في عيونه دنيا اتغاظت جدا قالت .انت ايه الي بسطك في الى بقوله هو انا بقول فيك شعر يا بني ادم انت


رامي وقف وقال بابتسام.انتي براحتك خالص تقولي الي انتي عيزاه وقرب منها وبص في عنبها وقال انا كلي ملكك تمدحيني تشتميني تضربيني تقتليني حتي تحت امرك


بعدعنها وراح ناحيه الباب وهيه متنحه مش عارفه هو ايه الي مغيرو كده و قبل ما يخرج قالت بسرعه.حلوه فكرة تقتليني دي واهو اخلص منك وارتاح


بصلها ونفس التبتسامه الي بتستفزها على وشو.دي تبقى احلى موته والله العظيم


وخرج من الاوضه وسابها مش فاهمه اي حاجه

................


نزل رامي وسأل على أوضة رائد ورحلو 


رائد بفرحه.ايه ده رامي وحشني يا جدع... الله انت ايه جابك هنا


رامي .طب مش تقول اتفضل هنتكلم على الباب


رائد . لا طبعا اتفضل يا خبر دانا حتى كنت لسه هكلمك


رامي. ليه وهو شريف لسه مقالكمش اني هنا


رائد باستغراب.. ليه هو شريف عارف انك هنا


رامي.اممم يعني لسه مقالش حاجه انا هنا انا ودنيا جينا ناخد اسبوع كده


رائد بابتسامه .انا انبسطت انك اتجوزت دنيا هي لايقه عليك وانت لايق عليها انا من زمان حاسس انكم لبعض


رامي اتنهد بالم.وقال سيبك مني انتم بقى ايه الي جابكم هنا


رائد .ولا حاجه ياعم ابن عمك الغتت اصر اننا  نيجي وانت عارف انا بفوتلوش رحله


رامي بخبث .اممم مبتفوتلوش رحلو الا مبتفوتش لاختو رحله


رائد بلهفه.ايه ده هو انت واخد بالك


رامي بصحكه خفيفه.كلنا واخدبن بالنا معادا انت الي مش واخد بالك 


رائد بحزن. لا وهي كمان مش واخده بالها خالص كأني شفاف قدامها


رامي. ليه بتقول كده بالعكس بقى انا بحس انها واخد ه بالها ومعجبه كمان


رائد بسخريه. ومعجبه كمان لا يعم دي في دنيا تانيه وحتى لو زي ما انت بتقول خلاص حتصرف نظر 

رامي. ليه هببت ايه


رائد بحرج. اصل انا اتكلمت معاها وبعدين لقتها عمال تهزر زي عادتها وتتريق وحسيت اني مش قادر أجاريها في الكلام


رامي.ولا عشره زيك يجروها با بني ها وبعدين ايه الي حصل


رائد .ولا قبلين قفلت الباب في وشها


رامي . نعم عملت ايه يا حبيبي


رائد .زي ما اسمعت كده والله 


رامي ضحك بصوته كله وقال .يخربيتك همووت


رائد بغيظ.خلاص بقى يارامي ايه الى يضحك في كده وبعدين اعمل ايه يعني عماله تستزرف وتقلي امك روسيه مش عارف ايه وشك ده ولا قفاك وتوترت


رامي بيحاول يمسك نفسه من الضحك قال .طيب سيبها عليا  انا هخليك تصالحها متقلقش


رائد بفرحه. امال انا بحبك ليه بس سيبك مني انا لو اعرف انك هنا كنت ضحيت بالسفريه كلها علشان يخلالك الجو بدل مانضايقك يا عريس


رامي بحزن.ليه بس انا مبسوط انك هنا انا مصدقت لقيت حد اتكلم معاه


رائد باستغراب.مالك يارامي مش عوايدك الهدوء ده وبعدين ايه الي مصدقت تتكلم مع حد انت متجوز امبارح يا حبيبي امال بعد عشر سنين هتقول ايه


رامي بسخريه.عشر سنين قلبك ابيض


رائد. انت بتقلقني على فكره وبتأكدلي شكوكي


رامي وقف وادالو ضهره وقال. شكوك ايه 


رائد. انت اتجوزت دنيا ليه ومتقليش حبينا بعض من اول نظره علشان الكلام ده تقولو لناس متعرفكش انما انا حافظك وعارف انك ملكش في سكة الحب والجواز فتعالى دغري


رامي اتنهد وقال.وانت شاكك يكون ايه مثلا يا رائد


رائد بحرج. هيا ملهاش غير تفسرين اتنين ارشح تاني واستبعد الاول


رامي .طب قلي ايه هما يا ذكي


رائد.ماهو يا إما انت ودنيا غلطتو سوا ودا الي مرجحهوش لان دنيا مش من النوع الي تتشد لواحد  لدرجه دي بسهوله


رامي بتنهيده. والتاني


رائد التاني بقى ان يكون الحيو.ان الي اسمه شريف غدر بيها وبعدها رفض يتجوزها وانت علشان عمك لميت الموضوع واتجوزتها


رامي نزلت دمعه من عينو وقال.وليه مفكرتش ان ممكن اكون انا الي غدرت بيها


رائد بضحكه . مستحيل طبعا بس اختفت ضحكتو لما بصلو رامي وشاف الدموع في عنيه وعرف انو مش بيهزر


رائد بصدمه. انت وبلع ريقه وقال كان برضاها مش كده

بقلمي..زهرة الربيع

رائد كان بيتمني يقول ايوه بس رامي دموعه نزلت  على خده وشاور براسو بمعنى لأ  رائد غمض عينه بألم وقعد على الكرسي بصدمه وقال ايه الي حصل


ورامي ابتدى يحكيلو من الاول

...................


عند دنيا كانت قامت  بتعب وبقت تتفرج على التلفزيون بملل

الباب خبط راحت تفتح الباب اتفاجئت بهند قدامها 


دنيا .نعم انتي عايزه ايه 


هند. زقت ايدها ودخلت وقالت.مش تقولي اتفضلي طيب 


دنيا .واقول ليه مهيكي اتفضلتي وخلاص


هند .انا عرفت كل حاجه من رامي جالي وحكالي كل شيى


دنيا بتوتر. عرفتي عرفتي ايه


هند .عرفت انك خطافة رجاله وانت من اول ماشفتيه وانتي عينك منو وفضلتي تزني عليه ولما مرضاش هددتيه ان بباكي ممكن ياذيه في شغلو ولانو في اول مشواره وخاف على نفسه وافق بس انا بقى حخليكي تكرهي اليوم الي تجوزتيه فيه حخليكي تندمي انك حطيتي عينك على حاجه مش بتاعتك انتي فاكره ياماما انك لما تتجوزيه هيحبك تبقي بتحلمي فوقي لنفسك اهو مهانش عليه زعلي وجالي وطيب خاطري وكشفلي حققتك الوسخ.ه


دنيا بقوه عكس الي جواها .رامي هو الي قلك الكلام ده يعني قلك انو اتجوزني علشان كده


هند ايوه.كمان قلي ٣ شهور بالكتير يظبط نفسو هيطلقك ويرجعلي باي باي يا حلوه


دنيا قفلت الباب والغضب ماليها والكره عامي عنيها


رامي طلع فوق بعد ما حكى كل شي لرائد الي كان مصدوم جدا ورائد طلب منو يفضل معاها ميسبهاش لحظه


فتح باب الاوضه ودخل يطمن عليها لقاها قاعده على السرير وشعرها نازل على وشها


رامي جري عليها وقال.دنيا  مالك تعبتي تاني ولا ايه


دنيا.لا ابدا بس كنت مستنياك 


رامي باستغراب.مستنياني ليه عايزه حاجه انا طلبتلك اكل و


قاطعتو دنيا وقالت. لا انا حاكل فاكهه طلبتا قلت ناكل سوا وحقشرلك بايدي


رامي استغرب جدا وهي راحت تجيب الطبق و مسكت السكين بقوه وقفت وراه وقالت رامي التفت يبصلها وفي لحظه للاسف طعنتو ووووووو

 


رامي لسه بيلتفت لدنيا هجمت عليه بالسكينه وطعنتو  بس حاول يتفداها وجات الضربه في كتفه دنيا شدت السكينه بسرعه وهجمت عليه ومصره تقتلو 


رامي مسكها من معاصم اديها ودراعو بينزف عايز يفلت السكينه منها خايف لتأذي نفسها ودنيا بتصرخ بغل وبتقول سبني سبني ياحيو.ان هقتلك انت لازم تموت لازم تموت


ورامي بتعب وألم. اهدي يا دنيا سيبي من ايدك هتاذي نفسك اهدي ارجوكي وهنتفاهم ولسه ماسك من اديها وبيحاول تسيب السكين 


دنيا بغل وصراخ. مش هسيبها هموتك يا جبان بقى انا لعبت عليك علشان اتجوزك انا هددتك علشان تتجوزني مكفاكش الي عملته فيا كمان مطلعني واحده رخيص.ه علشان حببت القلب متزعلش


هنا رامي عقد حواجبو بغضب.وزق دنيا على الحيط ولسه ماسك ايديها وبقى يضرب ايدها في الحيط بقوه علشان تسيب السكين وفعلا اتالمت ووقعت السكين من ايدها


رامي بتعب شديد. تقصدي  هند هيا جاتلك هنا


دنيا بدموع. ايوه جاتلي ومع انها قالت كلم كتير مع ذالك صعبانه عليا قوي مخدوعه فيك يا حرام ومصدقه كل كلمه قولتهالها


رامي الالم شد عليه وقال بتعب .انا مرحتلهاش يادنيا ومقلتلهاش حاجه ومستحيل اقول كلمه تأذيكي انا حتى معرفش اوضتها فين 


دنيا بسخريه. لاوالله والمفروض انا صدقت كده دي قالتلي ٣ شهور وهتطلقني ووتتجوزها هيا جابت حكاية ال٣ شهور دي منين الا ازا انت قولتلها


رامي بألم وغضب.بقلك مقولتلهاش حاجه والله العظيم ما كنت عندها اصلا


دنيا. قالو للحرامي احلف


رامي اتنهد بضيق وقال ماشي يا دنيا  انا هريحك انا كنت عند رائد وفضلت عندو من ساعت منزلت لحد مطلعت وتقدري تتصلي عليه تسأليه وانت عارفه انو مبيكدبش


دنيا بغضب . مش مصدقاك ولا هصدقو ومبقتش اصدق حد خالص


رامي بعد عنها بياس ومسك السكينه وقال .تمام يا دنيا وانا معنديش حاجه اقولها انا حتى مش قادر اقولك سامحيني

يبقى مفيش حل تاني وقرب منها وحط السكين في ايدها وقال كملي الي كنتي هتعمليه يا دنيا اقتليني انا نفسي اموت على ايدك استني لحظه وجري مسك ورقه وقلم وكتب حاجه وادهالها دنيا مسكت الورقه وقرتها وبرقت بصدمه لما لقتو كاتب اقرار بخط ايده انو هو الي نهى حياتو ومحدش مسؤل وبصلها بالم وقال يا ريتني قابلتك في ظروف تانيه يادنيا ياريت مكنت اذيتك بالشكل ده يلا يادنيا اضربيني يلا انا استاهل وكان بيقرب ايدها وركذ طرف السكين على قلبو  وصرخ فيها يلا اضربي يادنيا يلا


دنيا ادها ارتعشت ورمت السكينه وو قعت على الارض بانهيار وقالت بصوت متقطع . مش قادره  ..نن نفسي .اعمل .اعمل كده من ساعت الي حصل ومش قادره مش قادره


بقلمي..وهره الربيع

رامي نزل على الارض جمبها وقال. ادي نفسك فرصه تانيه يادنيا انتي تستاهلي احلى حياه صدقبني حاولي تنسي علشانك مش علشان حد 


دنيا وقفت وبعدت عنو وقالت. انسى هه مظنش ومسكت التلفون ورنت على رائد


رائد. الو.. ايوه يادنيا 


دنيا ايوه با رائد رامي رامي كتفو مجروح وكنت عايزاك تاخدو المستشفى


رائد .ايه ازاي ده حصل ده لسه طالع من عندي كان كويس


دنيا بصت لرامي الي كان باصص لها باستغراب وقالت .بعدين احكيلك يا رائد تعالى بسرعه وقفلت المكالمه 


رامي مشى نحيتها بتعب ودراعو كان بينزف كتير .ولسه هيتكلم قاطعو خبط على الباب فتح وكان رائد 


رائد بخضه.ايه ده يا بني مالك وبص لدرعو وقال يا نهار اسود انت بتنزف جامد تعالى معايا بسرعه


رامي كان باصص لها والدموع في عنيه وهي كانت بتبص بعيد عنه وعنيها مليانه دموع مسكاها بالعافيه


رائد ورامي راحو المستشفى وخيط الجرح والدكتور قالو متستخدمش دراعك كتير اليومين دول


وهما وراجعين رامي كان سرحان بيفكر فيها وفي دموعها ووجعها منو حاسس انو مخنوق


قطع افكاره صوت رائد لما قال. هي مش كده


رامي. احم هيا ايه


رائد بتنهيده . انت فاهم قصدي ليه عملت معاك كده


رامي. هند راحت لها وقالتلها كلام عبيط كده وقالتلها اني انا الي قلتو 


رائد . وانت فعلا قلتو 


رامي .لا بس دنيا صدقتها


رائد. اسمعني يارامي دنيا طيبه وقلبها ابيض وهيجي يوم وهتسامحك متفقدش الامل بس علشان ده يحصل لازم تبعد الي اسمها هند دي ولو تقدر تبعد شريف كمان


رامي بتنهيده. حا حاول


وصلو الاوتيل ودنيا كانت مستنياه ولما سمعتو بيفتح الباب عملت نايمه

رامي دخل بتعب .بص لقاها نايمه على السرير فضل سارح فيها بيتامل ملامحها وجمالها وبعد عنها بتنهيده وفرد مفرش على الارض ونام

..........................

تاني يوم كانت الشله كلها على البحر مشغلين ميوزك وبيرقصو وفرحانين جدا ودنيا كمان نزلت تقعد معاهم بعد محست بخنقه من قعدة الاوضه 


رائد كان واقف مع اصحابو الشباب وعنيه حتتطلع على عبير الي كانت قاعده مع دنيا وبيتكلمو


دنيا. يا بنتي حرام عليكي ده ليه ساعه منزلش عينو من عليكي ارحميه شويه مش كده


عبير. ابد ولسه ان ما وريتو ووقفت واتوجهت ناحيته


دنبا بضحكه .حتعملي ايه يا مجنونه


عبير وقفت قدام رائد وهو ابتسم لما افتكرها جايه تكلمو بس اختفت ابتسامتو لما قالت


عبير بدلع.ممكن ترقص معايا الرقصه دي يا احمد


احمد بص حاوليه وقال. انا


عبير .هو فبه احمد غيرك


احمدبفرحه.اه طبعا وانا اطول


ومشيو وفضلو يرقصو تحت انظار رائد الي كان هيموت حرفيا خصوصا ان عبير كانت قريبه جدا من احمد وبيوشوشها وهي بتضحك


رائد راح لشريف وقال بغيظ. انت هتسبها كده


شريف .قصدك مين


رائد بغضب. قصدي اختك عبير مش شايف احمد قريب منها ازاي وكلنا عارفين ان احمد سمعتو مش كويسه


شريف بلا مبالاه. وانا مالي هي عيله تعمل الي هيه عيزاه


رائد باستغراب منو.انت اهبل مالك ازاي هي مش اختك دي لو كانت اختي كنت جبتها من شعرها


شريف بملل. تمام اعتبرها اختك بقى واعمل الي عايزه تجلها من شعرها تقتلها حتى مليش دعوه بس تحل عني وتسبني متطيرش الدماغ الى انا عاملها على الصبح


رائد حس انو مفيش فايده من الكلام معاه ومش قادر يسكت اكتر من كده اتوجه ناحيتهم وبدون مقدمات شد عبير من ايدها ومشي بيها بعيد عن ساحة الرقص


عبير.اي اي ايدي انت عبيط يا جدع انت


رائد ساب ايدها وقال بغضب. اخرسي خالص انتي ازاي بترقصي بالطريقه دي مع واحد متعرفهوش


عبير. وفيها ايه وبعدبن انت مالك اصلا


رائد. فيهاايه فيها قلت أدب دا انت شويه وهتبو.سيه من بقو 


عبير قربت عليه جدا بجرائه وحطت ايدها على زرار القميص وقالت برقه .طب انت زعلان علشان عيب ارقص معاه ولا علشان برقص معاه هو مش معاك انت


رائد اتوتر جدا من قربها وسرح في عيونها بلع ريقه بصعوبه وقال بهمس.انا احم انا يعني 


عبير ضحكت بصوت عالى من توتره ده مشيت شويه وبصتلو وقالت .انا على العموم ميهنش عليا زعلك ابدا 


فضل واقف مكانو بزهول من طريقتها الي كانت مجنناه حط ايده على قلبو الي بيدق كانو طبل ابتسم واتنهد وقال لنفسه هتقتليني يا عبير ونادا عليها بسرعه وقال تتجوزيني يا عبير


عبير بدهشه .انت قولت ايه


قولت اول ماننزل القاهره هطلبك من بباكي قولتي ايه


عبير بتوتر .ايه ده يا بني كده على طول مفيش بحبك ياعبير بعشقك يا عبير ولا حاجه من المح.ن ده


رائد..ولما انتي عارفه انو مح.ن مالك بيه


عبير.يعني البنات بتحب الكلام ده


رائد.وانتي من البنات الي بتحب الكلام ده


عبير ابدا ولا بطيقه


رائد .يعني بتتلككي ومش موافقه سلام عليكو


اداها ضهره نادت عليه .رائد هتيجي امتى


رائد بغباء.اجي فين


عبير.. يخربيت كده هتيجي تطلبني امتي


رائد بفرحه والله العظيم


عبير.اممممم


رائد اول ماننزل هروح لباباكي وافق كان بها موفقش هخطفك ونتجوز


عبير ضحكت وقالت الفكره التانيه احلى على فكره ومشيت


ورائد فضل باصص على اثرها بابتسامة حب


وصلت عبير عند دنيا الي كانت في عالم تاني خالص

عبير .الجميل بيفكر في ايه


دنيا من غير ماتفكر قالت.في رامي


عبير بتنهيده.هو فين صحيح


دنيا فوق تعبان شويه انا هطلع اشوفو علشان معاه علاج مشيت شويه وسمعت عبير بتقول .بعد كل الي عمله ده خايفه عليه و بتفكري فيه ليه يا دنيا


دنيا بألم .مش عارفه بس الي حصلو مبارح بسببي وانا فكرت لقيت اني مستحيل اواجه الأذي  باذي عن اذنك وطلعت تشوفه

........................

 رامي كان صحي من النوم بص ملقاش دنيا دور عليها في الحمام وكان خايف عليا لحد ما شافها واقفه على البحر وسرحانه فضل يبصلها شويه قطع شروده خبط على الباب


فتح رامي وكانت هند


رامي . اوووف انتي لسه ممشتيش


هند بدلع امشي ازاي وانت هنا


رامي .انا هفضل هنا على طول فكك مني وريحي دماغك


هند.مقدرش يارامي انا بحبك انا خطيبتك


رامي بستغراب.انتي هتكدبي الكدبه وتصدقيها وانشاء الله من امتا واحنا مخطوبين وانا مش واخد بالي


هند.كده برده يا رامي  بتتريق عليا دي اخرتها سبت كل حاجه وجتلك انت مش قولتلي انك اول ماهتيجي من السفر هتخطبني ونيجي نعيش هنا مش ده كلامك


رامي بعد عنها وقال .وغيرت راي يا ستي حصلت ظروف وانا دلوقتي راجل متجوز فالازم تعتبري انو مفيش نصيب وتمشي من سكات وكمل بتحزير متفتكريش اني نايم على وداني انا عارف كل حركاتك والي اسمو شريف ده مش هينفعك والكلام الوس.خ الي قلك عليه وانتي جيتي قولتيه لدنيا مفرقليش على فكره وااخر مره هقولك سيبيني في حالي


هند بدموع.بس انا مقدرش اعيش من غيرك يارامي انا بحبك ومسكت دماغها وكانت هتقع جري عليها رامي وفيرثانيه بقت في حضنو حضنت وشو مابين ايديها وقالت بهمس انا بحبك اوي وكان هيرد بس في لحظه كانت بتب.وسه بعمق وشغف كبير رامي اتفاجئ ولسه هيبعدها بس دنيا فتحت الباب وووووووو



تكملة الرواية من هنااااااااا


تعليقات

التنقل السريع