القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لا تتركيني الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة

 




رواية لا تتركيني الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة



رواية لا تتركيني الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة



رواية لا تتركيني الحلقة الحادية عشر


ساره اتصدمت لما سمعت كلام نسرين بس حاولت انها

متبينش أنها مضايقه وابتسمت ابتسامه بسيطه وقالت

=الف مبروك ربنا يتمملكو بخير

-عقبال ياسو

=ميرسي ياحبيتي عن اذنكم

ساره طلعت جري ؤضتها وقفلت عليها بالمفتاح

وفضلت تعيط كتير

=انتي مزعله نفسك ليه كده هو حتي مقالكيش

انو بيحبك علشان عطف عليكي شويه

خلاص اعتبرتيه بيحبك بس انا انا فين

من كل تفكيره انا بحب سليم

لا لا انا مش بحبو انا ارتحتلو بس ايوه ارتحتلو

مش اكتر ولازم اشوف مستقبلي ال مليش غيرو

****************************

=نسرين انا لسه مقررتش حاجه علشان تقولي كده

نسرين بصت لسليم بغضب وقالت

-فيها ايه لما اقولها ياسليم فرحانه ايه مفرحش ولا ايه

وبعدين مااحنا كده كده هنتجوز

=بس مش دلوقتي يانسرين لسه عايز وقت

نسرين بتمثيل الحب

=خلاص ياحبيبيي براحتك خد وقتك وقولي

انا اصلا مستعده استناك العمر كلو

يلا انا هضطر امشي دلوقتي

نسرين مشيت هي ومامتها وسليم جري طلع

علي ؤضه ساره وجه يفتحها بس الباب مرضاش

يفتح

=ساره افتحي الباب لازم اتكلم معاكي

-مفيش كلام بينا ولوسمحت سيبني في حالي

سليم بنرفزه قال

=افتحي الباب ده بقولك علشان مكسرهوش ياساره

-متقدرش وسبني في حالي بقه وروح لخطيبتك

ولا روح جهز بدله الفرح بتاعكو علشان تلحق

= ياساره افتحي احسنلك

-مش هفتح

سليم من غير اي تفكير زق الباب برجله فتفتح

ساره اتنفضت اول ماشافت سليم قدمها وبعدت خالص

سليم كان بيتكلم بنرفزه وقال

-انتي مفكره ان الباب ده هو ال هيمنعني اني اكلمك

ولا الف باب يمنعوني عنك ياساره

ساره خافت من طريقه سليم واتكلمت بتوتر

=روح لخطيبتك يادكتور وسبني في حالي انا فتره

مؤقته في حياتك وبعدين هنطلق وكل واحد هيشوف حالو

سليم قرب من ساره ومسكها من دراعها جامد وقال

-متجبيش سيره الطلاق تاني لاني مش هطلقك انتي هتفضلي مراتي ياساره

=لا هطلقني وانا مش هقعد معاك تاني

سليم من غير اي مقدمات خطف كلام ساره في قبله

طويله وساره كانت عماله تبعدو عنها بس سليم مكنش

مديها فرصه تبعد عمو لغايط اما ساره استسلمت لسليم

وبادلتو قبلتو

سليم بعد عن شفايف ساره وسند راسو براسها

واتكلم بصوت مبحوح وقال

= متجبيش سيره الطلاق دي تاني فاهمه ولا لأ

-اومال اسيبك تتجوز نسرين واقف اتفرج

انا كرامتي غاليه عندي اوي

=وانا مش هسيبك ياساره بس اديني وقت مش اكتر

وانا هحل كل حاجه والله

ساره بصت لسليم ودموعها ماليه عينيها وقالت

-مش عايزه اثق فيك ياسليم خايفه تكسر ثقتي دي

=متقلقيش ياقلب سليم مش هكسر ثقتك دي أبدا

************************

عامر كان قاعد علي اللاب توب بتاعو وفجأه شاف بنت

داخله بيتهم في اوائل العشرين

عامر فضل باصص ناحيتها كتير وقال

=انا حاسس اني شوفتها قبل كده

حضرتك عايزه مين

داليا اتخدت لما سمعت الصوت ولفت تشوف مين

=عايزه مين ياانسه

-انا داليا القناوي بنت عم ساره

عامر بسعاده

-اهلا وسهلا نورتي البيت انا عامر ابن عمك

=اهلا وسهلا فين ساره بقه

-ايه ده عايزه ساره علي طول كده وبعدين مش نقعد

ونتكلم سوا الأول مش احنا قرايب

= بعدين بعدين نتكلم بعدين فين ساره الاول

-تعالي هوديكي ؤضتها بقولك ايه

=نعم

-هو احنا متقابلناش قبل كده

داليا اتوترت وبعدين قالت

=لا طبعاا هشوفك فين

-انتي البنت بتاعت جامعه سوهاج ال لففتني

الجامعه كلها صح

داليا وشها جاب الوان كتير وقالت

=لا مش انا خالص مش انا ياعم اكيد حد شبهي

عامر ضحك جامد وقال

-انا متأكد ان انتي بس مش مشكله المسامح كريم

انا عامر في تالته طب وعارف انك في تالته طب برضو

=بجد انت في تالته طب زيي

-اه والله وانتي جايه بقه تقعدي معانا

=انا جاتلي منحه اكمل الترم في جامعه القاهره

-برافو بجد انا كمان بدرس في جامعه القاهره

= طيب ممكن توديني لساره

-اه طبعاً ساره في الاؤضه ال علي اليمين دي

=شكراً

داليا راحت ناحيه ؤضه ساره وفتحتها

=داليا ايه المفاجأه الحلوه دي انا مش مصدقه عيني

-وحشتيني اوي ياساره

=مقولتليش ليه امبارح انك جايه القاهره

-عملتهالك مفاجأه ياسو

= احلي مفاجأة وبتعملي ايه هنا بقه

-انا جتلي منحه اكمل الترم هنا وقبل مروح المدينه

الجامعيه جيت اسلم عليكي

=اكيد بتهزري انتي هتقعدي معايا هنا

-لا ياساره انتي عارفه اني مش بحب اتقل علي حد

اثناء كلام ساره وداليا ادخل سليم وقال

=وانا مقبلش اني بنت عمي تروم سكن المغتربات

وبيت عمها موجود

-شكرا يااستاذ سليم

= ايه استاذ دي وبعدين كلمتي زي السيف ومينفعش

ارجع فيها خالص

-سليم عندو حق ياساره لازم تقعدي هنا بليز علشان خاطري

= خلاص ياجماعه نقعد وامري لله

-فردوس خودي داليا هانم لاؤضتها علشان تستريح من السفر

=حاضر ياسليم بيه اتفضلي ياهانم

خرجت داليا مع فردوس وفضل سليم وساره لوحدهم

-سفرنا كمان اسبوعين ياساره

=سليم الصراحه انت مش هينغع اسافر

-لا هينفع واصلا انا بلغت المستشغي انك هتسافري معايا

= والله مش هينفع

-علشان شهاده الدكتورا صح

ساره بصت لسليم بدهشه وقالت

=انت عرفت منين

-انا عارف كل حاجه عنك ياساره مش محتاجه

انك تقوليلي حاجه انا حافظك اكتر من نفسك

=طب والعمل

-متقلقيش ياحبيتي احنا هنروح والمؤتمر هو يوم مش اكتر وبعدين تشوفي موضوع رساله الدكتوراه

وانا معاكي متقلقيش ياساره مش هسيبك أبدا

=بجد مش هتسيبني ياسليم

سليم قرب من ساره وحضنها جامد وقال

-عمري مهسيبك انا كنت غبي لما فرط فيكي

=تقصد ايه ياسليم

-هتعرفي بعدين ياحبيتي

=وكمان حبيبتك

-ايوه طبعاً وعمري مهسيبك ولا هخلي حاجه في

الدنيا تشغلني عنك

***************************

نسرين كانت في ؤضتها وعماله تكسر كل حاجه

حواليها ومسكت الموبايل بغضب كبير

-الصور دي وتتبعت لسليم في خلال نص ساعه

انت فاهم ولا لأ وحقك هيوصلك

سلام

ماشي ياسليم اما خليتك تطرد حبيبت القلب دي

مبقاش انا انا مش هسيبك تضيع مني ابدااا

ياسليم وفي الاخر واحده حقيره زي دي

ال تاخدك مني مبقاش انا نسرين العماري لو ما بعدتكش

عنها

********************************-

في قصر سليم وفي جو اسري كانو قاعدين علي مائده

الطغام يتناولون الطعام في جو من المرح بين داليا

وعامر ونظرات الحب بين سليم وساره

=انا اتصلت بعمي وعرفتو انك قاعده معانا ياداليا

وهو اتبسط جداا

-ميرسي ياسليم انك كلمتو المهم أمي توافق بس

ساره ضحكت لما افتكرت مرات عمها وقالت

=داليا دي دلوعه عمي مبيرفضلهاش طلب بس هي

ومرات عمي كأنهم دراير

-يابنتي دي كل يوم تحلف بأيمنات المسلمين كلهم

ان ده اخر يوم اروح في الكليه

عامر ضحك وقال

=طب وبتعملي ايه

-مهي بتنسي واجي تاني يوم تسمعني نفس الاسطوانه

لدرجه لو يوم مش بتقولها بحس انها تعبانه

ضحك الجميع علي طريقه داليا

فجأة موبايل سليم اعلن عن وصول رساله

وفتحها وملامح وشو كلها اتغيرت وفجأه

استووب علي كده


يتبع….


لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا


لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)



  

تعليقات

التنقل السريع