القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 20بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)

 رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 20بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله) 





رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 20بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله) 




رواية الأسطي بوسه

 بقلم منى عبدالعزيز

الفصل العشرين

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

نسيب بوسه وسندس يخططوا 

عند فؤاد 

ظل فؤاد طول الليل نائم وبجوارة جده وزمورد التي

 لم تغفو نهائيا متابعه لتعليمات الطبيب فاق فؤاد وجد

 الجد يغفوا علي كرسي بجوار ه وزمورد تجلس بجوارة

وعلي السرير تعد حقنه لحقنه بها 

فؤاد زموردة قلبي 

زمورد مبتسمه حمدالله على السلامه يا قلب وعمر

 زموردة

فؤاد هو ايه ال حصل 

زمورد اهمالك يا استاذ مش بتاكل وناسي نفسك خالص 

فؤاد امته تجي تنوري حياتي وتخدي بالك من اكلي

 وكلي كده علي بعضي ويقبل يدها 

فؤاد زمورد قربي كده 

خرجت زمورد تجري خارج الغرفه خجله جدا من جدها 

الجد أنا وفيت بوعدي وبيتهالك اهو فين بقي الحفيد غمزا 

فؤاد هههههههههههه شمتان انت صح 

الجدكنت متعشم في حفيد بس للاسف حضرتك نمت

 زي الجردل 

فؤاد هههههههههههه طيب ما تنادي زمورد وانزل انت 

ارتاح وليك عليا الحفيد بعد تسع شهور 

الجد هههههههههههه لا انسي ياعم عمك أمير نائم في

 الهول هنعمل فيه ايه 

فؤاد جدوا لو سمحت ياريت تنادي عموا أمير 

الجدبعد الفطار هنقعد كلنا سوا ونتفق علي معاد الفرح 

فؤادبعد اذنك ياجدوا ناديلي عموا 

الجد بلاش يافؤاد 

فؤاد مش هرتاح ال بكده ياجدوا بعد اذنك عاوزة لوحده 

خرج الجد وايقظ أمير وأخبره بما طلبه فؤاد 

أمير صباح الخير يا فؤش حمدالله على سلامتك 

ياابن الغالي 

فؤاد الله يسلمك يا عمي 

أمير جدك قالي انك عاوز تكلم معايا 

فؤاد حكي جزء من قصه عنبر وأنها السبب في

 حاډث وقوع رقيه وحرمانها من الإنجاب ومۏت ابنها 

وأنها السبب في حادثته الأخيرة هو وزمزم واخفي

 عنه حاډثه الورشه وتخطيتها لازيه سندس 

فؤاد عمي أنا عارف اني نزلت من عينك بس اقسم 

بالله معرفتش الحقيقه ال من كام يوم ومعرفتش

 بالحاډثة ال امبارح قبل ما اتعب مقدرتش اتحمل

 الصدمه وانا بحلك من اي وعود ولو حابب اني أطلق

 زمورد مش هرفض لك طلب بس وقتها هتكون حكمت

 عليا بالمۏت 

فؤاد ليه ساكت ياعمي 

أمير وهو يقترب من فؤاد ضامم فؤاد اليه ويرتب علي

 كتفيه انت راجل يافؤاد وكبرت اوي اوي في نظري

 واحد غيرك مكنش قال الكلام ده 

فؤاد باكيا في احضان عمه واللهي ياعموا بمۏت في

 اليوم ألف مرة من وقت معرفت الحقيقه ولولا ده كان

 اتفائق مع الدخليه والانتربول كنت قولتلك واخدت

 حقك من الست دي بايدك قاطعه أمير 

يلا طيب شد حيلك عشان الفرح اخر الشهر يعني كمان

 خمس أيام خف بسرعه وال اغير رايي 

فؤاد قام واقفا وهو يقبل راس عمه 

فؤاد أنا خفيت وبقيت زي الفل 

أمير هههههههههههه لو اعرف أنك   هتخف بسرعه كده كنت قلتلك من بدري 

خرج فؤاد وأمير وجد الجد يجلس علي سجادة الصلاة داعيا 

اخبرا فؤاد وأمير الجد بمعاد الفرح وقام الجد حاضننا

 أمير طول عمرك حقاني  يا بني ربنا يباركلي فيك 

أمير فؤاد ابني مش ابن اخويا مدحت كان صحبي

 الوحيد من بعده معرفتش أصاحب غيرة 

أمير وفؤاد عوض ربنا ليا بعد مدحت هو ابني وجوز بنتي 

الجد يلا ننزل نفطر ونقول للكل علي معاد الفرح 

بوسه سندس ودي تلفون بابا مكانه قبل ما ينزل من

 عند فؤاد 

سندس طب افرضي عادل رن تاني وكلم بابا من ورانا 

بوسه عميت (عملت  )  حسابي وعميت (وعملت)  رقم

 أمير هظي (هيظهر ) وبعد ين بعد الرساله ال انتي

 كتبتيها مش هيفكر كويس هيجي علي الورشه علطول 

سندس بس شريف هنعمل معاه ايه انتي عارفه شريف الخطيب مش سهل 

بوسه متخفيش هو صحيح قموي (قمور) ودمه خفيف 

بس عادل موز اخر حاجه ويستاهل ال هيتعمل فيه هههههههههههه 

سندس هههههههههههه هامسه ايوه يستاهل المغرور بتاع البوس المتحرش 

بوسه الخۏف بس شريف يحبك ويطيب يجوزك بجد 

سندس  ايه ربنا يستر لا انا عاوزة أادب عادل اه بس مجوزش غيرة 

بوسه هههههههههههه دانتي وقعه بقي 

سندس وقعه ايه ياعبيطه ده احسن من شريف ال

 كل يوم مع وحده 

بوسه بعدم اقتناع ممكن برده 

نذهب لاحمد البيطار وهو يكلم عا دل 

أحمد ايوة يا عادل وصلت للأستاذ أمير 

عادل  ايوة كتبت له رساله ورد عليها أن شاء الله

 يوم الجمعه معزوم عنده علي العشا وهحدد معاه معاد نزرهم فيه أنا وأنت وباقي العيله 

عادل احمد أنا حجزت في طيارة الفجر توصل علي٨ مصر عاوز عربيتي تكون جاهزة قدام المطار وقبل ما انسي

 بلاش الورشه اليومين دول ضروري محتاجك في الشركه والمصنع اطلب من بوسه إجازة وعوضها مرة تانيه 

احمد متقلقش أنا هكلمها بس كده فضلك ساعه علي

 معاد الطيارة جهز حجتك وانا هجبلك العربيه بنفسي 

عادل لا ارتاح انت ونام كويس انت ما نمتش طول

 الليل ابعتها مع سمير السوائق 

احمدتمام يابوص تؤمر انت وبس 

عادل يلا سلام لازم اقفل يدوب أخد شاور واجهز

 نفسي واطلع على المطار 

اغلق عادل الهاتف وتوجه الي الحمام ليأخذ شور سريعا ليصلي فرضه عادل متزكرا نص رساله أمير السلام عليكم يا بشمهندس عادل خير يابني ايه الحاجه المهمه قوي كده مخليك بعتلي الرسائل دي كلها 

عادل امير بيه اسف جدا هو المفروض الكلام ده ميتقلش في التلفون ولا رسايل بس انا مضطر بعد اذن حضرتك عاوز أخطب بنت حضرتك الانسه سندس 

أميروالله يابني مش عارف اقولك ايه بس انت اتاخرت سندس واختها اتقدملهم عرسين النهارده وسندس طلبت وقت تفكر وكمان اشترطت أن ال عاوز يرتبط بيها لازم يشتغل معاها بالورشه لمده عشان تقدر تدرس أخلاقه بطريقتها ومن بكرة هينزل شريف الخطيب وهيشتغل معاها 

عادل أمير بيه لو سمحت أنا كمان هنزل الورشه وهشتغل فيها بعد اذنك تعرف الانسه سندس بكده وان حضرتك

موافق علي الشغل 

أمير برحتك يا ابني أنا عن نفسي اتمناك انت لبنتي بس

 ده حياتها ال هتختارة بنكم هو ال هوافق عليه 

عادل اوعدك أن شاء الله هكون أنا الزوج ال هتختارة 

عادل وهو يفكر بسندس واشتعال جسده واحمرار عيونه

 من الڠضب بمجرد أنه تخيل أحد غيرة يتزوجها 

عادل يومك مش فايت ياسندس بقي مجنناني معاكي طول الليل مش عارف انام عشر دقايق علي بعض من غير ما تنطلي في الحلم وعاوزة تجوزي غيري أن شاء الله هيكون أخر يوم في عمرك وعمرة 

عادل  متزكر أمر قام باتصال تلفوني 

عادل  أحمد لحقت تنام عاوز تلفون سندس باي طريقه 

احمد معرفش ليها تلفون معايا تليفون بوسه 

عادل ابعتهولي في رساله 

ثواني واتت رساله علي فون عادل فتحها وكتب رقم

 بوسه وقام بالاتصال بالرقم بعد قليل جاءه الرد 

بوسه ايو السيام عيكم ويحميت الله وبركاته 

عادل وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 

انسه بوسه معايا 

بوسه ايوه أنا 

عادل لوسمحتي ممكن اكلم الانسه سندس أنا عادل البيطار 

بوسه وهي تشير إلى سندس تقول في واحد بيقول عوز يكلمك اسمه عادل البيطار

سندس اعمل ايه هو أجنن اذاي يتصل 

بوسه وهي تهمس في أذنها دي احسن حاجه عشان

 يقتنع انك ممكن متوفيش علي العريس 

بوسه مدعيه النوم ثواني ياشيف (شريف)أنا صحيت

 سندس وهتكيمك (وهتكلمك )

سندس بنوم السلام عليكم ورحمه الله في ايه

 يا استاذ شريف في حد بيتصل في الوقت ده 

عادل  أنا مش زفت ده انا عاوز اعرف ازاي تقبلي

 بالاسمه شريف ده مش قيالك أنا هتقدم الجمعه 

سندس  وقلبها يقفز من الخۏف من طريقه كلامه 

وعصبيته الظاهرة في صوته الحاد 

سندس هو في ايه سكتناله دخل بحمارة والله أنا 

حرة اوافق أرفض ملكش فيه 

عادل  سندس متجننيش قولتلك محدش هيجوزك

 غيري أن شاء الله ده لو حصلت اخطفك هخطفك

 ولا تكوني لغيري 

سندس  ټخطف مين ياعم فوئ وعلي العموم دي 

فترة اختبار أنا موفقتش وقلي انت عرفت منين

حكايه العريس ده انت مرقبني 

عادل تقولي ايه بقي النفس ال بيخرج منك أنا مراقبه وتعملي حسابك أن شاء الله أنا نازل كمان ساعتين

 هكون في مصر وهاجي علي الورشه اياكي ثم اياكي

 القيكي بتكلمي ال زفت ال متقدملك ده اقسم بالله

 ما هيكفيني روحه 

سندس انت مچنون أنا اكلم ال أنا عاوزاه برحتي 

وكمان ده في حكم خطيبي أكلمه زي ماانا عوزة 

عادل  متختبريش صبري يا سندس انتي متعرفيش

 مجرد تفكير بس أنه اتقدملك ڼار جوايا قيده ازاي

 فتخيلي بقي أنا ممكن اعمل ايه لو شفتك بتكلميه 

سندس  والله هي فترة اختبار نجح فيها ولم تكمل

 من صړيخ عادل عليها أن تصمت 

عادل انطقيها كده ويكون اخر يوم في عمرك انتي 

مراتي أنا فهمه ولا لا 

سندس لا مش فهمه وأغلقت الهاتف في وجهه 

بوسه يخيبته ده طلع مچنون أنا اخاڤ

يعمي  (يعمل ) حاجه في شيف (شريف)

سندس خاېفه علي شريف ومش خاېفه عليا ده

 مچنون اساليني أنا 

بعد قليل من الكلام وترتيبات استكمال الخطه

 الاستراتيجيه لتأديب عادل نامتا من التعب 

ياتري عرفتوا الخطه !

هل بوسه هتقدر توقع عادل وتعمله فديوهات 

عادل وسندس وحكايه توم وجيري 

زمزم وأحمد هيتقبلوا ازاي وهل هي هتوافق علي

 جوزها منه ولا لا

تكملة الرواية من هناااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع