رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 21بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)
رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 21بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)
رواية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي
بقلم مني عبدالعزيز
الفصل الواحد و العشرون.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند احمد البيطار
استيقظ احمد من نومه وادي فرضه وفي نيته
القدوم علي عمل مهم اليوم خطوه جريئه يتقربه
من حبيبته التي استحوزت عليه وبعدها.
ابدا ثيابه ووضع عطرة المفضل وتوجه الي غرفه
المعيشه حيث يجلس والديه وشقيقته .
احمد : صباح الخير.
الجميع : صباح الخير.
احمد:عادل هيرجع النهارده بعد كام ساعه.
الاب :يرجع بالسلامه بس مش كان هيرجع في
طيارة ٩ بالليل.
احمد : غير رأيه حب يكون مع رفعت من بدري.
الام : كويس انك قولتلي اتصل بعمتك تجي هي
وبنتها علي الغدي.
احمد:ريح حضرتك من الغدي عادل هيطلع علي
الشركه هيخلص حاجات كتير وهيرجع علي بالليل.
ياسمينا :ميدوا هتروح الورشه تخدني معاك .
احمد:سوري ياسمنتي أنا عندي شغل مهم بالمصنع
اوعدك كام يوم وهخدك معايا.
بعد وقت تناول الفطار وودع أهله عازما علي
تنفيذمانوي عليه
*******************
عند عادل
وصل عادل المطار وبعد قليل انتهي من اجراءته
حمل حقيبته وخرج وجد سيارته أمام المطار
وبها السائق اخرج نقود من جيبه واعطاها له .
عادل:سمير خد تاكسي وارجع الشركه عندي مشوار مهم .
سمير تحت امرك يا باشا.
ذهب عادل بالسيارة مسرعا متجها إلى ورشه الاسطي بندق.
******************
في الورشه .
نزلت سندس و بوسه الورشه قامتا بفتحها وترتيب
اغراضها دخلت سندس مكان السيارات رفعت غطاء
واتجهت الي سمسمه سيارتها المفضله وجدت المقعد
الخلفي مشقوق وطبقات الاسفنج بالخارج شهقه قويه خرجت من سندس تلها سيل من الدموع وصرخه
عاليه باسم بوسه .
دخلت بوسه سريعا وجدت سندس منهارة من البكاء
وممسكه بصورة عمها خالد تشكي له ما حدث لعربته
المفضله سمسمه .
بوسه :مايك (مالك) يابندق في ايه أشارت سندس
علي العربه مين ال عمل ده بالعربيه .
بوسه شاهقه يالهوي ايه ده من قدر يعمل كده .
بسيعه(بسرعة ) نشوف الكاميات .
قامت سندس سريعا باتجاه مكتبها الخاص لفتح كاميرات المراقبة في الورشه لم تجد أي من التسجيلات لليومين الماضيين ...سندس الشرائط متفرغه اكيد ال عمل كده بالعربيه فرغ الكاميرات .
بوسه :استني في كاميرا الباب الخلفي الورشه
يسه(لسه) ميجعنهاش (مرجعناهاش)
سندس :نفس الشي متفرغ غريبه جدا محدش يعرف
مكان الكاميرات غيري انا وجدوا .
اخرجت سندس فونها وأجرت اتصال.
سندس:الو جدوا حضرتك عرفت ال حصل بالورشه.
الجد: متلجلجا حصل ايه ممم عرفش .
سندس:في حد دخل الورشه فرغ الكاميرات وشاقق
الكنبه الخلفيه للسمسمه .
الجد متنهدا اه افتكرت سمسمه ايوة ده صاحبها
الاصلي كان بيخرج ال ليه منها والحمدلله انقبض
عليه هو وال معاه
خطه خروج سمسمه جابت فائدة واتقبض على القاتل
سندس :ليه مقلتليش ياجدوا كنت ابق معاك.
الجد :خفت عليكي يا حبيبتي الحمد لله فؤاد كان
معايا وقبض على العصابه كلها.
سندس الحمد لله اسفه يا جدوا صحيتك من النوم بدري .
الجد لا ياحببتي أنا صاحي بس ياريت تطلعي علي الفطار في حاجه مهمه لازم الكل يعرفها.
سندس حاضر حنظبط الشغل وادي التعليمات للعمال والمهندسين وهنطلع على طول.
الجد...تمام ربنا معاكي .
انتهت سندس وبوسه من إعداد كل ما تلزمه خطتهم
لبدايه ترويض عادل.
بعد قليل وصل شريف الخطيب الورشه وهو في
قمه أناقته نزل من سيارته أمام الورشه في نفس
توقيت وصول عادل البيطار..
دخل شريف الورشه نظر داخلها وجد بوسه وسندس
بجوار أحدي السيارات ذهب إليهم.
شريف : السلام عليكم الجبرتي
سندس بوسه :عليكم السلام ح ظابط.
شريف لزمتها ايه بقي ظابط مدام في ح.
بوسه هههههههههههه هههههههههههه زعلتك قوي ح ظابط . طيب ح الضابط ح الظابط شيف.(شريف)
شريف مردودالك يابسبوسه بالمكسرات انتي.
بوسه: وهي تنظر باتجاه الباب الامامي الورشه تجد شخص يتقدم باتجاههم جسم رياضي عضلات يده بارزه عيونه
حاده لحيه منمقه وشم علي زراعة طويل القامه ينظر
باتجاه سندس رفع نظارته لاعلي رأسه .
بوسه يايهوي ياسندس ايه المز ده داهياكل الود
شيف (شريف) بصي علي وشه بيطق شيايي (شرار) .
سندس:لاول مره تنظر إلى أحد بهذة الطريقة إلا أنه عليه هيبه ووقار ومشيئته الرزينه تاهت سندس في عينيه وعضلاته وجمال لحيته المنمقه
عادل:السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
التفت إليه شريف وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.
سندس وبوسه وهن يتبادلون النظر بين شريف وعادل.
عادل ذو جسم رياضي عضلات صدره وسداسيه بطنه ظاهرتين وحجم عضلات يده ولحيته المنمقه وعيونه العسلي الصافيه .
شريف جسم رياضي عضلات بارزه عيون خضراء
شعر بني شارب بني طويل .
قطع الصمت شريف :اهلا بحضرتك ممكن نتعرف
سبب الزيارة علي الصبح كده عربيتك فيها مشكله .
عادل: مهندس عادل البيطار مدير المهندسه سندس
ومعايا معاد معاها اظن أمير بيه بلغ حضرتك بيه.
سندس وهي تبلع ريقها بصعوبه ايوة حضرتك تقدر
تبدء من امته .
عادل: من النهاردة عادي بس لو سمحتي في كلمتين
عاوز اقلهملك علي انفراد ياريت ندخل المكتب.
أشارت سندس له باتجاه المكتب وذهبت معه اليه
شريف هو ده الضحيه يا ست بوسه ..
بوسه:وهي في عالم تاني تبحث بمخها عن طريقه
توقعه بها ليكون خاتم باصبعها.
شريف بوسه مالك يابسبوسه .
بوسه :وايهي (واللهي ) ال خياك(خلاك) ضابط
ظيمك(ظلمك ) انت اخيك (أخرك) غفير دا يك
(غفير درج)علي ياي(رأي) جدو مصطفي وجدوا سعيد .
شريف غفير درك ما عسكري نص الليل احسن
ولا السويش عطيه .
بوسه :ضاحكه هههههههههههه لا انت شكلك حلو
وعسول وعندك غمزاتين عسيات وسعي(شعر) اصفر
وعنين خضيه (خضرة ) ام الشويش عطيه كان
اسماي(أسمر ) ومبعجي(ومبعجر) وبكيش .(وبكرش)
شريف :دانتي بتعكسيني بقي علي العموم متشكر
يابوسه كلامك ده فرق معايا .
بوسه بيفع بوحك ( برفع روحك المعدنيه) هههههههههههه.
شريف يلا يا اخرت صبري نشوف اخرتها معاكم انتي
واختك لولا بس انتو بنات ابن خالتي واخويا كنت ما وفقتش علي اللعبه دي اصلا.
بوسه :هيك هيك قال ابن خالتك واخوك دا لولا فديوا يائيس( رئيس )المباحث فاكره مكنتش جيت.
شريف :خاليني عايش الدور يابسبسه دا انا في مقام
عمك برده .
بوسه :خلاص عفونا عنك .
شريف: متشكر يابسبسه متجيبي بوسه.
بوسه: وهي تجري يخريبتك وبيت البوس مش بتهيم .
شريف يجري ورائها هتتباسي يعني هتتباسي.
***********
عند سندس وعادل .
د خل عادل وورائه سندس التي تركت الباب مفتوح .
وقفت سندس بجوار المكتب اتفضل قول الكلمتين
مش فاضيه عندي تدريب .
عادل اتجه ناحيه الباب وأغلقه وتوجه الي سندس
غاضبا أنا قلت لك ايه هه مش بتسمعي الكلام ليه .
سندس:انت بتكلمني كده ازاي وهو ايه الكلام ال قلته بالضبط .
عادل وهو يتجه لها لا يفصله عنها إلا بضع سنتيمترات .
مش قيلك اياكي ثم اياكي تقفي مع الزفت ال برة ولا تتكلمي معاه لا دا انتي كمان وقفه تضحكي عادي معاه .
سندس :نعم بإمارة ايه أن شاء الله اسمع كلامك وشفتني بضحك ازاي بقي وانا لبسه النقاب.
عادل بإمارة ايه بإمارة انك هتكوني مراتي وشفتك ازاي عيونك لما بتضحكي بيضحكوا هما كمان واتجه ناحيتها جازبها اليه وكاشف عن وجهها وهو ممسك يدها وفي اقل من الثانيه كان منقض عليها ملتهم شفاها يمتص رحيقهم تمادي بتكبيل يدها تأوهت الما اشعل جسده مطالبه بالمزيد لم يترك شفتاها ال بعد إحساسه بالم اسفل بطنه في منطقه تحت الحزام لم يترك شفتاها بل زاد مرة واحدة أخذ يمتص احداهما ضغط علي يدها بقوة تاوهت تاه هو لم يعد يتحمل جسده اشتعل اثر تاويهها طلبه بالمزيد لم يعد يتحمل حاول الابتعاد من كثرة ضرب سندس له بقدمها حتي إصابته بقدمه عدة مرات لم يعد يتحمل اشتعال جسده تركها اخيرا بعد قيامها بعضه بشفتيه حتي يتركها .
عادل موتي علي ايدك وفقي يابنت الناس علي الجواز انامش ضامن نفسي المرة الجايه هيحصل ايه انتي بقيتي ادمان .
سندس بعصبيه وقلبها سوف يهرب من مكانه من عمق القبله ومن كلماته الجريئه .
سندس انت لو اخر راجل بالدنيا بردة مش موافق .
عادل:بس بقي هما يومين وتديني الرد يوم ودقيقه
هتكوني مراتي شرعا مفهوم
سندس لا بقي انت مجنون رسمي .
عادل:أنا كنت اعقل انسان في العالم ..من وقت ما عرفتك وانا بقيت مجنون سندس ارحميني ووفقي وانا مستعد
لكل طلباتك بس وفقي أننا تجوز على طول
سندس نعم هو ايه نجوز علي طول ده دي هبت منك علي الاخر.
عادل :بصي بقي هتطلعي برة المكتب ده لو لمحتك بس كلمتيه أو بصيتي نحيته اقسم بالله لكون بيسك قدام
كل ال في الورشه وانتي عارفه أنا ممكن اعمل كده ما انا بشهادتك مجنون رسمي مفهوم الكلام ولا مش مفهوم.
سندس:متحديه العب بعيد ياشاطر شريف مضي الاتفاق وهي يبداء شغل من النهارده أن مكنش بدء مع بوسه .
عادل :بغباء فين ورقه الاتفاق وانا همضيها حالا ولو علي الشغل فأنت جاهز وقام بخلع التشيرت الذي يرتديه ولا يرتدي شي تحته منه ظهرت عضلات صدرة وبطنه السداسيه أنا جاهز للشغل ولعب صدرة البارز بعضلاتهةامامها.
سندس اشاحت بوجهها الجهه الأخري متحترم نفسك
ايه ال انت بتهببه ده انت ناسي أن في بنات هنا
بالورشه ولا حابب أنهم يتفرجوا عليك وانت كده
قالتها بغيرة ظاهرة.
عادل : أنا ما يهمنيش من كل بنات الدنيا غيرك انتي
وبس و ده ما فتحش غير ليكي دخلته وقفلتي وراكي وعيوني ما بتشفش غيرك ولساني مش بينطق غير اسمك .
سندس:مبتسمه من كلامه وقلبها سيخرج من السعاده .حاولت اظهار القوة ...اتفضل بقي البس التشرت
لو حد دخل هيقولوا
عادل :من عنيا بس اسمعي كلامي وطول ما الشحط ال بره ده هنا متجيش الورشه ولو حتي متخرجيش من المكتب.
سندس علي العموم انا الفترة ال جايه هكون مشغوله بالتدريب والامتحانات شغلك هيكون مع الاسطي بوسه.
عادل كده متفقين ...فين بقي الشرط ال هيتمضي ..عشان امضيه عقبال ما امضي عقد جوزنا يارب.
ناولته سندس ورقه مكتوب بها إقرار منه بالموافقه بالعمل لديها بالورشه لمده اسبوع لا ينقطع ولو يوم واحد عن العمل فيه وإذا انقطع فجاءه بدون سبب قوي او اتصال للاستاذان عليه اعاده العمل مرة أخرى لمده اسبوع اودفع غرامه ماليه .
وافق عادل علي بينات العقد ومضي ومضت سندس بالخانه المتخصصه لها اقترب عادل منها وحاول مرة أخري تقبيلها هنا وجد نفسه أرضا يتاوه اثر وقوعه علي قطعه حديديه كانت أرضا .
عادل:يابنت المجنونه عاوزة تموتني بدل ما ندخل دنيا تطلعيني منها . حاول الوقوف لم يقدر أو متصنعا عدم
قدرته على الوقوف مد يده لها لتساعده .
عادل لو سمحتي ممكن تساعديني اقوم شكل ضهري شنكل من خبطه الحديد فيه.
اقتربت سندس منه وفجاءه......يتبع
يا تري سندس هتساعد عادل في الوقوف ولا هتعمل ايه
وماهي خطه بوسه للإيقاع لعادل تحت سيطرتها .
استغفروا لعلها تكون ساعه إيجابه.
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق